Frodiths Julekalender- åpning av luke nr 23- Kom inn, bli med ;-)

Ja, nå er det siste kalender-luke her hos meg…og det er nok bra for disse som er små….For nå er de mest slitne av hele adventen…og står for det meste å titter ut av vinduene…uansett hvor vi er…

Hvor er nissen liksom….  For selv om de verken kan telle eller lese…har Kryddergjengen fått med seg at det er SNART jul…og inni en liten rottekropp så kan man faktisk KJENNE at det er jul snart også…

Så nå henger de ved vinduene….tidlig og sent… og snutemerkene blir tettere og tettere der på vinduet…

 

Og etter i dag skal de bare få lov lå sove… til våren minst….

Men siden jeg ikke ville ha de hengende ved vinduet hele dagene, siste dagene, så hadde jeg likegodt en liten vinteraktivitets- dag med dem nest- siste dagen på jobben…

 

 

Salt og Pepper hadde fått refleksbelter, og var klare for full fres med sparkstøttingene igjen..

 

ALT for mye småstein i veien, så vi måtte prøve litt brattere bakker….

 

“Flytt deg!! Jeg skal forbi!!  “…

 

Pepper i farta!! På Yttern!! Langer ut, og forbi Salt….

 

Spoler i vei…Og…..

….ut av synsfeltet…

 

“Salt!! Salt!! Se på meg!! Jeg står på hender!! SE DA!! “

 

BOMS!! …i bakken… med et PLASK!!  “AUUUUU!!”

 

Og det gikk ikke bedre med Salt…som HELT mistet fokus på hva hun skulle gjøre…

 

Så var det tid for litt leking i “juletreet”…

 

Masse deilig kald snø….

 

Kanelogsukker og Vaniljeogpepper måtte jo også få prøve sparkene, selv om de var ALT for små… 😉

 

Og nå tenker jeg at det er klart for at du prøver deg på de HELT siste julenøttene her i Frodiths Julekalender….

 

For å være med i trekningen av den siste  kalender-gaven i kveld, må du gjøre noe så enkelt som å løse de  små oppgavene under her. Alle som har lyst kan være med på kalender-trekning, så sant de svarer riktig. Har du ikke blogg selv, er det lurt å legge igjen en mail-adresse, så jeg kan nå deg hvis du vinner 🙂

 Ok, da er det klart for siste dagens oppgaver:

 

 

 

Skriv svarene i kommentarfeltet. Det er LOV å kikke på andre,  (jeg er ikke så streng på sånt ;-)….)  men  det er ikke alltid så lurt, for plutselig er det feil 😉 Svaret på nøttene er “inngangsbilletten” til å være med i trekningen i kveld.

Du må svare før kl 22 i kveld, for da skjer trekningen. . Og vinneren av SISTE  kalendergave annonseres kort tid etterpå 🙂

Det er 1 hjemmelaget kalendergaver som ligger her og venter på deg….

Så-da ønsker jeg alle lykke til! Nå er det bare å gjette i vei..

Og ha en fin dag så lenge <3 Nå går jeg på jobben….for siste gang FØR julaften… 🙂

 

 

 

#adventskalender #julekalender #julenøtter #rebuser
52 kommentarer
    1. ladyaugust: Ja, og nå hørte jeg om hun andre, den var kommet plutselig nå, tre uker etter jeg sendte!! Og det var innen Oslo!! Håper du er god som gull i dag 🙂 Klemmer søsklemmen <3 og god jul så lenge 🙂

    2. Ja stooor pakke er kommet 😀 Det er jo utrolig mye post som beveger seg rundt i disse tider, så det kan nok bli litt forsinkelser vil jeg tro. Å du har vært ute og tatt bilder igjen 🙂 Her har det vært under dyna stort sett, men i morgen er jeg friskesen altså. Kos deg hos søs og hjemme igjen etterpå <3 Her blir det hjemme hele dagen tror jeg, egentlig kunne jeg tenkt meg en tur i kirka men formen er ikke helt der liksom. Gooodklæmme <3 <3 <3

    3. Hihi, nå rakk jeg AKKURAT innom 😀 Nå er det heldigvis ikke så lenge igjen å vente før nissen kommer, det blir nok stor stas for små rotter 🙂
      1) Elvis Presley
      2) Märtha Louise
      3) Kurt Nilsen
      Juleklem <3

    4. Grete/Margarites: Takk for at du har vært med Grete 🙂 Når man får så koselige tilbakemeldinger underveis, så er det veldig moro å holde på med kalender. Og da kommer inspirasjonen til nye rare innlegg. Men nå er det bare meg en stund framover 🙂 Ja, noen henter vel i siste liten ja.. Jeg skal vaske litt i morgen jeg 😀 Så her er det sånn halvveis, men mer enn julete nok for meg 🙂 klemmer gode juleklemmer <3

    5. Tenk at nå er julen her like om hjørnet! Adventskalenderen avsluttes, jeg synes nesten det var 1. Desember i går… Jeg er ikke ferdig, men pytt sann – det blir jul lell! Så nå har jeg bevilget meg litt fri, satt meg ned for å se Grevinnen og Hovmesteren, så tar jeg en liten innspurt etterpå. Siste ungen ble selvsagt hentet 5 min før stengetid i dag, så muligheten for å gå tidlig, ja den kunne jeg se langt etter. Rett hjem, skifte klær og så avgårde på julegrøtselskap. Og så kom jeg hjem hit igjen like før 21.00. Det har vært en fryd å følge med på kalenderen din, Frodith! Tusen takk for at du har tatt deg tid og laget flotte innlegg, rebuser og flotte kalendergaver!
      Her er mine svar: 1. Elvis Presley 2. Prinsesse “Mærta” og 3. Kurt Nilsen
      ha en flott lillejulaften kveld og en super julekveld i morgen. Stor juleklem fra Grete

    6. ladyaugust Men stor pakke er kommet da? 🙂 Det var da enda noe. Men lua sendte jeg jo før, rett etter du vant 😮 Og en til som ikke har fått sin. KJIPT!! Men kanskje de kommer etter hvert…Men er litt skeptisk, når det andre kom først… Jeg spiser sjokolade og ordner med bilder jeg har tatt i dag 🙂 På Opera-området 🙂 Ble fine 🙂 klemmer masse. I morgen skal jeg til søsters kl 16, Og ellers er jeg her 🙂 Klemmer masse <3

    7. TuridB: Hi-hi…du får stikke innom på påskenøttene. Det er jo litt av samme greia det 😀 Og ellers er jeg jo her til vanlig også. Selv om jeg ikke har nøtter og premier 🙂 Moro at du har vært med i år også 🙂 God jul og juleklem <3

    8. Takk for en koselig kalender, gleder meg alt til nete år 🙂
      1.Elvis Presley
      2.Martha Louise
      3.Kurt Nilsen
      Ønsker deg ei god jul, no kan du slappe av og kose deg 🙂

    9. Lisbeth Pedersen: Så koselig 🙂 Mange som starter julen sin i dag : ) God jul til deg også 🙂 Håper du skal feire som du ønsker <3

    10. Ohh, må bare slenge meg med på konkurransen og så må jeg komme tilbake å lese litt seinere 😉 Mye å gjøre :O
      1. Elvis Presley!
      2. Märtha Louise.
      3. Kurt Nilsen <3 <3 <3

    11. ladyaugust: Men har du fått en konvolutt med LUA også? 🙂 Den sendte jeg først. Den kalendergaven. Noen har ikke fått sin skjønner du… Litt kjedelig om ting ikke kommer fram … men viktigst med den andre 🙂

    12. Hei på deg søs. Mammsen mente det tok et døgn før den virka så jeg ser det an men kjenner meg værre. Det kom en pakke fra deg i dag men jeg har ikke åpna såklart 😀 <3

    13. Oslopadde: Der kom padda mi også 🙂 NÅ har jeg fri og slapper av. Siste luke er snart over, og bare et innlegg igjen i kveld. Og jeg har vært på egen fotosafari i dag, ble fine biler tror jeg 🙂 Kos deg der oppe 🙂 Takk for svar 🙂 og paddeklem. Jeg skal møte andre padda til uka 🙂

    14. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Ja, her er vi gærningene 😀 Og nå tikker det inn mot siste trekning, og så er jeg bare FRODITH etterpå. Og det er ikke bare -bare det heller nemlig 😀 Hi-hi Moro du har vært med hele kalenderen Vanja <3 klemmer <3

    15. annebe: Det er bra at du blir med siste dagen også 🙂 Og jeg så hvor fin du ble i den nye lua 🙂 Moro 🙂 Bra du har trivdes med kalenderen 🙂 Det er jo ganske gøy å lage den også 🙂 Blir mange rare situasjoner 🙂 Stor klem til deg <3

    16. Merevil: Ja, sleng i vei 😀 Siste dag i dag 🙂 Og litt koselig at flere vil være med siste dagen her 🙂 Håper du koser deg i nord 🙂 <3

    17. Hobbystua: Jeg har hatt påskenøtter to år på rad OGSÅ, så det er litt tradisjon med både kalender og påskenøtter, så vi får se 🙂 Det er moro, men også litt krevende 😀 Så må tenke meg om.Men kjenner jeg meg rett blir jeg så gira nærmere påske at PLUTSELIG er jeg i gang:-D Koselig at du er med i dag også, på siste dagen. Spent på å se hvem som vinner 🙂

    18. Kjersti Sandnes: Hei-hei min venn 🙂 Siste sjanse her i dag 🙂 Så moro du likte bildene 🙂 Jeg har jo på en måte laget en bok jeg… for voksne 😀 Så det får bli dere som leser den 🙂 Nå har jeg fri og det er så deilig. Fri helt til mandag nå 🙂 Har gaven kommet fram? 🙂 klemmer store lille-julaften-klemmer <3

    19. natheless: Koselig at du har kost deg på kalenderen i desember, nå får du kose deg med MEG framover, UTEN the Rats ;-D Takk for svarene denne siste dagen 🙂

    20. ladyaugust: Ja, er ikke de sparkene OG rottene på sparkene helt skjønne :-DHåper formen er oppadstigende 🙂 Har du fått pakken min? Eller pakkene..begge 😀 Klemmer så masse atte <3

    21. Hei på deg 🙂 Er innom, mens jeg har en pause i julegaveutdelingen 🙂 Har nå ordnet ALT, og er ganske så fornøyd med dagens innsats. Da står bare nøttene dine igjen, og her kommer mine svar 🙂
      1. Elvis Presley
      2. Märtha Louise
      3. Kurt Nilsen
      Da er svarene levert. Ønsker deg en fin dag videre, Frodith 🙂 Meldes! Paddeklem.

    22. Hei du damen, og ikke minst den gærne flokken din.
      Elvis Presly.
      Mærta Louise
      Kurt Nilsen
      Ikke vanskelig i det hele tatt idag..:)
      ette er bare kjente ansikter for min del i alle fall.
      Kos deg masse masse med årets siste kalender luke, og ikke minst trekning i kveld.
      Ønsker deg eg riktig god jul. Håper du får kost deg med masse god mat, og familie.:) Klem

    23. Må jo ha med meg kalenderen den siste dagen også…selv om jeg har fått pakke nå..tusen takk den var så fin <3
      1.Elvis 2. Martha Louise og Kurt Nilsen..
      Har vær kjempekos og følge deg og rottene dine i desember...på farta over alt..:)..
      Klem og ha en fin kveld <3

    24. Heisan:-) Ja nå kan jeg tro at gjengen din er både lei og slitne etter en veldig så aktiv desember måned med mye lek og moro. Dem trenger nok og ta juleferie og la matmor få litt fri fra dem en stakket stund. Men vil være med på dagens rebus igjen jeg da.
      Så nr 1er Elvis Presley
      nr 2 er Prinsesse Martha Louise (engledamen)
      nr 3 er Kurt Nilsen
      Dermed vil jeg få ønske deg og dine smårollinger en riktig fredelig jul og kanskje du tar med deg salt og pepper og tar påskenøtter når den tid kommer:-)

    25. Åååå, For noen herlige bilder. Du kunne laget en hel bok av rottenes eventyr. Så morsomt og søtt. Elvis, Martha og Kurt Nilsen, fra Kjersti i lunsjpause. Snart juleferie… Gleder meg vilt. Klemmer

    26. Herlige bilder av både rotter og mennesker. Trodde jammen Pepper fikk sparkstyret i magen! Det er vondt det! Godt det gikk bra. Nå får vi jammen rope på julenissen, så de kan få gavene sine når jula kommer!
      1 Elvis Presley
      2 Prinsessen, Märtha Louise
      3 Kurt Nilsen
      Takk for veldig morsom kalender!!!

    27. hahaha de sparkene er de søteste jeg har set haha 😀 Fine rottene på tur <3 Mine svar er1: elvis 2. Martha og nummer 3: Kurt såklart Ha en nydelig dag kjære søs <3 Her skal det bli te tror jeg 😀

    28. whatwouldnemido: Takk for det 🙂 Ja, det var ikke like søtt med meg som den Store Rotta, det var ingen som sa: ÅÅÅÅ så søt!! …den dagen liksom 😀 Hi-hi Hvis du lurer og ikke har sett, er det et minibilde av meg som rotte i albumet i går kveld 😀 He-he.. Takk for svar, og nå kommer siste trekning kl 22 som vanlig 🙂 EN lue igjen 🙂 Klemmer juleklemmen <3

    29. De er fantastisk søte på disse sparkstøttingene sine! 🙂 Det er noe automatisk sjarmerende og fascinerende med sånne “mikroutgaver” av ting, litt snålt det der. Tror kanskje dette er en viktig grunn til jenters begeistring for ting som dukkehus og koppestell? Men hvorfor er alt så kult og søtt med det samme det er lite?
      1) Elvis Presley
      2) Prinsesse Martha Louise
      3) Kurt Nilsen
      PS! Gratulerer med vel gjennomført julekalender og riktig GOD JUL! Stor klem! 😀 <3

    30. miastorp: Jeg tipper du lager NOEN merker du også 😉 Hi-hi..Ha en super jul så lenge du også 🙂 Sees kanskje her inne litt i romjula? 🙂 eller er du helt offline i jula? Klemmmmer masse <3

    31. Marita Willersrud.: Ja, etter jul må du nok holde ut med bare Frodithen 😀 Ha-ha God jul så lenge. Jeg er her nok i romjula også jeg, men i en litt annen form 😀

    32. Jeg venter også på nissen men her i huset er det Leo som lager merker på vinduene og ikke meg 🙂
      1) Elvis
      2) Märtha Louise
      3)Kurt Nilsen
      Ønsker dere en superduper jul og et strålende nyttår!!!! Kos deg så mye du kan og litt til 🙂 Klemmmmer <3

    33. Fru Stussli: Nå skal jeg bare dele ut den siste gaven i kveld, eller ikke jeg men DE…og så gleder jeg meg litt til å være bare Frodith igjen.. uten rotter og jul 😉 Gleder meg til turer og sol og snø. Og filmer og late dager med sambo. Jeg føles som jeg skal i dvale jeg også 😀 Og du også 😀 Klemmer store klemmer til hele stussli-gjengen <3

    34. Hahaha de går i dvale frem til våren 😀 Men så må de være sliten etter en veldig aktiv desember. Mulig jeg også skal gå i dvale 😀
      1) Elvis
      2) Martha Louise
      3) Kurt Nilsen
      Tusen takk for en fantastisk flott kalender. Jeg har kost meg gjennom desember med den. Tror jeg gikk glipp av bare to dager. Det har vært kosestunden vår på morgenen.
      Nå har du fortjent en skikkelig juleferie fineste frodith <3
      Sender deg mange mange klemmer

    35. Karina Olsen: Hei-hei, der er du igjen 🙂 Koselig at du er med hver dag da 🙂 Takk for svarene, så får vi se i kveld hvordan det går. Siste dagen 🙂

    36. foreignerat50: Så koselig at du fremdeles koser deg med rottene. Nå skal de snart få ferie 😀 og den store også 😀 Håper du får en fin dag 🙂 på jobben <3 klem <3

    37. Lithanna: Du er førstemann ut med svar i dag 🙂 Det var bra 🙂 Og her sitter jeg på jobb og dingler og ser på den fine himmelen på utsiden 🙂 Nå blir det jul 🙂 Og i morgen er jeg Frodith UTEN rotter 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg