Litt sommerfuglflaksing på en søndag <3

Jepp, i morgen tar jeg og søsters den lille “marihøna” hennes, ut på nye eventyr…

Vi må ha enn aldri så liten foto-safari igjen, både i anledning foto-challengen min…jeg mangler noen

bilder…Men også i anledening  PROSJEKT: “Ta-vinteren -tilbake”!! For vinteren er slett ikke ferdig,

og det er like greit å hylle den litt mer, og finne på morsomme sysler utadørs med kameraet, en å la

sofaen ete meg opp og sjokoladen overta HELE døgnet mitt….

 

 

Så da er det bedre å glede seg litt over det vi har på utsiden nå om dagen…

Snø og is… Og ta fram glede-seg -over -vingene, sommerfuglvingene,  og fly seg en tur 🙂

 

Her er noen bilder tatt på tidligere Foto-safarier, som viser meg at naturen er den beste kunstneren av

ALLE 😉

 

 

 

 

 

Jeg gleder meg masse til i morgen! 🙂

 

Finner du på ting for å få vinteren til å bli litt koseligere?

Hva er din vinter-syssel?

 

 

 


#foto #vinter #is #kunst #natur
40 kommentarer
    1. Tattavkvinnene: Nå var det bare grått og surt i dag, så det ble mer kafe, for å si det sånn…Ingen bilder .Men vi prøvde 🙂 Det blir nok snart vår, bare en liten måned til SÅ blir det vår. LOVER 🙂

    2. Fine vinterbilder 🙂 Håper du fant noen fine motiver denne gangen også, men det er jeg sikker på at du gjorde! 😀 Men du som er litt ekspert på årstider, er det lenge til vi får vår eller? hehe. Nå hadde det smakt godt med litt mer sol og bare bakker snart, og ikke minst fuglekvitter <3 Jeg synes jeg hørte noen småtasser tidligere denne uka, men det var kanskje bare ønsketenking 🙂

    3. ladyaugust: Ja, litt mer kaffe og litt sjokolade, for jeg er nemlig blitt avhengig har jeg funnet ut…av sjokoladen altså…jeg spise hele plater uten å bli NOE kvalm nå om dagen. Og starter rett på utsiden av butikken…

    4. Her ble det oppvask og rydding. Ja da, det er rydding å spise opp restene også vel? Tur ble det ikke, for jeg tråkket visst nok i går. Knipse får jeg gjøre i morgen. Det er faktiskt kuldegrader så snøen som kom i dag ser ut til å bli liggende???? Her er det strikketøy, stearinlys og tv akkurat nå. Ha en fin kveld! 🙂

    5. natheless: He-he, nei ikke sett noen nisser 🙂 Men skjønner hva du mener <3 Ja, her har det også snødd i dag, ikke fullt så vakkert, men snødd hvertfall 😀 Og vi orket ikke foto-knipsing, kalde fingre, men vi gikk på cafe i stedet for 🙂 Og en liten tur til mamma 🙂 Fin dag <3

    6. Veronica S: Takk 🙂 Det høres bra ut, med turer ute OG kos inne 🙂 Jeg gleder meg til litt barere veier i byen, da blir det mer tur her også 🙂

    7. Oi det var tidlig, jeg våkna i 10-11-tiden og det er akkurat passe på en søndag og jeg var først våken og greier. Klæmmegodklæmmen og ta deg en kaffi så våkner du <3

    8. ladyaugust: Ja, jeg våknet jo kl 6 da, ikke gøy på en søndag liksom…Men jeg er jo så trøtt som en alke i helgene også jeg… Klemmer søsklemmen <3

    9. Vakkert! Ser du nissene i det siste bildet ditt??? Dine spisse toppluer! Her SNØR det i dag! Vakkert å se på, og jeg håper den blir noen dager nå. Jeg vil ut og nyte det skikkelig. På med votter og lue og ut i det hvite. Håper du har hatt en fin tur! 🙂

    10. Helgemodus er fine greier for da kan man sove leeenge dagen derpå, uka er værre da ringer mobilen føre sju. Goood tur ut og vipps jeg er på vei inn til deg <3 godklæmmen 🙂

    11. Elin Slåen: Ja, is er fint, og moro når det begynner å dryppe 🙂 DET skulle jeg ønske jeg fikk tak i 🙂 Vi skal utpå, men det blåser og er ikke så morsomt vær.. Men skal bli bilder uansett 🙂 Deilig bare å komme ut litt også 🙂

    12. I går gikk vi først 2.2 km på morgenturen vår klokken halv åtte på morgene, og så gikk vi nesten 4 km til på en liten times rusletur bort til nabobygda for å gå på stranden- det var kaldt som fy, men veldig fint i solen 🙂 Men med to tisper med løpetid blei det ikke noe gøy med kameraet, så null bilder. I dag er de slitne, så spørs vel om jeg får tatt noen bilder i dag også. Men vi får se 😉
      Kjmpefine bilder av naturen- is er fascinerende 😀

    13. Helge: Det høres deilig ut med ikke KØ, men litt folk, det blir jo litt koselig. Men at hundene må ha refleks er jeg helt enig i :- ) Når de kommer sånn plutselig i mørket… Ha en fin dag du også Helge 🙂

    14. ladyaugust: DU er skikkelig natterangler igjen ja 😀 Jeg sovnet kl 22 jeg….og det straffer seg….våken kl 6… Men skal på safari kl 10…. Så sitter her og dingler… Høres litt godt ut med innedag også…jeg er litt spent på været her…Men vi har bil, så litt ut og inn blir det uansett 🙂 Morgenklem. DU må se på dagens innlegg når du våkner. Gamle bilder av MIN gitarist 😀

    15. Kristin: Bra du har en helårsidrett da, så du kommer deg ut litt 🙂 Hi-hi Ja, nå våknet jeg grytidlig, for jeg sovnet kl 22, så nå er jeg egentlig klar til fotosafari 😀 Må bare vente til kl 10,for avtalen er halv elleve med søsters 😀 Klemmer <3

    16. Ritamarita: Ja, vi får håpe på litt bra vær, da kan det bli litt fine bilder. Og så har jeg noen temaer jeg skal prøve litt på også 😉 Jeg sovnet supertidlig i går, og det straffer seg. TIIIIIDLIG våken også 😀 Klemmer morgenklemmer <3

    17. Om kvelden går jeg i ei lysløype, ikke så veldig mange om kvelden men noen er det og kos er det. Og det er jo en fordel at man ser hverandre, så jeg har alltid på meg refleksvest om kvelden selv på ski. Endel hunder møter jeg også. Folk burde være mere flink til og ha lys/refleks på hundene sine. Ikke alltid lett og se om kvelden. Ha en fin dag.

    18. Riktig så god natt søs og riktig så god tur ut i morgen, håper dere får tatt masse flotte bilder <3 Her blir det innedag i morgen, halsen ble liksom helt piggtråd og vondt og svelge og da passer det med beina høyt og et pledd over magen. Nattaklæmme <3

    19. SÅ gøy! 🙂
      Min vintersyssel er å holde meg mest mulig inne når det er kaldt og bart, og å prøve å komme meg mest mulig ut når det er flott vinterføre 🙂 Nå er jo hobbyen min, fotball, en helårssport, så jeg må jo ut noen av de kveldene jeg helst ville sittet inne også 😉 I morgen feks, så er det meldt minusgrader, og jeg skal spille treningskamp..urk 😉
      Spent på hva dere får ut av fotosafarien deres i morgen da – gleder meg til å se! 😀
      God tur og lykke til 🙂
      Klemmer <3

    20. rundtomkringtrorjeg: Ha-ha, neida, tåler litt klaging, både litt påtatt tulle-syting…OG litt annen vanlig syting 😉 Men det er bedre å ta livet med godsiden opp 😀 Og det er det jeg skal i morgen 🙂 Ha en fin kveld ja 🙂

    21. flotte istappbilder du fanget inn da…Men venter på våren jeg nå altså ))) Vinter er bare slit, sjelden jeg syter og klager, faktisk veldigt sjelden. Vinter for meg er..Masse klær, frysin, måking av snø, skraping av is, is på veien, kaldt om morran osv..hehe. Nei nå syter jeg for mye haha..Men er faktisk meningen, opplagt mening)) Eneste lyspunkt er våren…elelr skal snart på ny tur til varmen da. Håper du ikke skvetter for mye av sytingen min hehe. Ha en fin kveld, det har jeg 🙂

    22. Helge: Når du går på ski på kvelden, er det mye folk da også? Det høres nemlig litt deilig ut, og jeg innbiller meg det er lite folk ute da? 5-6 km er en fin tur kan jeg tenke meg.Ja, i morgen blir det litt bil og litt gåing tenker jeg, og mest av alt, kameraet rundt halsen 🙂 Nei, kan tenke meg kø i løypa ikke er gøy. Og det er litt som mer marka her og gåturer også, mye køgåing på søndager noen ganger.. Her blir det tidlig kveld og opp til foto-safari i morgen 🙂 Ha en fin kveld 🙂

    23. Man må nyte vintern hvis man kan det. Det er ikke få tusen som er ute i marka i morgen, f.eks her i Drammen er det flere hundre i forbindelse med et turrenn på ski og kom-deg-ut-dagen ved et tjern. Men det er på den andre siden av byen. Jeg gikk en tur på ski i kveld og det var deilig. Det ble 5-6 km, så det blir vel samme antall km imorgen men mulig motsatt vei. Ski er gøy men ikke når det blir kø i løypa over lang tid. Nyt snøen, gå på tur, kort eller langt er det samme.
      Her blir det en kaffekopp og TV utover. Ha en fin kveld.

    24. cuskima: Ja, det er sikkert ingen dum ide, mange som liker det 😀 Selv er jeg ikke glad i stearinlys. Fordi jeg ser litt dårlig, føler jeg at de ER I VEIEN i mange sammenhenger hvor jeg heller vil ha flombelysning med annet lys liksom 😀 Klemmer <3

    25. fabelastisk: Ja, jeg er lat TRENE-fronten om dagen, men jeg er ivrig med kameraet og er ofte på foto-safari faktisk. Fordi det gjør meg veldig glad 🙂 Og det liker jeg jo å være 🙂 Så i morgen blir det avgårde og forevige vakker vinter, og annet rart til foto-challengen 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg