Frodiths Julekalender- åpning av luke nr 17- Kom inn, bli med ;-)

 

Etter gårsdagens vellykkete konsert, hvor det var  “stinn brakke” og vill applaus , tok vi likegodt årets julebord rett etterpå… FInstasen var allerede på…Og tversoversløyfer, magebelter  og gallakjoler passet ypperlig til julebordsantrekk også…Så da var vi jo på en måte allerede Ready to GO … liksom…

 

Julebordsmaten besto for det meste av søtt, men noe sunt og grønt også…som alibi…. Og alle kastet seg over maten umiddelbart..

 

Noen måtte så klart TULLE litt med de andre og lage “ører” på de andre… og fotografen var litt “sliten” og filmingen ble noe BLURY…

 

Noen ble litt “klengete” på lettkledde damer…som seg hør og bør et julebord….

 

Alle var sultne…. og eide ikke bordmanerer….

 

Noen var rett ved å søle ned hele fin-stasen…. og ble fryktelig mett utpå kvleden…

 

Og NOEN drev fremdeles og sang HØY C, fordi hun var så stolt av konserten før på dagen… 😉

 

Og til slutt avsluttet vi kalaset med en karamell til hver og en…Slik at det ikke skulle bli noen krangling i drosje-køen…

Men nå ligger alle litt langflate her…etter gårsdagens julebord….så de får snorke av seg fest-tåken…Og så får DU gni søvnen ut av øynene og kaste deg over julenøttene 🙂 Får nå er det ikke mange igjen… Bare 7 dager igjen…eller….. jeg slutter nok 23. desember…

 

For å være med i trekningen av kalender-gave i kveld, må du gjøre noe så enkelt som å løse de  små oppgavene under her. Jeg øker nok på i vanskelighetsgrad etter hvert som jula nærmer seg. Alle som har lyst kan være med på kalender-trekning, så sant de svarer riktig. Har du ikke blogg selv, er det lurt å legge igjen en mail-adresse, så jeg kan nå deg hvis du vinner 🙂

 Ok, da er det klart for dagens oppgaver:

 

 

 

 

 

Skriv svarene i kommentarfeltet. Det er LOV å kikke på andre,  (jeg er ikke så streng på sånt ;-)….)  men  det er ikke alltid så lurt, for plutselig er det feil 😉 Svaret på nøttene er “inngangsbilletten” til å være med i trekningen i kveld.

Du må svare før kl 22 i kveld, for da skjer trekningen. . Og vinneren av syttende kalendergave annonseres kort tid etterpå 🙂

Det er 7 hjemmelagede kalendergaver som ligger her og venter på deg….

Så-da ønsker jeg alle lykke til! Nå er det bare å gjette i vei..

Og ha en fin dag så lenge <3 Nå går jeg på jobb så lenge 😉

 

 

#adventskalender #julekalender #gaver #premier #oppgaver #julenøtter
57 kommentarer
    1. Gårsdagen var finfin den. Jeg var i bursdag hos storesøster og vi lo mer enn vi hadde “godt av”! Flott med familie og venner en helt vanlig dag i desember. Jeg sov litt for lenge, for det ble sent i natt kan man si. Nå er det først trim, så eventyrskriving. Ha en herlig dag!

    2. whatwouldnemido: Ja, det har gått i ett.. Full rulle…Og julekalender i tillegg…;-) Men det får gå. Snart ferie 🙂 Takk for svar 🙂

    3. Strålende julebord a gitt!! 🙂
      1) Jahn teigen og Anita Skorgan
      2) Pippi Langstrømpe og herr Nilsson
      3) Rudolf er rød på nesen
      Alt vel her, bare svært travelt, selvfølgelig. GLEDER meg til juleferie! 😀

    4. cuskima: Jeg må innrømme at det begynner å røyne på LITT med min energi også nå:….men holder koken til lille julaften tror jeg 🙂 Litt roligere på jobb fra og med i morgen 🙂 Klemmer <3

    5. Jan teigen og Anita Skorgang <3
      Pippi og Hr Nelsson
      Rudolf er rød på nesen 🙂
      Herlighet så gøy dere har det,,,flørting og synging og mye mat altså.....jammen bra du ahr mye energi min venn <3<3

    6. foreignerat50: Morsomt at du er med i dag også 🙂 Og ja…de var på julebord..men i dag er de i dårlig form altså.. 😉 Takk for svarene 🙂

    7. Anita Berge blogglisten_b4f2d2: Joda, du sendte,men jeg har ikke vært inne før nå for å godkjenne:-) Ha en flott kveld du også 🙂 klemmer <3

    8. Therese Bråthen: He-he…i dag har det ikke blitt stort tull…for de er så preget etter gårsdagen at et par av dem bare ligger her som to slakt… Og jeg har vært på fagdag…på Gardermoen, og der liker de ikke rotter skjønner du .. 😉 Takk for svar 🙂 klemmer <3

    9. cathrinehenriksen: Ja, du gjør hva du vil med vesken,og du kan gi den bort om du vil 😀 Ja, var det ikke bra antrekk og julebord 🙂 ? Fornøyd med DEN greia liksom :- )Men nå blir de nok naken-rotter resten av advent 😀 Tror jeg da 🙂 KOs du er med og gjetter likevel da <3He-he, du og Brutus ja .-D Klemmer godklemmen <3

    10. vaniljeogpepper: Heisveis 😀 Ja, da var jeg endelig hjemme fra jobb. Her ligger “folk” strødd… Men jeg måtte på jobb etter julebordet,ingen bønn for meg 😉 Takk for svar, håper sjefsrotta trekker deg en dag <3

    11. annebe: Deilig kake, men jeg fikk jo ikke stort av DEN som du skjønner…slik de kastet seg over liksom… 😉 Ja, rimelig råtne i formen her 🙂 Men en vellykket dag og kveld i går da 😀 Takk for svarene dine 🙂 KLemmer <3

    12. Dem hadde koset seg som bare det. Så artig og moro:)
      Svarene er:
      1.Jan Teigen og Anita Skorgan.
      2.Pippi Langstrømpe og Herr Nilson
      3.Rudolf er rød på nesen.
      Ha fortsatt en fin kveld:)

    13. Linda: Ja, etter den søte kløe….kommer den sure svie…Og i dag ligger de strødd her…Men jeg måtte på jobb…hrmf… 😀 Takk for svarene 🙂 Ikke så mange gaver igjen nå..og LITT færre med.. Ha en fin kveld 🙂

    14. tujanka: De ligger ganske strødd her fremdeles, et par av dem… men jeg måtte jo på jobb jeg…. så der var det ingen bønn. Var på fagdager på Gardermoen, og kun et par som ble med i sekken dit… 😉 Takk for svar 🙂 Kanskje du vinner? Who knows 😉

    15. Sara Karlengen: Ja, vi var alle veldig fornøyde med antrekkene. Sløyfer og magebelter og alt og rett på fest 😀 Takk for svarene 🙂 Jeg regner med du koser deg hos mammaen din 🙂 klemmer <3

    16. Veronica S: Ååå så koselig med ros 🙂 Og kos å vite at du er der, selv om jeg ikke ser deg 🙂 Du er toppers du også <3 Takk for svar 🙂 Ha en nydelig kveld <3

    17. ehhh, glemte jeg å trykke på send kommentar i morges mon tro, var så sikker på at jeg hadde sendt svar til deg se, hihi
      dere hadde ett fint julebord da skjønner jeg, også så fint antrukket de var 🙂 syns jeg hører dem synge på konserten 🙂 men da var det svarene for i dag 🙂
      1- Jahn Teigen og Anita Skorgan
      2-Pippi Langstrømpe og hr Nilsson
      3-Rudolf er rød på nesen
      Ha en fantastisk dag videre <3 klemmer <3 <3

    18. TuridB: God ettermiddag 🙂 Nå er jeg endelig klar her igjen 🙂 Takk for svarene dine 🙂 Vi får krysse fingre 🙂 Ha en fin kveld 🙂

    19. Anita Berge blogglisten_b4f2d2: Ja, julebordet var bra, og du så vel HELE konserten, i går kveld? På kveldinnlegget? De har så fine kjoler og klær skjønner du, og det var SÅ bra .-) Se hvis du får lyst og ikke har sett før 😀 Takk for svarene dine 🙂 Klemmer <3

    20. Lisbeth Pedersen: Ja, det var årets julebord og gårsdagens konsert var strålende 😉 Fint antrukket alle sammen og… 😉 Og pianisten er fryktelig engasjert 😀 Takk for svar 🙂 Og stor klem <3

    21. natheless: Rottentottene er SKIKKELIG daffe i dag…et par av dem hvertfall 😉 Så de ligger nå ennå som to vrak her…Men et par fikk være med på fagdag på jobben i dag 😀 Så koselig at du gjetter på nøttene i dag også 🙂 Mange som henger med ennå 🙂 Håper dagen har vært bra 🙂 MIn har vært hektisk men fin 🙂

    22. Fru Stussli: Ja, her ligger de ENNÅ faktisk…et par av dem.. Så har hjalp ikke Paraceten en gang 😀 Har du fått vasket huset? 🙂 Ha en nydelig kveld, nå gleder jeg meg til litt fri snart :- ) Klemmer med begge armer <3

    23. Grete/Margarites: Her har det gått i ett. Jeg har vært på fagdag på Gardermoen 🙂 Og det har vært interessant 🙂 Takk for svar i dag også 🙂 Håper dagen har vært bra <3 klemmer <3

    24. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Ja, det var egentlig ikke så mye energi her i dag tidlig, for julebordet var i går… Så i dag har de ligget støkne.. -) Takk for svar , og takk igjen for den vakre sommerfuglen jeg fikk 🙂 Den er SÅÅ fin <3 Klem og ha en fin kveld 🙂

    25. Helge: Ja, neste gang må jeg melde fra til Se og Hør 😀 Eller Frodiths Avis i det minste 🙂 Men ikke sant det var bra konsert ja 😀 Ha en fin kveld 🙂

    26. Skal si de er ivrige i disse juletider- men med finstasen på er jo ikke det rart. Man blir jo fort litt revet med når liksom alt passer til det 😉 (Jeg må inn å se på konserten etter jeg har svart på spørsmålene) 😀
      1. Jan Teigen og Anita Skorgan (Jeg måtte faktisk inn å Google henne, for jeg husket ikke helt hvordan man skreiv etternavnet hennes- ha ha).
      2. Pippi Langstrømpe- Pippi Långstrump- og Herr Nilsson 😀
      3. Rudolf er rød på nesen 🙂

    27. 1) Jan teigen og Anita skorgan 🙂
      2) Pippi langstrømpe og herr nilson 🙂
      3) Rudolf er rød på nesen 🙂 hihi
      Så fine de var på julebord da, koselig så det ut som! Lenge siden jeg var på julebord sist, men blir nok et om ikke så alt for lenge! Du må kose deg masse idag, spennende å se hva for noe lureri dere har funnet på idag 🙂 klemmer <3

    28. Hihi herlige gjengen da , SÅÅÅ fine at <33 Her er huskes alt på liksom ;-D Ja og deilig med julebord , hehe .....Ja jeg har avspasert litt ....øh , MEN jeg fikk kalendergaven din i dag faktisk 😀 Så stor veske du har heklet , den kan jo brukes til flere ting ser jeg =) Tusen takk SUPER Frodithen <33
      Oppgavene her kan jeg jo ta litt sånn for moro skyld 🙂
      1. Jan Teigen og Anita Skorgan .
      2 . Meg ( Pippi ) haha , og Herr Nilson ;-D ( eller er det Brutus ? ) ;))
      3 . Rudolf er rød på nesen 🙂
      Ha en fin dag videre SUPER Frodithen ;)) God og STOR klem <33

    29. Her er mine svar 1 Jahn Teigen og Anita Skorgan 2 Pippi Langstrømpe 3 Rudolf er rød på nesen. Ha en fin kveld.

    30. 1.Jahn Teigen og Anita Skorgan 2.Pippi langstrømpe..3. Rudolf er rød på nesen …
      Det var litt av et “heisa”julebord..og at alle var helt “rottene”etter den feiringa forstår jeg godt 🙂
      Kaka så usedvanlig god ut også 🙂 Klem <3

    31. Så bra at julekonsterten ble vellykket 🙂 Også rett på julebord, ikke rart de er sliten og trøtte, godt de fikk seg en karamell, så blodsukkeret kunne stige noe 🙂
      1. Jan Teigen og Anita Sjorgan,
      2. Pippi langstrømpe og Hrr Nilsson
      3. Rudolf er rød på nesen

    32. Kremt, tshe disisjen is:(trommevirvel) jahn og anita, Pippi Langstrømpe, ooooog- Rudolf er rød på nesen! Håper dere har kommet dere etter julekalaset nå, hele gjengen….

    33. Det så ut som et skikkelig koselig julebord, med god mat og fornøyde rotter! Kan det bli bedre? Smart å kjøre på med feiring rett etter konserten, stemningen var sikkert på topp og antrekkene var jo helt smashing ^^
      Dagens svar:
      1) Jahn Teigen og Antia Skorgan
      2) Pippi Langstrømpe
      3) Rudolf er rød på nesen

    34. Selv om jeg ikke alltid kommenterer (fordi blogg.no på mobilen min er ikke en megagod kombo) så er jeg innom og leser, elsker disse innleggene dine;) Du er helt fantastisk (same goes to disse søte hjelperne dine).
      1: Jahn Teigen og Anita Skorgan
      2: Pippilotta Viktualia Rullgardina Krusmynta Efraimsdotter & Herr Nilson
      3: Rudolf er rød på nesen

    35. Hei Frodith. Først svarene Anita skorgan og Jan Teigen, pippi langstrømpe og mister Nilsson og Rudolf er rød på nesen. Og så må jeg gå å lese de neste innleggene dine. Ha en fin kveld.

    36. Mornings 🙂 Radarparet er Jahn Teigen og Anita Skorgan,
      Så er det Pippi og herr Nilson
      Os så Rudolf er rød på nesen.
      Ha en fortsatt fin dag 😉

    37. 1: Dette er vår alles kjære Jahn Teigen og vakre Anita Skorgan.
      2: Bak tåka er det nok sterke Pippi Langstrømpe som gjemmer seg.
      3: Rudolf er rød på nesen 🙂

    38. Å for et flott julebord med konsert og deilig kake 🙂 Pianisten ser ut til å gjøre en strålende jobb.
      Hm er litt usikker, men nr 1. Jan Teigen og kanskje Anita Skorgan. 2. Pippi Langstrømpe og Hr Nilson. 3. Rudolf er rød på nesen.
      Ha en superfin dag 🙂
      Klemmer

    39. God morgen til deg. Har rottentottene våknet? Den kaka fikk jeg lyst på. Må bake, bare må bake!!!! Det var nøtter på kaken og nøtter hos deg.
      1 Jan Teigen og Anita Skorgan
      2 Pippi og herr Nelson
      3 Rudolf er rød på nesen
      Sånn dett var dett!!!! Ny dag og nye mulgheter. Ha en fin onsdag!

    40. Haha håper du har paraceten klar til kryddergjengen våkner 😂
      Her kommer våre svar
      1 Jahn Teigen og Anita Skorgan
      2 Pippi Langstrømpe
      3 Rudolf er rød på nesen
      I dag er det husvask på planen her i huset 😜
      Ha en fin-fin dag!
      Klemmer i massevis

    41. Å å å, i dag er jammen favoritartisten min blitt julenisse! Så da svarer jeg på løpende bånd
      1. Jahn Teigen og Anita Skorgan
      2. Pippi Langstrømpe og Hr Nilsson
      3. Rudolf er rød på nesen
      Da får jeg ordne meg litt lunsj, litt frokost og så komme meg av gårde. (Må bare tømme den vaskemaskinen jeg startet i sted først) Ha en fantastisk dag <3

    42. Dette var lett og takk for en fin og digg konsert igår – jeg har ikke ord. Det var dårlig med pressefolk der så Se og Hør vet ikke hva de gikk glipp av. Nå må jeg løpe, svarer senere i dag.
      Ha en fin dag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg