Frodiths Julekalender- åpning av luke nr 18- Kom inn, bli med ;-)

Gårsdagen var preget av litt “Dagen-derpå”- følelse….

The Rats, aka Spice-rats…Krydder-gjengen …eller hva du vil…. var ganske preget av den vellykkede Jule-kor-opptredenen som du så på tirsdag….. Og når de gikk i finstasen RETT på julebord, tirsdag kveld….og festet så tversoversløyfa slang og magebeltene spratt….så kan du jo tenke deg at gårsdagen var lit preget av dette..

Kanelogsukker og Vaniljeogpepper lå strøkne, med kalde omslag… og knasket IBUX…så det sprutet rundt værhårene….

De to minste: Salt og Pepper, var i form nok til å bli med en tur på jobb….  Det er vel noen med festing og smårotter…giftene går fortere gjennom småkroppene…og er ute igjen på et VIPS…Mens de to store sliter mer med å kvitte seg med promillen….

Jeg hadde med Salt og Pepper på fagdager på Gardermoen Flyplasshotell…men der er de så redd rotter at jeg snørte igjen sekken noe voldsomt, så de ikke slapp ut… MEN på vei hjem, etter endt arbeidsdag var det tid for noen utfordringer for noen og enhver… Vi tittet først litt på julegaten ved Grønland…

 

….før jeg bestemte meg for at vi skulle ta turen langs Akerselva i kveldsmørket…

 

Som du vet er Akerselva en skummel plass…på den måten at det “kryr” av rotter der…på størrelse med katter… og du som har kjent meg en stund vet jo at jeg ikke er redd for NOENTING….bare kanskje bittelitt redd for disse rottene ved elva der…Og de er LEVENDE altså…IKKE tøyrotter…

 

 

I går bestemte jeg meg for å “ta tyren ved hornene” som man sier…eller “ta rottene ved snuten”….eller noe sånt…og få en slutt på den redselen… 

Så vi vandret langs den skumle rotte-elva…. i mørket…

 

Det kunne jo faktisk nesten se litt idyllisk ut…I lyset der… og de to krabbet ned mot elva…

 

…og var NESTEN nede…da vi synes vi hørte noe “katte-aktig” og fresende i gresset der….

 

 

…Så da var det å pile opp igjen…å sette seg på noen pinner høyt oppe….. langt borte fra de hvesende tennene….

Hm….og de har ertet MEG for å være redd rotter… 😉

Vel, vi kom oss helskinnet hjem i går…og fant de to garn-dottene liggende med IBUX-blikk og våte snuter… Og så la de seg til de to andre også…

Men det var gårsdagen…nå er det en ny dag…Og nye muligheter for å vinne noen kalender gaver…Så nå kommer dagens jule-nøtter

 

 For å være med i trekningen av kalender-gave i kveld, må du gjøre noe så enkelt som å løse de  små oppgavene under her. Jeg øker nok på i vanskelighetsgrad etter hvert som jula nærmer seg. Alle som har lyst kan være med på kalender-trekning, så sant de svarer riktig. Har du ikke blogg selv, er det lurt å legge igjen en mail-adresse, så jeg kan nå deg hvis du vinner 🙂

 Ok, da er det klart for dagens oppgaver:

 

 

 

Skriv svarene i kommentarfeltet. Det er LOV å kikke på andre,  (jeg er ikke så streng på sånt ;-)….)  men  det er ikke alltid så lurt, for plutselig er det feil 😉 Svaret på nøttene er “inngangsbilletten” til å være med i trekningen i kveld.

Du må svare før kl 22 i kveld, for da skjer trekningen. . Og vinneren av attende kalendergave annonseres kort tid etterpå 🙂

Det er 6 hjemmelagede kalendergaver som ligger her og venter på deg….

Så-da ønsker jeg alle lykke til! Nå er det bare å gjette i vei..

Og ha en fin dag så lenge <3 Nå går jeg på jobb så lenge 😉

 

 

 

#kalender #julekalender #adventskalender
55 kommentarer
    1. Min matgale verden: Ja, vi får vel bare klare det…Og det blir nok ikke for en gangs skyld, men det vanlige….om jeg fortsetter i denne jobben 😀 Men ikke noe stress hos meg da 🙂 Rolig 🙂 Klemmer <3

    2. Min matgale verden: Se på oppgave nummer 2 EN gang til 😀 Hi-hi…tror du bare var litt rask liksom… Ja, de EKTE rottene liker vi ikke!! Jeg ordner veldig med gaver nå om dagen…Og snart får jeg vel sendt noen også… 😉 Men spørs om de når fram før jul… Stakkar jobber så mye.. Jeg har LITT lettere dager nå 🙂 Deilig! Men skal jobbe romjul. Du også? klemmer i bøttevis <3

    3. Hei hei, der var jeg tilbake. Jobbet bare 7-7 idag. hehe, gi litt ekstra nå før jul 🙂 Brad pitt er en kjekkas, og sylvester stallone var kul i boksefilmene…eller rambo… Og så spiste vi ribbe på søndag, men medisterkaker og surkål hadde vi ikke, bare masse rødkål…. Forresten har vi akkurat spist restene av den ribba idag, sammen med grønnsaker og bacon, og ris:) Så TØFF du var som tok dem med på tur langs “rotte-elven” 🙂 Søte små vesner, bar de hoppet opp før de ekte rottene kom frem 🙂 klemmer

    4. natheless: Her var det egentlig de LEVENDE rottene som var verst 😀 Ikke mine 😀 Takk for svar <3 Håper du har hatt en fin dag 🙂

    5. Elin Slåen: Ja, ikke sant, noen er redd sitt eget speilbilde…Men jeg tror jeg skremte dem SÅ mye med den rotte-masken min, du husker?? Og etter det har de ikke blitt seg selv igjen.. ;-D Hi-hi Takk for svar, ja lurt å være optimist 😀

    6. annebe: Ja, det var akkurat ved en av bruene jeg så også, og de var flere…Og sto og spiste grillmat liksom… Æææææsj!! Ja, mine er bare fine, og ikke det minste ekle 😀 klemmer<3

    7. cuskima: Vi har et gammelt avskallet respatex -bbord vi, og det er IKKE pent…og knapt nok praktisk 😀 Men nå skal jeg pakke inn litt også 🙂 Klemmer i bøttevis <3 😀

    8. Du gode min for styr med de rottene da? Da var jammen gjetteleken her enklere. Jeg prøver da i hvertfall!
      1. Brad Pitt
      2. Sylvester Stallone
      3. Ribbe, medisterpølser, surkål

    9. Rotter som er redde for rotter- jeg er jo redd for noen mennesker, som for eks. øksemordere, så jeg kan jo forstå de 😛 Men, det er jo litt dumt å erte andre for noe man er selv 😉 he he…
      I dag er jeg med igjen, som den evige optimisten jeg er 😉
      1. Brad Pitt. 2. Sylvester Stalone. Ribbe, Medisterplse, surkål. Nam nam. Jeg er ikke så glad i ribbe, men jeg elsker medisterpølse og medisterkaker 😀

    10. 1.Brad Pitt…2. Sylvester Stallone 3. Ribbe, medisterkaker, surkål
      Fint langs Akerselva, men foretrekker det på dagtid ja…
      Husker vi så ei svær feit rotte ved en av bruene der..som lå å sola seg i solsteika…men det er noen år siden…usj….Men rottene dine er mer av det søte slaget da …..Klem<3

    11. eg bare later som det går veldig bra og koser meg med gaveinnpakning og mitt nye bord fra finn..ikkje nydelig vakkert….men veldig praktisk å eg bruker alltid duk :D:D:D
      Klememtingene i haugevis <3

    12. cuskima: Ja, hvem som holder hvem i ånde er ikke godt å si… Men at jeg ÅNDER det er sikkert…Litt mer dårlig med pust fra disse må jeg innrømme 😀 Hvordan er det med deg i dag? 🙂 Takk for svar og klemmer i fleng <3

    13. Mr Brangelina……altså mr Brad Pitt
      Flotte Sylvester Stallone
      ribbe medisterkaker og surkål -eneste eg liker av det er surkål…..:P
      Du verden så de flyr rundt……opptatt med alt mulig og jammen holder du deg i ånde med alle stuntene deres 😛
      klememtingene <3

    14. margarites: Jeg skal jobbe 2, 5 dag i romjulen..Noe ordentlig tull synes jeg…for vi har ikke noe å gjøre…Men sånn er det 🙂 Ja, de rottene der er kjempestore og jeg liker dem ikke. Ble helt kvalm når jeg så dem i dagslys en gang…men nå er mine jammen blitt litt redd dem også ;-)He-he..

    15. Oslopadde: Ja, slitsomt å ha fri kan jeg tenke meg:-) Jeg har jobbet og kost meg med de på jobb 🙂 Lunsj i ts-kafeen 😉 Jeg får ta meg et treff med co-padda snart selv 🙂 klemmer <3 Sees i morgen? 🙂

    16. cathrinehenriksen: Her har det vært en forfriskende torsdag, men det kommer i morgen 😀 Rottene langs elva er ekle altså…men det er IKKE mine 😀 Og nei…ikke veldig partyløver fra før akkurat 😀 Ha-ha..Takk for svarene <3 Klemmer i bøtter og spann og hauger <3

    17. akbhandy: Så koselig 🙂 Det er mange dager igjen til jul… eller noen… så det er bare å slenge seg med de dagene som er igjen. Om du ikke skulle vinne i dag:-)

    18. Så koselig med en rusletur langs elven, men jeg hadde også tatt beina fatt og løpt om jeg så rotter, for sånne levende vesener – i fri dressur – liker jeg ikke!
      Tiden den går altfor fort for tiden, ja den går jo ikke fortere, det bare føles sånn, jeg kommer liksom ikke ordentlig i gang. Det blir litt halvhjertet alt jeg gjør føler jeg. Tror jeg trenger juleferie, og heldigvis skal jeg bare jobbe en dag i romjulen. Men her kommer mine svar
      1.Brad Pitt 2. Sylvester Stallone og 3. ribbe, medisterkaker og surkål (og det er faktisk det vi har til julemiddag også. Sånn er det å være gift med en østlending 🙂 ) Så blir det pinnekjøtt en annen juledag. Ha en fin kveld. Klemmer <3

    19. Prøver i dag og,
      1 Brad Pitt
      2 Sylvester Stallone
      3 Ribbe, medisterpølse og surkål (her i huset er det pinnekjøtt som er menyen julaften, men ribbe er fast andre juledag)

    20. God kveld i stua 🙂 Etter en dags fravær (slitsomt å ha ferie, skal jeg JAMMEN si deg!!), så er jeg nå tilbake, og prøver meg på gjetting 🙂
      1. Er det Brad Pitt?
      2. Er det Sylvester Stallone?
      3. Ribbe, medisterpølse, surkål 🙂 nam….
      God kveld videre – jeg skal forresten hilse fra den siste padda 🙂 Bra der i gården 🙂
      Klem, klem.

    21. Haha , ja det var en frisk tur langs Akerselva kan jeg tenke meg , og håper alle fire rotter små begynner å friskne til der hjemme nå 🙂 Hehe , det er sånt som kan skje på julebord det der om man ikke er en partyløve fra før av liksom 😀 Haha ….
      Ja og angående svarene så er det muligens :
      1 . Brad Pitt
      2 . Sylvester Stallone , kul type 🙂
      3 . Ribbe ,( usj ) medisterpølse ( usj ) og surkål 🙂
      Ønsker deg og gjengen en forfriskende flott torsdag videre nå 😀 Klemmer til super supersen Frodith <33

    22. En skummel, men også spennende tur disse rottene har være på. 🙂
      Slenger meg med på kalendertrekningen.
      Svarene er:
      Brad Pitt, Sylvester Stalone og siste er Ribbe, medisterpølse og surkål.
      Krysser fingrene. 🙂

    23. miastorp: Hei på deg Mia-mor, ja du kommer innom i full fart innimellom, travelt på deg i adventen? 😀 Her er det mange som besøker, men få som gjetter nå. For alle har nesten vunnet noe… 😀 He-he…Så da blir der lettere nå mot slutten, det er vanlig 🙂 Så fint du kommer nå da 🙂 Jepp, sjeleglad for vaktrottene…men jeg må si de er litt pinglete blitt 😀 kanskje fordi jeg skremte dem så veldig med rotte-masken ;-D Klemmmmmmer i massevis <3

    24. Tjo og hei 🙂 Da var det snart slutt på julekalenderen men jeg klarte i hvert fall noen dager 🙂
      Sååå da kommer svarene i kjapp rekkefølge 🙂
      Brad Pitt
      Sylvester Stallone
      Ribbe, medisterpølse og surkål
      Synes det er kjempe kos langs Akerselva men akkurat nederste del kunne hatt litt mindre rotter og annet skumle skikkelser… Godt du hadde med deg “vakt rottene” 😉 Klemmmmer i huj&hei <3

    25. Lithanna: JA, ikke sant 🙂 Og nå blir det litt færre som gjetter. Nesten like mange som er inne og leser om disse rotten-tottene…men ikke så mange som gjetter, for mange har jo vunnet..Så NÅ er sjansen for å vinne noe skjønner du 😀

    26. Svarer på de jeg tror jeg kan. Ha ha :p
      Ha ha ha, hvem vet. Er ikke en som pleier å vinne ting, men de andre må jo ha noen å konkurere mot XD

    27. Åse Helen: Hei-hei 🙂 Der var du igjen 🙂 Koselig <3 Ja, det er ikke lett å være rotte i adventstida...hektisk ja 😀 Hi-hi.. for noen og enhver... Takk for svar og god klem på vei <3

    28. Fru Stussli: Hei , der er du min venn 🙂 Ja, jeg gleder meg også til ferien, bare sløve noen dager, gå tur og sove litt lenger..Og gjøre ingenting og ta bilder om jeg vil det 🙂 Takk for svar :- Og kos deg med grøtfest, langt unna ekle rotter 😀 Klemmer mange klemmer <3

    29. foreignerat50: Ja, de er ikke så tøffe når det gjelder rotter DE heller 😀 Takk for svarene i dag også 🙂 Klemmer til deg Joy <3

    30. Mariann Sæther Tokle: Ja, de blir litt snurpet i munnen når jeg omtaler dem som tøyrotter 😀 Så deilig at du ser de som levende også…I min verden er de også det ..LITT hvertfall 😀 Ja, blogg tar tid generelt det 🙂 Og litt ekstra i adventstiden, men jeg MÅÅÅ liksom også..har blitt en tradisjon 🙂 TAkk for svarene <3 klem

    31. Lithanna: Næmmen, svarer du på denne i dag, DET var hyggelig 🙂 Og tenk om du vinner 🙂 Spørs hvilke avtaler du inngår med disse rotte-galningene 😀 Hi-hi

    32. Siv Svanem: Ja, den katta holder vi oss langt unna, og når vi gikk langs elva der, så bare PILTE vi avgårde når vi trodde vi hørte rotter 😉

    33. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Så bra du koser deg 🙂 Her prøver vi å lage julestemning hvertfall 🙂 Glad for å høre at folk smiler og er glad når de leser her 🙂 Takk for svarene 🙂 Klem <3

    34. Therese Bråthen: Ja, ikke sant..Det er ikke bare -bare å være på julebord 😀 Hi-ihi…man blir litt sliten…IKKE JEG da…men disse rakker-rottene 😉 He-he Takk for svarene…Klemmer <3

    35. 1) Brad Pitt
      2) Sylvester Stallone
      3) Ribbe, medisterpølse og surkål 🙂 Nam nam nam, nå kan julaften bare komme 🙂 Godt det ikke bare er meg som blir sånn etter julebord, her går det i ibux dagen derpå her også 🙂 hehe Skjønner ikke det altså, det må nok være alt sukkeret man får i seg , hihi 🙂 Du får ha en kjempe fin Torsdag videre 🙂 klemmer <3

    36. Ikke levende tøyrotter, hva er det du sier, for en fornærmelse. Klart de er levende, høyst levende ihvertfall i min fantasi 😀 Det var en spennende tur:)
      Mye arbeid du legger i kalenderen din, det tar tid dette.
      Svarene er Brad Pitt, Sylvester Stallone og ribbe, mediisterkaker og surkål(Jeg skal ikke ha medisterkaker, eller kanskje skulle jeg prøvd å lage min egen vri,har noe kjøttdeig av svin)

    37. Artig å få være med på turen deres i går. Fine bilder!
      Svarene mine er:
      1. Brad Pitt
      2. Sylvester Stallone
      3. ribbe, medisterpølse, surkål
      Ha en fin dag til dere:)

    38. Tittei
      Så bra dere kom dere velberget hjem fra rottene ved elva. Sånne byrotter er ganske skumle…. New York var jo full av dem. Ekkelt!!!!
      Her kommer stusslisvarene
      1) Brad Pitt
      2) Sylvester Stallone
      3) Ribbe, medisterpølse, surkål
      I dag er det juleavsluttning med Emmas klasse. Grøtfest 🙂
      Gleder meg til julefreden kommer og tar oss ;-D Da skal jeg SY og STRIKKE og HEKLE <3
      Ha en strålende dag!
      Mange store klemmer

    39. God morgen 🙂
      Julebord, fyllesyke, tur langs Akerselva i mørket…..jammen får du oppleve mye sammen med rottene dine i disse adventstider. Morsomt 🙂
      Mine svar i dag er:
      1. Brad Pitt
      2. Sylvester Stallone
      3. Ribbe, medisterpølser, surkål
      Ha en fin fin dag og klem på vei 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg