Mr Yoda på Oslo City…?

Ikke ante vel du at DENNE KAREN hadde noe som helst med Oslo City å gjøre?

Men det har han altså…

Vet ikke om du kjenner til han, men dette er Jedi-mester Yoda, fra Star Wars. Og HAN har altså forvillet seg inn på Oslo City, og bedriver reklame for sin planet der nede muligenes…. Eller i det minste for sin gjeng med Jedi-kjempere… 😉

Det var i hvertfall noe i den gaten jeg tenkte på da jeg løp gjennom Oslo City, og så dette utstillingsvinduet stråle så fint…

 

 Og i dag tidlig (se HER)  spurte jeg deg om hva DU tenkte om disse farge-pinnene…Hva du trodde dekoratører og designere eventuelt hadde tenkt…

Mange herlige forslag kom  om hva folk har tenkt. Nesten ALLE hadde veldig  lite med salg og reklame for et produkt å gjøre… Men noen har hatt noen assosiasjoner og det var jo bare DET jeg var ute etter…Her finnes ingen fasit..

– At det var våren og fargene for vår-kolleksjonene….

-.At det var en kodet melding til noen utenomjordiske…. 😉

– at det skulle stå for et fargerikt fellesskap 

-at det kunne være lysene fra byen

– at det kunne være nyttårsraketter

– og jeg var faktisk ikke alene om å assosiere med Star Wars og lyssablene…

 

 Om noen av disse forslagene er SAMME tanker som designeren hadde?…. se det vil vi aldri få vite…om jeg ikke rusler ned på  “Yodas”-kontor i 4. etasje og SPØR 😉

Og hva de VIL med en slik utstilling  er en helt annen sak… ? Vil de få oss til å kle oss i Yoda-kapper, kjøpt på Hennes & Maurits? Få oss til å fyke opp på Claes Olsson for å kjøpe lys-stoffrør….Er det DET de vil….Ligger det faktisk en skjult melding om hvor vi skal handle… En SKJULT reklame…for de som skjønner KODEN…Og vi som har “forstått tegninga” får rabatt liksom…

Who knows…

I morgen har jeg en date med Yoda… 😉

 

 

 

 

#lyssabler #lysrør #starwars #yoda #reklame #utstilling
18 kommentarer
    1. Star Wars lyssabler ligner det absolutt.Siden vi er inne på tolkninger så ville jeg sagt noe sånt som at disse lysene representerer byen , la meg forklare ☺ Det blå :utelivet (fest, , disco,konserter, barer,sosiale happenings osv) .Det hvite: sykehus ,sykdom ,gamle, ensomme.Det røde : kjærlighet,vennskap, engasjement, sinne , frustrasjon , maktkamp, politikk.
      Det guloransje : industri , forurensning, arbeid, trafikk , utbygging.
      En by bestående av alle type farger , lys og skygger.
      Men , siden dette er H&M så kan det være et symbol for at det kommer mer farger I år 😀

    2. rundtomkringtrorjeg: Jeg satt ikke og tenkte en gang, det bare slo ned i hodet på meg da jeg løp forbi…Ser jo ut som rene Star Wars her liksom… 😉

    3. V for Vendetta: Ja, det er litt moro :-.) Og det har lite med salg og gjøre hvertfall, som jeg tenkte det burde ha i et utstillingsvindu 🙂 Men fått noen til å tenke har de hvertfall 😀

    4. Det er dette som er så morsomt med kunst (som du også sier) … at folk får forskjellige tanker og assosiasjoner.. “ser” forskjellige ting i kunsten. Jeg syns Star Wars-tolkningen var best, haha… 🙂

    5. Therese: Ja, Star Wars og lyssablene var det første som slo meg 🙂 Han Yoda er en liten raring ja, men MEKTIG klok 😀 Den beste 😉 Klemmer <3

    6. Lisbeth Pedersen: Å ja, han har skikkelig peil han da 🙂 Ja, det var det første som slo meg, LYSSABLER 😀 Star Wars 😀 God natt og sove godt <3 klemmer <3

    7. Haha 🙂 jeg fikk ikke med meg ditt forrige innlegg. Men ser her at jeg definitivt hadde gått for Star Wars. De holder jo på med en ny film nå. Løp og kjøp fargerike lysende sverd og en kappe 🙂 Yngste gutten min var med i konkurransen om å komme inn i programmet: Kvitt eller Dobbelt med Star Wars som sitt tema 🙂
      Ha en fin kveld, eller blir vel snart god natt.
      Klemmer

    8. cuskima: Ja, vi var helt på nett her 😀 Første som ramlet i hodet på meg,og Movingon også 😀 Ha en super kveld du også 😀 Klemmer Yoda-klemmer <3 😀

    9. HAHAHAHAHAHAHA så vittig:D
      ja masse kule forslag her hvertfall.
      Nei kven kveit som de sier……kanskje får du rabatt for å ha tippet ?
      ha en superb kveld <3
      klemmeting

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg