Frodiths Julekalender- åpning av luke nr 21- Kom inn, bli med ;-)

Som du vet slutter jeg julekalenderen 23. desember.. for da ER det liksom jul… Og siden du aldri ville fått sett hva Krydder-gjengen fikk til jul, sånn på DAGEN, så tenkte jeg det var greit å se hva vi har kjøpt… i julegave til dem… Og de har fått den allerede…

Vel, du vet jo hva Salt og Pepper ønsket seg, og for så vidt de to andre også… Ønskelisten deres var jo på bloggen her i går…Og i går tidlig hadde Salt og Pepper fått med seg hva som skulle skje…JULEGAVEHANDLING….Og Salt sto klar ved døra og ventet…iført Vanijeogpepper 1 sin gamle rød-genser…Arvet.

Og etter en tur hos Panduro, (rotters G-sport på en måte…) så var de klare til å prøve julegavene sine…

Spark eller sparkstøttinger om du vil 😉 Salt var klar for is og bakker….

 

Thorshov var et paradis i vintersola og på det glatte underlaget…

 

Pepper var ikke verre…ganske gira og med lua litt på snei….

 

…før han satte i gang….

 

… klare for den skumle utforbakken…. i TOG…

 

…Åååå.. HUUUUIII hvor det går!!….

 

….”Pepper….se hva jeg kan….UTEN armer…”

 

Salt og Pepper var strålende fornøyd med julegavene…og at de kunne åpnes på FORHÅND, før jul og alt 🙂 Og nå er de klar for nye oppgaver og opplevelser på landet…

Og du er forhåpentlig klar for noen nye jullnøtter ?? 🙂 

 

For å være med i trekningen av kalender-gave i kveld, må du gjøre noe så enkelt som å løse de  små oppgavene under her. Jeg øker nok på i vanskelighetsgrad etter hvert som jula nærmer seg. Alle som har lyst kan være med på kalender-trekning, så sant de svarer riktig. Har du ikke blogg selv, er det lurt å legge igjen en mail-adresse, så jeg kan nå deg hvis du vinner 🙂

 Ok, da er det klart for dagens oppgaver:

 

 

Skriv svarene i kommentarfeltet. Det er LOV å kikke på andre,  (jeg er ikke så streng på sånt ;-)….)  men  det er ikke alltid så lurt, for plutselig er det feil 😉 Svaret på nøttene er “inngangsbilletten” til å være med i trekningen i kveld.

Du må svare før kl 22 i kveld, for da skjer trekningen. . Og vinneren av tjueførste kalendergave annonseres kort tid etterpå 🙂

Det er 4 hjemmelagede kalendergaver som ligger her og venter på deg….

Så-da ønsker jeg alle lykke til! Nå er det bare å gjette i vei..

Og ha en fin dag så lenge <3

 

 

 

#julekalender #adventskalender #julenøtter #kalender #gaver
40 kommentarer
    1. Tattavkvinnene: Den første dama er Gro Harlem Brundtland, landsmoderen, og fine statsministeren i sin tid 🙂 Ja, så du hadde kost deg på julebord med jentene 🙂 Kos 🙂

    2. Åh, så søte de var! Det må være de minste sparkene jeg har sett! Det hadde vært gøy å sette en av de ved siden av den store som står på Tynset 🙂
      Jeg rakk ikke innom i går, var på julebord med to fine venninner og da jeg kom hjem måtte jeg lage ferdig trøffelkulene som skal gis bort ^^ Nå er jeg heldigvis helt ferdig til jul og det er skikkelig deilig 🙂
      Den første dama er jeg ikke sikker på hvem er, de to damene må være de fra Abba og han siste er Alexander Rybak 😀

    3. natheless: Koselig at du kom, men du var litt sent ute med svarene. Her var det trukket allerede 😀 Men jeg liker at du gjetter uansett da 🙂 Og var de ikke skjønne på sparkene 😀 Nå er det bare to dager igjen på min kalender…Jeg tar ferie fra kalenderen etter lille julaften 😀 Hi-hi

    4. 1. Gro Harlem Brundtland
      2. Agnetha Åse Fältskog og Anni-Frid Lyngstad
      3. Alexander Rybak
      Men ai, ai, ai jeg er jo for sent ute i dag. Man rekker ikke alt.
      Så flotte sparker de hadde fått. Helt riktig å la dem få det før jul, for hvor lenge er det snø??? Her plaskregner det etter at det snødde bittelitegrann i formiddag. Men sånn er det å bo ute ved havet. Ha en fin kveld og lykke til med resten av konkurransen og sparkrottene!

    5. Mariann Sæther Tokle: Ja, ikke sant de er fine med sparkene 😀 hi-hi Takk for svar. Ikke mange dagene igjen nå 😮 Så får små rotter sove litt… 😉

    6. margarites: Ja, ble ikke disse bildene fine? 😀 Jeg har kost meg skikkelig med dem 😀 Følte meg SÅ lur når jeg holdt på med dem 😀 Og bildene ble bra 😀 og morsomme 😀 Nå er det bare 3 gaver igjen…i kveld og to dager til 🙂 Og siste gaven laget på landet i dag 😀 Klemmer til deg <3

    7. Siv Svanem: Ja, heldig gjeng, og moro å lage disse bildene 😀 Midt i Oslo sentrum. Kan ikke ta seg selv særlig høytidelig 😀 he-he

    8. Elin Slåen: Var de ikke herlige!!!??:-D Jeg synes de ble så søte, og storkoste meg med å ta bilder kan du tro 😀 Takk for svar og ønsker deg lykke til i kveld 🙂 Klemmer <3

    9. Oslopadde: Kjempeglade 😀 Storkoste seg vettu 😀 Og det har vi gjort i dag også 🙂 Takk for svar og ha en super kveld før avreise 🙂 Klemmerpaddeflat <3

    10. foreignerat50: He-he, var de ikke søte 😉 På full fart i bakken på sparkene 😀 Ja, måtte få nå :-DSkulle dere få se dem også 😀

    11. cathrinehenriksen: Ja, dette var julegavene sine tenker jeg 🙂 Var de ikke SØØØØØTE :-D? Du må få med deg nr 2 svaret i kveld altså 😀 Det MÅ du bare 😀 Takk for svar likevel 😀 Klemmer i massevis <3

    12. Hobbystua: Ja, jeg tenker at lesingen er en del av kosen, og ikke SÅ nøye om man vinner. Men skulle gjerne sendt noe til alle som var med… Men det får jeg ikke gjort. Men trekking er rettferdig 🙂 Det var veldig moro å ta disse bildene kan du tro 😀 Rotter på spark, midt i Oslo sentrum 😀

    13. miastorp: De var nesten lilla i kinnene når de var ferdige, og JEG også 😀 Hi-hi Ja, Leo er ikke for glad i kulda nei… Men skal dere til London ja, spennende da. Hele bunsjen eller? 🙂 Takk for svarene og stor klemmmmm til deg <3

    14. annebe: Ja,, jeg synes de måtte få spark eller ski. Og ski var det utsolgt for, og det ble jo SÅÅÅ søte på disse sparkene 😀 Kos deg med gavepakking. Jeg er akkurat kommet fra landet :- )Takk for svarene .-) Klemmer i vei <3

    15. TuridB: Var de ikke super-søte på disse sparkstøttingene ja? 🙂 Moro å ta disse bildene 🙂 Takk for svarene 🙂 Ha en fin kveld 🙂

    16. vaniljeogpepper: Ja, hun står skikkelig med Titanic-looken ja, UTEN hender liksom… De sparkene var helt herlige, alt for små for disse “digre” rottene, men det var litt av sjarmen. Jeg lo for meg sjøl der jeg holdt på å knipse og dandere midt i en av byens parker…Du ser meg vel for deg, gjør du ikke? 😀 Ha-ha Takk for svarene. Jeg har holdt igjen luen”din”, så håper du blir trukket en dag…hvis ikke får du en ETTER jul 😉

    17. Vinter og sne, se rottene farer av ste’… Ser ut som det er noen som koser seg med julegavene sine. For jammen ble det mye glede i dagens bilder :-# Her er det bare regn, ikke mye julestemning i det, men jeg holder på å pynte juletreet her inne – så da hjelper det på. Så var det julenøttene dine da..
      1. Gro Harlem Brundtland 2. Agneta Fältskog og Anny-Frid Lyngstad #eller er det Anni-Frid? det husker jeg ikke helt# 3. Alexander Rybak.. Ha en finfin søndagskveld. Nå nærmer julen seg veldig. Klemmer <3

    18. Min matgale verden: Hei-hei 🙂 Så fint du kom, du MÅTTE liksom få sett den sparke-turen. Jeg synes det var genialt om jeg må få si det selv 😀 Ser skikkelig moro ut 😀 Hi-hi Ja, det er litt gale, og innimellom ser de skikkelig levende ut .-) Takk for svarene <3Klemmer <3

    19. Hei. Åh, så søte de var med de nye gavene. Helt perfekt jo, og herlig viltert å kjøre uten å holde seg. Typisk rotter, litt vill og gal, men oj så søte. Ellers var det en ung Gro harlem bruntland, og annifrid og agnetha fra Abba. Samt Alexander Rybak som nisse. Nå skal jeg oppdatere en fornømt matblogg.. 🙂 klemmer

    20. Haha ^_^ for noen fantastiske sparkstøtter ! Nå var dem heldige ! Salt tok en ”titanic” pose på sparken :#
      1.Gro Harlem Brundtland
      2.Damene i ABBA #Ordet ”abba” er satt sammen av fornavna til de i bandet vet du :# Agneta Feltskog & Anni Frid Lyngstad.
      3.Alexander Rybak.
      Ha en fortsatt fin søndag min venn <3 🙂

    21. Så herlig å lese om rottene, tenk å få sparkstøtting til jul – for det er sparkstøtting det heiter – No nærmer det seg jul her i huset og, har begynt å legge på litt duker og selvfølgelig tørket støv her og der 🙂 Så var det svar på dagens nøtter. Kjente personer alle disse
      1) Gro Harlem Brundtland
      2) Agnetha Fältskog og Anni-Frid Lyngstad – Abbajentene
      3) Alexander Rybak
      Sånn no er det berre å vente til i kveld 🙂

    22. Så søte de var på sparketur…bra de fikk det , når det var det de ønsket seg :)..nå skal jeg pakke inn litt gaver her…så er det klart…:)
      1.Gro Harlem Brundtland 2.Agnetha Fæltskog og Annifrid Lyngstad 3. Alexander Rybak
      Fin søndag videre og klem fra meg <3

    23. Herlige vinter aktiviteter ikke bare for rotter. Tipper de var røde i kinnene etter en sånn dag 🙂 Leo synes det er altfor kaldt ute så han nøyer seg med å se på snøen fra vinduet. Bare to dager til på jobb før juleroen kan senke seg. Skal bli godt med noen rolige dager før nyttåret skal feires i London :))) så var det svarene da:
      Gro Harlem Brundtland
      Abba damene, Agnetha og Anni – Frid
      Alexander Rybakk
      Ha en super 4. Advent :))) klemmmm <3

    24. Så koselig at salt og pepper fikk noe dem ønsket seg,,og på forskudd også:-) Ja over til dagens gåte da. Og nr 1 er Gro Harlem Brundtland
      nr 2 er Agnetha Feltskog og Anni-Frid Lyngstad
      nr 3 er Alexander Rybak
      Så prøver lykken igjen og uansett er det bare koselig og komme inn og se litt på hva dine små gjør:-) Så en riktig fin søndag til deg og småttingene:-)

    25. Haha og supre julegaver ….så kreativt da , panduro ja , de har vist det meste , haha ;-D Og herlig at de var så fornøyde da =) Koser seg i snøen med sparskene sine ;)) Fine altså <33
      Angående svar ...litt vanskelig denne gangen .
      1 . Men hun første er vel Gro Harlem Bruntland
      2 . Har ingen anelse .....
      3 . Alexander Ryback ?
      Klem til deg på denne siste søndag i advent 😀 Kose deg nå super F <33

    26. Så heldig de som fikk åpnet gavene på forhånd:) Men, de fortjente de etter alt de har vært gjennom. Det er ikke lett å være kjendis:)
      Ellers lykke til med alle som er med i konkurransen!

    27. Fantastiske gaver til de to små! 😀 De ble sikkert superglade 🙂 De så sånn ut på bildene i alle fall 🙂
      Jeg prøver meg på dagens nøtter:
      1. Gro Harlem Brundtland
      2. ABBA-jentene, Agneta Fältskog og Annifrid Lyngstad
      3. Alexander Rybak
      Sånn, da var svarere mine levert. Ha en fin-fin dag 🙂
      Paddeklem fra meg.

    28. Ha ha ha.. Herlige bilder av superheldige rotter som fikk akkurat det de ønsket seg <3 😀 Fantastisk!
      Oi, i dag var det litt vanskelig, men jeg visste jo hvilket "gruppe" de to damene spilte i, så jeg fant det jo ut ved hjelp av Google i dag- jeg er jo ikke sååååå god på navn 😛 he he..
      1. Gro Harlem Brundtland.
      2. Agnetha Åse Fältskog og Anni-Frid (Frida) Lyngstad.
      3. Alexander Rybak.
      Det var mine svar 😀 Håper du får en fin-fin dag 😀

    29. God morgen til sparke rottene. Så kjekt med julegaver før tiden da.
      Svarene.
      Gro Harlem Brundtland. Ei som måtte gå på sinnemestring når det kom til debatter..
      Så er det Abba damene. De betydde mye for meg opp igjenom barndommen. Musikken deres er bare herlig. Agneta og Anni Frid, hva etter navnet var,, vel.
      Så har vi den berømte felespilleren som elsker lego Alexander Rybak. Han er søt han.:)

    30. Fru Stussli: Ja, jeg synes disse var herlig,ble en herlig liten lekeøkt her, med meg stående på alle fire, midt i en park hvor folk haster forbi… 😀 Ha-ha..Men jeg synes de ble skjønne om jeg m få si det selv 😀 Ha en herlig dag dere også 🙂 Mange mange klemmer <3

    31. Hei på deg
      Så heldige rotter som fikk akkurat hva de ønsket seg <3 Sparkstøtting er moro!!
      Her kommer Stusslisvarene
      1) Gro Harlem Brundtland
      2) Agnetha Åse Fältskog og Anni-Frid Lyngstad
      3) Alexander Rybak
      Ha en fortryllende søndag!
      Mange klemmer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg