Når hårrullene tar overhånd…

Nå synes du kanskje det er rart at en så ungdommelig og sprelsk som meg skulle ha hårruller?? 😉

Du som har kjent meg en stund vet jo at jeg og Kjersti er noe av de mest ungdommelige du kan finne her inne.. Så hva er dette greiene med hårruller da?? Bloggvenner som har kjent meg en stund vet likevel at det av og til skjer noe med meg i visse sammenhenger…Jeg blir som forvandlet…

Og går fra ung og hot 😉

 

 

til “NOT HOT at all”…

 …på bare få sekunder…I løpet av et vips er hårrullene på plass… De kryper ut av skallen på meg, og spretter vilt oppe på hodet..

. Og lager verk og vondt, og fryktelig irritasjon… Og hva er det så som trigger hår-rullene?

Det er en kvisete guttunge,i overetasjen, som driver herverk på musikkanlegget sitt, og som antagelig  nettopp har flyttet ut fra mora si…… Han er snørrete og ganske våt bak ørene fremdeles, selv om han hardnakket påstår noe annet…  Poenget er at Frodiths skjenneprekner har ikke sunket inn i det hele tatt!! Han hevder sin rett til å plage andre…. Og at vi med hårrullene bare må tilpasse oss kvise-veldet!!

Vel, nå har hårrull-mafian fått nok… hårrullene tok overhånd…og mafian har sladret til noen!! Noen som GJELDER litt… Så nå får vi se hvordan det går 😉

Så kan han bare sitte der med snørrflekker på genseren og et snart selv-herpet anlegg. Og så skal jeg sitte i etasjen under, med rullene mine og smile.. når ting begynner å skje 😉

 

 

Har du irriterende naboer?

Får du hårruller og grått hår, og blir fryktelig gammel i noen sammenhenger?

 

 


#støy #gammel #kjeftesmelle #irritasjon #tegninger
46 kommentarer
    1. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: He-he, ja… jeg er KUN gammel og grå når det bråkes i etasjen over…nesten…Kanskje LITT ellers også 😀 Noen ganger…men mester jeg ung altså 😉

    2. Ja jeg har naboer som produserer lyder som får meg til å føle meg som en overmoralsk gammel tante med et vokabular som jeg aldri hadde trodd jeg skulle bruke offentlig. Men hevnen er søt.

    3. Eva: He-he, ja jeg har sånne vanlige grå hår jeg også,noen få…og det får være greit.. Men de som kommer samtidig med “hårrullene” er av en litt annen art 😀 ha-ha…De er sinte grå hår, og gjør meg ganske så kjerring-aktig 😀 Jeg har bodd i mange blokker tidligere,og brydde meg kanskje litt mindre da jeg var i 20-åra…Men nå er det altså etter 7-8 år kommet en fyr som ikke BRYR seg. Han sier rett ut at han driter i det. Men nå skal vi si i fra til andre “instanser” om det skjer igjen 😉 Uff, høres ekkelt ut med den situasjonen din også. Og med at hun skylder penger som du ikke får osv… Godt gjort å ikke gå til henne på butikken. Jeg skulle ønske ting var litt bedre isolert rundt omkring. Rart de gjorde så dårlig arbeid her tidligere. Vi leier jo i en blokk fra 70-tallet eller noe… 😀 Klem <3

    4. Usj så utrolig leit med naboer som ikke har respekt :/
      Jeg bor i en gammel tomannsbolig, uten lydisolasjon mellom etasjene. Og jeg bor nede. Man kan trygt si at jeg virkelig har slitt med min forrige ovenpånabo, som hadde en tendens til å være våken om nettene og sitte og kose seg med litt sterk drikke. Vi endte med å ha en lei nabokrangel. Hun flyttet i desember, og skylder meg penger. Hun svarer ikke på mine henvendelser. Og i går så jeg henne i butikken. Det kostet meg litt å ikke gå bort til henne og si mitt…..!
      Mine nye naboer lager litt mer “bråk”. De er en hel liten familie. Men deres bråk er naturlige lyder, på dagtid! Så der klager jeg ikke gitt. Og vi har blitt enige om å forsøke å etterhvert gjøre noe med manglende lydisolasjon.
      Sånn skal det være altså 😉
      Jeg håper du får bukt med problemet ditt, og at musikken får en annen tone.
      De grå hårene dukker opp som troll fra eske innimellom…Men, jeg gjemmer dem inn blant resten, som ikke har nådd å finne den grå tonen enda 😉
      Klem <3

    5. ja planlegger ikkje å bli drept,men er deilig å vite at hundejentene kan leke og kose seg og bjeffe litt og eg kan ommmøblere på natten og vaske klær og ingen hører noe
      klemetingene til hun med glatt hud strålende øyne og null papilotter
      <3<3

    6. Fru Stussli: Jeg hører deg helt hit 😀 Deilig med massiv støtte 🙂 Ja, jeg skal få noen til å tørke den nesa hans litt alvorlig 😀 Håper verden er god mot deg om dagen min venn <3 Hadde vær kos å sees snart <3

    7. Vi har bare søte naboer, men føler med deg. Så bra at du sa i fra og får hjelp til å nå inn til snørrungen 😀 Jeg heier på hele deg, med hele meg!
      HEIA FRODITH!!

    8. Ritamarita: Ja, skikkelig slitsomt, virker som han gjør det med VILJE innimellom..Så godt med stille boligfelt 🙂 Ha en super kveld du også 🙂 Klemmer stille klemmer tilbake <3

    9. Min matgale verden: Ja, hi-hi, ikke noe voldsomme greier 🙂 Bare en liten ting 🙂 Og du har vært på Burger King og kost deg ja, så klart 😀 Hi-hi

    10. Hm…nå ble jeg nysgjerrig gitt… men jeg er glad jeg, uansett 🙂 Joda, skorsteinen ble fin. Og den jyplingen over dere må bare gi seg, sånn at du kan bli den yngste av de aller yngste igjen, for det ER vi jo bare ! 🙂 Vært i byn med gutta og shoppet jeg og, men det ble bare hårfarge og bukser til guttene, og en koselig liten lunsj….på burgerKing…knis 🙂 klemmer

    11. Veronica S: Ja, han tramper fælt over her også hele dagen, men det kan jeg overleve, men den dunk-dunken er skikkelig krøll-fremkallende 😀

    12. annebe: Ha-ha, ja du har for kort hår til de rullene du, men du kan kanskje få litt pigger på det 😀 Når du blir riktig ilter :-D?? Nei, man skal ikke finne seg i alt. Og han vi har sagt fra til, har litt kontakt til øverste hold hvertfall 🙂 Klemmer og fin kveld til deg også 🙂

    13. cuskima: Ja, han er virkelig en snørrhvalp, og en UNGE…men i dag er det stille, og hvis han begynner igjen, så sladrer vi igjen, til personen som gjelder..Han sa det var bare å si fra 🙂 Ja, du får unngå å bli drept i bunkersen der, da må du heller lage snabla mye lyd.. 😀 Klemmer masse <3

    14. rundtomkringtrorjeg: He-he, nei… her løper fantasien løpsk side om side med virkeligheten, og da blir det sånn:-D he-he Jeg og samboer har luftet hårruller, og oss selv i dag, gått tur og kost oss. Og ennå er det rolig i etasjen over… Ha en fin dag videre <3

    15. Ja selv om du er ungdommelig..kan du jo ikke finne deg i alt, og du har jo sagt i fra gang på gang ..og når det ikke går inn, er det bra du har sagt i fra til noen som kanskje kan få en slutt på det nå:)
      Og ja jeg kan bli litt “grinete”enkelte ganger…men håret er for kort til hårruller …hehe..
      Klem og fin lørdagskveld <3

    16. HAHAHAHAHAHAHAHAH Kjersti…….kjipt med ugler og hunder hahaha, heldigvis bor eg i bunkers og INGEN hører meg…ikkje engang om eg blir drept…noe eg skal prøve å unngå hahaha
      Stakkars deg Frodithen,men eg er glad du sa i fra…det går jo ikkje an med sånn musikkterrordritt fra en snåttunge…..nei….fyttikatta…..veldig irriterende!!!
      ha en krøllefri lørdag klememtingene <3<3

    17. Du altså, hvor tar du alt fra? ))) Nei takk og pris, naboen rundt her er ikke det, eller dem var med faster for flere år siden, så kommer barn, barn og flere barn+ enda flere barn osv…) Så vi bor herligt til)) God lørdag videre med hårrullen dine du, blir sikkert bra))

    18. ja er ikke morro når det står på som verst nei!
      da er det igrunn hat og virkelig harruller som du sier! haha
      Men bra han får hjelp til og skru ned musikken fremover nå da=)

    19. cathrinehenriksen: Oi, vasker du 🙂 ? Vi har gått tur vi, og vært og shoppet litt. Nå er det dvd, og snart middag. Stille over her så langt.. Ha en strålende kveld Pippi <3 Og god klem <3

    20. Veronica S: Ja, det er ikke moro når det er lytt, og man skal på jobb, eller bare vil hvile. Og i går begynte han tidlig og holdt på til over 23…og det er tabu i blokk altså. Så da sladret vi 😉 Jeg håper å få noen naboer som er stille jeg også. Vi kan jo flytte i etasjen OVER snørrungen 😀 Hi-hi, det hadde vært noe 🙂

    21. Moving On: Er meninga du skal le 😀 Må jo se litt komisk på det, sånn på blogg i det minste, selv om det IKKE er gøy når det holder på der oppe 😀 Men nå får han som gjelder litt hjelpe oss litt også 🙂 Ja, i dag har jeg vondt i hodet, og det MÅ være hårrullenes feil 😀

    22. Min matgale verden: Uff jeg synes jeg ser deg med Bonnie-problemet. Men det er jo ikke med vilje da. Her er det med VILJE, dag etter dag. Og i går tok han det helt ut, etter kl 23, som for å markere hvor tøff han er …Ble det noe fiks på skorsteinen? 🙂 Ja, godt å ha venner til sånt 😀 Vi har vært og gått tur i byen og shoppet bittelitt. Og det skal DU være glad for 😀 Hi-hi Klemmer <3

    23. venkesstrikk: Ja, en smekk på egoet sitt er riktige ord. Denne kjerringa har ingen gjennomslagskraft tydeligvis, men vi håper han som har fått beskjed kan rydde opp litt 🙂 Neste gang det skjer skal vi bare gi beskjed nemlig 🙂

    24. Åse Helen: Vi har sladret LITT, det betyr ikke helt til topps ennå, men har noen i nærheten her som kan hjelpe litt. Det har vært stille i dag der oppe… Og vi har vært og ruslet ute. Litt surt og kaldt, men godt med litt luft 🙂 Så koselig med litt venninne -treff. Kafe med venner er alltid koselig. Jeg har snoket litt på sjokoladen. Men vi ser dvd og skal snart til med middag også. Håper du får en strålende kveld også <3 Klemmer i vei <3

    25. Helge: Ja, oppussing er en annen ting, det blir gjort og har en ende. Han over her driver bare med bråk for bråkets skyld….HELE døgnet.. Og i går også etter kl 23, da var vi så lei etter timevis med dunking, så nå sladret vi litt videre i systemet. Uff har du blitt sjuk? Ja, alle er jo sjuke, så det er ikke lett å unngå litt sykdom. Håper du blir fort bra igjen da 🙂 Men kjedelig å holde senga, i stedet for å dra på besøk. God bedring til deg 🙂

    26. Mariann Sæther Tokle: Ha-ha, ja jeg er jo rene pensjonisten her 😀 Men han er en snørrhvalp også 😀 Jeg blir sliten av konstant lyd..uansett volum…

    27. tujanka: Ja, jeg bør prøve plugger jeg også. Men kan ikke ha plugger hele døgnet…Og han holder på HELE døgnet innimellom … Men nå har vi tatt det ETT skritt mer enn kjefting.. så skal vi se om det hjelper på sikt… Håper dagen er god som gull 🙂 Vi har vært på gåtur og litt shopping. Deilig dag 🙂

    28. natheless: Ja, neste gang pusser jeg rottene på han 😀 Det er stille der foreløpig 😀 Vi har vært på tur og shopping og LURE ting er shoppet inn…til PÅSKE 😀 He-he. Jeg har noen grå hår ellers jeg også, men rullene er KUN i forbindelse med drittunger 😀 Klemmer <3

    29. Tøffeste ungdommelige og sprelske Frodithen 😀 Kanskje det blir stilt på snørr valpen de over deg da ;)) Håper det <33 Ja for vet så alt for godt hvordan det er med bråkete respektløse naboer .....snøft ....og de teite nissene som lufter hundene sine 3 på natta og de står og gauler i en time utenfor blokka ....arg :-/
      Ja så da kan jeg bli skikkelig kjerring med hårruller også ,om noen roper utenfor vinduet er jeg snar til å reagere ....særlig om jeg ligger i dyp søvn , da er jeg ikke redd for å smelle med kjeften ...Men ja ellers er jeg kanskje litt mer forsiktig , haha ;.D
      Håper du får en rolig og alle tiders helg fine Frodithen 🙂 Klemmer med vaskehansker ;-D <33

    30. Jeg får faktisk det.. jeg fikk i allefall det under russetiden da jeg bodde ved siden av en VGS skole og russen kom å spillte høy musikk.. gjerne 5 russebiler med 5 forskjellige dunk dunk sanger samtidig. Jeg skulle på jobb klokken 07:00 sharp..og det sa seg selv at jeg måtte opp 05:30 for å ha tid til å fikse meg + gå til jobb.. da er det lite kjekt med dunk dunk fra klokken 00:00 til ca 03:00 om natten..så jeg ringte de med blå lys jeg.. så de kunne be dem dempe musikken. haha..
      Men det er kjedelig når naboer ikke tar hensyn..heldigvis er naboene ved siden av meg nå veldig rolig..

    31. Hahahah
      Unnskyld, er ikke pent oog le jeg vet det, men akuratt nå klarte jeg virkelig ikke la være..
      “Kvisete guttunge”
      “Fra ung og hot til not hot at all”
      “Snørrete og vår bak ørene”
      Kunne dratt ut flere også.. !! Haha
      Mem så braa du har sakt fra til noen som gjelder litt, så kanskje hårrullene får hvilt seg litt i tiden fremover og du forblir ung og hot igjen!!:)

    32. Haha, tenkte på deg i går kveld. Her hadde gutta 5 gutter på besøk, og det er ganske MYE gutter, når de nå er nesten 18 år.Men de spilte ikke musikk, og det kan jo overhode ikke sammenlignes. Må være SÅ frustrerende å høre “dunk-dunk” hver kveld. Håper noen tar tak i problemet nå når du har gitt beskjed. For man må jo gi beskjed. Kan ikke ha det sånn! Her går det litt motsatt, for jeg leste på FB, av alle steder at noen hadde blitt vekket av en hund som sto og bjeffet kl 07,15 søndags morgen! Helt til de våknet og mannen sto opp. Det var Bonnie…som bjeffet på en ugle som ulte oppe i skogen….Jeg fikk ikke tak i henne, hun blir helt besatt av å jage vekk alt som befinner seg rundt huset vårt om morgenen, ugler, rev og hjort! Det var så pinlig å lese, at jeg later som jeg ikke har lest det, ellers kommer jo ALLE til å tro at det er Bonnie, hver gang noe bjeffer. Nå har jeg henne i bånd om morgenen. Enda det er et godt stykke opp til naboen altså. Da ungene var små bodde vi i blokk, i Prestestien vet du, og der kranglet de under oss hver gang de hadde vært ute på fest, midt på natten. Nå er Gubben og Birger oppe på taket og fikser skorstein, fint med en blikkenslager til kamerat 🙂 Nyt en stille lørdag , enn så lenge, da 🙂 klemmer

    33. Huff og huff. Sånne hyggelige ungdommer er mest til hygge for seg selv, det er sikkert og visst. Håper den irriterende nabokjerringa får satt sjarmøren på plass. Han skulle nok trengt en skikkelig smekk på egoet sitt. Er spent på å høre utfallet 🙂

    34. God morgen solstråle 🙂 Så kjipt med den snørrvalpen som herjer med musikken og ikke skjønner at han bor i blokk. Bra du har sladret til rette instanser. Det er vel 2 advarsler og på 3. hode og R ut.
      Jeg har bare snille naboer jeg. I tillegg har vi stor eiendom så kommer ikke så tett på.
      Jeg skal ut på Jordbærpikene og møte en venninne snart. Så blir det nok litt sjokko og kake hjemme også på kjærlighets dagen 🙂 Ha en strålende lørdag i hovedstaden og valentines klemmer fra meg :-)♡

    35. Har fått en ny nabo som skal pusse opp en hel del og slikt blir det en støy av. Men slikt stæy må man bare regne med i en kort periode. Hva hår angår så klipte jeg meg nylig og det var bra. Ingen krøller her, skal farge det men ikke enda. Våkna med sur hals i dag og kvalme idag, mulig litt feber. Så det blir ingen tur til mine foreldre i ettermiddag som planen var
      Ha en fin lørdag.

    36. Mornings! Jeg bor så langt ut på landet at naboene ikke hadde greid å irritere om de hadde prøvd aldri så hardt. Men jeg har noen sommernaboer i form av hekkende måker, og DE er plagsomme. Full halloi døgnet rundt på det lyseste, og de tar ikke imot kjeft heller. Men nå har Jegeren skaffet meg øreplugger, og de ligger klar i skuffen- til lysere tider.

    37. Føler med deg her. Uønsket underholdning er nettopp det, uønsket. Håper du får stopp på bråket. Noen av rottene dine burde tatt affere! De kunne skremt han vekk tenker jeg! Grått hår har jeg, men jeg mener det kommer av glade dager eller? Blir ikke håret lyseren av å smile eller???????? Klemsiklem til deg og så håper jeg du får en rolig dag! Klemsiklem 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg