Frodiths Foto-challenge – Dag 14

 

Egentlig er jeg nok veldig glad i morgen-timene…

Jeg var et notrisk B-menneske…helt til jeg sluttet å røyke…Da ble jeg A-menneske… Rart…

Og plutselig var kveldene ikke så lange lenger…

Men kvelden har noe magisk over seg, spesielt når man har fri  og når man er UTE..

 

 

En magisk kveld på et veldig spesielt sted.. Lille rare Holmsbu… hvor det på et bittelite område finnes

TUSENVIS av ting å ta bilder av….Vakker plass med vakre solndedganger <3

 

Kvelden  i Nord-Norge.er et helt annet kapitel på sommerstid… Her Tromsø.

Her hvor lyset aldri blir helt borte på kvelden, det bare gjemmer seg så vidt bakom noen fjell om du er på rette

sted…. Ellers henger sola sånn i kanten og skinner så vakkert…Og man går på fisketur kl 23….i veldig

spesielt lys…

Og SÅNT er eksotisk for en byfrøken fra Oslo <3

 

Liker du deg best på kvelden eller om morgenen? 

Har du sett midnattsola?

 

 

 

 

#fotochallenge #fotoutfordring #foto #kveld
43 kommentarer
    1. Kjempefine bilder! Savner sommer litt ekstra når man ser sånne bilder! Har aldri vært lengre nord i Norge enn Sogn og Fjordane så har nok ikke sett midnattssol, dessverre. Kan tenke meg at det er litt spesielt!
      Du vet nok godt når på døgnet jeg liker meg best, på kvelden (eller helst natten) hehe.

    2. Kristin: No problem å slutte, når jeg hadde bestemt meg 🙂 Veldig rart at jeg endret søvnmønster så drastisk 😀 Ha en fin kveld 🙂

    3. Så flotte bilder 🙂
      Og så snedig at du ble a-menneske da du slutta å røyke! 🙂 Og ikke minst, så flink du er som klarte det 😀

    4. rundtomkringtrorjeg: Ja, jeg liker meg på morgenen ettehvert jeg også, jeg skulle gjerne vært mer oppe om kvelden også, men jeg sovner i lap-topen jeg… Når det blir litt mer vår, så skal jeg begynne å trene litt igjen jeg også. men det blir etter jobb…eller FRA jobb… med løpseskk…Kjøpte i fjor 🙂

    5. Veronica S: Ja, det gjelder å få litt tid der. Jeg hadde 3 år på lærerhøyskolen i Alta, fikk med meg begge deler jeg også 🙂 Herlig opplevelser. Ha en fin kveld Veronica <3

    6. Naturglede: Jeg VIL ikke så tidlig opp som jeg er…Jeg bare MÅ 😀 Og jeg LIKER å være sent oppe, men jeg sovner ofte i tastaturet 😀 Hva er det for et slags menneske? H?? 😀 Hi-hi..Ja, Nord-Norge er verdt mange besøk. Jeg bodde i Finnmark i 3 år, og det er jeg gald for 🙂 Opplevde mye veldig spesielt 🙂

    7. Linda: Ja, jeg liker nå å være litt våken om natta, men klarer det sjelden. Sovner lett om kvelden etter tidlig våken, fordi jeg MÅ tidlig opp…kl 6 Ha en herlig kveld du også Linda <3

    8. margarites: Jeg kan ikke huske jeg så begge deler samtidig, tenkte ikke over det egentlig 😀 Men det var fantastisk i Nord -Norge både på sommer og vinter 🙂

    9. hihihihihihihihi thats me 😀
      klemmetingene <3
      ps pleier forresten ikkje blogge first thing når eg våkner..da er det hundejenter og mating og luftings....så selvom eg ikkje blogger før 14.16 eller senere så betyr det ikkje at vi sover så lenge hahahaha 😛

    10. Så herlige bilder da, vakker natur, herlig fanget inn. Liker best morgenen, grunn til det er flere. På vinteren så trener jeg inne,(nå er sikker du lei alt prat om trening hehe) vår, sommer og høst er det pefekt til løping. Tenk…det er sommer og varmt, sitte ute tidlig på morgenen, ta en kaffe høre fuglene kvitrer osv. Herlig))

    11. Jeg har funnet ut at jeg må være en C- menneske. Men det er det vel ikke noe som heter eller? Jeg vil tidlig opp, men sent i seng. Noen ganger blir det litt for lite søvn kan man si. Ja, jeg har sett midnattssola flere ganger og det er magiskt. Jeg liker det spesielle lyset om natten. Kanskje vi skal nordover til sommeren? Herlig der oppe. En gang skal jeg opp å se et skikkelig nordlys også. 🙂

    12. Fantastisk fotte bildet:) Ligger begge deler. Er noe magisk med både soloppgang og solnedgang.
      Ha en super fin fredag herlige jente 🙂

    13. Felles tur hadde gjort seg! Du har vel sett både solen og månen samtidig allerede du. Jeg ser for meg at det må være en nesten magisk opplevelse, for her går jo ikke det an. Mannen min har bodd sine første17 år i Bodø, og de pleide å si til turistene at midnattssolen snudde rundt akkurat klokken 24.00. Tror de syntes turistene var rare som ikke viste bedre 🙂

    14. Eg er et nattdyr med notorisk lakenskrekk. Alle gode ideer, ommøblering, interiørplanlegging osv skjer på kveld og natt -om morgenen er eg en zombie hahaha 😀
      klemmetingene <3

    15. Fru Stussli: Ja, helt enig i det, jeg bare hadde ikke noen fine bilder av det 😀 Jeg liker jo kjempegodt nordlyset og vinteren, jeg gikk jo med nesa i sky i måneder jeg… Fikk nærmest kink av det 😉 Mye fargerike og hyggelige folk ja 🙂 Mine 3 år i Finnmark vil jeg aldri glemme 🙂 Ha en strålende fredag min venn <3 klemmer så det holder <3 😀

    16. Nydelige bilder <3
      Det er sant at sommernatta er spesiell hjemme i nord, men jeg synes vinterdagene med mørket er like fasinerende. Når dagene blir mørke og kalde blir folket varme og fargerike 😉
      Ha en fortryllende fredag
      Mange klemmer

    17. annebe: Hvis du får sjansen og orker en gang, så dra til Nord-Norge, mer eksotisk finner du ikke. Finnmark, helt eget “land” . Jeg bodde der 3 år, og kommer aldri til å glemme det spesielle der oppe. Og mye er om kvelden 🙂 Ikke problem å slutte å røyke, når jeg bare VILLE. Man må ville, da går det greit 😀 Håper du får en fin fredag også Annebe <3 klemmer <3

    18. Vakre bilder 🙂 Jeg er ikke slik at jeg enten liker morgener eller kvelder…det varierer med dagsformen og opplevelsene forøvrig ..begge deler kan være flott 🙂 Midnattssol har jeg ikke opplevd..ikke vært i nord Norge heller ..
      Bra du har klart å slutte å røyke…jeg har aldri røyka heldigvis…ikke mann min heller..:)
      Så de koselige bildene dine fra reise også…Ønsker deg en fin fredag videre 🙂 Klem<3

    19. V for Vendetta: Ja, sommernetter er fine, og jeg er nok litt annerledes om sommeren jeg også 🙂 Litt endrer seg i sommerferien, men stort sett er jeg våken tidlig uansett 😀 Bruker lang tid for å snu dagene 😀 Ha en fin helg du også V <3 Klemmer <3

    20. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Ja, kveldene er veldig forskjellige.Takk 🙂 Og hadde jeg hatt bilder fra Nordlyset i Alta og tiden jeg bodde der, så hadde det vært med også, for DET er kvelden det, og fantastisk vakkert <3

    21. Lithanna: Takk for det 🙂 Likte meg godt på Holmsbu 🙂 Men midnattssola er enda mer spennende (nederste bildet) når man er der, og ser den henge i kanten 🙂 eller litt OVER kanten egentlig…og der bare blir den…og går aldri ned 🙂 Jeg bodde jo 3 år i Alta. Fin tid 🙂

    22. Moving On: Du er kveldmenneske ja, kunne tenke meg det. Men du MÅ opp tidlig du også mange ganger? Nå om vinteren er det litt verre enn ellers, jeg synes jo ikke det er superfestlig å dra meg ut av dyna til et iskaldt snøvær jeg heller 😀 Men jeg ER våken, stort sett før kl 6 uansett, helger og hverdag 😀

    23. Min matgale verden: Ja, jeg synes både midnattssol OG nordlyset er noe av det flotteste jeg har opplevd når jeg bodde nordpå 🙂 Ja, klart, samle to i ett i morgen, gleder meg 🙂 Nå har jeg en igjen, Nedenfra og opp og der har jeg jo mye, litt spent på om jeg skal få til noe nytt i ettermiddag, eller om det blir gjenbruk her også. Har noen andre innlegg som krever mer tid i helga ;-DJa, det har moro at så mange har vært med 🙂 Noen har vært med hele veien, noen ga seg underveis, og noen har kommet på senere. Veldig moro ble det 🙂 Klemmer fredagsklemmen <3

    24. margarites: Jeg bodde jo tre år i Alta 🙂 Og det var fantastisk. Jeg gikk og stirret opp i lufta det meste av tiden utendørs, enten pga av midnattsolen,eller om vinteren pga nordlyset 🙂 Spesielt <3Ja, tenk å oppleve begge deler samtidig med måne og sol så klart 🙂 SI i fra når du drar 😀 Jeg blir med 😀 he-he Klemmer <3

    25. Jeg er utpreget A-menneske.. elsker å legge meg om kvelden rett og slett, og ha de stille morgenstundende du vet 😉 Men, jeg har hatt perioder der jeg har vært “natterangler” også.. jeg liker nattestillheten, det er akkurat som om timene går langsommere.
      Sommernetter.. ah 😀 Ha en fin dag og helg Frodith <3

    26. Kvelden.. 100% kvelden!:p
      Morningene er bare stress og trøtthet for ikke snakke om kaldt i det en er ute av dyna, fordi kroppen enda er trøtt!:p
      Men morgnene i hekger og fri dager, deee er gode de!:)
      Ingen alarm, ikke noe stredd med og stå opp i 06- 07tida.
      Japp jeg er nok en kveldsmenneske!:p

    27. Så fint. Ja, jeg har sett midnattsola, min far kommer fra Vesterålen, så der har jeg vært mye om sommeren i oppveksten. Fantastisk natur og lys, men jeg burde vært der mer i voksen tilstand, for naturen og lyset var ikke så spennende da jeg var yngre 🙂 I dag har jeg fri, for i morgen skal jeg stå på stand og dele ut smaksprøver på senteret jeg jobber, det blir artig…gleder meg faktisk 🙂 Så kan jeg bake litt i dag da 🙂 Det ble så masse bilder hos meg i dag, så jeg sparer fotoutfordringen, som jeg allerede hadde funnet bilder til, til i morgen, lager en dobbel avslutning, avslutter med et brak liksom. Det har vært veldig gøy da 🙂 Mange turer tilbake i fotoarkivet, for å finne akkurat det ene bildet…samtidig husker man jo forskjellig når man ser gamle bilder. gøy 🙂 Og det ser ut som det var populært og da, mange som ble med 🙂 klemmerfredagsklemmer

    28. Herlig! Jeg har sett midnattssolen. Og i den forbindelsen er det faktisk en ting jeg angrer på (det skal man jo ikke gjøre). Vi kom ut av flyet i Bodø og så rett på solen seint, seint på kvelden. Så kjørte vi dit vi skulle overnatte og da så vi fullmånen. Hadde vi vært litt kjappere i hodet akkurat da, så hadde vi reist opp på et fjell like ved, hvor man kunne sett begge veier samtidig. Tenk for et syn: Fullmånen i øst og midnattssolen i vest samtidig! Det er en ting jeg har lyst å få til igjen, så da gjelder det å booke billetter en dag med fullmåne OG knallfint vær. Klemmer <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg