Bittelitt mystisk og veldig koselig

Ja, det er damen som har bursdag i dag.

Det er nemlig Fjellgeitebundingen jeg snakker om. Jeg har ikke kjent henne så VELDIG lenge, og hun er bittelitt mystisk for meg. Hun har en anonym blogg, på den måten at hun ikke har bilder av seg selv, og heller ikke noe navn man kan finne henne på. Og mange har det jo sånn, og jeg skjønner det godt jeg.  I tillegg har Fjellgeitebundingen et yrke som også er litt hemmelig, og det gjør jo at man blir bittelitt nysgjerrig…hi-hi.

Men Fjellgeitebundingen er glad i å jobbe, og jobber til tider MYE, og på rare arbeidstider. Hun er glad i å ta fatt på nye og spennende oppgaver både i forhold til jobb og i privaten har jeg inntrykk av.  Og hun er glad i å reise overalt. Hun har vært nesten i hele Europa og i Midtøsten, og hun har vært nesten overalt i Norge også.  Fjellgeitebundingen er like glad i både fjell og by, kan bo primitivt i telt, eller på deilig hotell. Hun virker som en allsidig dame, som gjerne prøver litt forskjellig, fordi hun liker variasjon.. Hun bor et sted hvor himmelen er den vakreste av alle, den skifter farger hele tiden nå i disse dager, og da kan hun ta fjellskoene fatt og finne roen på fjellet.

Når det gjelder film kommer det an på selskapet, hva hun ser på…men kan gjerne se både sci-fi, drama eller action, så også her allsidig..

Favorittfargen er rød og grønn, og hennes hobbyer er: fjellturer, lysstøping, reising og håndarbeid.  Og det med håndarbeid er ikke vanskelig å se hvertfall, for hun har strikket de vakreste votter og sjal og masse annet nå i vinter. Mye til julegaver tror jeg 🙂

Fjellgeitebundingen er veldig koselig.. Hun virker som en tøffing, som går på med krum nakke, når det dukker opp noen vanskeligheter. Hun tar de inn over seg, og innrømmer at tinger vanskelig. Åpen og ærlig, når hun har behov for å fortelle noe. Men hun lar ikke vanskeligheten ete seg opp….går bare på igjen med full kraft. 

Selv med åpenheten og ærligheten ligger dette litt mystiske over henne… og det er jo spennende da. Man vet ikke HELT hvem man har der på andre siden av tastaturet, men man finner ut mer og mer i små doser.

Og i dag har hun bursdag!! Midt i julestria, rett før Lucia-toget som er i morgen.  Og halvveis til julaften.

 

Kjære Fjellgeitebundingen. Gratulerer så masse med dagen!! Du er et hyggelig bekjentskap her i bloggverdenen. Og jeg er glad vi har blitt bloggvenner 🙂

Jeg håper du får en flott dag, med familien din. Og at dere skal gjøre noe koselig på dagen din.

Stor bursdagsklem fra meg <3

Og ta deg litt kake <3

 

Og til deg som leser dette:

Kjenner du Fjellgeitebundingen?

 

 

Minner også om julekalenderen min, som åpner kl 07:00.  Legger ut innlegget da. Bare kom å bli med 😉

 

 


#bursdagsinnlegg #bursdag #gratulerer
27 kommentarer
    1. Nei, denne bloggen har jeg ikke vært innom før! Kjenner jo jeg blir litt nysgjerrig av alt du skriver. Det var nesten så nesa begynte å vibrere her! Hehe 🙂
      Gratulerer på etterskudd 😀

    2. cuskima: Ja, jeg har ikke kjent henne SÅ lenge jeg heller, kanskje derfor huner litt mystisk for meg 🙂 Koselig med bursdagshilsen da 🙂 Klemmer i vei <3

    3. Elin Slåen: Jeg går glipp av NOEN jeg også,de som ikke sier bursdagen sin,de finner jeg ikke ut av altså 😀 Jeg trenger LITT hjelp liksom… 😉

    4. Helge: Ja, jeg prøver å få med meg de fleste, men i går var det en som hadde glippet…Eller hun hadde holdt det hemmelig for å si det sånn…Mitt liv som resthaug… 70 % avslag er kjempebra og det er godt å få seg noe nytt 🙂 Jeg skal kjøpe gaver i morgen 🙂 Ha en fin kveld du også 🙂

    5. fjellgeitbundingen: Så bra du ble glad 🙂 Og at du fikk gaver og frokost på senga 🙂 Ja, du har noe litt mystisk over deg skjønner du 🙂 Og det er bare positivt det 🙂 Stor god klem <3

    6. Du har oversikten du så Gratulerer til henne, var innom og skrev noen ord, sprek dame med mange jern i ilden det der. Her er gavene i boks og i går ble det nye tøfler + ei nye dynejakke som var på salg, 70% avslag kan man ikke klage på. Ikke hver dag man opplever det så nære jula. Ha en fin kveld.

    7. Hei, tusen takk fineste Frodith. Hilsningen fra deg varmet ekstra mye. Det er eneste fødselsdagskaken noen noen gang har gitt meg. På min bursdag spiser man julekaker og gløgg bestandig 😉 Har fått frokost på senga og gaver, men resten av dagen blir det baking alene og siden jobb og med overnatting til i morgen. Men i morgen skal jeg ut med familien å spise middag, og det gleder jeg meg til. Også tenkte jeg vi skulle spise lussekatter, julekaker og gløgg. Guttene skal i år bake lussekatter. Jeg er spent på om de får det til. Måtte nå flire litt til hvor mystisk jeg var. Har vel ikke sett riktig slik på det 🙂 Tusen takk for alle de andre overveldende ordene dine også. Jeg hører du har fulgt godt med 🙂 Jeg er veldig glad jeg har blitt kjent med deg også.

    8. Fru Stussli: Ja, mye spennende folk her 🙂 Og i dag var det hennes dag 🙂 Nå er kalenderen klar også, var ltt i koma her på mårran 😀 Mange mange klemmer <3

    9. Åse Helen: Ja, nå er det hennes bursdag, og nå skal vi feire 🙂 Nå er forresren kalenderen klar også, ble litt sen i dag.. i søvne ennå liksom 😀

    10. Gratulerer med dagen til bursdagsbarnet! Her må jeg inn å kikke på bloggen i ettermiddag 🙂
      Du har mange spennende bloggvenner frodith.
      Ha en fortryllende fredag!
      Mange klemmer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg