Trekning av kalendergave bak luke nr 19

Som du vet trenger rotter mye ØVING på ting.. VI har øvd på julebord, vi har øvd på julekonsert, vi har øvd på å være i treningsstudio,  vi har øvd på Lucia-tog og vi har øvd på ¨å oppføre oss bra i disse sammenhengene… Eller VI….? Jeg oppfører meg stort sett ganske greit, men Kryddergjengen….vel…de trenger altså litt trening…

Og når det gjelder juleselskaper…og juletrefester…som kommer etter jul.. Ja, da trenger de litt øving igjen…Vi vet at de kan synge, det så vi jo på korets juleopptreden…Og oppføre seg klarte de også…Som store berømtheter nærmest… Så jeg var litt spent på dette med juletre-gang…. Kunne de GÅ skikkelig liksom…?

Må faktisk si jeg ble ganske overrasket her…. Stille og rolig på jobb, mot slutten av dagen. Rett før jeg skulle pakke sekken og gå hjem…

Søkke borte var de…  alle 4…Frotidthen snuste seg bortover gangen på jakt etter Krydder-lukt ;-)….Og da litt i det fjerne hørte jeg….

“Hei-hå-nå er det JUL igjen….”

Tittet inn på rommet der jeg visste juletreet sto…

 

“Så går vi rundt om en enebærbusk…busk…enebærbusk…busk…enebærbusk.. busk.. ” Sangen var lystig, og de holdt pent i hender…eller labber… Litt korte i potene er de jo, så helt rundt det store treet rekker de jo ikke…

 

“Jeg gikk meg over sjø-og-land, der møtte jeg en gammel mann…han spurte så …han sagde så …..” 

TENK…Ingen knuffing!!!

 

“Glaaaade juuuuul, heeeeelige juuuuuul….Eeeeengler daaaaaler neeed i skjuuuul…” (her var jeg spent, men null tøyse-tekst!!…)

 

“Nå har vi vaska govet, og vi har børi ved….og vi har sett opp fuggelbænd…og vi har pynta tre…” Vakre struper, som lot tonene trille ut, som Sølvguttene på en god dag…Og de slapp ikke hendene EN gang…Varme små rotte-labber, som holdt godt om hverandre…

 

Legg merke til hvor engasjert Kanelogsukker og Vanijeogpepper synger, strekker halsene og har en tydelig åpen munn 😉 (for nye lesere: Det er de to største..)

Etter endt jultregang, var alle klar for den store oppgaven. Ut å kjøpe julegaver til noen og enhver…

Nå er det klart for trekning av kalendergave…Og nå er det bare noen får gaver igjen…så spent på hvem som får disse 🙂 

 

Men før vi trekker kalender-luke-vinner….Her er svarene:

 

Denne nissen var så klart:

 

Petter Northug

 

Og denne dame-nissen var så klart:

 

Marit Bjørgen

 

Mannen i tåkeheimen var så klart:  (for oss over 40 er det veldig klart hvertfall…)

 

 

David Bowie, den største sangartisten EVER i mine øyne 😉

 

Og DAAA….er det klart for trekking.

I dag er det Kanelogsukker som har tigget seg til å få lov… Og han vralter avgårde, litt tung i rumpa nå…Har nok blitt litt mye sjokolade i det siste..

Men ned i lua med han…

 

 

Og der nede skjer det saker og ting…og han haler og drar i en fin-fin lapp…og opp kommer han andpusten og glad…”Det ble….det ble…..” sier han…

“Det ble……….”

*trommehvirvler*…..

 

 

tbraathen.blogg.no eller therese om du vil 🙂

Hurra!! Nå ble det deg Therese 🙂 Og du har vært med hele veien nesten 🙂 Moro at du ble trukket i dag 🙂 Da kommer det en liten ting til deg i posten snart da 🙂 Håper du blir glad for det som kommer 🙂 Og at du blir med videre. Fremdeles noen ganger igjen, med tull og fjas vet du 🙂

Kan du sende adressen i innbokssen, kan ikke huske om jeg har den 🙂

  

 Og til alle som var med i dag:

-Nye muligheter i dagene som kommer. Jeg legger ut luke 20i morgen tidlig, når jeg våkner…..Jeg har flere hjemmelagede kalender-gaver som skal deles ut, faktisk 4  igjen, tror jeg… …  Luer og vesker. Så ikke gi deg!! I morgen er det kanskje DIN tur 🙂

Hvis du har vært med før, er det lov å være med om igjen 🙂

 God natt så lenge <3

 

 

 

 

#kalender #adventskalender #julekalender #julenøtter #rebuser
38 kommentarer
    1. eg vet jo det, eg bare erter……skulle syns det avr kjekt eg kunne skrytt av å ha laget en komfyr i plank av sag HAHAHAHAHAHAHAH, sku blitt julemiddag det 😛

    2. det er fordi du ahr komfyr som står på gulvet, eg ahr vegghengt stekeovn og koeplate på benken med skap under :D:D
      klememtingene min kalender ble lagt ut på feil dato……nå er det 4 luker i morgen klemmetingene<3<3<3<3

    3. heisan hahaha trekokeplate? HAHAHA neida eg hadde en skuffeseksjon uten benketopp da selgeren her hadde en komfyr som sto på gulvet sånne vanlig. Da hadde eg kun en hylleplate opp¨og en hybelkomfyr som steketopp,men eg sku jo ha en ordentlig kokeplate og da måtte pappe trylle med en stikk sag og lage hull til å sette ned steketoppen i.ja er du mer med nå? Eg har nemlig ovn på veggen i høyskap 🙂
      Klemmetingene <3

    4. Therese Bråthen: Ja det var koselig du vant 🙂 FLinke Kanelen… Ja, skikkelig bra juletregang-bilder 😀 Bra du er med videre 🙂 Klemmer <3

    5. Ble så glad når jeg vant jeg nå 🙂 kjempe koselig er det 🙂 Og herlige Kanelogsukker som trakk da, kjempe flinke var de rundt juletreet. Mye flinkere enn det jeg er for å si det sånn 🙂 Hihi Jeg er med videre jeg vet du 😀 Kos deg masse idag, klemmer <3

    6. Elin Slåen: Ja, du har noen dager igjen 🙂 Jeg var litt sen med luka i dag som du vet. Men den ER ute nå 😀 Skal møte venninne og bytte julegaver jeg 🙂

    7. Det er jo kjempegøy å vinne- men jeg syns jo også det er like gøy å bare være med, selv om jeg kanskje ikke kommer til å vinne liksom 😀 Men jeg har jo noen dager til på meg da 😉 he he..
      Jeg skal også ut å kjøpe gaver i dag- eller, jeg skal være med å hjelpe min bedre halvdel 😛

    8. Elin Slåen: Therese har også vært her nesten hver dag, og det er litt hyggelig når det er noen som har vært med LEEEENGE som vinner 🙂 Ja, flinke til det meste de her 😀 Nå skal vi snart kjøpe julegaver 😀

    9. Elisabeth: Så bra da 🙂 Det er mange flere innom som leser enn som gjetter på julenøttene, så det er tydelig at folk synes det er koselig med litt tulle-lesning, selv om de ikke deltar på julenøttene. 🙂 Og det er jo koselig 🙂 De holder meg i full fart disse her 😀 Og det mener jeg helt alvorlig, skal det bli sånne innlegg, må jeg være i full fart selv 😀 ha-ha

    10. He he jeg smiler så godt av julebloggen din! Gøy å lese om den søte kryddergjengen og påfunnene deres :)) koselig med juletre og julesanger!!

    11. cuskima: LAGER du deg ovn?? Med sag 😀 Jeg skjønte ikke helt den 😀 Spennende med besøk da, men litt slitsomt når du er syk… Du får la de ordne opp litt 🙂 sprøtt med tordenvær i bergen nå da :-/ God morgen 🙂 Klemmer <3

    12. OMGAWD glemte hele greien…..uff…..;/ men eg ahr gjort mye i dag og fått tak i sag til å lage hull til stekeplaten jippi……joda eg har spist mat før altså bare hatt en liten plate 😛
      Ble så travel dag her da eg får US besøk i morgen og ikkje ferdigryddet .ble så mye eg måtte gjør -telefoner…ommøblere til å ha plass til 10 på julaften…snu en sofa mm og det tok tid til kl 2130 og etter det ble det endel pakking og sortering av ting eg skal ha og ikkje gi bort….og adventsøndagsgavene 3 stk totalt for Åse Helen vant hos meg sist søndag.:) Men pga øynene ikkje ville noe og eg gikk som en gammel dame nesten med stokk….så turde eg ikkje gå på postkontoret denne uken selvom eg egentlig lovet det. Og NÅ lyner og torner det så mye at hundejentene ikkje vil sove så da kan ikkje eg heller 🙁
      men skal prøve engang til
      nattinatt <3<3

    13. Therese Bråthen: Ja, flinke krydder-gjengen 🙂 OG flinke kanelogsukker som trakk deg 🙂 Nå har jeg 4 gaver igjen 🙂 Gir meg jo 23… julaften blir det fri 😀 Hi-hi klemmer <3

    14. Kjempe flink kryddergjeng 😀 Å hurra for meg som vant 😀 hihi sender deg melding i inbox med en gang med adresse 🙂 Gleder meg til å få pakke i posten fra deg 😀 Store klemmer <3

    15. Marita Willersrud.: Ja, flinke rundt treet 😀 De holdt så fint sammen 🙂 Du må lese deg opp på David Bowie, om du ikke vet hvem han er. En av tidenes mest spesielle sangere. Og du må HØRE på han så klart 🙂 Ja, bra du er med i morgen 🙂 Noen gaver til som ligger her 🙂 Og så skal jeg ha ferie fra kalender 😀 Ikke fra bloggen..men fra kalenderen 🙂

    16. Yeay for pepper gjengen, for så bra oppførsel mens de gikk rundt juletrede.
      Da blir det nok noen bra etterjuls fester skal du se, om de klarer og være like eksemplariske som det de var i dag!:)
      skal krysse fingrene for at det klarer dette bra 🙂
      Ellers Gratulere så mye til dagens vinner! 😀

    17. Hurra for flinke kryddergjengen og for herlige Therese 😀 David Bowie ja, da lønnet det seg å “jukse” denne gangen, haha!! 🙂
      Jeg er med i morgen også jeg vet du, her er det bakedag i morgen 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg