Når man KAN velge…;-)

Du som var innom meg i går fikk med seg at jeg hadde lagt ut noen vanskelige valg…som du måtte ta stilling til. Valgene kan være vanskelige fordi man IKKE vil velge en…men helst begge to, av de alternativene jeg legger fram…ELLER problemet kan være at man ikke vil NOEN av dem… Men hos meg MÅ man velge, hvis man gir seg til kjenne 😉 Av og til får noen “skreket” seg til å få lov å velge BEGGE… Og noen ganger lurer folk seg unna og prøver å ikke velge på hvert spørsmål…. Hvis du lurer på innlegget så ligger det HER..

Men så lovte jeg da, at jeg skulle fortelle hva JEG ville valgt, og jeg synes bare det er greit…Det kan jo være fordi ingen PRESSER meg…slik jeg har tendens til å gjøre med DEG… H-hi.. Vel, det var 3 spørsmål…eller valg da… Og her er mine svar…)

-Hvis du måtte velge en…..

Romantisk komedie ELLER skrekkfilm??

Som mange andre her inne svarte, så er jeg livredd skrekkfilmer og grøssere….blir helt satt ut…Og har det ikke bra når jeg skal legge meg….Så noe skrekkfilm blir det ikke på denne damen…

 

 

-Så mellom disse to valgene, måtte det blitt romantisk komedie…selv om jeg nok har andre EGENTLIGE førstevalg 😉

 

2) Jogge-trening ELLER  styrketrening??

 


Du som kjenner meg litt vet at jeg ikke klarer EN push-up en gang…verken med beina sånn eller sånn….Så styrketrening ligger ikke høyt i kurs hos meg… Jeg kan nesten ikke tenke meg noe mer kjedelig…Men jeg vet jeg BØR gjøre det..

Allikevel….

Selv om jeg høres og ser litt sånn ut i starten av sesongen min med jogging…. (lenge siden en sånn sesong…)

 

….så tar det ikke SÅÅÅ lang tid før jeg ser sånn ut….ehm….. Eller jeg LIKER å tenke på at jeg ser sånn ut etter hvert. Svaret er hvertfall jogge-trening er best…etter å ha kommet litt i form…Og ligger hvertfall et hestehode foran styrketrening…

 

3) Julebukk ELLER  halloween

Her er det ingen tvil mer….Etter å ha vært skikkelig julebukk-fan i mange år… og ikke har gått julebukk på 40 år kanskje, MEN faktisk fikk være med på Halloween-party i år og storkoste meg utkledd som sjiraff-gris……. VEL…så tror jeg jammen mitt valg blir  Halloween…

For det å  kle seg ut er hvertfall innmari gøy!! 🙂

 

 

Ha en strålende dag! 🙂

 

 


#valg #tegninger #minevalg #karneval #film
39 kommentarer
    1. Min matgale verden: Ja, litt høye skuldre på sånt…alt jeg ikke vet vettu 😀 Rart med det, er nok noe sånn gammel-manns -syndrom ja…Uten at VI er noe gamle egentlig 😀 Jeg tar med lap-topen, for kvelden blir nok en del på rommet… Snart helg igjen, og DA skal jeg på kafe med venninne 🙂 Klemmer masse <3

    2. Åh, skal du på jobbtur igjen. God tur da, blir litt ekstra høye skuldre før sånne ting, kjenner meg igjen der. Jeg skjønner ikke hvorfor det bare blir mer og mer travelt, enda jeg prøver å ikke ha det så travelt. hehe, kanskje fordi jeg blir eldre….ehrm, nei det mente jeg ikke. God tur i morgen da klemmer

    3. Min matgale verden: Bare koselig at du svarte i dag da 🙂 Jeg er som en sofapute om kveldene nå, fordi det er veldig slitsomt om dagene her… Ja, jogging dumt for mine knær også…men styrke KLARER jeg ikke liksom… 😀 Så deilig med sånn kafetur da 🙂 Herlig <3 Jeg prøver å få til noe kafe-tur med venninne i helga, for nå går to dager på jobbtur igjen:-) Spennende men litt skummelt som vanlig 😉 Kos deg med sofaen <3 Klemmer <3

    4. Hehe, litt av noen dilemma her. Jeg tror jeg går for romantisk jeg og. Skummelt med skrekkfilmer om natten, for da kommer de jo alltid tilbake:) Men jogging kan jeg stå over, det er jo døden for knærne mine det, tror jeg i hvert fall….egentlig synes jeg vel det er like kjedelig som du synes vektrening er… Elsket bilde av deg joggende i minikjole og turkise sko. Herlig:) Og så var giraffen der. Han er nå fin er han. De koste seg godt i sommer, høna og giraffen, haha 🙂 Men julebukk på meg da. Nå svarte jeg i dag, enda det var i går, men i går fikk jeg såvidt løpt hjemmom, gjort ferdig den indiske middagen, gått tur med Bonnie, før jeg styrtet på kafe med venninner. Så koselig, men travelt ble det gitt. Nå pleier jeg sofa, etter en rusketusketur med Bonnie, og så baker jeg rundstykker….mmmm. Ha en fin kveld da. klemmer

    5. Jeg har det supert vet du og herlig at man er savnet av deg <33 Ja å mange sluntrer unna i ferien , men det er kanskje ikke uvanlig . Bare super Frodith som holder ut i stress og i heten i sommer . Utrolig altså 😛 Hadde du forsvunnet hadde i alle fall folk begynt å gå rundt som spørsmålstegn 😮
      Og ja nei her må man bare velge , tørr ikke annet , haha .......men er ikke alltid like lett nei .....denne gangen var det Peace off cake eller hva det nå heter 😀 Sniker litt om jeg får draget på denne snart ;))
      Store styrke klemmer fra Pippien <33

    6. foreignerat50: Ja, jeg likte nok best også julebukk før. Men jeg fikk være med på Halloween , og koste meg som sjiraff-gris. Men jeg synes man skal ha litt snill vri jeg da 😉

    7. rundtomkringtrorjeg: Jeg liker det etter hvert…Som sagt så er det det beste av de verste tingene 😀 He-he… Etter jeg har løpt noen perioder, og beina ikke lenger kjennes SÅ mye ut som flodhester og pusten er LITT bedre etter hvert…da kan jeg like det LITT. Men i starten er det fælt. Men jeg er sta og vil alltid gjøre det på min egen måte. Jeg løper laaangt med en gang…Dvs ca 4 km uten stopp…. Men da finner jeg et sted som går nesten BARE nedover… Langs Akerselva f eks er supert…NED NED NED…. 🙂 Så jeg gjør det på min måte, og blir som regel litt bedre form, og da er det mer gøy. Men nå er det lenge siden jeg har gjort nedoverløping også… Kanskje hvertfall et par måneder….

    8. cuskima: Ja, det er mye lurere å si sånt, han som veiledet meg, LO av meg fordi jeg ikke kunne EN helt i bakken og opp igjen…Da ville han jeg skulle legge meg HELT ned, og så løfte meg opp fra liggende…DET gikk ikke.. Jeg går for VEGGEN… 😉

    9. cathrinehenriksen: Hei Snuppa 🙂 og Pippi og alt 🙂 Jeg har savnet deg altså <3 Mange som datt ut her rundt jule og nyttårs-tider 🙂 Ja, litt har jeg jo skrevet, men ikke gidd å lese det gamle stakkar 😀 Noen bilder innimellom som kan være koselig kanskje, men når du kommer tilbake til pc nå, så har du mer enn nok å gjøre med siden din og litt annet 😀 Ja, du har litt motsatt der, det vet jeg, med skrekk og styrke, men jeg ville ikke valgt romantisk komedie hvis krim og action hadde vært det andre alternativet. Men det var ikke love å velge DET liksom 😀 Håper du har hatt det fint i jula og nyttår og alt, og jeg skal snart ta meg en tur til deg også 🙂 Klemmer med full styrke. 😀 <3

    10. Man må ikkje ta sitsups eller pushups med hendene på gulvet og bena rett ut -så på puls at man kan stå litt fra veggen og ta armene mot veggen og lene seg inn og dytte seg ut. Ettervert bruker man sofa og deretter gulvet…..det var en trener som sa…alle må ikkje bli verdensmester 😀 men alle kan gjøre litt 😀

    11. Hallois super Frodithen 😀 Ja nå har jeg sikkert gått glipp av en hel del her men skal se om jeg får tt lite overblikk etter hvert :o)
      Kult med disse spørre undersøkelsene dine 🙂 Jeg tror jeg hadde valgt så og si alt motsatt i alle fall må det være styrketrening og skrekk her i gården ;)) Julebukk og Halloween , litt usikker der da ….:-)
      Men nå er jeg innom for å si at jeg tester ny pc her å surrer fælt ….haha men tenkte ønske deg godt nytt år i det minste siden jeg ennå ikke har gjort det 😮 Klemmer uten blemmer fra Pippi ;)) <33 Hihi....

    12. annebe: Jeg ville nok valgt julebukk før også, men siden jeg ALDRI gjør det likevel…og nesten ikke ser noen barn gjøre det heller, og jeg faktisk tok en liten halloween -feiring selv, så synes jeg det var mer morsomt kanskje 🙂 Ha en deilig økt i bassenget, men du er kanskje ferdig nå 🙂 Stor klem tilbake <3

    13. Lithanna: He-he…Ja, men hvis valgene hadde vært LITT annerledes hadde jeg IKKE valg romantisk komedie…Jeg synes også det er kjedelig. Men jeg KAN ikke se skrekk. Men action, sci-fi, krim, historisk baserte filmer….det er nok mer mine valg. Men det var ikke med i valgene.. 😉 Ja, jeg skal øve meg opp litt når jeg får ånden over meg…Og gjøre noen push-up…sånn en eller en halv osv…og øke på 😉

    14. rundtomkringtrorjeg: Ja, jeg skal prøve mot en benk, eller mot en vegg 😉 Han som hadde EN veiledningstime med meg på et treningssenter sa at han ALDRI hadde vært med på at folk ikke kunne EN push-up en gang. Skikkelig motiverende fyr. Jeg kan sånn halvveis ned, med knærne nedi, men han skulle ha meg til å legge HELE kroppen nedi bakke, og SÅ starte opp igjen derfra….og DET gikk ikke nei… 😀 Men fikk noen andre øvelser med apparater da…Men kjenner jeg synes det er veldig kjedelig. Jogge er også kjedelig men LITT bedre.. Men jeg skal prøve tipse ditt ja 🙂

    15. Fru Stussli: Nei, jeg tror vi er ganske like på mange plan skjønner du <3 Jeg hadde også heller tatt krim eller action. Og løping er jo det morsomste når man MÅ velge liksom....selv om vi aldri VIL noen av de egentlig 😀 Og utkledning, DET er moro det!! Ha en strålende dag <3 her ligger tåka tjukk, men hva gjør vel det 😀 Klemmer med begge armer <3

    16. ladyaugust: Hei-hei lille-søs <3 Å jasså du, snopedagen har flyttet til tirsdag liksom... 😉 Ja, jeg er superflink, jeg velger i hytt og pine. Og en dag skal jeg nok MENE de også...det med joggingen altså 🙂 Det var veldig moro å være sjiraffgris hvertfall 😀 Hi-hi Håper du har våknet litt <3 Klemmer med full kraft 😀 <3

    17. Du var da en herlig sjiraffgris da!!!! Likte det der med å jogge i kjole??? Man behøver slett ikke et eget utstyr for å komme seg ut. Man tar hva man har, og vips er man i gang. Det eneste jeg stiller krav til, er skoene. Ikke videre lurt å jogge i tresko eller høye heler!

    18. Hei på deg ! Leste innlegget i går , men da hadde jeg en sånn …skrive minst mulig dag..:)
      På de to øverste hadde jeg valgt det samme som deg…men jeg ville heller vært julebukk..tror jeg 🙂
      Selv om du så ut til å ha det veldig gøy på halloween 🙂
      Tror jeg skal prøve å få til litt avspenning i bassenget i dag..og litt badstue…det er så lenge siden jeg har prioritert det 🙂 Stor klem fra meg <3

    19. Nice- Vi hadde helt motsatt valg 😉
      Romantisk komedie er noe av det verste jeg kan se på film. Kjeder meg i hjel.
      Jeg ser nesten hva som helst andre sjangre enn det XD
      push up, må trenes på.
      Leste et sted at en skal ta de skikkelig når enn skal ta de, ellers er det ikke vits ( eller noe trening)
      Ta 1. ( eller så langt du kommer en dag)
      Så 2, eller så langt du kommer neste dag…
      Ogsåvidere 🙂
      Det gjorde jeg, og vips, kommer det av seg selv. Rekorden min er 50, men det var noen år siden da jeg trentye Taekwondo XD

    20. Jogge-trening ELLER styrketrening. Som Olle Brum sier—Begge to)) Prøv push-up på en benk, med benna på bakken, du opplever det er enklere, og en super start) Alt er tungt i starten, men blir lettere og lettere for hver gang 🙂 Prøv. Oki?

    21. Haha vi er rett og slett ikke så ulike. Jeg ville valgt en skikkelig krim hvis jeg skulle valgt film uten å få utdelt disse to alternativene 🙂
      Skulle jeg fått velge fritt på trening ville det blitt spinning og løping. På det siste hadde jeg nok fortsatt kledd meg ut på Halloween 😀
      Ha en finfin dag min venn
      Mange klemmer

    22. Moooornings søs 😀 Her er vi sååå trøtt som en gammel sokk i dag etter laaang snopdag i Sverige i går. Jeg synes du er superflink som har klart å velge så mye 😀 Her holder jeg ennå på med styrketrening eller joggings og ingen av delene er bedre enn den andre hahahaha Du er vel bare den kuleste giraff-grisen jeg veit tilogmed 😀 Gooodklæmme <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg