Snop-butikken… ;-)

For oss som er glad i å hekle og strikke, så er dette som å være i godtebutikken 😉

 

 

Det frister å gå inn å ta litt i ALLE farger….og dra med seg hjem i sen stor sekk…. Selv om man har hele boksen hjemme full av garn, som absolutt burde bli brukt opp…. Men det er som å si til en som står å SIKLER ved sjokolade-disken….:

“Neida…det er ikke noe vits å kjøpe noe….Vi har masse KJEKS hjemme!”

Akkurat som om DET skulle være det samme 😛

Mange artige figurer…som gir inspirasjon…. Vel…jeg fikk med meg en full pose hjem jeg…. Med herlig turkis garn….

Men det skal IKKE bli kose-dyr…Jeg har sofaen full av rotter…Det får holde 🙂

Nei….planen er noe annet…  til meg selv…DU får se ettehvert 🙂

 

Har du noen kreative sysler for tiden?

 


 

 

#håndarbeid #garn #hekling #kreativitet
50 kommentarer
    1. fjellgeitbundingen: Ja, noe må jeg jo kunne lage av det gamle garnet også, for det er helt fint og fargerikt garn. Men det er jo noe eget med å kjøpe NYTT da 😀

    2. fjellgeitbundingen: Ja, helt enig. Det skal være litt fristende da. Jeg HAR fint garn altså, det er mer å finne på noe å strikke….Det er svart og blått og fine knallfarger jeg har 🙂

    3. 🙂 Men snakket med venninne som har strikket på rester hele året som gikk, og i det siste hadde hun ikke strikket så masse. Sa disse garntypene og fargene som var igjen ikke fristet, og der går min grense. Før det skjer blir det nytt garn her hos meg 🙂

    4. margarites: Ja, ikke sant 🙂 Ja, jeg har jo kasser fulle med garn jeg også… Men det er jo ikke NYTT og spennende 😀 Vi trenger noe nytt 🙂 Klemmer <3

    5. Snakk om godtebutikk!!! Når jeg ser sånt så får jeg så lyst på mer garn, selv om jeg har fulle kasse her hjemme. Men det er så mange delikate farger at jeg får lyst på alle nøstene. Og så vil jeg strikke kjempemye. Akkurat nå er jeg ferdig med et par sokker i to lilla farger til min eldste datter (må bare feste trådene), og så begynte jeg på noen nye blå med hullmønster i dag, mens jeg ventet på noen bilder jeg driver og laster opp fra pc’en, fordi jeg skal lage meg en fotobok fra tiden i Houston. De tar tid, så da er det greit å strikke litt samtidig. Klemmer <3

    6. Moving On: Nei, det er utrolig moro at du gjøre det 🙂 Du kommer til å elske å ha fått denne hobbyen 🙂 Den gir mye mental hvile også 🙂 Man blir så opptatt av det man driver meg,og moro å se at ting blir fint. Stolt av det man har laget 🙂 Alt det der 🙂

    7. fjellgeitbundingen: Jeg tror jeg kan lage mange vesker eller mlbilvesker av de jeg har igjen. Tove og pynte. Er bare å skjerpe seg 😀

    8. Tattavkvinnene: Nien garn er veldig dyre. Og litt forskjellig størrelse på buntene. Og man kan kjøpe noe på Nille også. Men sånne butikker er morsomsr 😀

    9. en blir nesten litt inspirert når en ser slike ting, tin tider 🙂
      vettu, jeg har LÆRT meg og strikke de siste ukene, så skal til på nytt prosjekt i dag, om jeg får det til.. spent som bare det, på om jeg får det til eller hva jeg gjør 😀 hihi

    10. Mmmmmmmm ….. Jeg sikler! 🙂 HELT KLART som en godtebutikk! Og jeg kjenner meg helt igjen i innlegget – hjemme er jo 2 hele kurver FULLE av garn, pluss alt jeg har i poser rundt omkring. Kanskje jeg kan strikke en pute og putte alt det ubrukelige garnet INNI? Alt garnet jeg har her hjemme er jo bare ett nøste av hver type, omtrent – kan ikke brukes til noe særlig. Jeg må klekke ut en plan 🙂 Men jeg elsker å gå i sånne butikker 🙂

    11. Ja der kan jeg tenke meg du koste deg! Selv for meg som ikke holder på med verken hekling eller striking så er jo det fargehavet der inspirerende! Men ble litt overrasket over hvor dyrt det var! Visste ikke at en bunt med garn kostet så mye? Jeg ser jo at det varierer litt i pris da, så det finnes kanskje billigere typer enn dette også? 🙂 Kjenner ei som bestiller en del garn fra Tyrika for der er det visst kjempebillig, men jeg trodde kanskje ikke det var SÅ mye å spare x)

    12. Sånne butikker er jammen farlige…. Og nå bugner det jo av vårfarger også. Det blir spennende å se hva resultatet blir av det turkise garnet 😉

    13. Åhhh, kjente her og nå jeg var litt glad det var søndag og ingen butikker åpne. Kjente jeg fikk såå veldig lyst på nytt garn. Blir hardt å holde seg til det jeg har hjemme framover, men tror det er greit å få strikket opp litt av det garnet jeg har, før jeg kjøper nytt. Krever en del plass å lagre alt garnet også, så her må jeg nok gjøre en innsats..Også er det litt spennende å se hva jeg får av det jeg har også..

    14. Helge: Ja, man blir veldig glad når man kommer inn og ser alle fargene 😀 Nei, det var vel veldig slapsete og kram snø i går ja… Men kan endre seg fort 🙂 Og det er jo ganske mildt å være ute hvertfall 🙂 Ha en fin søndag du også 🙂

    15. cuskima: Ja, ikke sant 🙂 Det lå en sjiraff der også 😀 Det var masse knapper også faktisk. Må ha det også på vesker og kofter og sånt vet du 🙂

    16. natheless: Jeg har mye garn jeg også, og skulle absolutt ikke kjøpt….Men jeg gjør visst det likevel.Begynt på noe til meg selv.Det gamle garnet skal være til vesker og sånt.. 😉

    17. Det stedet der er nok et eldorado for strikkeglade folk som deg. Masse farger og inspirasjon. Det ble ingen skitur igår, null løyper kjørt opp, kanskje litt lite snø for det enda. Men jeg gikk en tur på beina i det samme område og det var igrunn nok av snø, så skispor etter at noen hadde gått men det var mildvær og kram snø. Kanskje det blir en skitur iløpet av dagen/kvelden. Ha en fin søndag.

    18. Jeg var innom en sånn butikk en dag og sto der og drømte, men jeg kjøpte ikke noe? Lysta er visst større enn viljen. Jeg har jo masse garn og et påbegynt strikkearbeid allerede. Gleder meg til å se hva du finner på!!!! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg