En spesiell opplevelse… ;-)

Som du vet er jeg LITT furten over det faktum at jeg må bruke briller for å orke å SPISE!! Hørt noe så teit? Før var det kun til lesing, men etter å rundet en bestemt alder er altså dette ikke nok lenger…Maten blir BLURY og smaker ikke samme når man ikke kan se detaljene i maten faktisk…Prøv selv…Lukk øynene og se hvordan det går liksom…

Vel…i går kveld skulle jeg egentlig bare være glad til….For maten på hotellet jeg har vært var BARE ikke særlig å se på…Og smakte enda verre faktisk… Jeg er ikke SÅNN kresen på mat akkurat, du vet jo at JEG ikke er noen Master-chef….. men LIKEVEL… 😉

Vi fikk servert oksebryst til hovedrett, og den smakte rett og slett sko-såler… (for det har jeg nemlig smakt!! :-Dhe-he…) Og det var ikke bare meg som synes det, men hvertfall 30 stykker selv…Alt kjøttet lå igjen, og vi gaflet i oss poteter for å holde romlingen fra mageområdet ned på et VISST volum…

Så kom desserten, som skulle være Eple-terte, med krem… Vi så for oss en slags kake?? Eple-kake?

Og her var det vi fikk: Eplebiter, eplemos og en kjeks stukket nedi….

 

 

Jeg er fryktelig dårlig på å si i fra, selv om jeg i NOEN sammenhenger har blitt bedre…Men  som regel later jeg som ingenting, smiler til kelneren, og betaler med et smil om munnen…. I dag sa heldigvis en av sjefene fra, slik at det ble notert i det minste…

Jeg hadde kjøpt meg romgodt, altså godteri man har på rommet… Så selv om det ble en litt slunken og rar middagsopplevelse, så reddet lakrisen kvelden på matsiden.

På den sosiale og faglige fronten var torsdagen bare koselig 🙂

 

Sier du fra hvis du ikke er fornøyd med maten på en restaurant?

Eller later du som ingenting, spiser, betaler og går hjem?

 


#mat #middag #restaurant #smak #klage #tilbakemelding #hotell #smaksopplevelse
37 kommentarer
    1. Nei, tydeligvis ikke 😛 Men på et tidspunkt bør de jo ha gjort det, og så har det sviktet på veien, liksom 😛
      Bahh, strømmen gikk, men kom helfigvis tilbake etter et minutt!

    2. Ja, så lenge de fikk beskjed, så bør de i alle fall ikke servere det til andre, ved en seinere anledning, føre de har gått igjennom hva det faktisk er de serverer. Jeg mener, smaker man ikke på retten i forkant og har litt sånn smaksprøving underveis for å sjekke standarden? 🙂

    3. Elin Slåen: Altså, de kom ikke med noe nytt….men sjefen ba de merke seg det, si i fra til kokken. Og jeg tror at jeg skal si fra litt mer på jobben kanskje vi kan skrive klage..

    4. Æsj, det der hørtes og så ikke spesielt godt ut! :S Når man bestiller en terte så forventer man jo at det skal ligne på en slags kake/pai-greie, men det der så ut som noe man lagde på heimkunnskapen på barneskolen x) Jeg bruker å være flink til å si i fra og hadde mest sannsynlig sagt i fra om det kjipe kjøttet, men desserten hadde jeg nok ikke sagt noe om. Jeg vet jo at kjøtt bør være mørt og av en viss kvalitet, men jeg har ikke bestilt terte så ofte, så det kunne jo vært at det var jeg som var på bærtur. Sånn hender det nemlig jeg tenker når jeg er ute. “Hm, det skal sikkert smake sånn” eller, “det skal sikkert ikke ligne på en kake”. Hehe, det var bra noen sa i fra i hvert fall. Det hørtes jo ikke veldig imponerende ut 🙂

    5. Jeg er ikke alltid så flink til å si i fra hvis maten ikke er bra- hva veit vel jeg om hva som er riktig, eller galt liksom 😛 he he.. Men jeg kommenterer det gjerne til de andre, og da er det som regel noen andre som sier i fra- litt pinlig hvis det kun er min mat det gjelder 😛 Ha ha.. Da ser gjerne kelneren rart på meg som ikke sa noe selv 😛 Dette gjelder de gangene jeg har bedt om GJENNOMSTEKT kjøtt, fordi jeg ikke takler så godt det røde, men så får jeg en halvrå en likevel 😛 Jeg dør jo ikke av å spise den så lenge det ikke renner når jeg kutter i den- men jeg bør bli flink til å si i fra 😛
      Denne desserten din så jo bare ekkel ut, spør du meg :/ Flaks for romgodteri 😀

    6. Min matgale verden: Ja, jeg tenkte du ville SE at det der ikke var bra dessert… Jeg tuller bare så klart 😀 Typisk å si det smaker skosåler liksom…og som om vi vet hva det smaker..? 😀 Ja, ikke sant fru Stussli sin historie var fin. Fine Emma 🙂 Og jeg kjent meg så glad i dag tidlig, for kommentaren til Bente, og for at jeg blir så kjent med en del av dere her inne 🙂 DET er kos det.. Og noen ganger trenger jeg å huske på hvorfor jeg beholder denne bloggen så LITEN. Jeg har jo DEN lille vennelisten, og det er jo fordi jeg liker å kjenne dere, for det er jo DETTE som er koselig 🙂 Det GIR noe 🙂 Takk for at dere er der <3 Ja, nå er jeg hjemme igjen 🙂 Koser meg med kjøpte fiskekaker og spaghetti, og sjokolade 😀 Klemmer masse <3

    7. Therese Bråthen: Vi betalte ikke selv skjønner du, jeg var på jobb-tur, og jobben betaler all maten. Men vi sa fra…eller sjefen sa fra om at de måtte notere seg dette. For det var elendig.. Lunsjen var god 🙂 Klem <3

    8. Mitt liv som restehaug: Nei, det var eplemos-syltetøy, med litt krem og et par eplebiter…og en kjeks stukket nedi… Helt elendtig. Men kjøttet kunne ikke spises, så vi spiste poteter alle sammen…

    9. Helge: Ja, helt elendig… Og heldigvis sa sjefen fra. Men kom ikke ny mat da. Men hun sa at han skulle bringe det videre. og vi var maaange som satte igjen maten… Vi betalte jo ingenting selv, pga jobbtur. Men jeg gikk jo sulten fra middagen nesten så det var jo feil Så bra du sa fra om dette med koppene og at de rettet det da, det var jo litt bra .-) Ha en fin kveld du også 🙂

    10. rundtomkringtrorjeg: Nei, det tenkte vi også…rart at de tør sende ut noe sånt… Det va virkelig ille, ikke bare LITT seigt liksom…NOEN fikk sånn passe grei bit, men vi var MAAAANGE som lot hele stykket nesten stå igjen…Jeg spiste to biter for å sjekke virkelig om det kunne stemme liksom.. Sjefen vår sa fra da…Men jeg er dårlig på egenhånd… Konflikt-sky kalles det vel 😉 Så gøy med middagsgjester da, kos dere med det. Og du lager nok noen godt tenker jeg 🙂

    11. natheless: Jeg har også vært borti å få rå fisk…. Men da sa min venninne i fra, og sendte ut igjen..Og sa vi ville ha noe annet å spise… Og det fikk vi 🙂 Det hørtes jo helt ille ut på det du fikk også da 😛 Og når folk ikke sier unnskyld en gang, skikkelig provoserende!!

    12. foreignerat50: Lunsjen har vært god 🙂 og spennende og moro ellers :- ) Men maten altså elendig… Og jeg slapp å prøve å si i fra, fordi det gjorde sjefen vår 🙂 Ha en fin kveld 🙂

    13. annebe: Jeg spiste to biter av kjøttet, for liksom å få bekreftet at det VAR så seigt…Så var det bare poteter etterpå. Mange satte igjen kjøttet.. og desserten var bare latterlig liksom… Jeg er blitt flinkere å si fra når noen behandler meg dårlig, er frekke og sånt. DA har jeg lært meg skrike litt 🙂 Men sånn med andre ting, så tenker jeg ofte at de sikkert gjør så godt de kan osv… God klem og god fredag 🙂 Kos deg <3

    14. Maren Kvalvaag: Ikke middag der i dag heldigvis. Lunsjen var god 🙂 Nei, jeg sier uansett ikke fra liksom… Men dette var et hotell, og burde kunne gjøre en bedre jobb, og sjefen vår sa fra heldigvis 🙂 God helg til deg også 🙂

    15. Veronica S: Jeg er litt for konfliktsky, i mange sammenhenger, men jobber med saken 🙂 Og her var det noen andre som sa i fra. Men vi fikk ikke nye. Hun sa bare den var dårlig, sjefen, og ba han bringe det videre…

    16. Mariann Sæther Tokle: Ja, vi burde bør flinkere til å si i fra 🙂 Og i går sa sjefen fra. Og jeg tenker å si det litt høylytt fra til sjefene også som kan bringe videre. Det var flere mangler ved hotellet. Så det var litt gjennomgående… Det med klær også…irriterende… Jeg sier fra om jeg får gammel sjokolade..der har jeg begynt å bli streng 😀

    17. Den desserten så jammen litt stusselig ut ja, bra noen sa i fra. Og hvorfor har du smakt skosåler? hehe. Likte historien til Fru Stussli, jeg er der jeg og. Skulle ønske jeg hadde sånn tøff frøken å ha med meg, guttene mine er nok dessverre litt for mye “meg” Jeg er av typen som synes synd på alle, og hadde nok tenkt at kokken gjorde så godt han kunne, haha. Samtidig ble jeg glad da trønderen kom og sa at gulrotkakeglasuren var for syrlig, sånn at jeg kan smake den perfekt til neste gang 🙂 klemmer, og gode helg! Jeg har “ekte” helg, altså FRI i morgen. oh-lykke 🙂 Vel hjemme eller?? klemmer

    18. Jeg sier ifra, jeg betaler ikke for noe jeg ikke klarer å spise, de skal jo kunne prestere mener jeg da på en restaurant. Så om jeg får dårlig mat, sier jeg ifra å forlanger en ny rett gratis eller maten jeg har spist gratis 🙂 Håper maten var litt bedre idag da 😀 Klem <3

    19. epleterte my a(piiiiiiiiiiip)!
      altså, jeg synes desserten ser ut som et forsøk på å imponere, men det er da rett og slett helt feil å kalle det for epleterte, ja… og jeg likte ikke fargene på det heller..:P

    20. Dårlige saker. Hva er det man betaler for, tallerken eller maten? Har lagt merke til dette og mere til. Mange steder serverer man varm kakao i glass. Det koster 30-40 kr som regel. Til den prisen kunne man ha byttet glasset med et stort krus med hank på. Det sier seg selv at et glass med varm kakao blir varmt og bære – og hvis man vil ha krem så blir det 5-6 kr mere man må ut med. Sendte en mail til en kafe ang dette og de rettet på det dengang. Det er jo mere kafe og servere varm drikke i noe som det er hank på. Ha en fin kveld.

    21. Ojjj. Dette hadde jeg sagt fra om. Og det gjør jeg om maten ikke er bra. har opplevelser med dette. Selv er jeg kokk og hadde ikke hatt samvitighet til og servere noe slikt.. Dette blir for dumt… I etterkant får man ikke gjort så veldigt mye desverre, man må ta det opp der og da. Men som kokk selv…Aldri om jeg hadde finne meg i noe slikt..
      Skal foresten hadde venner til middag i morgen, blir 3 eller 4 retter, har ikke bestemt meg ennå )))

    22. Jeg liker ikke å klage, men noen ganger MÅ man, på en pen måte vel og merke. Vi var på en helt nyåpnet veikro oppe i nord og han som drev den, hadde visst ikke lyst på gjester???? Vi bestilte kylling med chips, så det kulle jo være greit.Når jeg forteller andre hva som skjedde, vil de ikke tro meg. En halv ferdigstekt, frossen kylling i micro? Frossen? Den var varm utenpå og is inni. Jeg fikk ikke gaffelen i den en gang, så jeg sa pent i fra at den kanskje trengte litt mer varme. Etter en stund kom maten tilbake. Kyllingen hadde fått en tur i frityrkokeren. Men innerst var den fortsatt kald. Vi ga opp til slutt, spiste chipsen og gikk. Han sa ikke unnskyld en gang, men gikk ut og røyka. Kona som var innom en tur, sto der så skamfull, at vi betalte og gikk. Skal undre på om han fortsatte med driften? Ikke rart at det kun var oss som satt der om han gjorde sånn med kundene. Men egntlig burde både du og jeg ringe Hellstrøm rydder opp. Din dessert ser jo ut som om en liten unge har laget den. Hadde det vært det så hadde jeg vært superfornøyd.

    23. Oi! Det var trist:( Håper det blir bedre i dag da med maten.
      Er ikke flink å si fra, men kommer ikke tilbake for å spise på samme plassen.
      Ellers det er jo sikkert spennende dere holder på med der:)

    24. Den eple desserten der så det ikke ut til å være lagt noe sjel i for å få fristende nei…Og “skosålekjøtt” er jo nesten farlig..kan sette seg fast i halsen..hehe..uff !
      Men fint du har hatt et positivt opphold ellers da..
      Jeg er ikke flink til å si i fra…men har blitt flinkere med åra..så nå sier jeg i allefall fra om jeg har fått lunka kaffe et sted …og det går jo heldigvis greit å få ny..hadde de nekta det kan det henne jeg hadde blitt litt sint…i allefall om jeg følte at de var” arrogante”…God helg og klem fra meg <3

    25. Huff da. Håper dagens mat var bedre enn gårsdagens 🙂
      Jeg er ikke så flink til å si ifra om maten ikke er “bra nok”. Da må det være noe galt med maten liksom. At den ikke er skikkelig stekt, er kald eller slike ting. Hvis det bare er fordi jeg ikke likte maten sier jeg ikke ifra. Er litt pysete sånn. Redd for å virke sær hehe
      God helg!

    26. Jeg er nok den som sier fra ja. Jeg bataler ikke for en vare jeg ikke får 😛 hehe. Vi var på skoleball i 10 klasse og da fikk vi biff som var så dårlig stekt at i det vi satte gaffelen i så blødde den. Jeg ble skikkelig sur og forlangte at de tok biffen tilbake og stekte den. Jeg hadde bestilt stekt biff og ikke rå biff… kelneren ble kjempesur, men heldigvis var det fler som turte si i fra da. Så av litt over 200 elever så ble i allefall 150 biff sendt ut på kjøkkenet igjen for å stekes ORDENTLIG.
      Har også sagt i fra andre ganger om maten ikke har smakt.

    27. Nei, jeg sier ikke bestandig i fra. For hvis man er mange på restaurant og får maten samtidig, blir du sittende og se på at alle spiser mens du venter på ny mat og så må du spise alene etterpå, noe som er kjedelig. Men andre ganger sier jeg fra, det kommer an på hva det er. hvis jeg får hår i maten, sier jeg fra, for der går grensen. Og hvis jeg bestiller medium rare biff og får den gjennomstekt, da smaker jeg og er den mør så spiser jeg, men er den skosåle så spiser jeg ikke. men i ditt tilfelle så var dere så mange at skulle alle hatt ny mat, ja da hadde det blitt en utfordring. Jeg tenker ofte jeg skal si fra når jeg kjøper klær som blir 20 cm kortere ved vask, men da må jeg ha kvittering og den tar man som regel ikke vare på i ukesvis og så lar man være. Og hvis man klager så blir man gjerne møtt med, det er ingen andre som har klagd. Men jeg har gjemt på et sånt plagg så jaggu skal jeg ta det med neste gang og vise det:)

    28. Fru Stussli: Vet du hva Bente, jeg er SÅÅ glad at jeg har blitt kjent med deg, at jeg har denne lille bloggen her som gjør det sånn at jeg har blitt kjent med noen sånne fine folk som GIR meg noe 🙂 Noen dager når det virker litt kjett på utsiden av husene…og hvor det egentlig er litt TRÅTT her inne på blogg også. Folk er litt i sine egne tanker og har ikke tid, meg selv iberegnet…Så plutselig kommer en sånn historie og tilbakemelding som du skrev nå, som gjør at jeg husker hva som er så fantastisk med blogging, og med å ha en LITEN nær blogg. Det er jo DU og alle disse som jeg blir kjent med. Som LESER det jeg skriver, og som gir av seg selv :- )Denne historien om Emma og hvordan hun hamler opp med sånne folk, og hvordan hun tenker i utgangspunktet…hvordan VI er like og ikke tør gjøre sånt…Hva man kan LÆRE av små barn. Det er jo SÅNT som er så herlig med blogg. Man møter fine mennesker. Takk for at du sitter på andre siden der Bente, og håper vi sees snart <3 Stor klem fra Frodith på hotell 🙂 <3

    29. Hei på deg
      Jeg er superdårlig på å si ifra, men jobber med saken.
      I går var jeg i Oslo med skuespillerinnen og da måtte vi kjøre masse trikk. Så da gikk jeg og kjøpte dagskort, men da jeg kom ut av butikken og syntes det hadde vært veeeeldig billig oppdaget jeg at jenta hadde gitt oss enveisbilletter. Jeg ble selvsagt irritert, men tenkte hun var jo ung og ny og sånn. Så sa jeg til skuespillerinnen at vi heller fikk kjøpe dagsbilletter neste tur på trikken, sånn at den stakkars jenta slapp å lage nye (eller for at jeg skulle slippe å gjøre noe ubehagelig, men det sa jeg vel ikke). Da sa ble skuespillerinnen streng med mammaen og sa. Det der ville ikke pappa gjort! Nå går vi tilbake og sier ifra. Det er mye bedre at jenta lærer seg å rette opp slike feil når du sier i fra, du som er så snill, enn at det kommer en sinna og slem mann og gjør det. Så da gjorde vi det. Nå tror du at jeg skal si at, så fikk vi nye billetter og så var jeg så flink? Hah! Jeg sa i fra og da sa den “stakkars jenta”, du får ikke byttet inn disse, men du kan få kjøpe dagsbilletter i tillegg. Jeg prøvde meg med at jeg hadde faktisk bedt om dagskort og at det var hun som hadde gitt meg feil, men det hjalp ikke. Jeg ble selvfølgelig både rød i toppen og streng i stemmen, men til ingen nytt. Da sa skuespillerinnen ifra høyt. “Sier du at den snille mammaen min lyver? Hun som sier ifra med hyggelig stemmen? Jeg hørte også at hun bad om dagskort, det er jo du som har gjort feil og ikke vi. Skal mamma betale for det?” Da kom jammen sjefen til jenta løpende og sa at dette lot seg selvfølgelig ordne. Vi fikk dagsbilletter og penger igjen for enveisbillettene. Når jeg blir stor skal jeg bli like tøff som Frk Stussli!!!
      Håper frokosten deres var bedre enn middagen!!
      Ha en finfin fredag <3
      Mange klemmer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg