En lur idè… :-)

Av og til føler jeg meg veldig lur…og det har jeg gjort i dag.. Jeg fikk en ide, som nesten sa “pling”

der oppe…

I morgen skal jeg på bursdag til nevøene mine…Store, kjekke og egentlig voksne karer..

Og hva gir man DEM liksom?? El-gitar? Ny bil?… Nei… ikke lett det der..

Men penger er veldig greit da…Men fryktelig KJEDELIG liksom….å gi sånn i en konvolutt…

VEL….det er her den lure ideen kom inn…Det gjelder å LURE dem…

Så kan de tro at de får noe annet en stund…. Dette er hva jeg pakker inn 😉

 

Her er to bilderammer, med 500 kr rammet inn, til hver av dem..

Det er forskjellige “bilder” så klart, de er jo to veldig forskjellige nevøer 😉

 

Det vil nok bli veldig glad, når de kjenner på gaven, og så åpner og skjønner at det IKKE bare var et bilde

av tante allikevel…men faktisk penger de kan kjøpe noe for 😉

 

Har du noen dager der du føler deg veldig lur?

 


 

#gavetips #bursdaggave
50 kommentarer
    1. Genialt 😀
      På Coolstuff.no har de sånn IQ-sperre boks man legger penger i og så må de liksom finne ut hvordan de skal få ut pengene- jeg må gi en sånn en gang 😛 he he

    2. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Jeg synes jeg var lur som fant på denne måten. Tror nok de blir glade 🙂 Og jenta di også, helt klart 🙂

    3. Kristin: Ja, følte meg superlur i går. De fikk ikke den i dag da, for jeg har vært syk, og søsteren min, moren til gutta også … SÅ de får få de ene annen gang snart 🙂 klemmer <3

    4. Det der var utrolig smart og stilig!! 😀
      Alltid moro å kamuflere penger når man skal pakke inn det, hehe 🙂 Og så kjekt da, å få en flott pengegave så de kan kjøpe seg noe de ønsker seg 😀
      Klemmer <3

    5. Tattavkvinnene: Ja, følte det var veldig smart 🙂 Ligger her så fine, for jeg ble syk og søsteren min også. SÅ ble ingen bursdag der i dag.

    6. Nei så kult! Det der hadde jeg aldri kommet på selv, men så utrolig smart! Det er jo så mange som bare ønsker seg penger, men det er jo som du sier litt kjedelig! Hihi, denne ideen skal jeg kopiere neste gang sjangsen byr seg ^^ Takk for tips!

    7. cathrinehenriksen: Ja, du er også kreativ da 🙂 Vi ser opptak av Beatles-program og sløver her 🙂 Søndagsklemmer til deg også <3

    8. cathrinehenriksen: Ha-ha, nei ingen skole 😀 Jeg har sikkert kjedet meg mye som barn, da får man mye kreative tanker 😀 Fine Kjersti har bursdag vetu 🙂 Ha en superduper dag du også Cathirine <3 Pippi-mor 🙂 Klemmer masse tilbake <3

    9. Hahahha!! 🙂 ja likte den, hun lo godt selv av den også da, men hun hadde ikke tid til og la den avfryses, så hun la den rett i frysen selv! hahaha
      Likte din ide, så den skal jeg ta med meg videre også 🙂

    10. Moving On: DEN var lur da 😀 Måtte vente til den smeltet liksom 😀 Du er kreativ da 🙂 Jeg tar med alle gode tips videre 😀 Takk for tips 🙂

    11. SÅ lukt påfunnet!:)
      hadde ei venninne her for noen uker siden so hadde bursdag..
      Henne gav jeg et gavekort og en pengelappe.. men det er også ganske kjedelig og få i en konvolutt, så la pengen i en matboks med vann og satte i fryseren og lot det fryse.. så når den var fryst, tok eg den ut, la den i en pose og pakket den inn og gav den tilhenne 😛 haha
      da måtte hun jobbe LITT mer med å få ut gaven en hva hun trodde.. ! hahaha

    12. Fru Stussli: Ååå, du hadde mange lure gaveideer med penger da 🙂 ballonger 🙂 En annen her hadde laget tre av kroner tredd på kvister 😀 Herlig ide også 🙂 Det blir ingen feiring likevel her, fordi søsters er syk, og det er like greit for VI er blitt syke også… God morsdag til deg min venn <3 Og du,psssst, Kjersti har bursdag i dag 😀 Ha en fortryllende dag du også <3 Klemmer tusenvis av godklemmer <3

    13. Det var en strålende ide!
      Jeg sliter litt med å skulle gi penger. Jeg vil gjerne gi (og få) gaver som ligger tanke og handling bak. Trenger ikke koste en dritt. Kan være funnet eller kjøpt på loppis osv. Den kuleste gaven jeg fikk i år var fra en venn som hadde funnet frem den gamle esken med julepynt de ikke ville ha og pakket inn tre slitte flotte fargerike julekuler fra 60 og 70-tallet <3
      Men så skal det sies at jeg gir penger i gave jeg også. Når disse ungdommene kun ønsker seg penger blir det vanskelig å skulle kjøpe noe. Vil jo gjerne at de skal bli glad. Jeg har stappet penger i ballonger og blåst opp og pakket inn osv. Ramme og glass var en kul ide som jeg helt sikkert kommer til å benytte meg av 😉
      I dag er det meg som får pakke. <3Morsdag<3
      Ha en fortryllende dag!
      Mange klemmer

    14. margarites: De er syke i huset der i dag, og jeg er også syk. Hals, hodet og kropp…så blir ingen feiring. Men jeg får gi bildene senere ;-)Lurt uansett 🙂 Morgenklemmen <3

    15. ladyaugust: Jeg tror det ville gått greit, jeg er ikke glad i kinderegg. Det er faktisk en av FÅ sjokolader jeg IKKE liker 😀 He-he kosmosmorgenklem <3

    16. Naturglede: Ja, ikke sant, kniiiiiise 😀 Nå ble mamaen i huset syk. og jeg er også syk, så det må nok gis ved en annen anledning 🙂

    17. Det der er den lureste pengegaven jeg har sett! Får håpe nevøene dine ikke leser bloggen din før i morgen nå da. Når ungene var små teipet vi mynter på kort og ga bort, men summene den gang var litt mindre, sånn at det ikke ble altfor mange 5,-10,- og 20,- kroner. Det var mest til klassekamerater, men denne ideen tar jeg med meg videre til de voksne i familien 🙂 Nattaklem til lureste Frodith <3

    18. haha kjøp maaange kinderegg for man spiser opp en hel del mens man holder på *lurt tips* haha Jeg spiste 7 altså to esker og en ekstra og da var det akkurat 2 igjen 🙂 Kinder er digg sjokko 😀 <3 Kosmos 😀

    19. Tone Lund: Hi-hi, takk for det 🙂 Ja, jeg følte meg supersmart her i dag. Og de kan jo ikke gjette hva det er hvertfall. FIIIIINE bilder liksom 😉

    20. annebe: Ja, ikke sant, jeg gir også mer og mer penger, til nevøer og nieser hvertfall 🙂 Så nå skal jeg være skikkelige kreativ på LURE-fronten framover 😀 Ha en fortsatt hyggelig kveld du også 🙂 og KLEMMMMMMER <3

    21. ladyaugust: Ja, det var også veldig lurt, du MÅTTE jo finne på noe med sjokolade 😀 Men jeg tar i mot alle sånne tips jeg også. Skal bruke både ditt kinder-egg-tips og Rundtomkringtrorjeg.blogg.no sitt pengetre 😀 Godklemmer right back <3

    22. Hahaha sååå smart 😀 og fint også. Jeg putta inni kinderegget og det var litt av en jobb for jeg holdt jo på å spise opp sjokkissen hele tiden men det gikk tilslutt 😀 Goklæmme <3

    23. Ritamarita: De rammene med penger i ser kjempefine ut her de ligger. Ser ut som litt spesielle bilder 😀 He-he En lur klem tilbake 😀 <3

    24. rundtomkringtrorjeg: Pengetre hørtes enda tøffere ut da, hadde jeg tenkt på det, skulle de jammen fått det. Men jeg synes denne ideen også var god 🙂 Så spent på å se hva de sier i morgen:-) Man må ta bilder av ALT 😀

    25. Kult dette. Har gjort noe lignedes, da med mynter, lagde et pengetre og tredde kronestykker, var mange..fant en stir gren i skogen og pyntet opp, husket desverre ikke og ta bilder hehe. od natt fra her snart))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg