Ikke akkurat bikini-vær kanskje…? :-D

Ja, du hører rett… Jeg må rett og slett bare bite i meg litt av det jeg sa i går… For “museørene” jeg la ut om at jeg hadde sett….

Vel….de må nok “after all” kanskje har VÆRT akkurat det…MUSEØRER og MUS altså…

 For innen jeg kom meg ut i går, var de andre” muse-ørene” forsvunnet… de som varsler vår… bjørkeskuddene og gåsungene….. Bortevekk liksom….

 

Og den fuglen jeg fortalte om…som angivelig her om dagen  skulle ha øvd på “Ja vi elsker”….

….vel….det må bare ha vært en liten spurv som hadde svelget en IPOD, med vår-sanger på REPEAT……

For når jeg kom utafor døra i går formiddag, i det som LIKNET på et vårvær…merket jeg kjapt at HER kunne ikke en fugl verken synge vårsanger eller julesanger uten å få frostskader på stemmebåndet… OG neglespretten truet med å gjøre KÅL PÅ hele foto-safarien min…

Så det var ikke akkurat bikini-vær….og vårbilder ble det få av…

 MEN bilder ble det….  med et mer urbant snitt kanskje…

 

 Og NOEN så ut til å ha sikte mot Akerselva og litt bading…så SÅ kaldt var det kanskje ikke….?

 

En gjeng dykkere…

 

Og bor man midt i byen så er mangfoldet noe av det som er fint. Og man ser spir av ymse slag i sentrum. Og for meg som går mye med nesa i været, er disse spirene gull verdt. Spiller ingen rolle hvilken religion man tilber, spir og religiøse bygninger er ofte vakre og spesielle å  se på..

 

 

 Vakre spir.Og fugler bryr seg KATTA om hvor de setter seg… 😉

 

 

I dag står en ny tur for døren. Skal ikke skryte på meg at den heller blir full av vår-tegn…Men vi får se…

Bilder av en EKTE mus er da heller ikke å forakte ;-D

 

Skal du på tur i dag?

Liker du å ta bilder av det urbane eller er du mer opptatt av naturen?

 


 

 

#foto #bilder #urban #byen #Oslo #kulde
51 kommentarer
    1. ladyaugust: Nei, og som sagt, først trodde jeg de museørene var bjørkeskudd og gåsunger….men det MÅ har vært ekte mus…for det var litt kaldt likevel…og så ikke et fnugg av bjørke-knopper likevel… 😀 Jeg tror våren ligger og lurer under der…og VIPS så er den her da.. 😀

    2. Tattavkvinnene: De dykkerne er helt nede på Grønland. På vei mellom Bussterminalen og Grønnlands torg:-) Ja, det var kaldt i dag også, men da var jeg skikkelig godt kledd.På Ullevålseter. Til fots 🙂 klem <3

    3. Her har det vært fotball med barnebarne i dag og jeg som ikke kan en regel, fikk litt skjenn da. Men mål ble det da på meg også! Nydelig med sol, men det er kaldt også. Så fine bybilder du hadde. Et par år siden jeg var der og så de badeenglene der!!!! 🙂

    4. Det var da litt godt å høre at ikke våren hadde dukket opp helt enda. 4. januar synes jeg er litt i tidligste laget 🙂 Jeg var ute en tur i dag selv, men ikke for å ta bilder av omgivelsene og det var ganske så kaldt. I hvert fall på hendene! Men det er deilig at det i hvert fall er litt sol, håper vi får se mye til den fremover 🙂
      De dykkerne var spenstige, har ikke sett noe sånt før! Det er utrolig hvor mange motiver som dukker opp når man tar med seg kameraet rundt i byen. Man finner alt fra fin natur til mer urbane motiver som du har her. Oslo er fint <3 Klem <3

    5. Mitt liv som restehaug: Å ja dag. Jeg er den første som oppdaget det nemlig…Og det var derfor jeg i går skrev et innlegg om at jeg hadde oppdaget våren…og så skulle jeg ut å knipse den og vise den fram liksom…. He-he..men det var litt som at de vårtegnene hadde forsvunnet litt i løpet av noen timer 😀 He-he… I dag har jeg vært i vinteren 🙂 Deilig det også <3

    6. Fruemmel: Så koselig du liker tegningene mine 🙂 Jeg bruker jo litt tid på dem. For jeg elsker å tegne dem. Vi var ute i 5 timer i dag. En tur på 1mil ca Og i tillegg kafe-tur. OG masse foto underveis. Var ganske glatt 🙂

    7. Veronica S: Ja, det er mye der ute i verden som bare venter på å bli tatt bilde av 😀 Hi-hi Og vi er heldige som VET det… Takk takk 🙂

    8. marita.: Jeg var jo så gira her i går og trodde det var vår og greier… og derfor var jeg NESTEN klar for bikinien… 😉 Men det viste seg å være litt mye vinter igjen ennå 😀 he-he… Ja, jeg tar mye bilder i Oslo her jeg også, ennå jeg bor her liksom….

    9. cuskima: Ha-ha, ja jeg har vært 4-5 timer ute på tur, og kafe og det var skikkelig deilig 🙂 Men av og til er jeg skikkelig inne-dyr jeg også :- )Kommer an på 🙂

    10. foreignerat50: Så bra du legger ut litt til de gale fuglene 😀 I dag var det mest snø, is og frost på bildene mine 🙂 Men vi har vært ute i 5 timer og kafe og alt 🙂 Deilig 🙂 Godt å være litt hjemme også da. Nå skal jeg bare sløve her resten av kvelden :.)

    11. annebe: De dykkerne er HELT nede på Grønland, på utgangen på en måte…ALtså der Akerselva er under veien og på vei ut i fjorden… Nesten ved Bussterminalen 🙂 Men i dag har det blitt bilder av is og snø og folk på is 🙂 HELT annen opplevelse. Vært ute i 5 timer. OG nå er jeg middagssulten 😀 Klemmer <3

    12. fjellgeitbundingen: Ja, for når man snakker om museører og vår, så tenker jeg på knopper og gåsunger og sånt hvertfall. Men museører er jo også noe MUS har faktisk 😀 He-he

    13. rundtomkringtrorjeg: En joggetur er bra. Vi var ute og gikk.En skogstur på en mil. Og med innlagt seter-besøk 🙂 Ja, bilder er det over alt 🙂 Til og begynne med leter man etter motiver, nå er det mer sånn at øynene SER motiver overalt 🙂 Foto-linse-øyne 😀 He-he

    14. margarites: Håper du fikk deg en tur 🙂 Vi var ute i 5 timer minst. Er en tur på en mil ca. Deilig å være ute, friskt og godt å få brukt kroppen 🙂 Ja, de dykkerne har jeg jo sett mye,men har aldri tatt bilde av dem sånn 🙂 Ha en fin kveld :- )KLemmer <3

    15. Jeg DIGGER disse tegningen dine!!! Og bildene er også flotte…
      Nå er klokka 1630, og jeg har ennå ikke kommet meg ut på tur, men jeg skal assa…. En gang etter middagen og sånn… Det er bare det at det er no`strikketøy som frister mer enn joggeskoa…. Hmmm 😉

    16. I formiddag var jeg ute på fototur faktisk. Ble litt naturbilder denne gangen fra en annen location. Jeg liker både naturbilder og urbane bilder. Er så mye spennende motiver der ute som bare venter på å bli fanget.
      Her var det masse fine bilder, de dykkerne var kjempekule!

    17. Fine bilder, tror jeg dropper bikini til nærmere juli, hehe! 🙂 flotte bilder og koselig med sånne fototurer, selv føler jeg meg som den turisten når jeg er i Oslo, tar bilder av alt mulig ;-p

    18. ..hehe..helt vår erdet ikke enda nei. 🙂 Jeg har ikke vært ute i dag..har begynnt å rydde vekk jula her inne 🙂
      Jeg syntes det er gøy med både urbane og naturbilder ..og egentlig alt annet også ..
      Flotte bilder over her og de” dykkerne” var stilige ,,ved Akerselva..men sånn ca hvor holder de til..har aldri sett dem tror jeg …
      Håper du har hatt det fint i dag også 🙂 Klem<3

    19. Jeg liker best å ta bilder av mat jeg ! 🙂 hehe Men også av natur da å det som faller meg inn. Om jeg finner et fint motiv, så må jeg ta bildet av det 🙂 Jeg skulle egentlig ut på lang tur idag, men blir nok bare en tur rundt kvartalet har blitt så dårlig og bare kaster opp. Så kanskje ikke det smarteste å gå 3 km tur i dag 🙂 hehe kos deg masse idag, klemmer <3

    20. Spir av ulike slag er flotte fotomotiv. Og de der dykkerne på vei ned var stilige! Jeg skal ut på tur i dag, og det er altfor lenge siden sist. Men i dag er kneet mitt så pass samarbeidsvillig at jeg tror jeg prøver meg en liten stripe. Jeg kan gå ned en trapp uten altfor mye vondt nå i det minste, så da er det verdt å prøve litt mer. Men jeg tør ikke prøve meg på det mest kuperte terrenget, får ta det litt pent og se hvordan det går. Men kamera skal med i det minste. Det blir nok mest naturbilder her, om jeg ikke drar inn til sentrum eller noe, men tror det blir nærområdet. Ha en flott søndag. Turklemmer <3

    21. Fru Stussli: Jepp, de stakk på dagen tydeligvis 😀 Nei, den trenger ikke vare HELE vinteren egentlig 😀 Hi-hi. Nå skal jeg se hva jeg får fanget av bilder i dag, mus eller snø 😀 Kos deg på mølla. Skal snart begynne å like det igjen jeg også 😀 He-he… Når jeg kan løpe ute igjen…eller kanskje litt før 🙂 KOs deg med søndagen min venn <3 klemmer så det holder <3 😉

    22. Min matgale verden: I dag har jeg masse klær, og skal ha dunjakka, men UT skal jeg 😀 Langt oppi skogen forhåpentlig 😀 Ja, ta litt bilder du også 🙂 AV natur så klart 🙂 Og Bonnie 🙂 Søndaglklemmen <3

    23. Hehe har museørene fått bein og dratt sin vei?
      Her på Kongsvinger skinner solen med det er alt for kaldt for museører 🙁 Jeg kunne godt tenkte meg å starte våren nå… Vinteren er fin den, men trenger ikke være så lang og når jula er over er det greit for meg hvis den vil trekke seg tilbake…
      Her gjelder det å komme seg ut og få seg noen solstråler. Blir nok en liten tur, for treningsplanen er løping i kjelleren 😀 Har fått skikkelig fot for det. Håper at når isen går er jeg sprek når jeg skal løpe ute 😀
      Ha en fortryllende dag i fine byen <3
      Klemmer

    24. Hehe, ikke mye vårvær i luften her heller, plutselig var det snø igjen gitt! Men tur blir det, såklart, viktig for både kropp og sjel det, med eller uten kamera. Skal bare se du har inspirert meg til å ta noen bilder og, men det blir natur, for det er svært lite urbant her inne i dalen, hihi. De stupende menneskene likte jeg godt. Kul kunst! Det finnes så mye flott av sånt i Oslo, kjekt at vi får ta del av det:) God tur da. klemmersøndagsklemmen 🙂

    25. Ritamarita: Jeg tar mye urbane bilder også jeg, jeg bor jo her midt i byen 🙂 Så jeg tar bilder av alt egentlig, bare ikke så mye portretter… Men jeg hadde liksom lovet dere litt VÅR 😀 ha -ha…DET ble det lite av 😀 Ha en fin dag du også 🙂 Klemmer <3

    26. Ravn73: Da gleder jeg meg til dine bilder i ettermiddag 🙂 Her blir det også skog. Og spent på det. Men sola kommer hvertfall 🙂 Deilig, litt bedre å ta bilder da 🙂 Kos deg på tur du også 🙂

    27. Ut på tur – aldri sur! Jada vi skal på tur idag. Veldig urbant blir det aldri her i Lillesand, men når det gjelder foto liker jeg p ta bilde av det aller meste 🙂 Trnker det blir skog eller skjærgård på oss idag, sammen med noen venner! Kameraet blir med, så legger nok ut bilder i ettermiddag.
      Ha en super søndag!

    28. passion4lifeandtravel: Ja, det er ikke alt man rekker her i verden 🙂 Og det å få til tur er ikke alltid så lett, men i dag går det, hvis søsteren er frisk fremdeles. Så er det ut med kameraet 🙂 Ja, i går var jeg ute i 2 timer i kulda 😀 Som ikke var vår likevel 😀 Hi-hi Klemmer <3

    29. Så mange flotte bilder, og du kom deg ut på tur <3
      Det er altfor lenge siden jeg har gått på tur, og tror ikke jeg får det til i dag heller, men i morgen har jeg på en måte fri, men sånn ordne alt dag,lege, tannlege og gud vet hva...og jeg har et par timer fri mellom to av avtalene, så da bør jeg få presset inn en fototur <3 Ønsker deg en superkos søndag <3 Klemmer <3

    30. Tenkte og ta en tur til søstra mi idag. Det blåser litt ute men det er bart og fint, litt is på enkelte sidegater og i skogen kanskje men ellers er det greit. Ha en fin dag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg