Frodiths Foto-challenge – Dag 12

 

 Det er mye fin bevegelse å prøve å fange på linsa. Mye av det står naturen og dyrene for…

Jeg har begynt å få LITT kontroll over bevegelsene i naturen….altså…jeg klarer å få de ned på linsa…

…i heldige øyeblikk vel og merke…

Når det gjelder dyr derimot er jeg slett ikke noe flink ennå…De er fryktelig raske i bevegelsene

innimellom….Og det er vanskelig å få festet noe som helst sted 😉

Men ser man bildene mine litt i sammenheng, vil man se at HER er det bevegelse..

 

En badeglad skjære-unge som….

…plutselig føler behov for å tørke seg litt….

 

….eller muligens bade og leke seg litt mer…. 😉

 

 En måke i spranget…..

 

En illsint gås…som vil sette noen på plass….

Alle disse er i full fart, og i øyeblikket…Jeg kjenner bevegelsen og blafringenn av vinger….

 

Vann er også ofte i bevegelse…og her kan du NESTEN kjenne spruten, kan du ikke…?

 

Og hvor er det mer bevegelse enn i flamenco-dans…?

 

Hvilket bilde synes du viser mest bevegelse?

 

 

 

 

#foto #fotochallenge #fotoutfordring #bevegelse
50 kommentarer
    1. Herlige bilder med fres og fart. Jeg likte best de tre med skjæreungen. Helt herlige!!!! Bevegelse er ikke alltid lett å fange i kameraet, men du har da klart det hele veien. Jeg abonerer på et fotoblad som heter Natur og foto, der ser man ofte bilder med fart. For noen år siden, trodde jeg sånne utydelige bilder sikkert kunne kalles misslykket, men nå ser jeg at de vinner premier? Bilder med ekstremfart, blir litt kunstneriske.

    2. Tattavkvinnene: Ja, man kan bli bedre. Men jeg må nok lære noe mer om lukkertid og åpning etc.. Jeg mangler litt teknkske skills. Bare kjører i vei på auto.. 😀 Klemmer <3

    3. Ja her var det full fart! Vanskelig å si hvor det er mest bevegelse, det er jo så mye bevegelse i alle disse situasjonene 🙂 Men det er neimen ikke lett å fange ting som beveger seg! Spesielt ikke hvis lysforholdene ikke er så greie heller. Tok noen bilder på arrangementet Mote Med Mening på fredag og der går jo modellene så fort, og når det er dårlig belysning i tillegg var det skikkelig utfordrende å skulle få klare og gode bilder. Men det er veldig morsomt med sånne utfordringer da, man blir jo bare bedre for hver gang man prøver 🙂

    4. margarites: Jeg synes også det er kjempegøy! Og i kveld kommer det noe om “avslutningen ” 😀 Jeg har jo sneket som du vet 🙂 Jeg har hatt litt kortere dag, er på landet nå. Blir et døgn 🙂 klemmer <3

    5. Endelig hjemme etter en lang dag på jobb. Jeg synes bildet av bølgene som slår inn over steinene viser mest bevegelse, og så er jeg veldig fascinert av bølger. Jeg synes den lille skjæreungen er supersøt der han bader i dammen, og den gåsen som jager bort uvenner er flott. Jeg synes fortsatt det er gøy når vi velger så ulikt til de forskjellige temaene.
      Ha en fin kveld. Klemmer <3

    6. Sara Marie: Ja, nå ble jeg litt usikker på hvem dette er, men jeg fikk en liten mistanke 😉 Ingen blogg adresse eller mailadresse. Men jeg har jo nese som en hund, så tror jeg vet hvem likevel 😉 He-he

    7. har vært innom og sniki på deg hver dag =) Bare tiden som ikke har strekt helt til=) Men følger med på deg skal du vite!:D haha

    8. Stillige bilder du har her da!:)
      Dyr er noe av de jeg synst er mest morro og fotografere, det og barni aktivitet!=)
      Bevegelse ligger det MYE i!! 😀

    9. annebe: Ja, ikke sant, masse futt og fart her, på disse 🙂 Og de fuglene er fulle av liv 🙂 og bevegelse 🙂 Ja, måke-far er i svevet liksom 😀 Legger seg utfor kanten 😀 Håper du har det fint i dag Annebe <3 Deilig sol her, men jeg skal ikke ut. Er VEEELDIG kaldt tror jeg 😀 Og er på jobb. Men skal på landet i kveld til mamma og bli over. Klemmer varme klemmer <3

    10. Fru Stussli: Ja, jeg liker også det best, han var helt vill og gal tassen, og det kom litt fram liksom 🙂 Gleder meg til det blir vår, og litt lettere å være ute å ta bilder igjen. Jeg tenkte denne challengen skulle få meg ut å knipse, men det har bare vært kaldt, grått og jeg alt for mye å gjøre. Så da har det bare blitt arkiv-bilder nesten… Ja-ja .-) Moro for det <3 Og blir Galleri -åpning til helga 😉 Kommer mer i Frodiths Avis i kveld 🙂 Nå er jeg snart på vei til landet, og der er det IKKE vår...er nok som iskalde Kongsvinger. Men varme gode klemmer herfra <3

    11. Min matgale verden: Ja, hvertfall mye bevegelse på den måken også, skulle bare ønske jeg kunne dette med lukkertid og lukkeråpning og alt sånt, for da hadde det blitt ikke sånn TØYSE-blury… Ja, deilig at vi kan bevege oss fritt, vi som kan det 🙂 Takknemlig for det altså. Og skjære-tassen er skikkelig glad for vannet og badingen. Det var en varm dag husker jeg 😀 Klemmer med bevegelse <3

    12. rundtomkringtrorjeg: Jeg synes han er fin når han spurter der ja 😀 Og hadde jeg kunnet dette med lukkertid og sette fra seg kamera og alt det der, kunne det nok blitt enda finere. Det får bli en annen gang 😀

    13. ladyaugust: Ja, jeg synes også han har jammen så fin bevegelse 😀 Ja, jeg våger meg ikke ut i pausene en gang i dag…og etterpå skal jeg ut på landet et døgn igjen, og der er det bikkjekaldt vil jeg tro… Får pakke meg inn og løpe hjem til mor <3 Håper Phy har en dyne å gjemme seg i uti skogen der 🙂 Klemmer på alle kanter <3

    14. Virkelig mye bevegelse her…synes kanskje det med måka i sprang viste aller mest bevegelse..om jeg mååå velge ett 🙂
      Jeg så det fine innlegget ditt om likhet også..kjempebra 🙂 Ha en fin onsdag videre og klem fra Mjøndalen<3

    15. Åh jeg elsker de fuglebildene!! Hmm bilde nr 3, der fuglen vasker seg så spruten står er mitt favorittbilde 😀 Tror det er det som viser mest bevegelse også.
      Håper fuglene har funnet et sted å holde varmen i dag. -17 grader på Kongsvinger i dag :-O Skrekk og gru!!
      Vår NÅ!!!
      Vårklemmer fra iskalde Kongsvinger

    16. Jeg ble helt betatt av den skjærungen, men måsen på farten var god altså…tror det må bli den.:) Og nå kom jeg på at jeg kunne brukt sjø-sprøyt-bildene mine fra kreta. Nydelig bilde du hadde der. Kreativt utvalg av begegelse du hadde 🙂 Og så deilig at vi kan bevege oss fritt og uten smerter hver dag…du verden så heldige vi er! klemmer gode onsdagsklemmer

    17. Goood mornings søs 🙂 Den var ikke vanskelig, en liten Phy som bader jo 😀 Var ute og lufta hundene og jammen er det iskaldt i dag, lurer litt på hvor Phy er nå for han likte seg best under dyna liksom han. Ha en strålende dag <3 Her er det stekte egg og så litt eplekake til frokost for det er en minibit igjen 🙂 Godklæmme <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg