Julaftens-gull :-)

Rett før det braket løs med det meste i går….helt på tampen av adventen… når man TROR det skal storme som verst både her og der…så fant jeg roen… Turen gjennom kjøpesenteret var ingen drepende opplevelse… Og det har jeg faktisk opplevd før.. Lille Julaften har folk roet seg…Det er bare NOEN på sentrene…og tro det eller ei- de går ROLIG fra butikk til butikk..

Jeg hadde bare noen gaver som gjensto, og tok turen til Operataket for en aldri så liten foto-safari for meg selv. For å finne igjen Frodithen midt i alt “rotte-racet”….Og der i sprengkulda, sola og den hvite snøen, fant jeg mer julestemning enn man kunne ane..

Ingen nisser…ingen julegaver…ingen ribbe…

Men gull og glitter…og det julen handler om for meg: -Stilhet og ro, og tid til å gjøre det jeg vil mest.

Her er gårsdagens “fangst”

 

 

 

 

 

 

Tenk at et rør kan lage sånn magi 🙂

 

Så med gull og glitter vil jeg ønske deg en god julaften <3

 

 

 

 

#jul #gull #glitter #foto #operaen #vann #julaften
48 kommentarer
    1. Tattavkvinnene: Ja, jeg har satt på sånn i designet/kontoen at jeg skal få mail om kommentarer. Men nå får jeg INGENTING fra om med midt på julaften, og jeg får annen maiil. Så noe er feil hos dem. Jeg har sendt et spørsmål om det til support, men de er kanskje ikke på jobb, for får ikke noe svar på den heller…

    2. Ja, det har jeg sett at du er god på 🙂 Artig å se og inspirerende når en selv går ut for å ta bilder 🙂
      Her er det maks kos vettu, i morgen er det bare en liten tur på jobb for litt varetelling, ellers er det bare kos med familie som gjelder 🙂 Hos deg også?
      Hm, så rart! Jeg får ikke mail om noe fra blogg.no jeg? Du har kanskje satt på sånn at du får mail om noen kommentarer?

    3. Tattavkvinnene: Det gjelder å ha øynene med seg 🙂 Mine er jo som foto-linser døgnet rundt. Så er det ikke et RØR der, så finner jeg noe annet. Det er bare å ha øynene med seg 🙂 Håper du koser deg masse 🙂 Her er det full sløving, bare avbrutt av en liten irratasjon pga jeg ikke får opp på mobilen fra gmail, om blogg -ting…Først trodde jeg det var gmail-problem, men det må være blogg.no, for jeg får annet… Så da så… 😀 Nå skal jeg ikke gidde bry meg mer om DET 😀

    4. Hei hei, riktig god jul! Godt å høre at roen omsider senket seg, du har jo hatt mer enn nok å henge fingrene i denne jula 🙂 Veldig kule bilder med det røret! Artig når man finner sånne ting å ta bilder av/med 🙂
      Juleklem <3

    5. Helge: Takk for det 🙂 Ja, fin julaften. Nå skal jeg ut å kjøpe kaffe 🙂 Det hadde vi glemt her.. Og sola skinner så det blir nok greit. Rolig og stille dag vil jeg tro 🙂 Ha en fin dag 🙂

    6. God jul, flotte bilder. Håper du har hatt og har ei fin jul. Her er alt som før og i dag er det bare mandariner, lesing + en luftetur som gjelder. Ha en fin dag.

    7. Fru Stussli: Så koselig at du likte det <3 Jeg synes jo selv at de gir litt fin stemning, men man vet jo aldri om andre liker det samme på veggen sin 🙂 Stor juleklem til deg også, akkurat kommet hjem nå 🙂

    8. Herlige bilder <3 Det første var helt fantastisk!!
      Tusen tusen takk for det fine bildet jeg fikk <3 Opp på veggen i stusslihuset skal den allerede i morgen!
      Stor juleklem

    9. annebe: Ja, det var deilig der ved Operaen. Iskaldt, men rolig, og fine bilder dukket bare opp 🙂 Gull og glitter 🙂 God juleklem. Kos deg <3

    10. Fy f…det var noen flotte bilder…kjente litt på roa…her jeg svinnser rundt med ribbesteking og andre gjøremål…I morra må jeg prøve å få til en tur ut…å bare nyte stillheten…men vi koser oss nå også 🙂
      Klem og fin jul videre<3

    11. Min matgale verden: Takk <3 Håper dere får en nydelig jul. Jeg har slappet og kost meg i dag, bsre bittelitt støvesuging 😉 Og nå på vei til søsters 🙂 Klem til deg <3 god jul 🙂

    12. TuridB: Takk for ros om bildene 🙂 Håper du får en deilig julaften 🙂 Her sov jeg helt til kl 8 i dag. Og nå er det snart på besøk til søsteren min 🙂 Kos deg på denne fine onsdagen <3 Juleklem <3

    13. Grete/Margarites: Er i full gang med nytingen. Sov helt til kl 8 😀 He-he. Kos deg masse med jul og med det du har lyst til at den skal være 🙂 Klemmer <3

    14. Åse Helen: Det er meg det er skyggen av ja 🙂 Med paraplyen 😉 I sola 😀 Så bra du har likt adventskalenderen min:-) Og nå er det tid for litt mer “vanlig” Frodith framover, og ikke fullt så mye rotter 😀 He-he God jul til deg , og din familie <3 Klemmer<3

    15. No har roen senka seg både her og der 🙂 snart begynner det å lukte pinnekjøtt her i huset. Herlig 🙂 Fine bilder du tar både med og uten rotter.
      Ønsker deg ei fin og avslappande jul 🙂
      Klem fra Turid

    16. For noen nydelige gullbilder du har tatt 🙂 er det deg vi ser posituren på de nederste bildet? Nå får du kose deg og gjøre det du har lyst til i jula. Du har jo jobbet hardt i adventstiden. Kalenderen er den morsomste jeg har vært med på noen gang. Så det er bare å glede seg til neste gang 🙂
      Riktig god jul til deg, samboeren og rottene 🙂

    17. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Ja, det var vakkert, og dette var jo ved Operataket, midt i byen 🙂 Var så vakkert 🙂 God jul til deg også Vanja, og takk for presangen <3

    18. Susns sang og smurferi, fjoll : Nei, det var faktisk stille og rolig 🙂 Og fullt av gull og glitter 🙂 Kalenderen din? Fra i fjor da? Jeg har ikke sett noe på bloggen din i år? Og jeg er ikke på Facebook, hvis det er der den er.. 😮 God jul <3

    19. Hey… Nå ble illusjonen ødelagt om de stressende folkene som løper desperat fra butikk til butikk… 😉 :-)) …
      Vannvittttttig stilig bilde.. nyyydelig!!! (Det øverste)
      God jul ønskes deg Frodith <3
      Trenger du ekstra julestemning kan du se på kalenderen min. Der ligger fine LIVE-opptak fra julekonsert 🙂
      Klem til deg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg