Trekning av kalendergave bak luke nr 16

 

 Ja, så i dag  var det duket for den store julekonserten til blanda-koret  “Spice Girls and  Comp”


Først kom koret… tre særdeles høytidelige rotter pent antrukket… Her var tversoversløyfer og magebelter på guttene. Og en nydelig silkekjole på Salt..

 

Koret ledet an mot midten av scenen…

 

….og SÅ kom Divaen….Solo-sangeren over alle solo-sangere… Vaniljeogpepper herself.. I galla-kjole med langt slep…..

 

De gjorde seg klare…oppstillingen var perfekt….og halsene høye….og langstrakte…

 

Pepper rensket stemmen…Han synger tenor-stemmen….

 

Kanelogsukker kremtet forsiktig….og rettet på tversoversløyfen…Han synger bass-stemmen…

 

Og Salt, i sin vakre silkekjole med sløyfebånd PEP ikke det spor….bare sto klar til å stemme i med de andre med sin ALT stemme…

 

“..Mmmmmmmmmmmmm………..” (tonene settes)

 

Publikum venter spent…Og en overivrig pianist, hamrer løs på piano- tagentene…

 

Og etter noen vers med ” Glaaaade JUUUUUL , heeeeelige juuuuul….” helt uten tøys og i vakker moll…..

 

…..så kommer den vakre sopranen inn….med soloen sin….  og hun gjennomfører sangen med høye C-er uten glass som brister, eller vinduer som knuser…Hun fullfører med bravur…. Publikum klapper….De er helt i ekstase…Reiser seg…Stående ovasjoner…. Koret bukker pent…. De har ingen ekstranummer, men er lykkelige over vel gjennomført premiere….

Jeg er veldig lei for at lyden ble så dårlig, for da fikk jo ikke DU hørt…. Men JEG var der, og jeg kan love deg at det var vakkert 😉

 

Nå er vi derimot klare for en liten trekning her. Og det er Primadonnaen og Diva- Vaniljeogpepper som skal få lov å trekke… Fordi hun var så flink på konserten 🙂

 

Men før vi kan trekke vinneren….. her er svarene:

 Denne tulle-nissen var så klart….

 

 Michael Jackson

 

 

Her var svarene: a) nissen, b) engler c) rotter d) fire år  og e) Katten

 

Og denne tåkete barneboken var….

 Snekker Andersen og Julenissen

 

I dag er det Vaniljeogpeppers tur til å ta turen ned i lua for å hente lapp med vinneren på..Hun  er LITT sliten, for vi har vært på julebord også i dag… (mer om det i morgen…) Men å trekke vinneren er alltid like stas, uansett festing på forhånd…Så nå er hun klar…Og hun fyker avgårde alt hun kan beinløs som hun er

 

…. Og med snuten får hun fisket til seg en lapp… og i full fart er hun på vei opp igjen…leverer meg lappen… og på den står det skrevet…..

*trommevirvler*

 

 Ladyaugust, kjære søs, i dag var det DEG Vaniljeogpepper trakk!!! Hurra!! Du vant. Og nå kommer en gave VIPS til deg, rett før jul også 🙂  Så moro!! Og jeg har adressen din altså 😀 Håper du blir glad for det som kommer 😉

 

Og til alle som var med i dag:

-Nye muligheter i dagene som kommer. Jeg legger ut luke 17 i morgen tidlig. Klokken  7 åpner dørene, som vanlig, og det er klart for nye nøtter. Jeg har MAAAANGE hjemmelagede kalender-gaver som skal deles ut, faktisk 7  igjen, tror jeg… …  Luer og vesker. Så ikke gi deg!! I morgen er det kanskje DIN tur 🙂

Hvis du har vært med før, er det lov å være med om igjen 🙂

 God natt så lenge <3

 

 

#adventskalender #julekalender #vinneren #gaver #trekning #premier
43 kommentarer
    1. Slik blir det når julen kommer nærmere, kalenderen tar slutt. Men så får alle en julefeiring i slutten av kalenderen, så da blir det en premie til alle som ikke vant her også 🙂

    2. Elin Slåen: Jeg vet, og jeg vet noen ande også som ler høyt…de sier hvertfall det. Og JEG ler høyt når jeg holder på… Koser meg 😀

    3. Elin Slåen: Ja, tenker det ja 😀 Og jeg vet liksom at NOEN synes det er mer moro enn andre 😀 og derfor vil jeg at de som ler mest av sånt får se det 😀

    4. Rå kul den pianisten , verdens lekreste kjoler på Salt og Vaniljeogpepper ;)) Finstasen var det ingenting å si på nei , og sannelig en ivrig gjeng som utførte utelukkende supert i ekte Frodith super stil ( eller det er vel en stund til de når ditt nivå ;-D ) ;)) Men bra nok var det sikkert ja =) Hehe ….er jo du som arrangerer så ;)) Kule bilder ikke minst =P
      Ja og fine sommer fugelen du hadde fått da 🙂 Utrolig hva folk klarer å lage ;)) Gode nisseklemmer for kvelden nå <33

    5. Grete/Margarites: Å ja,sånn ja…Jeg får heller ikke lagt meg før tolv som regel..og blir veldig trøtt av det… Ha en fin kveld 🙂

    6. Åhh, så superflinke dem var <3 Jeg er ikke et sekund i tvil på at de sang som engler hele gjengen, og spesielt vaniljeogpepper med sin solo <3 Såååååååå flinke!
      Og Hipp Hurra for Lady August som var i går 😀

    7. Nyttårsløftet for neste år, om å komme meg litt tidligere til sengs. Helst før midnatt, eller 23.30 hadde vært bra. Jeg er en mester i å finne på andre ting i deg jeg planlegger å legge meg, så det blir ofte seint…. Så seint at i dag klarte jeg å sovne igjen når klokken ringte, heldigvis har jeg en levende vekkerklokke som kom og vekket meg på nytt. Har nok blitt litt lite søvn i det siste. Men jeg har god tid før jobb i dag, så jeg kunne jo sovet lenger. Ha en flott dag <3

    8. Tattavkvinnene: Nei, man kan jo ikke rekke alt i adventstiden. Men godt du fikk se bildene hvertfall 😀 He-he… Og de var bare så fine 🙂 Herlige atrekk om jeg må få si det selv 😉

    9. Herlig gjennomføring av et flott kor! Dette er jeg lei meg for at jeg ikke fikk kommet på, invitasjonen kom jo i posten, men det ble litt dårlig tid vettu 🙂 hehe. Må rose deg for fine antrekk på de da, de er heldige som har en så god matmor som deg <3
      Gratulerer så mye til fine Ladyaugust! <3

    10. Hurra for den flotte konserten (til tross for elendig lyd)
      Fantastiske antrekk og så høytidelig at jeg nesten fikk klump i halsen. Stående applaus fra Stusslifolket!
      Så klapper de nesten like mye for dagens flott vinner og for hun som lager adventskalenderen 😀
      Mange nattaklemmer

    11. snart skal eg også sove enda det er så tidlig….eg fikk sove omtrent null i natt
      sto tilogmed OPP etter eg la meg for å måle forskjellige ting bla spisebord og et kjøkkenskap eg kjøpte i går, skjønner du? litt stressende hahahaha målte i over en time…tenkte over ting som måtte gjøres og fått avgårde en haug med ting….ja nei…bii dag!!!
      nattinatt <3<3<3

    12. Hahahahahaha i dag var deg MEG som vant :DDDDD Tuusen millioner takk søs <3 klæmmeflat som en pannis NOMMI nå fikk jeg lyst på en pannis eller to 😀

    13. OMGAWD helt fantastisk opptreden på disse og selvfølgelig sang de som engler<3
      Eg har gledet meg i hele kveld:)
      Supermasse gratumedlerer til fineste Ladyen<3<3

    14. Moving On: Neida, har nok av det 😀 Og når jeg får litt hjelp av en venninne til å gjennomføre litt, så blir det moro 😀 Ler godt når vi holder på 😀 Nattaklem <<3

    15. margarites: Hvilket nyttårsløfte er det du gjennomfører? 🙂 Ja, var ikke de fine, koret? FIIINE klær..Så det veier opp for eventuelle ulyder 😀 Hi-hi Så deilig å være ferdig med julegavene, jeg er ikke ferdig på langt nær…men jeg BLIR 🙂 en gang 😀 I morgen skal jeg på fag-dag med jobben 🙂 Sove godt <3 klemmer <3

    16. Haha, står vertfall IKKE på fantasien din!! 🙂
      skulle nesten likt og være flue på veggen når du lager mangen av disse innleggene dine 🙂 haha
      Skotter ikke på fantasien, DE skal siest 🙂 🙂
      Nattaklem!<3

    17. Therese Bråthen: ja, nå ble det henne. Men fremdeles 7 gaver, ca igjen… 🙂 Ja, var de ikke FIIIIINE? 🙂 Nå skal det soves snart ja 🙂 klemmer nattaklemmer <3

    18. For en konsert! Vakker sang, flink pianist, super solosanger og julestemning i bøttevis…ja det er jeg helt sikker på at det ble. Jeg bøyer meg i støvet, og tar hatten av for de fantastiske rottesangerne! Og gratulerer til Flotte Lady August som vant i dag! Helt supert.
      Nå er jeg ferdig med julegavene, tra-la-la, de må bare pakkes inn, men de er i hus. Helt herlig 🙂 Så nå gjenstår bare litt rydding og pynting, for i helgen skal jeg til byen på hotell med venner, tror jeg . Det blir kjekt! Nattaklem fra en som er i ferd med å gjennomføre et nyttårsløfte (var litt spesielt trøtt i dag etter mindre enn 5 timer søvn, så i natt skal jeg ha minst 6 timer)

    19. Gratulerer så mye til Søssen din, det var koselig at hun vant! Å så morro at konserten gikk så bra, pent kledd var de alle sammen også 🙂 Kjempe fine bilder, håper du får en god natts søvn, natta klem fra meg <3

    20. haha, såg ut som en livelige og morro konsert!:)
      pianisten såg også ut til og være veldig engaskjert, så det er BRA!:D
      Gratulere så mye til dagens vinner!:D

    21. Mariann Sæther Tokle: He-he 😀 Så nydelige som de SER ut, fine i klærne og alt så kan du vel tenke deg hvor nydelig det LÅT også ? 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg