Not hot akkurat….

Jepp… Da var jeg i DET lunet igjen…. NOT HOT… 😉

 

 

For når de i overetasjen  setter i gang…og har bestemt seg for at de har RETT til å spille høy musikk…

NESTEN hele dagen…

Da er jeg NOT HOT akkurat… hverken i deres øyne eller mine egne…

Hår-rullene spretter på et øyeblikk…. og gråfargen også… og jeg blir SKIKKELIG kjerring…

 

 

For selv om jeg KANSKJE på en heldig dag føler meg sånn som dette …

Så er hun svisj bortevekk…. når valper som ikke er tørre bak øra en gang setter i gang spilleren…

…for femte gang denne kvelden…

Og når gjentatte turer opp for å kjølhale dem ikke hjelper det skvatt….

 

Da spretter hårrullene, og jeg er det minst HOTTE du kan tenke deg….

Men det er jammen ikke meninga heller!!

 

Sliter du med irriterende naboer?

Har du bodd i blokk?

 



#naboer #støy #kjefting #sinne #gammel
41 kommentarer
    1. Veronica S: Ikke sant, men trenger ikke sende i posten, bare går opp i etasjen over og banker på og leverer…Med ordene: Hvis vi MÅ høre på deg spille når vi ikke har lyst, så vil vi gjerne sende inn noen ønske -sanger 😀

    2. Veronica S: Ja, vindspill eller musikk 😀 Er samme greia når man ikke velger det selv… 😀 Det er greit med innimellom liksom, men når du hver dag må høre på musikk du ikke har satt på selv,som går OVER tv-lyden din…da er det ikke moro.. Og hvertfall når man sier fra, så bør folk kunne høre synes jeg… Eller så må jeg opp å klippe kabelen til anlegget hans 😀 he-he

    3. Jeg har en nabo som har sånne vindspill med skjell.. og det er ikke ett..det er sånn 8 stk..som lager så mye lyd. Jeg har lyst å ta en stige og klippe dem ned.. Men t.o.m Nina fikk ikke de med seg heller..irriterenes..hun tok strømmen og internett.. men ikke disse vindspillene liksom.. argh.
      Jeg er nok den naboen dessverre som spiller litt for høy musikk.. wooops.

    4. Grete/Margarites: Ja, han har tatt et par fridager i det minste 🙂 Deilig…Prøvde seg litt forsiktig her i stad, men ga seg fort.. Uvisst av hvilken grunn..Tror ikke det er oss de tenker på 😀 Deilig uansett 🙂

    5. Så utrolig irriterende! Den naboen burde finne seg et hus langt på landet hvor han ikke forstyrrer noen. Når man bor i blokk MÅ man ta hensyn til at det er flere i huset, og gjentatte beskjeder burde absolutt få ham til å tenke litt på hvor han bor. Håper han tar til fornuft snart 🙂

    6. margarites: Det er veldig lytt her, så det skal ikke veldig høy musikk til heller, før det er rimelig irriterende. Vi hører alltid bedre hans musikk enn lyden på tv. Men han synes at det har han rett til, så da får vi bare tåle det. Når det er EKSTRA sent, før de skal ut på byen., skrur han opp enda mer… sånn en halv time i strekk for å gire seg opp liksom :-/ Han kommer ikke til å gi seg, det sa han på en måte forrige gang. Så vi mår skrive klage, og se om det hjelper… KLemmer 🙂

    7. Her jeg bor nå er naboene greie. Vi hører kanskje når de tramper i trappen, men det er alt. Men jeg har bodd i blokk. Over meg bodde en eldre tunghørt dame (det er jeg sikker på at hun var), og hun spilte piano veldig høyt! Og jeg var kjempeung og turte jo ikke klage på spillingen. Og godt var det, for en sein kveld så hadde jeg mistet nøkkelen til ytterdøren….og det var mørkt i nesten hele oppgangen, men lys i leiligheten til damen over….så da ringte jeg på til henne og hun kom ned og låste opp for meg…så da ble jeg glad for klokken var langt over midnatt. Da var jeg glad for at jeg ikke hadde klaget på pianoklimpringen. Men høy musikk hvor man bare hører dunking fra bassen er utrolig irriterende. I dag hadde jeg nok sagt fra! Håper de gir seg. klem <3

    8. Fru Stussli: Ja, dritt -folk. Jeg støtter ideen om blokk-politi og arrest. Og alle som vil kan komme å erte de som sitter der 😀 DET hadde vært noe det 😀 Da hadde det vært over og ut med valpen 😀 Stoooor klem tilbake beste fru Stussli <3

    9. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Denne gjøken i overetasjen har bare bestemt seg for at det er VI som er vanskelige, og at vi må TÅLE dette, for han har RETT til å høre musikk som han vil…SIer han…

    10. rundtomkringtrorjeg: Jeg tror vi må flytte på landet, i en enebolig. Vet nesten ikke om noe mer irriterende enn støy jeg… EN fest i ny og ne er greit…Det er når det er til hverdags og helg og uansett tidspunkt på døgnet…og i time etter time jeg mener… Og når man sier fra så er det null respons… Nei, blokk er ikke noe for “gamle” damer .-D ha-ha

    11. cuskima: Ja, det kalles vel styre den avdelingen som har ansvar for oss kanskje 🙂 Jeg har en kotakt hos Thon-gruppen. Så jeg får skrive dit 🙂 Kemmer <3

    12. Marita Willersrud.: Hvis det hadde vært av og til, det er noe annet. Men når man bor i blokk, må man faktisk ta hensyn til andre som bor der… Og når vi sier det plager oss, så bør man høre etter liksom. Vi hadde jo ikke sagt fra om det ikke var plagsomt.. Det er sånn bass i timer jeg snakker om…. Blir nesten gal av det… Og skrur OPP kl 01 på natta liksom… GRRRR…:-D

    13. Nei, men en dag kommer du sikker på noe lurt for å “hevne” deg bittelitt, eller bare få han til å forstå 😉 Hvis man skal være så grusomt bråkebøtte, hvorfor velger man da å bo i blokk? 😛

    14. Jeg bor i rekkehus men her er vi så sammensveisa så vi har ingen problemer med at naboen spiller litt høy musikk, men kan bli for mye når nabogutten er alene hjemme og det går konstant i dunking (pga bassen) i flere timer. ;-p men det går fint, noen ganger er det vi som spiller litt høyt også 🙂

    15. Finnes jo uansett et styre selvom han eier blokken tenker eg på. Og de har ansvar for ro og orden etc
      Kan jo ikkje bo sånn at man skal bli spykopatisert av drittunger hahahaha :D:D
      klemmetingene <3

    16. Er heldig som slipper bråk med nabo, bor i et relativ ungt bo miljø rundt oss. Stort sett barnefamilier. Har heldigvis eget hus og sor hage. Men om sommern hender det at noen har fest, men hva så? er bare og møte opp da :-)) Aldri bodd i blokk, takk og pris…Tror jeg)

    17. Hei, ja har bodd i blokk, men det er noen år siden, og det er jeg egentlig ganske glad for.
      Ei god venninne flyttet fra blokken for 2 år siden, da hadde hun bodd der i fem. Masse lyder spesielt på natten eller grytidlig på morningen. Hun var glad da hun fant en tomannsbolig?
      Så viser det seg at lyden følger pipen da han som bor nede ikke har instalert ovn?.
      Gjett om hun kan bli frustrert. Vanlig lyd på radioen med høytalere ved skorsteinen gjør at lyden høres like godt oppe?
      Hun jobber med hårrullene selv, og har fått folk til å se på problemet, og om det kan løses på noen måte.:)
      Så skjønner godt frustrasjonen din.

    18. Næmmen fydda! Sånne naboer er ikke noe særlig.
      Jeg har ikke bodd i blokk, men hadde en gang en kjæreste som gjorde det. Da jeg var der på helgebesøk syntes jeg det var supereksotisk å bo i blokk. Spennende med så mye naboer. Jeg har bodd i rekkehus og kjellerleilighet, men aldri hatt drittunger til naboer. Det har alltid vært husregler og de har vi fulgt. Burde vært blokkpoliti og blokkarrest i kjelleren. Hvis du ikke overholdt blokkreglende kom blokkpolitiet og låste deg inne i blokkarresten som var et lydisolert rom i kjelleren med en flatseng og sovepose! Hah! Da tenker jeg guttevalper hadde blitt fortere tørr bak ørene 😉
      Stoooooooor klem

    19. cuskima: Her er det Olav Thon som eier og leier ut hele blokken…Han som eier halve byen…Og hvis vi ikke VIL bo her…så er det nok av andre som vil bo her liksom… Men det med 3 ganger og sånt skal jeg huske på. Så får prøve med en skriftlig klage 🙂 Takk 🙂 godmorgenklmmen <3

    20. Tattavkvinnene: Nei, de diskuterer hver gang vi kommer og klager… Om at de har jo vært lenge stille FØR denne gangen. AT DE synes ikke det er spesielt høyt. At klokka er FØR 23 osv…De skal bare holde på…De skrur kanskje ned LITT etter en stund, men ikke med en gang, liksom for å markere at det er DE som bestemmer…

    21. annebe: Nei, det er vel irriterende naboer over alt. Men her er første gang jeg har møtt på en som diskuterer hver gang han vår en klage :-/ Håper han flytter snart 😀 God morgen til deg og god klem <3

    22. er jo styret i blokken som bestemmer over den som leier ut og den som leier. Eg sitter i en del av styret i en blokk so I know.
      Styret må godkjenne leieboere og at boligen blir leid ut. De må også ta stilling til skriftelige klager.
      Du kan event si fra til utleier og så si at dette er siste advarsel før skriftelig klage til styret. Eg fikk noia da eg fikk en klage…….holdt på å dø….noen driter jo i sånt…..men faktisk etter 3dje skriftelige advarsel er det etter loven i blokk – utkastelse Trenger ikkje bli det selvsagt,men er dumt med sånt på seg. Gjør det vanskeligere å få leid i fremtiden.
      nattinatt klemmetingene <3

    23. Utrolig irriterene at de holder på sånn! Jeg hadde blitt gal av minde. Vi hadde ei ved siden av som øvde på opera før, men hun har flyttet ut nå. Vi hørte det ikke så veldig godt i stua, men det hendte hun holdt på helt til etter vi la oss, og da hørte vi det godt! Det er ikke akkurat helt den typen godnatt-sanger jeg foretrekker xD
      Men gidder de virkelig ikke skru ned selv når dere kommer å sier i fra? :S

    24. Det er ille..at noen kan spille eller bråke litt en sjelden gang må en jo tåle…men ofte og mye er IKKE bra….
      Har aldri bodd i blokk…men har opplevd irriterende naboer for det..haha..Som f.eks bruker vår søppledunke når deres er full…eller “alltid “parkerer to biler på gjesteparkeringa..selv om de har garasje selv…som står tom…Så ikke heeeelt smertefritt i enebolig heller…men det er stort sett veldig stille og rolig…særlig etter en tidligere nabo flyttet…:) God natt og fin morgendag <3

    25. Oslopadde: Ja, nå har vi vært oppe EN gang i dag. Og han sa rett ut, at han ikke brydde seg, at VI var sære, og måtte tåle det… For det var IKKE høyt, og han var jo stille i flere dager innimellom… 😛 Forteller mer i morgen 🙂 Nå må jeg inn å sove, for i morgen dundrer det løst med litt av hvert 😀 sees i morgen <3 God natt <3

    26. Hadde samme forhold til noen for noen VELDIG FÅÅÅÅÅÅ år siden, da jeg var student, men jeg har sluppet unna de siste åra. Ellers kan jeg si at du IKKE er kjerring – det sitter ei her som er MYE kjerringere, så bare slapp av – du er helt normal 🙂 Hadde det vært meg som hørte på det der, så hadde jeg fått ekte grå hår – ikke bare på tegningen, som du 🙂 Sett propper i øra, og dra dyna opp over dem, og ønsk naboene til ….
      God natt 🙂

    27. cuskima: Vi får prøve med klage til utleier. VI leier jo. Og min erfaring, etter en jeg vet tidligere, er at de ikke bryr seg stort…men må jo prøve 🙂

    28. natheless: Nei, det er teit dunk-dunk musikk. Og jeg tenker også at selv om det ikke er midt på natta, men hele DAGEN, så er det JAMMEN irriterende. Jeg har bodd i blokk i 20 år tror jeg, dette er den mest irriterende naboen EVER!! Samboeren var oppe og kjeftet skikkelig, og han mente det var VI som var sære, for han hadde RETT til dette… HRMF..

    29. KLAG TIL STYRET!!! finnes ingen rett til å kreve å spille musikk som plager naboene. OG etter 21,22 eller 23 skal det være stille i alle blokker….alt etter hva som er bestemt 😀
      Elers får du begynne å bore med drill kl 24

    30. cuskima: Han som bor over her, eller DE… (vi har bare møtt på samme hver gang vi banker på) synes at LITT musikk skal man høre på hele tida.. og tåle det. De spiller såpass (ikke særlig lydtett her) at når vi hører tv, så er den bassen og musikken hans sånn at iv hører DEN mest… Og det er ikke riktig mener jeg. KAN høre i øretelefoner av og til også. Og nå, pga vi har sagt fra, så driver han med det med VILJE og litt ekstra mye virker det som… skrur OPP musikken kl 01.00 på natta, etter halvhøyt…lavere på tidlig kveld…OPP-NED-OPP -NED Helt super -irriterende.. UNGE!!

    31. Uff og uff, det er ikke morsomt når du selv ikke vil ha musikk. Kanskje ikke akkurat den musikken du liker heller? Jeg har hatt en nabo som spilte høyt hele tiden på dagtid en sommer. Selv om han var tjue år yngre enn meg, så spilte han “min” musikk. Så jeg skrudde av min, når det pågikk. Men jeg hadde ikke holdt det ut en dag med for eksempel skikkelig migrene. Da hadde nok jeg skreket også. Ikke lett det der??? Føler med deg.

    32. Har bodd i blokk flere ganger og man har et styre og klager du skriftelig får de en melding, får de skriftelige meldinger må de flytte…det er borettslags regler…så eg tenker at du kanskje ikkje trenger å klage 3 ganger…..men hvertfall 1……
      eg ahr klaget på utleie leilighten ved siden av meg der eg bodde før…..det ble bedre skal sies…..faktisk….dog der var det jo bare folk i helgene og helligdager og ikkje alltid da heller… irritasjonen gikk mer på at de plaget hundejentene og sto på min terasse og dunket i vinduet osv. Spesielt fine dager kunne eg ikkje nyte solen pga disse dustehovene 😛
      Nå er dette exens problem 😛

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg