Frodiths Julekalender- åpning av luke nr 16- Kom inn, bli med ;-)

Du fikk med deg at Salt og Pepper meldte seg inn på SATS i går?? Ikke sant…? Og dette med å skaffe seg six-pack er helt alvorlig ment fra Pepper sin side..

Meeen, siden de ikke har vært så mye på sånne treningssenter, og de er LITT redd for å tabbe seg ut liksom… kanskje få problemer med noen av vektene for eksempel….eller ikke klare å løpe fort nok på tredemølla…eller slike ting…….Vel, så fant vi ut at det var best å ØVE litt på dette også…

 

For dette er nemlig IKKE innsiden av SATS… for de som trodde det…. 😉 Neida, SATS er litt mer fancy på en måte… Så dette er nok bare innsiden av en helt allminnelig rotte-gymsal…. Og det er et ganske bra sted å begynne…. Klatre i tau…er en fin måte å bygge opp bicepsene litt…. så de blir LITT større før de viser seg på SATS..

 

Hopping på trampoline er supergøy…fordi det kiler i magen…og man kan forbrenne masse kalorier fort…så man kommer inn i de ALT for små juelbords-kjolene…

 

Litt akrobatikk….er ikke godt for NOE…bortsett fra at det er super-moro…. 😉

 

For en som verken har for- eller bak-labber, der det å komme seg opp på en slik huske…GANSKE så god trim i seg selv….

 

Og for å beherske sykkel med flere hjul, er det fint å være flere sammen…og å ha en kar som Kanelogsukker ved roret.. Øvingen ga resultater…og til helgen er vi klare for innsiden av EKTE SATS kanskje…med de små bicepsene og en begynnende six-pack..

Men akkurat NÅ er vi klare for jobben…og forhåpentlig DU klar for dagens jule-nøtte-oppgaver 🙂

 

For å være med i trekningen av kalender-gave i kveld, må du gjøre noe så enkelt som å løse de  små oppgavene under her. Jeg øker nok på i vanskelighetsgrad etter hvert som jula nærmer seg. Alle som har lyst kan være med på kalender-trekning, så sant de svarer riktig. Har du ikke blogg selv, er det lurt å legge igjen en mail-adresse, så jeg kan nå deg hvis du vinner 🙂

 Ok, da er det klart for dagens oppgaver:

 

 

 

 

 

Skriv svarene i kommentarfeltet. Det er LOV å kikke på andre,  (jeg er ikke så streng på sånt ;-)….)  men  det er ikke alltid så lurt, for plutselig er det feil 😉 Svaret på nøttene er “inngangsbilletten” til å være med i trekningen i kveld.

Du må svare før kl 22 i kveld, for da skjer trekningen. . Og vinneren av sekstende kalendergave annonseres kort tid etterpå 🙂

Det er 8 hjemmelagede kalendergaver som ligger her og venter på deg….

Så-da ønsker jeg alle lykke til! Nå er det bare å gjette i vei..

Og ha en fin dag så lenge <3 Nå går jeg på jobb så lenge 😉

 

 

 

#adventskalender #julekalender #gaver #julenøtter #oppgaver
54 kommentarer
    1. cuskima: Ja, skjønner, vi skal ikke han noen 😀 så her blir det LITT vasking til helga, men bare for OSS, så vi tar det vi rekker 😉 Litt godt å slippe å sloss med rom-dørene også ja 😀 Nå har jeg hatt julekonsert med rottene 😉 Du MÅ se, når du får tid 😀 De er pyntet med tversoversløyfer og magebelter og galla-kjoler 😉

    2. eg får besøk i helgen….og skal ha 10 eller 11 gjester så eg MÅ rydde. Ble helt fantastsk med så mye mer plass på kontoret og boden -så nå er det likssom enklere å kunne lukke alle dørene…..istedetfor at eg er flau over alt rotet som stuper ut av de to rommene….
      Nå ser man at det er mye plass og ikkje noe særlig rot….og kontoret er veldig fint, eg kan tom sitte på stolen foran skrivbordet HAHAHA

    3. Jeg har visst sovnet på sofaen, så må bare slenge meg med i full fart, føre jeg sovner igjen- zzzzzZZZZzzzzzz… Ha ha
      1. Michael Jackson.
      2. Her måtte jeg synge for å finne svar, og det er jo ikke så lett når man ikke kan alle sangene 😛 he he
      a) Nissen.
      b) Engler.
      c) Rotter.
      d) 4 år.
      e) Katten.
      3. Snekker Andersen og Julenissen.
      Nå må jeg komme meg i seng føre jeg stuper :O Natta <3

    4. Tattavkvinnene: Ja, her har det vært først trening…eller det var i går…Men i dag blir/har det vært konsert. Du vet den berømte julekonserten til krydder-gjengen. Med fin-klær og greier 😀 Kommer klokka 22 fra den begivenheten 🙂 Og du rakk jo luken fint du :- ) Kose deg masse med mamsen og mormor og hele gjengen 🙂 Klemmer i bøttevis <3

    5. Hei hei, kommer litt på tampen her i dag! Har reist hjem til mamma i dag så det har gått med litt tid til pakking og installering her 🙂 Men jeg rakk det! 😀
      Så flinke de små har vært i dag, de har trent mye mer enn meg i hvert fall! Snart blir det six-pack og bulende biceps på alle sammen ^^
      Dagens svar:
      1) Michael Jackson
      2) Nssen, engler, rottene, 4 år, katten.
      3) Snekker Andersen
      Klem <3

    6. Helge: Ja, du rakk jammen å være med i dag også.Og nå er det færre og færre med, så sjansene er store for en gevinst 🙂 Takk for svar, og kos deg videre i kveld 🙂

    7. Øvelse gjør mester skjønner jeg. Alltid lurt og starte i det små når det gjelder slik trening. Det har skjedd så mye her idag men vil forsøke meg på svar alikevel 1 Michael Jackson 2 Nissen sittter på låven, engler daler ned i skjul, rottene skottet, 4 år i romjul og katten. 3 snekker andersen og julenissen. Ha en fin kveld.

    8. Therese Bråthen: Takk for svarene Therese 🙂 Og i dag MÅ du se, uansett hvem som vinner.. For det er en herlig konsert på gang som du så 😀 Klemmer <3

    9. 1) Michael Jackson
      2) Nissen sitter på låven, Engler daler ned i skjul, Rottene sto og skottet, 4 år i romjul og Katten 🙂
      3) Snekker andersen og julenissen av Alf Prøysen, det er noe jeg må ha med meg på julaften 🙂 En virkelig koselig julefortelling!
      Så flinke de er da, god trening til de begynner på Sats dette 🙂 hihi Ha en fin kveld videre Frodith <3

    10. cuskima: Jeg har ikke hatt tid til å lage noe i forkant nå i helgen, så driver fra dag til dag,med bilder, to innlegg pr dag i tillegg til jobben 😀 Men til helga skal jeg lage NOEN på forhånd 😀 GJorde det forrige uka, men mest morsomt med ferske bilde-takinger 😀 For MEG også,mest inspirasjon.. ;-D her skal jeg rydde i romjula 😀

    11. eg har laget ferdig dem til fredag eller lørdag da eg ikkje helt vet hvor eg er til tider :PP hahaha
      Og eg har rydder SYKT mye i dag så eg tenker at ons til fredag er alt klart her 🙂
      klememtingene<3

    12. cuskima: Jeg er litt slips jeg også…men kan ikke være det.. har noe igjen å gjøre før jeg sover…morgendagens luke… 😛 He-he Klemmer <3

    13. cuskima: Ha-ha, ja jeg lurer på om DISSE her gikk feil på SATS den dagen….de passer bedre inn på gymsalen her 😀 Ha-ha.. Men trening ble det og i kveld får du se julekonserten deres 🙂 I DE fine antrekkene… 😀 Takk for svar <3 klemmer masse <3

    14. The pop King Micheal Jackson <3
      han på låven var nissen
      Engler daler ned i skjul.....og går lønnlig som eg trodde som barn at betyr at de ga oss lønn....:P:P
      Rottene skotter altså tigger.....uffda 🙂
      Sku vøri 4 år i romjule og kjent en jinte som var nesten 5
      Nissen holder på å få høytblodtrykk og vil hente katten om rottene ikkje slutter å tyte
      Snikker Andersen og Julenissen....måtte bli noen år før eg satte pris på den <3
      Haha eg har drevet med turn by accident, eg sku på balett.....men gikk i feil etage hahaha. Til slutt ble det begge tingene ,men ble MYE bedre i turn enn i balett....:P
      Klemmetingene <3

    15. annebe: Ja, fint det, men disse syklene er litt spesielle og blir ikke brukt av våre som bare er døve, men døvblinde avdelingen, og der er det enda mer spesielle behov 🙂 klemmer mer <3

    16. Tenkte ikke at det minna meg om en barnehage altså 🙂 :)..men vi hadde slike sykkler i barnehagen der jeg jobba så det minna om” min “barnehage…..:)…Bra med tilrettelegging for den enkelte slik dere gjør…Klem igjen <3

    17. Min matgale verden: Nei-nei..jeg får klare meg uten deg i morgen da 🙁 Hi-hi, nei det får gå bra det 🙂 Kose deg på klubb du, og bli med en annen dag igjen, hadde jo vært gøy om du vant en liten ting før jul 🙂 Ja, linerla ja, vi leste om den forrige uke med elever 🙂 I kveld er det bilder fra blanda-kor-konserten 😉 Ja, jeg hører rykter om snø hos dere 🙂 Stor klem til deg<3

    18. foreignerat50: Ja…. man må ha litt fantasi…Og i kveld er det bilder fra konserten vi har hatt med blanda-koret 😀 Takk for svar og ha en fin kveld Joy 🙂 Klemmer <3

    19. Mariann Sæther Tokle: Ja, nå er det supermuskler på gang her 😀 Og turen på sykkelen ble kort. For de har nemlig holdt konsert i dag…Kommer i kveld 😀 Hi-hi Takk for svar 🙂

    20. Fru Stussli: Hei min venn <3 Ja, det er full fart hele tiden, og det er ikke så greit egentlig, det er det som er mest synd med advent, LITT for travelt... KOse deg på julekonsert da 😀 Da må du sitte rolig uansett 🙂 Klemmer i full fart ja <3 Og takk for svar <3

    21. margarites: Nei, nå var du ikke anonym 🙂 Ja, her er de i gang like greit FØR julebord og all julematen, og ikke ETTER 😉 Takk for svar og kos deg i butikkene…hvis det går nå i stresset. Jeg er heller ikke effektiv 😀 klemmer <3

    22. Moving On: Ha-ha…nei du tør vel ikke SATS da 😀 med rotteinvasjon 🙂 Og de vil jo helst ikke tråkkes på 😀 Takk for svar, og kos deg med kvelden <3 Klemmer <3

    23. Hehe, det der var ekte skole-gymsal ja. Og der var bukken, som vi spratt over 🙂
      Michael Jacson
      Nissen, engler, rotter, 4 år og katten.
      Og så var det skomaker Andersen og julenissen da, den elsker jeg! På julebordet i år hadde vi en quiz, et av spørsmålene var hva snekkeren lager til den minste nissungen. Bare jeg som hadde helt rett, “og til den minste nissunge laga han ei lita linærle av spona på gulvet” En lin-erle til å henge over krybben… I morgen skal jeg på juleklubb på Ikea, etter jobb da, så da er det sannelig ikke sikkert jeg rekker kalenderen! Det er litt kaldt og slapset her, kan ikke kjøre scooter, må kjøre med Gubben 🙂 klemmer

    24. Du har virkelig god fantasi Frodith. At du kunne tenke på alt disse til dine små er beundringsverdig:)
      Svarene er:
      . 1.Michael Jackson
      2 a..Nissen satt på låven
      b.Engler dalte ned i Skjul
      c..Rottene sto og skottet
      d..Sku ha vøri fire år i romjul
      e.. Katten
      3.Snekker Anderssen & Julenissen av Alf Prøysen

    25. Jaaaaaaaa klar som et egg 🙂 Her er det fullfartdag så jeg var redd jeg ikke skulle klare det 😀
      Her kommer svarene våre
      1) Michael Jackson
      2) a Nissen
      b Englene
      c Rottene
      d 4 år
      e Katta
      3) Snekker Andersen og Julenissen <3
      Svarene er gitt og frua løper videre for å rekke julekonsert i kirken 😀
      Ha en finfin kveld <3
      Mange klemmer i en fei

    26. Nå har jeg sjekket at jeg ikke blir anonym, for anonyme svar er det liten vits i. Ser ut til at rottene er godt i gang med juletrening, så de gir meg litt (men bare litt) dårlig samvittighet.
      1. Michael Jackson 2. a Nissen b Engler c Rottene d 4 år e Katten 3. Snekker Andersen og julenissen.
      Nå er det bare å gå i gang med middag, og så bærer det ut på butikkene igjen. Snart ferdig tror jeg…bare noen turer til, for jeg er ikke spesielt effektiv nå i førjulstiden 🙂

    27. haha. skal ikke trene på sats om der er rotter og mus osm løper rundt om der nei 😛
      skummelt, vil ikke risikere og tråkke til dødes et liten stakker! haha
      hmm
      så skal jeg da endelg igjen svare på kalenderen din da 😀
      1- Det er han derre der Michael Jackson
      2-På låven sitter nissen med sin julegrøt
      3-Engler daler ned i skjul
      4-Men rundt om kring sto alle de små rotter, og de skotter 🙂
      5-En sku ha vøri 4 år i romjul 🙂
      6- jeg henter katten vist dere ikke holder opp.. 🙂
      åå snekker Anderesn.. HAN er det lenge siden jeg har har lest!! <3

    28. annebe: Ja, der er litt spesielle elever som bruker dette 🙂 Og det passer oss perfekt 🙂 hi-hi..Takk for svar 🙂 Og stor klem til deg <3

    29. Greit å føle seg litt i form før en starter på Sats…for der er det nok mange sprekinger…
      Den sykkelen minna meg om barnehagen..hehe..
      Svar : 1.Michael Jackson 2. Nissen..Engler …Rottene…4år….Katten 3. Snekker Andersen..
      Klem <3

    30. natheless: Ha-ha, ja…er trimrotter noen og enhver 🙂 Ja, man skulle vært fire år, akkurat når det gjelder julebukk 🙂 Ha en fin dag 🙂

    31. TuridB: Så fint du prøver igjen 🙂 Ikke mange som har svart hittil, men det øker på utover kvelden ofte 😀 Men mye færre med enn i starten så klart, mange har jo vunnet 🙂 Håper du har en fin dag i dag 🙂

    32. ladyaugust: He-he..ikke HELT på ordentlig. Men i gymsalen på skolen i går, og på DISKEN til SATS ;-D Må jo øve litt i vanlig gymsal først 😉 Du skal bAAAARE først ja, som vanlig 🙂 Hi-hi. Nå skal vi lage hyss her… Klemmer største søsklemmen <3

    33. Anita Berge blogglisten_b4f2d2: Ja, her trenes det på det meste, trenes på julebord, trenes på sang-oppvisning og trenes på trening 😀 Uff, håper du blir bedre og ikke så full av vondter snart 🙂 Takk for svar, og klemmer i vei <3

    34. Klarte det!!!! Gåtene altså, tror jeg da? Er like stolt som de rottene som trimmer så fint!
      1. Michael Jackson
      2 a.nissen
      b. engler
      c. rotter
      d. En skulle vøri 4 år i romjul! Ja, det skulle man kanskje. 😀
      e. katten
      3.Snekker Andersen

    35. Prøver igjen 🙂
      1.Michael Jackson
      2. Nissen.
      Engler.
      Rotter.
      4 år.
      Katten.
      3. Snekker Anderssen & Julenissen av Alf Prøysen.

    36. Dere er begynt på ordentlig på trenings-senter eller? hahaha Her er det litt full fart i dag, snaaart skal bare først haha Her er svarene Nr 1: Michael Jackson, Nr 2: nissen, engler, rotter, 4 år og katten nr 3 snekker Andersen Ha en nydelig dag søs gooodklæmme <3

    37. det trenes for fullt ja, flinke rottene det 🙂 her prøver jeg å få rydda litt, og i dag er jeg så full av vondter at det er trening nok egentlig, satser på å komme sterkere tilbake senere 🙂 her er mine svar for i dag i alle fall ( måtte faktisk tenke litt i dag gitt)
      1-Michael Jackson
      2-nissen satt på låven
      -engler dalte ned i skjul
      -rottene sto og skottet
      -en skulle vøri 4 år i romjuls (den vakreste julesangen jeg vet om <3
      -jeg henter katten hvis dere ikke holder opp, altså katten
      3- snikker Andersen og julenissen ( en nydelig julehistorie og ett must her i huset, etter askepott og de tre nøttene 🙂
      Ha en fantastisk dag kjære du <3 klemmer <3 <3

    38. vaniljeogpepper: Ja, du har sett dem du også 🙂 Og nå også noen med klær 😀 og nisseluer 🙂 Kos at du er med igjen, du vet jeg har laget en lue spesielt til deg…og da må du jo delta 😀 Og hååååpe at stor-rotta trekker deg 😉 Tudelu tilbake <3 klemmer i lange baner <3

    39. Oslopadde: Ja, gymmingen får vi visst drive med alene ser det ut til 😀 Eller DE drive med alene…Sitter visst mest på rumpa jeg også 😀 Takk for svarene også i dag 🙂 Klemmerpaddeflat <3

    40. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Ja, her trenes det 😀 Skikkelige sprekinger 😉 Og øves på alle ting vi skal gjennomføre…. Takk for svarene dine <3 Og ha en herlig dag 🙂 Klem <3

    41. Jeg VISSTE at det var rotter og mus på SATS ,hehe ;))
      1.Michael Jackson
      2 a)Nissen.
      b)Engler.
      c)Rotter.
      d)4 år.
      e)Katten.
      3.Snekker Anderssen & Julenissen av Alf Prøysen.
      Tuddelu min venn <3 Ha en fab dag :))

    42. Hei og god morgen 🙂 Trøtta her er i gang med dagens nøtter allerede, men jeg tror jeg står over treningen som de dyra dine driver med! Sprekinger! (Setter oss som sitter mest på rompa i skyggen…..) Men om jeg ikke driver tauklatring, skal jeg prøve å få hjernen i gang til å gymme litt her, og prøver meg på oppgavene 🙂
      1. Nissen i dag er Michael Jackson
      2. a – Nissen satt på låven, b – engler dalte ned i skjul, c – rotter sto og skottet, d – en skulle vøri fire år i romjul, og e – nissefar truer med å hente katta
      3. Barneboka er Snekker Andersen og julenissen 🙂 av Alf Prøysen.
      Sånn 🙂 Da håper jeg du får en fin dag 🙂 Hils!

    43. God morgen til dere sprekinger. Dette må jeg si tar helt av du..) Gymmer på. Liker det.
      Michael Jackson
      Nissen satt på låven
      Engler dalte ned i Skjul
      Rottene sto og skottet
      Sku ha vøri fire år i romjul
      Katten
      Det er snekker andersen..) koselig serie, men elendige tegninger::)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg