Stor på utsiden… ;-)

Av og til så tenker jeg at man er NESTEN likedan hele livet…. Sånn inni…

Man får så klart litt mer erfaring, opplever en del ting, og blir kanskje en smule mer moden, bevisst og klar over livets realiteter…

Men på mange måter er den lille jenta som sto der  med nesa i været og undret seg, fremdeles der…

Hun som elsket å leke, spille teater og lage små fortellinger…enten bare på innsiden av hodet…ELLER når hun læte å lese og skrive også likte å skrive dem NED….

Jeg er fremdeles litt henne…

 

 

…jeg har muligens vokst en del centimeter…dratt meg skikkelig ut både i skinn og sinn….. Men det er litt rart….for når jeg ser i speilet…eller hvertfall når jeg kjenner skikkelig etter midt i all voksenheten…., så er jeg fremdeles hun lille der inne… Hun som elsker å leke, fantasere, lage små historier…både på innsiden av skallen…OG på papiret.. 😉

Og jeg har den mest naive smak i kunst og interiør… Jeg har 4 tøyrotter som jeg tar fram med jevne mellomrom og leker med på bloggen… 😉

Og når jeg til jul ønsket meg et servise…og min venninne spurte om jeg hadde blitt VOKSEN…siden jeg ønsket meg slikt… Så var det så klart Poul Pava-service som sto på ønskelisten…

Her er siste tilskudd til serviset:

 

Herlige dessert eller snopskåler.

 

 

Og disse har jeg fra før

 

 

…altså med flere av hver da…

 

Egentlig så liker jeg at hun lille er ganske så synlig der inne fremdeles… Det gjør hverdagen litt mer leken 🙂

 

 

Føler du deg ung eller gammel til sinns?


 

 

#barnlig #moden #voksen #barn #holdning #lekenhet #fantasi
50 kommentarer
    1. muumimamma: Jeg har fire sånne termokopper, eller det er egentlig vanlig krus-størrelse jeg har, i termo. Gode å bruke 🙂 Jeg drikker ikke opp alt 😀 Ikke så farlig. Ha en fin dag <3

    2. Poul pava er stilig 🙂 jeg har EN Poul Pava kopp. En termokopp, og den er så stor at jeg liksom ikke får meg til å bruke den…kaffen er jo kald før jeg rekker halvveis ned i den. Men så har jeg ikke kjøpt den selv da. Fikk den i gave 🙂

    3. Tattavkvinnene: Ja, lurt å beholde barnet der på innsiden og få den på plass ved siden av den voksne vi må være litt innimellom. Dagene mine blir bedre sånn hvertfall, og “ungen” er godt integrert som en kalte det her lenger oppe 🙂

    4. Jeg synes det er kjempebra at du har beholdt det unge og lekne i deg! Det er mange som blir så “veldig voksne” tidlig og slutter med alt som heter tull og tøys. Sånne folk er jo litt små-kjedelige spør du meg! Det er gøy med litt barnslige gleder i hverdagen! ^^

    5. Flaggermusvinger: Hei 🙂 DEG har jeg savnet altså <3 Jeg synes jeg hører han gateselgeren ro som besatt 😀 Nei, da vil man hvertfall IKKE kjøpe noe av dem 😀 Ha-ha de får oppføre seg først 😀 Ja, du er helt sikkert ung, både utapå og inni 🙂 Som meg!! 😀 klemmer <3

    6. Hehe, jeg kjente meg igjen, jeg. 🙂 Jeg er ganske liten og barnslig på mange ting. Og liker det.
      Ï dag var det forresten en sånn gateselger som stoppet meg. Han trodde sikkert han hadde en veldig fin åpningsreplikk da han sa; “Hei, du ser ut som en gammel hippie!” Det ble ikke bedre av at han begynte å ro, og så sa han at jeg var nok ikke sååå gammel, kanskje mer på hans alder? Som viste seg å være ganske mye eldre enn meg!
      Ble litt satt ut, og kjøpte ikke noe av ham! 😀
      Men innerst inne, så er jeg veldig ung! 😀
      Klem fra meg

    7. er best med variasjon, da har man det beste fra alle 😀
      håper kvelden din var super. Eg jobbet og koste meg, nå er eg hjemme og snart er det kvelds <3

    8. Helge: Ja, det har hvertfall kommet nok snø til at de kan kjøre opp løyper. Håper de kjører opp snart da, så du får deg en tur 🙂 Da kan du LEKE deg litt i snøen vet du 🙂 Har snødd masse i Oslo hvertfall. Men jeg har ikke ski… Sikkert billig å kjøpe, så jeg bør få meg et par .-) Ha en fin kveld 🙂

    9. Fine krus og glass du har. Man bør pynte seg med unge tanker og late som man er 10 år yngre. Med erfaring er det kanskje ikke alltid like lett men man kan jo forsøke så lenge det går bra. Det var enda ikke kjørt opp skiløyper oppi skogen her – svake greier. Håper det retter seg iløpet av uka. Ha en fin kveld.

    10. ladyaugust: Jeg og Elin har gått amok denne uka, salg på Poul Pava-tingene 😀 Moro. I dag har jeg kjøpt asjetter 😉 Ja, deilig å ha barnet i seg litt tydelig framme 🙂 Kos deg på øving Søs <3 Klemmer godklemmen <3

    11. cuskima: Ja, du kjenner meg du 😀 Ha-ha Rulle-rulle 😉 Jeg har også venner i alle aldre 🙂 liker å ha det sånn 🙂 God jobbdag 🙂

    12. Så herlige ting du har 😀 Jeg elsker slik kunst <3 Nyyydelig sier jeg bare 😀 Her er det øving akkurat nå om ett minutt eller noe 😀 Ha en herlig barnslig kveld søs <3 klæmmestorklæmmen 🙂

    13. ja med armene i siden og litt oppgitt blikk……hhahahahaha……
      joda er fint å kunne skifte….eg jobber med bare jenter som er i tidlig 20 årene, om eg var en gammel røy hadde eg neppe hatt noe å snakke med dem om . Og noen av dem er også ganske voksne 🙂
      har også en venninne som er nesten 20 år eldre enn meg,men merkes sjeldent……alder er ofte kun et tall,mens andre ganger er den mer merkebar…..
      Og barnslig har vi alle godt av å være, sku bare ønske alle husket å være voksne hahahah
      klememtingene nå er det snart jobben her <3

    14. annebe: Ja, vi må jo ta på oss den voksen-masken i mange sammenhenger.. Og det er greit. Jeg kan til og med innrømme at det sitter litt på innsiden av masken også. At jeg ER voksen. Når det kreves. Men ofte er jeg fremdeles i veldig god kontakt med hun lille 😉 Glad det gir deg positiv energi 🙂 Jeg håper nemlig å gi fra meg litt av det 🙂 Jeg opplever deg som ganske leken jeg 🙂 Klemmer <3

    15. cuskima: Ja, du vet jeg skifter jo fort jeg også, fra den UNGEN til hun med HÅR-rullene….det er ikke det 😀 Men voksenheten er der når jeg trenger det, og så har jeg barnet litt langt framme når det trengs 🙂 Synes jeg ser datteren din 😀 Klemmer <3

    16. Hhaha nesten ikke med oss under 30 faktisk! Haha
      Yes skal beholde de barne i meg så lenge som mulig, liker det jeg!! Haha
      Meeen kan være voksen og ansvarlig når de trengs også da, bare sånn de e sakt:) haha

    17. Jeg føler meg også som den samme inni,og kan være ganske leken..men noen ganger lar jeg det være også…for har nok desverre fått inn det “voksne”med å bry meg litt om hva andre synes og mener også..men stort sett gir jeg blaffen i det og gjør det som passer MEG..
      Serviset der er kjempe kult..men jeg har for det meste en veldig ..klassisk …stil på det meste jeg har :)..men liker mange typer stiler 🙂
      Og jeg synes det er kjempefint at du er så leken her på bloggen…det gir meg positiv energi 🙂
      Klem og lek deg videre <3

    18. Veronica S: Ja, ikke sant…vi er voksne når det kreves, og HAR opplevd ting. Det har jo alle i en viss alder. Og Så kan vi være barn når DET trengs også 🙂 Og det er ofte!! For da blir livet ganske greit <3

    19. Moving On: Ja, du er jo ung i alder også så jeg regner NESTEN ikke med dere under 30 😀 Ha-ha JODA. Men behold det barnet så godt du kan, i de situasjonene det passer, og ta fram den voksne når det kreves 🙂 Det er lurt 🙂 Klemmer <3

    20. Eg var fødd voksen med mye ansvar så kanskje min løsning ble å være fjortis OG 100 år hele tiden? Noen ganger føler eg meg urgammel og andre ganger bare som en nysjerring fjortis som ikkje får nok av verdens vidunder og magi. Noen ganger sier datteren min Maaaaaammaaahh likssom som et barn ser oppgitt på barnet sitt hahaha. Men hun er like gale,,,,,,så hun skal ikkje klage 😉
      Å beholde barnet i seg er en gave <3
      klemmetingene <3

    21. Joda, jeg er jo veldig barnslig da..får i allefall vite det av en person på jobben. Men altså, jeg sier at barnslig er et ord som kjedelige folk bruker på mennesker som har det gøy. Man må jo beholdre litt av barnet i seg for at man skal glede seg over de små tingene. Men jeg er tross alt 28 år (enda) og har opplved litt i livet..så jeg er egentlig ganske voksen også.

    22. Den har jeg også tenkt på mange ganger!
      kjenner meg ofte som hun der lille, jeg også, som bare vil leke, rulle rundt i snøen og og se disney filmer. Så jeg føler meg ganske ung til sins, men jeg er vell kanskje heller ikke sånn veldig gammel heller!! Tenker når jeg fremdeles går som ungdom på busser/baner og div så har jeg lov til og føle meg som ung til sins! hahaha

    23. Therese: He-he, ja Muumi-koppene er søte også <3 Du er jo ganske ung også du da 😀 Verre med meg 😉 Ha en fin dag <3 her snør det masse... Klemmer <3

    24. Mariann Sæther Tokle: He-he, ja du har giraff-bilde ja 😀 Det var litt artig med det serviset, fordi jeg hadde det på ønskelisten, og min venninne lurte på hva dette voksen-greiene var for noe…Plutselig spare på servise liksom…Sjekk på Poul Pava sa jeg, så endrer du kanskje inntrykk 😀

    25. V for Vendetta: Ja, jeg tror det er godt integrert som du sier, for jeg kjenner meg leken men VET om alvoret. Og bruker begge deler når det passer seg og kreves. Jeg har vært heldig med oppveksten, og det unner jeg alle. Klart man blir preget av vonde ting i barndommen, og at det vil alltid prege en. Så jeg ser meg som veldig heldig som ikke har opplevd så mye vondt <3 Stor klem til deg <3

    26. Grete/Margarites: Vi er voksne når det kreves, og barn når det trengs også 🙂 Ja, jeg liker godt dette og han Poul Pava må være supersmart, dette går som varmt hvetebrød hvertfall 🙂 Kos deg i sol og kulde 🙂 Klem fra oslo i Snø og snø…

    27. Min matgale verden: Så deilig med en fridag sånn midt i 🙂 Skulle jeg gjerne hatt også 🙂 Og det med barnet, du har jo det HELT ut i teateret også du 🙂 Deilig å kunne gjøre det. Og i mange sammenhenger er det helt ok. Og i de sammenhengene det ikke passer, får man ta fram den voksne 😉 Stor god tirsdagsklem <3

    28. Jeg føler meg ganske ung til sinns! Jeg elsker designet hans, syns det er vakkert jeg! 🙂 Jeg føler meg ung da jeg ønsker meg mumikopper i bursdagsgave 😀 hihi Klem <3

    29. Åse Helen: Ja, vi må jo ofte ha den voksne rollen, og utad veldig ofte i tillegg.. Men greit å slippe til “ungen” når man ser det passer hvertfall 😀 Det er på Kitch`n -butikkene 🙂 Jeg SKAL ha asjetter også 🙂 Håper du har en fin dag <3 klemmer <3

    30. Jeg syns det er morsomt med “lille” lekne Frodith.. man merker godt at du har tatt vare på barnet i deg og har “integrerert” det godt med den voksne deg 🙂
      Og så flott servise!
      Jeg er mer sånn at jeg har følt meg som en “gammel sjel” hele livet.. har opplevd helt andre ting enn lek, og da blir det kanskje sånn istedet 🙂

    31. Jeg føler meg nok yngre enn alderen tilsier! Og det synes jeg er bra, for det skal være lov å være litt leken, ikke bare tenke på hva som “sømmer seg for en på min alder”.
      Det serviset du har er stilig, ofte er enkle tegninger absolutt best. Og jeg som jobber i barnehage vet å sette pris på barnas første “hodefotinger”. Det bobler av lykke når man plutselig SER hva som er tegnet. Og barna blir så stolt! Regner med at designeren av disse også satte pris på barnetegningene. Ha en flott tirsdag, her er det kaldt i dag -3 grader, og ikke regn å se hele uken 🙂 God morgen klem fra Bergen <3

    32. Ja, vi er heldig som fremdeles har den unge spiren med alle idèer og innfall, hun som gjør at vi ikke tar oss selv så høytidelig, som lar oss leke i voksen tilstand, hun som holder oss ung til sinns. Jeg kjente meg godt igjen her ja 🙂 Ha en nydelig tirsdag. Her skal vaskes og lages kake, så er det klart til klubb i morgen. Fri tirsdag denne uken, og skal jobbe ekstra på lørdag. men så er det nye vaktplan, med normal onsdagsfri…og lørdag…:) klemmer

    33. Ja jeg liker også det lekne barnet i meg. Noen ganger er den veldig fremtredende, mens andre ganger litt glemt i all stress og hverdags gjøremål. Men det hjelper godt å ha barn. De liker jo veldig godt at vi leker med dem 🙂
      Morsomt det servicet der 🙂 Har ikke sett det noen steder i butikk, men så er jeg sjelden på sånne butikker, for har jo alt jeg trenger og litt til :-).Fin fin dag til deg 🙂 Har dere snødd ned i Oslo også? Klemmer tirsdags klemmer 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg