Trekning av kalendergave bak luke nr 20

Du husker kanskje at jeg er bittelitt redd for rotter…? Litt ironisk siden jeg bor sammen med 4 stykker…Vel, det er de ved Akerselva som er store som kattunger jeg er redd…  og de som KANSKJE bor i søppelhuset….

Og dette hadde kommet kryddergjengen for øret….Og i starten lo de av meg, og synes jeg var en pingle og en reddhare… Men det ble det en slutt på..

Etter at jeg en dag tok for meg Salt og Pepper…. i midten av desember…

 

…og skremte dem skikkelig….

 

…så de besvimte… Da var det plutselig DE som var blitt redd rotter ja… Ikke noe mer erting av meg  mer liksom… 😉

 

Så i dag når jeg skulle til søppelhuset, smatt Kanelogsukker med meg…men når han så hvor vi skulle ble han noe skeptisk…Han har jo hørt om den STORE rotta på jobben av Salt og Pepper… Og han har hørt om disse søppe-hus-rottene også… Men han tuslet i vei…

 

…bortover veien i snøen….nærmere….

 

…og nærmere…

 

….da vi var helt framme snudde han seg litt skeptisk til meg…SA ingenting….men bare SÅ på meg….

 

…sto og ventet litt…Jeg så beina dirret litt….

 

….før han åpnet døra inn til det store mørket….som jeg er redd selv….

 

…da snudde han seg mot meg, reiste seg på to…og spurte med bedende øyen: “MÅ jeg gå inn der??? Kan jeg får slippe? “

Jeg tok han under snuten og sa at han så KLART skulle få slippe….SÅNNE ekle søppehus liker ingen… Og så slang jeg søppelet oppi containeren, stående langt i fra… smalt  døra inntil og så gikk vi  hjem igjen…

Og nå er det snart klart for trekning…

 

Men før vi trekker kalender-luke-vinner….Her er svarene:

 

Denne nissen var så klart

 

 

Bjørn Dæhli, som var skikongen, for noen år siden 🙂

Og dette var så klart…

 

 

Therese Johaug….som er ski-prinessen MINST …nowadays…

 

 

Og her er hva Sant og Pepper ønsker seg til jul: Akebrett, skøyter, kjelke, sparkstøtting og ski


 

Og DAAA….er det klart for trekking.

I dag er det Vaniljeogpepper som har tigget seg til å få lov… Hun er litt furten om dagen for hun synes de andre får litt VEL mye oppmerksomhet, og hun kan ikke leve lenger på minnene om sin Solo-sang-Diva-opptreden i julesang-koret… Og når hun blir litt lei seg og furten, så trekker hun seg litt tilbake, i stedet for å kreve oppmerksomhet… Sitter bare der med det triste blikket…Men jeg kjenner henne jeg…

Så når jeg ser hun er sånn…så får hun lov å komme litt fram i lyset….

“Så opp meg nebbet min venn…Nå er det tid for trekning…og vi stoler på deg…Så ned i lua med deg ;-)”

 

Og hun er ikke sen å be…spoler avgårde…i full fart…Og ruller siste biten nedi lua der… beinløs som hun er… og rafser med seg en lapp med fortenna… og haler den med seg opp… og på den lappen som har ligget der og ventet lenge, så står det….

*trommehvirvel*

 

martiaw92.blogg.no

Hurra, i dag var det deg 🙂 Og du har jo vært med noen dager du også. Iherdig siste uka 🙂

Og nå kommer det en pakke i posten, om du gir meg adressen din i innboksen min 🙂

 

 

 Og til alle som var med i dag:

-Nye muligheter i dagene som kommer. Jeg legger ut luke 21 i morgen tidlig, kl 7 vil jeg tro……..Jeg har flere hjemmelagede kalender-gaver som skal deles ut, faktisk 3  igjen, tror jeg… …  Luer og vesker og kanskje noe annet rart…  Så ikke gi deg!! I morgen er det kanskje DIN tur 🙂

Hvis du har vært med før, er det lov å være med om igjen 🙂

 God natt så lenge <3

 

 

#kalender #julekalender #adventskalender #trekning
8 kommentarer
    1. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Ja, og den siste gaven ble laget i dag 😀 Og blir bare 3, ingen får den 24, jeg gir meg 23. med kalenderen 🙂

    2. Så klart liker man ikke disse søppelhusene og da er det jo lov å slippe- han kunne jo risikere å møte på en rotte som var større enn seg selv liksom :O Wæææ!
      Hipp Hurra til dagens vinner 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg