Oppspilt og opplagt?… ;-)

Du synes kanskje jeg ser VELDIG oppspilt, oppglødd og opplagt ut i dag… Vel, sannheten er at det er kun et spill for galleriet.. Jeg er nemlig på et lite kurs i jobb-sammenheng som jeg er stygt redd for at jeg kan blir en smule trøtt av….Så med noen få teip-biter kan jeg i det minste få de andre til  tro at jeg følger NØYE med…Litt oppglødd nærmest…

Temaet er juss…. Og det burde være interessant nok, det er bare det at jeg har så lett for å bli veldig veldig trøtt på sånne forelesninger…Det er noe med slike situasjoner som gjør at zzzzz-ene flyr som bisvermer ut av hjernebarken…Jeg er glad de er rimelig lydløse 😉

For å motvirke en katastrofe der borte på forelesningen har jeg tatt med hekletøy… Jeg holder meg da hvertfall våken…

 

Har du lett for å bli trøtt ELLER hyper på forelesninger?

Hva gjør du for å klare å holde fokus?

 

 


 

#kurs #konsentrasjon #hekling #søvn
48 kommentarer
    1. På fagdager på jobb eller P-dager på jobb.. DA har jeg problemer da.. jeg er vant til å snakke, passe på og leke med barn. Fokus er DER hele tiden.. og i aktivitet.. mens sitte stille en dag.. oj..ja der ringer man litt tidlig på Ole med paraplyen.

    2. Grete/Margarites: Nei, har ikke sovnet jeg heller, da begynner jeg heller å fikle med noe.FOR flaut å sovne liksom 😀 Ja, er det spennende foreleser er det jo bare gøy 🙂 Kan blir litt rastløs og gira også jeg, så det er litt etter som 🙂 klemmer <3

    3. Det kommer veldig an på foreleseren! Var nettop på kurs med en som er superinspirerende, så da blir jeg litt giret og ikke trøtt i det hele tatt – selv etter en hel dag på jobben først. Men er det en litt tørr og kjedelig foreleser, en som ikke byr på seg selv i det hele tatt, da blir jeg trøtt. Det har nok hendt at jeg nesten har sovnet. Og det er utrolig vanskelig å holde fokus om man blir trøtt. Har heldigvis ikke sovnet hittil. Klem <3

    4. ladyaugust: Jeg skal hjem å lære opp mamsen på mobilen 😀 Hun fikk Smartphone til jul, og det er ikke bare enkelt 😉 Ja, toving i maskin er best, og skal prøve meg på hvordan det blir på gryteklutene også 🙂 KOZEMOZE <3

    5. Toving er gøy og toving i maskin er enda mer gøy 🙂 Lykke til. Good tur på landet søs. Lurt at du kom deg hjem når hodet ikke var særlig bra <3 kozemozesøskozen 🙂

    6. Sliter litt med fredagspyntinge jeg og, med t-skjorte og forkle, blir det litt klumpete med skjørt…men øredobber pynter litt de og 🙂 Må finne fredagsøredobber kanskje 🙂

    7. ladyaugust: Jeg blir noen ganger veldig trøtt,og for ikke å bli FOR trøtt,blir jeg litt aktiv på pulten…så aktiv at jeg blir litt hyper…Så det blir liksom valget mellom å sovne eller å være hyper… Og da tar jeg like greit hekletøy…Laget grytekluter. Skal prøve å tove og pynte. Og så har jeg en LUR plan til bloggene noen dager 😀 Hi-hi I morgen stikker jeg på landet. Jeg gikk hjem fra forelesning fordi jeg hadde vondt i hodet også :-/ Men i morgen er det fredag :-)Deilig :-)Klemmermosesøsklemmen 😀

    8. Min matgale verden: De ostesmørbrødene der ser veldig gode ut. Ikke smakt dem, fordi de er så dyre, men SER gode ut 😀 Ja, det blir alltid lavere skuldre uten en sjef tilstede 😀 Og jeg er klar for fredagen. Tror jeg stikker rett på landet etterpå 😀 Til et lite besøk, og så tar lørdag og søndag fri i byen 🙂 Jeg er i bedre form, men har mye småvondt i hodet… Pc-hodet kanskje :-/ Har du lagt fram pynteklær i morgen da? 😀 Lenge siden nå for meg, det er for klissete og kaldt, men til våren skal det pyntes HVER fredag 🙂 Klemmer <3

    9. hehehe du er nå morsom du søs 😀 Ser deg for meg med teipa opp øyne 😀 Jeg pleide i geografi og øve på å sove med øya oppe. Det funka til dels og til dels ikke for man blir drit-tørr på øya av det for man glemmer å blunke når man sover nemlig. Hekle/strikke-tøy er kjekt 😀 Kosemozesøsklæmmen <3

    10. Hehe, fort gjort å bli trett på sånne kurs. Og hodepine samtidig er vel neppe noen god kombo. Jeg hadde klubb i går, så fikk ikke tid til blogg, deilig med en dag hjemme, men kjenner jeg blir så altfor fort trett… som du blir på kurs..hehe. Håper du er frisk og fin, og klar til ukens beste dag! Jeg skal jobbe lørdag, har sagt meg villig til å jobbe ekstra. Blir kos, for sjefen skal på skihelg, og da blir det lave skuldre og mye latter og morro på jobb. Ikke at jeg ikke liker sjefen min altså, men det blir liksom litt løsere når hun ikke er der. Nå skal jeg lage meg et ostesmørbrød, ala jordbærpikene 😉 klemmer

    11. Ritamarita: Jeg hadde litt vondt i hodet før jeg dro også, så tror det er spenneingshodepine. Jeg bare fant ut at det ikke var noe vits å presse seg, når jeg hadde vondt. Bedre nå 🙂 Jeg har noe veldig lurt på gang nå 🙂 Følg med i morgen 😀 Klemmer til solstrålen <3

    12. annebe: Gikk hjem litt tidlig pga vondt i hodet. Det var helt greit, men ikke noe jeg brenner for å høre om. Men må kunne litt i jobben min, sånn som den er blitt etter omorganisering. Har heklet litt nå etterpå, når jeg kviknet litt til. Og så har jeg laget en lur plan for blogginnlegg en stund framover 🙂 Hysj. Hemmelig 😀 Hi-hi Klemmer <3

    13. Helge: Det var en skikkelig full sal, og dårlig luft. Det var mest forelesning og to helt greie damer som holdt forelesningen. Vi får en del mer å gjøre med lover, regler og paragrafer etter omorganisering i jobben min, så jeg må VITE litt mer. Men fikk veldig vondt i hodet og gikk hjem. Ha en fin kveld du også 🙂

    14. Du så litt oppglødd ut ja ..hehe…:) Da jeg var i ok form og var på slikt..varierte det veldig , noen ganger var det så innteresangt at jeg håpa dagen “aldri”tok slutt ..andre ganger ble det smårabling på ark eller at tankene var på helt andre ting for å komme igjennom dagen :)..ellers har jeg også vært slik at jeg stiller en del spørsmål til foredragsholder for å holde fokuset oppe..
      Håper kurset var lærerikt da…eller om ikke at du kom langt på hekletøyet..;)..hehe..
      Fin kveld og klem fra meg<3

    15. Juss er tørt tema så tørt at det fort blir juzzzz ut av det. Men det kommer an på hvem som leder det, teorri er alltid kjipt i lengden men hvis det blir rollespill så blir det mere artig. Hvor mye juss er det i jobben din? Håper det er ofte pauser, behov for drikke og luft er viktig når man gjennomgår teori en hel dag. Ha en fin kveld.

    16. rundtomkringtrorjeg: Ja, jeg tenker også at jeg BØR synes det, og kan glede meg i utgangspunktet…men når jeg sitter der blir jeg ofte ENTEN veldig trøtt…eller veldig rastløs…Og jeg har studert i 7 år etter videregående, så skulle tror jeg hadde vent meg til det…Lenge siden nå vel og merke…men likevel…

    17. ja me too, vært lite piller i 2015 så langt, kanskje bare 3 ganger…..føler meg flink…håper det blir som før da eg kastet pinexen for den hadde gått ut på date hahahah
      bli frisk vennen
      klemmerier her er det jobbedingz
      <3<3

    18. cuskima: Det var helt greit, og ikke noe mer, til jeg gikk 🙂 Ikke spist noe særlig piller ennå i dag. Prøver å la være litt, så får vi se.. Klemmer <3

    19. fjellgeitbundingen: Ja, nå jobber jeg jo for det meste, og ikke så ofte på sånne forelesninger…bare LITT i jobben da…Men er mye tyngre nå enn før…

    20. 1 pleier ikkje gå på kurs som intresserer meg der eg er høyest når eg plukker blåbær og
      2 er best med en foreleser som er spennende elelr hvertfall temaet må være spennnde om foreleseren er rævva……
      lykke til og god bedring med hodet klemmeting forsiktig med litt sånn kokapillehøne i morgen blir det godt blås på hodet <3<3

    21. Så kjedelig du måtte forlate. Skjønner hva du mener Frodith. Kjenner meg litt igjen, men tror det er fordi foreleseninger blir en vane at det går på skinner når man studerer. Legg inn et par friår innemellom, så skal jeg love deg det blir litt tyngere..

    22. Mariann Sæther Tokle: Jeg blir enten eller, kan bli veldig hyper også, ikke over innholdet, men fordi jeg å holde meg i aktivitet for ikke å sovne…på et vis..

    23. Maren Kvalvaag: Ja, helt enig,kommer HELT an på foreleseren 🙂 Noen er superflinke og kan lage paragrafer til den reneste LEK, mens andre er tørre og man sovner nesten…I dag var det to flinke, men jeg er blitt syk og gikk hjem..

    24. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Ja, hvis det er noe som er veldig PÅ JORDA, måten det blir forelest på eller innholdet, så kan jeg vært veldig med. Men i sånne store sammenhenger hvor innholdet blir litt i det blå for meg, så blir jeg trøtt eller rastløs:-D Det var helt greit innhold i dag…Men så fikk jeg vondt i hodet og er gått hjem 🙁 Kos å se deg Vanja <3 klem

    25. fjellgeitbundingen: Jeg har studert i 7 år etter videregående, så egentlig litt rart jeg er sånn…. Når jeg var student var jeg veldig aktiv og var mye i kommunikasjon med foreleser. DA var jeg ikke trørtt…Er det store forsamlinger blir jeg mer pinglete for å spørre om ting, og da detter jeg litt lettere av også..Og jeg blir da fryktelig trøtt, eller veldig rastløs… Hvis det er noe som treffer meg rett i hjertet så synes jeg det supermoro så klart 🙂 Nå fikk jeg vondt i hodet i dag tidlig, ble bare verre og er gått hjem… Men det jeg hørte var helt greit 🙂

    26. Det kommer veldig an på foreleseren for min del.. Temaene kan være så spennende de bare vil. Hvis ikke foredragsholderen klarer å formidle budskapet på en interessant måte flyr tankene fort. Men jeg har vært på foredrag hvor det har vært veldig spennende å følge med. Så alt etter som 🙂

    27. Juss er spennende. Her er grunnlaget for suksee. Kan man lovene, kan man ordne seg flott 😉 Bare følge godt med. Har lest noen lover jeg og, og det kan faktisk være super spennende. Hva er tanken bak loven? Lykke til. Jeg er vel slik at det meste er intressangt. Vel bortsett fra å skru på eller sammenligne i data, biler, se på fotball og ulike steroanlegg..Men ellers så kan jeg nyte forelesning. Har pleid å notere underveis jeg…

    28. Fru Stussli: Ja, jeg blir enten veldig trøtt…eller hyper også ….For nør jeg kjenner zzzzzzzzz komme snikende, så begynner jeg febrilsk med mye aktiviteter for å holde meg våken 😀 Og kan nok virke som jeg har et snev ADHD…og jeg som er så rolig til vanlig… 😉 Så blir enten eller ofte her.. 😀 Ja, tar med hekletøy og litt teip 😀 så blir det bra 😀 Klemmer i bøttervis til deg min venn<3

    29. lithanna: Ja, ikke sant 😀 Men når jeg tenker meg om så bør det jo være litt spennende også, men ser for meg paragrafer og greier… zzzzzzzzzzzz

    30. Haha jeg husker dette fra skoletiden. Det var umulig å holde øynene oppe. Gjorde nesten fysisk vondt å holde seg våken 😀
      Håper dagen din blir overraskende spennende!
      Stor klem

    31. Off. Jeg blir trøtt bare av å høre ordet juss. heheh.
      Håper du kommer deg igjennom dagen med hekling og lytting, uten for mye zzzzzzing 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg