Frodiths Julekalender- åpning av luke nr 12- Kom inn, bli med ;-)

Som du vet er jeg dirigent for et blanda kor besående av en haug rotter. De skal om kort tid ha en julekonsert og vi har øvd i lange tider, på tekst og på hvordan oppføre seg på en scene. Det meste begynner å sitte, og som du så på tirsdag har vi også hatt en general-prøve på scenen…

Så nå gjenstår det bare å få i orden alle kostymer, og penklær…Så er koret klart for opptreden.

Så i dag tok jeg de med for å se på stoffer på jobben… Og det er jo liksom jentene som er mest opptatt av dette da…

De var raske på “labben” og klatret verdensvant oppover i hyllene, mot det fineste stoffet av de alle…

Et rosa blankt og  skinnende et…

Salt var raskest…Hun er jo litt lettere på foten, ikke FULLT så tung i rumpa…. Og hun fikk tak i det rosa stoffet..

 

 

 … og pilte avgårde med det…. Vaniljeogpepper løp etter så godt hun kunne…og halte innpå rett før kontordøra mi..

 

Hun satte seg pladask ned noen sekunder…for å bremse farten på Salt som FÒR av sted… “MIN!!” …skrek hun…

 

Men det ville Vaniljeogpepper slett ikke være med på… så hun KASTET SEG OVER Salt, og dyttet henne unna…

“Nei!! MIIIN!….

Innover mot kontoret mitt bar det..på raske rotteføtter…

 

Og vel innenfor døra satte de i gang et skikkelig basketak…en real slosskamp…Vi kan vel kalle det “cat-fight” …Når det er to jenter sånn…kan vi ikke…(selv om jeg neppe tror de ville like DEN betegnelesen selv…)

Salt TRÅKKET på Vaniljeogpepper….rett i ansiktet…

…klatret opp på ryggen hennes….

 

…og fikk kastet henne av det vakre stoffet…. Puh!! Endelig liksom…

 

Men Vaniljeogpepper var IKKE villig til å gi seg….hoppet oppå stoffet igjen…Og det var DA det skjedde….

Salt satte TENNENE i snuten på Vaniljeogpepper! Og hun hylte!!….

 

DA måtte lærer-Frodith gripe inn med den strenge UTE-stemmen sin….For noe BLOD og sånt vil vi ikke ha her på kalenderen!!

Men jule-nøtter og oppgaver DET vil vi ha… Og de kommer her 😉

 

For å være med i trekningen av kalender-gave i kveld, må du gjøre noe så enkelt som å løse de  små oppgavene under her. Jeg øker nok på i vanskelighetsgrad etter hvert som jula nærmer seg. Alle som har lyst kan være med på kalender-trekning, så sant de svarer riktig. Har du ikke blogg selv, er det lurt å legge igjen en mail-adresse, så jeg kan nå deg hvis du vinner 🙂

 Ok, da er det klart for dagens oppgaver:

 

 

 

 

 

 

Skriv svarene i kommentarfeltet. Det er LOV å kikke på andre,  (jeg er ikke så streng på sånt ;-)….)  men  det er ikke alltid så lurt, for plutselig er det feil 😉 Svaret på nøttene er “inngangsbilletten” til å være med i trekningen i kveld.

Du må svare før kl 22 i kveld, for da skjer trekningen. . Og vinneren av tolvte kalendergave annonseres kort tid etterpå 🙂

Det er 11 hjemmelagede kalendergaver som ligger her og venter på deg….

Så-da ønsker jeg alle lykke til!

Og ha en fin dag så lenge <3

 

 

 

 

#adventskalender #julekalender
45 kommentarer
    1. Men hvem som fikk rosa stoffet til slutt da? jeg gleder meg til å se antrekkene deres senere:)
      Hjernen min fungerer ikke lenger, så jeg ønsker andre lykke til:)

    2. Åååååååå, så GØY!!! Gleder meg vilt! Og på nyåret skal vi roe ned på jobb og, det blir deilig, iallefall å slippe pinnekjøtt-damping i MIN bakerovn. Hrmpfh! 🙂 Vi er nok dampkokt til jul vi i år 🙂 Lykke til på shopping i morgen. Jeg må tenke litt, og så gjøre de siste innkjøp…men ikke tenke i kveld, i kveld er det tomt i hodet mitt 🙂 hehe

    3. Min matgale verden: Ja, her er det skikkelig drama-Queens 😀 Hi-hi Vi har funnet en løsning på problemet 😀 Ja, de er jammen meg litt amerikanske, det har du rett i 😀 Så lurt å kjøpe gaver i pausen, du FÅR pause altså? 😮 Skikkelig lange dager for deg.. Nå kommer jeg snart en tur altså…MÅ det synes jeg… På nyåret 🙂 Se på Jordbærpikene dine 🙂 Stor fredagsklem. Jeg skal kjøpe alle gavene i morgen 😀

    4. Heeei. FOR et DRAMA!!! Jeg synes du burde sy kjoler til dem begge av stoffet, for med sånn innsats for et kjolestoff, da VIL de virkelig ha den, da er de nesten villig til å DØ for det stoffet…så utrolig kvinnelig …(og amerikansk) Men, jeg så svenske Kungen, og så husker jeg Nissene på låven som en gøy julekalender, og snart er det jul! Det har du evig rett i. Men i dag har jeg kjøpt gaver i pausen, hos jordbærpikene så klart .) enkelt . klemmer fredagsklemmer…ah….crazy dag, jobbet til 18,30 🙂 Men gøøø….

    5. Tattavkvinnene: Ja, real cat-fight, og det på et par rotter liksom… Hm…skader..du får se…jeg lurer nemlig litt… (kveldinnlegget) Takk for svar i dag også , ja du kan glede deg til i morgen. De er så fine så .-) Klemmer <3

    6. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Ja, det blir litt kaos med disse 😀 Og litt slossing 😀 Takk for svar i dag også 🙂 Kos deg på julebord 🙂 Og på fjellet <3

    7. Elin Slåen: Japp her var det cat-fight altså 😀 Skikkelig hissige på rosa-stoffet liksom.. 🙂 Og vi har funnet en løsning. Men først er det Lucia, og det er i morgen 😀 Ha-ha…gled deg 😀 Takk for svar <3 Og en god klem <3

    8. annebe: Uff, nei ikke bli forkjøla da. Ja, vi sier VIPS borte i morgen 🙂 Ja, kostymer må til…LITT hvertfall 😀 Men titt innom i morgen..for DET synet er det morsomste 😀 Hi-hi Takk for svar, håper kvelden blir topp <3 KLemmer<3

    9. margarites: Ja, jeg må stadig sku på den UTE -stemmen altså 😀 Og det var rett før det spratt blod ut av nesa der..Takk for svar :-)Jeg må også svinge meg litt rundt her snart altså,jeg har ikke svingt det minste… MYE igjen .-D Klemmer <3.

    10. cathrinehenriksen: Hi-hi, ja bra uttrykk om et par rotter liksom 😀 Ja, jeg har funnet løsningen 🙂 Og den får dere se til uka…men det gikk litt ut over nesa til VP…og hun er litt rar her i kveld.. 😉 Men det får du se i kveld.. Kos at du er tilbake igjen <3 klemmer <3 Takk for svar :- )

    11. Helge: Ha-ha,jeg lo godt her, FULL BRAKKE og ROTTN ROLL , morsomt 🙂 Ja, jeg får prøve å få roet dem litt…og det er noe rart med dem her i kveld 😀 Takk for svar 🙂

    12. Oslopadde: Hei pæds 🙂 Takk for i dag, og takk for hjelp med rottisene 😀 Du får nok se Lucia-toget 😀 Hi-hi…men du har kanskje sett det før … Takk for svarene 🙂 Klemmerpaddeflat <3

    13. natheless: Ja, jeg har funnet en løsning på problemet, men det var tøft når det sto på… Hilser tilbake fra rottisene..De er litt dårlig form her i dag…men vet ikke helt HVA det er 😉 (se kveldsinnlegget 😀 He-he..) Takk for svarene 🙂

    14. Lisbeth: Så koselig du kommer innom meg 🙂 Da blir jeg glad vettu 🙂 Og gjetter gjør du også, enda koseligere 🙂 Håper du har en fin advent, og tar det med ro og koser deg <3 Jeg prøver, og NÅ tror jeg at jeg kan roe LITT 🙂 faktisk 🙂 Takk for sva da, så ser vi i kveld om det blir noen vinst 🙂 Klemmer <3

    15. Anita Berge blogglisten_b4f2d2: Ja, vi har funnet en løsning nå tror jeg…men det er jammen ikke moro når sånne jenter TAR AV 😀 Hi-hi Takk for svarene <3 Glad du er med og gjetter <3 Klemmer <3

    16. Åse Helen: Ja, nå har det vært skikkelig cat-fight 😀 og det skal vi ikke ha noe av altså..Og det har gått litt utover den ene…tror jeg… 😀 Jeg skal kjøpe masse gaver i morgen, skal skrive liste 🙂 Takk for svarene 🙂 Kanskje det blir deg, who knows <3 Klemmer i vei til deg <3

    17. Fru Stussli: God ettermiddag. Jeg er kjempeglad at Emma liker oppgavene her 🙂 Det betyr masse for meg <3 Dagen har vært kjempefin 🙂 og nå er det NESTEN jul... Jeg har ikke mer elever i år...og det blir litt roligere dager 🙂 Håper der har hatt FFF også 🙂 Mange klemmer <3

    18. Hahah, huff!! Det er neimen ikke greit å være forfengelige rotter xD Dette ble jo virkelig en real catfight xD Det ble ingen skader håper jeg? 🙂
      Dagens svar:
      1) Sveriges konge, eller Carl XVI Gustav om du vil ^^
      2) Nissene på låven.
      3) Snart er det jul
      Morsomme nøtter! Ha en fin kveld, i morgen er det luica! Gleder meg til å se toget deres <3 Klem

    19. Oi oi oi, skal si de var ivrige på det rosastoffet :O Stakkars små! Kanskje de kan dele på det?
      Oi, i dag trur jeg jaggu jeg kan alle oppgavene 😀
      1. Kungen av Sverige, Carl Gustav. Alle disse romertallene kan jeg ikke, så de hopper jeg lett over 😉 He he.
      2. Jeg trur det er Nissene på låven? 🙂
      3. Snart er det jul. Og det er helt sant! He he

    20. 1. Carl Gustaf 2. Nissene på låven 3. Snart er det jul..
      Så de skal ha kostymer også ja…stlig :).Nå kjenner jeg at jeg begynner å bli skikkelig forkjøla og det har jeg ikke vært på flere år…så håper det er borte igjen i morra :)….Klem<3

    21. Oi oi, ikke greit når jentene sloss om det fine stoffet. Og blod vil vi ikke se, for i adventstiden skal alle liksom være i godt humør… Da var det helt på sin plass med pekefinger og streng ute-stemme!
      Mine svar på dagens oppgave kommer her. 1 Kong Carl Gustav av Sverige 2.Nissene på låven 3. Snart er det jul
      Og det siste er helt sant, så nå må jeg få svingt meg litt rundt her. Fortsatt en del igjen. Klemmer <3

    22. Huff ja her var det skikkelig rabalder og kan TRYGT kalle det ” catfight ” ja 😮 Er bra lærer – Frodithen grep inn 🙂 Håper de kommer til enighet , søte likevel da , haha ;-D Jeg har vært litt sint på PC en :-/ så er bare kjapt innom å svarer her på dagens luke , gikk jo glipp av gårsdagens så 😮
      1 . Kong Carl Gustav
      2 . Nissene på låven
      3 . Snart er det jul
      Og nå en skikkelig god helge klem fra Pippien ;-D <33 Håper helgen din blir KNALL uten for mye tull med krydder gjengen ;)) <33

    23. Tror rottene dine er stressa før jul siden de sloss litt, håper de sover godt om natta, gi dem litt fine vitaminer og en appelsin de kan lukte på – det gjør susen vil jeg tro. Gleder meg til det koret skal ha julekonsert, Da blir det mange kjente sanger, full brakke og rott`n roll i en times tid. Mine svar i dag 1. Svenskekongen Carl Gustav 2. Nissene på låven 3. Snart er det jul
      Ha en fin kveld.

    24. Trur eg skal klare det i dag og.
      Den første er jo Kungen Carl Gustaf, Så har vi Nissene på Låven som kom i 2001.
      og den siste kan vi få til forskjellige ord, men eg går for: Snart er det jul
      Og det stemmer, for no går tida veldig fort.
      Ønsker deg en fin dag

    25. Salt er jo yngst, men det er ingen unnskyldning for en sånn oppførsel! Håper Vaniljeogpepper får humøret opp litt, når hun får være Lucia i morgen (du hadde lovet henne det, hadde du ikke?? Jeg husker ikke feil nå?)
      Prøver meg som vanlig på nøttene her inne, og den første oppgaven, nisseoppgaven, tror jeg er selveste knugen, Kung Carl Gustav av Sverige. Julekalenderen er vel kanskje ”Nissene på låven”? Og i snakkeboblen sier Frodith ”Snart er det jul”. Tror jeg. Da var svarene levert 🙂
      Kanskje vi ses til en kaffe i dag? 🙂 Paddeklem.

    26. Typisk! Dette er jo som på salg sies det. Alle skal ha det samme! Men de kan vel dele disse to? Skjørt i rosa til den ene og topp til den andre. Men du fikser det nok du Frodith, du har jo kustus på dem skjønner jeg.
      Men så var det gåtene da.
      1. Kungen, Kong Carl Gustav
      2. Nissene på låven
      3. Snart er det jul
      Ha en fin dag og hils til rottefrøknene.

    27. Ser de boltrer og koser seg i alt stoffet på skolen 🙂 Ikke mye blogging på meg for tiden, men må jo innom deg.
      Og når jeg først er her, så får jeg prøve meg på julekalenderen din da 🙂
      1. Sveriges konge Carl Gustaf. 2. Nissene på låven. 3. Snart er det jul.
      Ha en superfin dag
      Klemmer

    28. Himmel og hav som de styrer disse rottene dine. Nesten full dagsjobb å følge med på de jo 😉
      Her er mine svar i dag:
      1. Kong Karl Gustav
      2. Nissene på låven
      3. Snart er det jul
      Har bare en gave igjen å kjøpe så helt greit for meg at det snart er jul 🙂 En fin fin dag til deg 😀

    29. God morgen
      Her kommer svarene fra Stusslijentene.
      1) Kong Carl Gustaf
      2) Nissene på låven
      3) Snart er det jul
      Den siste oppgaven var kjempemorsom! Hilsen Emma
      Ha en FFF FinFinFredag :-DDDD
      Mange klemmer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg