Jeg skal på jakt i dag!! ;-)

Ja, du synes du kjenner meg igjen…? He-he…med det strenge, litt alvorlige ansiktet, og geværet….? Som tar sikte på en stor elg eller noe annet stort og skummelt dyr….for å “felle” den…… Flå den, lage noe fint av skinnet, og lage en god viltgryte av kjøttet….Gryte helt fra bunnen av….?

 Var ikke dette helt i Frodith-ånden?…..IKKE?……. 😉

 

 

Neida….det stemmer nok det…..

Jeg skal på annen jakt jeg….Med mindre krutt og kuler…Men med MYE bedre fangst!!  Jeg skal på foto-jakt med søsteren min. Og vi skal fange vinteren…med tjukk stilongs, dunjakke, og syntetisk pels-lue. Vi skal “skyte” vinteren med et puslete lite digital-kamera…Men det holder det! Blir god fangst av DET også 🙂

Og etterpå blir det nok bittelitt shopping…og  en aldri så liten kafe-tur…med grønnsaker på asjetten…… 😉 For nå er det slutt med jule-stappingen… er det ikke? 😉

 

 

Hva er din plan for denne fine lørdagen midt i romjula? 🙂

 

 


#romjul #foto #bilder #tegninger #juletur #fotosafari #luft
34 kommentarer
    1. passion4lifeandtravel: Ja, vi kledde oss godt, mye under, og turbukse og dunjakke og tjukk lue. Det var litt vanskelig lys, selv med sola, OG litt mye like bilder som jeg har tatt før, så MAAANGE bilder ble det ikke ….Men noen som jeg har lagt ut nå 🙂 Ja, håper du får deg en tur også, en liten en. Det er så godt 🙂 Ha en fin romjul du også Mette 🙂 Klemmer <3

    2. Høres deilig ut, men veldig kaldt med fotosafari denne romjulen <3 Heldigvis er det noe som heter at det aldri er dårlig vær, men dårlig klær <3 Kan tenke meg det blir mange flotte bilder nå, det er jo så vakkert ute. Selv har jeg ikke fått vært på tur på flere uker, men snart... :-).
      Ha noen herlige siste 2014 dager <3 Klemmer <3

    3. Jeg syns du er flink med alt du gjør jeg 🙂 Men jeg trur ikke jeg har sett så mange portretter egentlig ? Ikke nære i alle fall- full figur med paraply er jo veldig stilig 😀

    4. Elin Slåen: Ja, fugler er visst litt min greie blitt 😀 Og litt natur og speilinger og sånt..Men portretter og folk…hm….Vel, hvis jeg kan gjøre sånn som med paraplyen så 🙂 Da blir det bra 🙂

    5. Jeg syns alltid du har fine bilder jeg- du er veldig flink til å fange motivet 😀 Spesielt når du er på fuglejakt 😀 Og det røret med solen her om dagen- kjempefint 😀

    6. Elin Slåen: Ja, og det var ikke SÅ nøye å få bilder. Men det er VELDIG moro når man får noen blinkskudd innimellom. Eller får noen man kan redigere til å bli litt fine i det minste 😀 Men koselig hadde vi det 😀 Veldig 🙂

    7. Noen ganger er faktisk opplevelsen bedre enn det å få et bra bilde liksom 😀 Men, ekstra gøy er det jo når det beste bildet er like bra som opplevelsen liksom 😀

    8. Min matgale verden: Så utrolig bra at du er havnet helt rett med jobben 🙂 Jeg har også alltid elsket jobben min 🙂 Havnet på riktig hylle 🙂 Det er godt <3 Jeg skal pynte meg SKIKKELIG i morgen har jeg funnet ut, sminke meg skikkelig og sånn...det er lenge siden, og ny kjole så klart 🙂 Klemmer <3

    9. Men en ny kjole skal man ikke “kimse” av 🙂 Jobben gikk fint, var rolig så lenge…vi trodde vi var i “himmelen”, før det “eksploderte” i mennesker, og resulterte i 1,5 time overtid. Kunne ikke forlate et synkende skip 😉 Men ellers en kjekke dag, jeg liker jobben min, liker den skikkelig godt kjenner jeg 🙂 Men nå er jeg trøtt gitt. Deilig med søndag i morgen .) God tur til bror . Klemmer

    10. Min matgale verden: Jeg er veldig glad for å høre at jeg er blitt humret av, og at jeg er i både boken din og i tankene dine når du er ute og går tur 🙂 Kjenner at jeg synes det er veldig koselig 🙂 Jeg har tatt bilder av isen i dag, men mye ble likt som i fjor, og ikke så mange bilder i dag 🙂 Bare NOEN. OG en ny kjole 😀 Kanskje en liten fotoshoot med den på i morgen 🙂 Gikk jobben greit i dag? 🙂 I morgen skal vi til bror en tur 🙂 KLemmer <3

    11. Så gøy med jakt. Her ringte jeg til Gubben og ba han gå i fryseren på jakt, etter noe jeg kunne koke vel og lenge i morgen. Heldigvis fant han noe. Så i morgen skal jeg koke gryte, beef burilgngjong, (feilstavet) helt fra bunnen av…hehe I går derimot, på turen min, kom jeg i tanker om deg, og tok noen bilder av snøen, jaktet litt på tur med Bonnie altså. Og da tenker jeg fote på deg, at dette var noe du villle tatt bilder av 🙂 Forresten, så er du vel beskuet og humret av, da du iført giraffkostyme befinner deg i fotobok 2014 i Bakkely 😉 klemmer

    12. margarites: Uten votter, fryser nesten fingrene av meg. Og jeg har ikke votter til å ta på etterpå heller 😀 Stapper dem i lommene. Det ble noen bilder 🙂 Men ikke så mange fine, noe var vanskelig med lyset i dag. Men ble noen få. Koselig var det uansett, jakten er jo en del av moroa da 🙂 Ha en fin lørdagkveld du også 🙂 Klemmer <3

    13. Marita Willersrud.: Jeg synes det er deilig med litt grønnsaker, men etterpå får man jo så lyst på noen søtt da… ;-D Så er det PÅN igjen…

    14. Merevil: Jeg fikk bare fanget LITT. Lyset ville ikke hjelpe meg i dag. Men noen bilder ble det, og jakten er morsom uansett 🙂 Og så ble det en liten shopping til slutt 🙂 og koste oss veldig. Med kake også 😀 Ikke SÅ grønt liksom… 😉 Ha en fin lørdag du også 🙂

    15. naturglede: Vi har vært mest hjemme her, men i morgen skal vi til bror. Og det blir kos. og ikke så julete heller tror jeg. De pleier ha mye spennende mat 🙂 Har du hatt en kos dag? 🙂

    16. Elin Slåen: Det ble ikke SÅ mange bilder. Det var så rart lys, eller lyset var fint, men det ble ikke det på kameraet 😀 Men noen bilder ble fine. Og vi koste oss uansett. Og jakten er noe av det morsomme 🙂 Og til slutt gikk vi på shopping også 😀

    17. Veronica S: Ja, det var en deilig tur. Veldig kaldt, men vi hadde mye klær. Knipset litt, men ble ikke SÅ mye fint. Lyset var litt vanskelig … Og mye har jeg tatt bilder av før… MEN noen ble det da 🙂 Fikk du mye fint? 🙂

    18. foreignerat50: Ja, er mye snø, og VELDIG kaldt her også 🙂 Vi tok en del bilder men ble ikke SÅ mye bra 😮 Fikk du mye fine bilder? 🙂

    19. Siv Svanem: Det var en deilig jakt. Kaldt som bare det, men veldig koselig 🙂 Knipset en del og vært på litt shopping til slutt ..he-he..litt SÅNN jakt også 😀

    20. Helge: Ja, det var skikkelig kaldt ute i dag 😀 Omtrent minus 10-12 grader hele dagen. Og vi var lenge ute 🙂 Knipset en del, men litt vanskelig lys i dag… en fin dag uansett 🙂

    21. Håper det ble mange fine bilder på deg i dag. Tar du bilder med hansker/votter på, eller fryser du fingrene nesten av deg hver gang du skal skyte et motiv? Jeg tar som regel vottene av og synes det blir veldig kalde fingre av det nemlig.. Fortsatt fin lørdagskveld <3

    22. Kose deg masse, i går på familiemiddagen her så spiste vi elgsteik, saus, poteter, gulrøtter, rosenkål, brokkoli og blomkål, jeg har virkelig ALDRI vært så overlykkelig for grønnsaker. :-p

    23. Gleder meg til å se fangsten. 🙂 Og et opphold i romjula med grønn mat er aldri feil! Dog, jeg skal hjem til mamma for SKIKKELIG julemiddag klokken seks i kveld. Nomnomnom. Ha en fin lørdag, Frodith! 🙂

    24. Klok plan. Jeg håper jeg rekker en liten “jakt” selv innimellom alt annet. Stapp inn gjør man fortsatt når det er juleselskap hver dag. Men jeg kooooooooooooser meg! 🙂

    25. Så gøy 😀
      Vi var på langtur i går (to timer med konstant gåing gjennom en superflott skog- glemte helt at jeg hadde kameraet på ryggen, så kom ikke på å ta bilder føre vi var halvveis 😛 Men i dag er det glatt som fy ute og det blåser noe veldig, så jeg trur vi tar en hviledag, så da blir det ingen fotojakt 🙂
      Men gleder meg veldig til å se bildene dine seinere i dag (eller i morgen, eller når du er klar) 😀

    26. God jakt men kle dere godt. Vil se litt TV snart før en kiwitur så etter det veit jeg ikke helt. Ha en fin dag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg