Hva er vel mer fargerikt enn ” BLÅ”??

 

 

I går var jeg på foto-oppdrag for bloggerne som leser bloggen min. Leserne mine ga meg

teamer/stikkord og så var det opp til meg å løse dem med foto-apparatet mitt.

Jeg fikk masse temaer å gå løs på, og dette var listen jeg gikk etter:

 

–  bilder fra Akerselva

– bilder med “blury” bakgrunn eller “blury”  bilde i forgrunn…

– vår-tegn

– en fugl ved Akerselva

– himmel

– vann

– fargerikt

– dyr i byen, ovenifra og ned,  romantisk…

– et kult bilde av søppel

– stor mann eller morsomme ting folk har slengt fra seg..

– en katt

– en skatt noen har slengt fra seg

– en hest ( Veronica vet jeg er redd dem…)

– kule sko

 

Så  med en sånn liste i hånda, så var det bare å vandre ut i verden,  godt kledd og med

“killer- kameraet” rundt halsen ;-D

I går kveld  kunne du se bilder på bloggen min  som dekket : livet langs Akerselva, dyr, og kule sko…

 

 

Og i dag er  et av temaene som du også kan se på listen :

Fargerikt 

Og det temaet kom fra Fru Stussli

Hva er vel mer fargerikt enn område rundt “BLÅ”?? Et herlig sted: en jazzklubb, en kunstskole og mange

gallerier. Om søndagene har de marked i en stor hall der inne, og du kan kjøpe kunsthåndverk, vesker,

votter, luer, kjoler, alt laget av de flotte kunstnerne i området

 

 Og rundt om kring og overalt på utsiden finner du flotte og fargerike grafittier.

Så både det ytre og indre livet ved “BLÅ” er fargerikt <3

 

 

 

 

 

 Litt lenger borti svingen for “BLÅ” ligger en kafe, veldig så fargerik…

Ikke husker jeg navnet på den, og stengt var den også…Men HIT vil jeg gå en gang den er åpen…

 

Så da har jeg vel oppfylt Fru Stusslis tema: Fargerik??

 

Frodith melder: Oppdrag utført!! 😀

 

 

#foto #utfordring #oppdrag #fargerikt
39 kommentarer
    1. venkesstrikk: Og hele området HETER “Blå”. Egentlig en jass-kafe. Og en kunstskole rett ved. Og akkurat i området ved “BLÅ” er alle disse fine fargeklattene. Verdt et besøk dette stedet:-)

    2. ladyaugust: Ja, jeg følger jo opp oppdragene jeg har fått 😀 Og nå er dette oppdraget også fullført 😀 Herlig med farger ja 🙂 Jeg har trent i dag, du vil ikke tror det 😀 Klemmer varmt<3

    3. margarites: Ja, disse grafittiene ved BLÅ er helt lovlige også 🙂 Og spesielt fint laget. De er laget for å utsmykke huset, på oppdrag tror jeg 🙂 Ja, helgene er fine fotosafaridager 🙂 Har noen bilder igjen av oppdragene 😀

    4. Herlige og fargerike bilder! De der kattefigurene rundt vinduet var tøffe. Morsomt å gå ut og lete etter helt spesielle motiver, og skal du gjennom hele listen du har fått, så har du litt igjen 🙂 Man ser med litt andre øyner når man skal finne spesielle motiv. Mange ting man bare passerer uten virkelig å SE hva det er, spesielt når det gjelder graffiti. Det er mye flott der ute på ulike vegger bare man ser godt etter. Ikke alt er hærverk, og det kommer jo selvsagt an på hvor det er også. Jeg vil også en tur i byen å ta bilder en dag, men det bør jo være i dagslys, så da får jeg se til helgen. <3 🙂

    5. Min matgale verden: Ja, jeg har jo knipset noen av dem før, men rottene hadde jeg ikke sett, og heller ikke de på urban moves. Og de bordene til kafeen var helt nytt for meg, og ligger litt unna.. kLemmer tilbake fra en som har trent!! <3

    6. cathrinehenriksen: Har besøket ditt kommet? 🙂 Jo, jeg var heldig med den i går, kanindamen, og også med fine fargerike bildene. Jeg fikk ikke den store mannen din, men kanskje det andre ønsket ditt 😀 Håper du koser deg med familien <3 klemmer på vei <3

    7. rundtomkringtrorjeg: Men dette er et STED som heter BLÅ. Jazz-kafe, konsertsted OG kunstskoleområde 🙂 JEG har også trent i dag, mer om det senere 😉

    8. InoSc: Det ligger på Grunerløkka, hvis man går til Markveien, og så litt ned mot elva, ligger rett ved Akerselva 🙂 Gøy å ta bilder av farger og grafitti. Jeg har tatt mye bilder av grafitti på bloggen her. Liker å finne nye 🙂

    9. Åååå kult område der rundt “Blå ” da , synes så absolutt dette var veldig fargerikt 🙂 Hihi , rotter som spiller på instrumenter , kreative graffitien sin det :)) Og ett par andre andre stilige motiver også ja , spriter opp sånt :))
      Haha og for en måte å løse det andre temaet du tok bilde av først , helt genialt og kjempefestlig …..moro med folk som skiller seg ut er det å , du fant liksom den beste den dagen . Kan umulig ha gått ut flere slike sånne den dagen , kledd i kaninhatt , sånne sko osv 🙂 Unik stil er bra det 😀
      Ha en alle tiders ny uke nå Frodithen 😀 God mandagsklem fra en hoppende glad Pippi <33

    10. Frgane blå, bare tanken setter drømmer i sving…Himmelen er blå, havet er blått osv. Liker jo det meste med blått))Å hadde ikke en Blåmandag…Ble 2,5 time ren inetns styrkeøkt, men da spinning i 30 min som oppvarming. Merker det skjer noe med en gammel skrott, stramer opp her og øker lit her og mister lit der. ))))))))))))))))))))))

    11. lulltove: Jepp, her skal det mores 😀 Er på jobb nå, men skal trene etterpå :-/ Hjælpes!! 😀 Ha en fin og fargerik dag du også 🙂 Klemmer <3

    12. Fru Stussli: Så bra det ble godkjent. Ja, det er fint rundt der, mange morsomme tegninger. Og så var jeg så glad jeg kom over de stolene på den kafeen også, DE var fargerike også 🙂 Håper du får en fargerik dag min venn 🙂 Jeg skal faktisk prøve å trene litt i dag… Hrmf…Uff… ja-ja… kan ikke trekke meg nå… Stor god klem <3

    13. Eva: Jeg synes mye grafitti er veldig fint, mens noe er jeg ikke SÅ glad i. Kommer helt an på hvordan og hvor det er plassert. Men mye av det synes jeg er fin kunst 🙂 Glad i farger jeg også. OG her fikk jeg jammen gjort oppdraget med FARGERIKT hvertfall 🙂 Klem <3

    14. natheless: Takk for det 🙂 Ja, nå er ny uke i gang og full fart, men LITT fri på fredagen, for da skal jeg på tur 🙂 Kos deg du også 🙂 klem

    15. Siv Svanem: Ja, jeg klarte nesten ale på listen i går, de kommer litt etter hvert, i går, i dag og mulig i morgen 🙂 Ha en fin dag 🙂

    16. HERLIG! Oppdrag godkjent! I området rundt blå er det fantastisk. Jeg og Emma liker oss godt der. Slike flotte fargerike vegger skulle jeg ønske jeg hadde i stua <3
      Tusen takk for kjempefine bilder.
      Nå rykker det i Oslo-foten 😀
      Ha en fortryllende mandag!
      Fargerike klemmer

    17. Noen sier at grafitti er stygt og hærverk. Men jeg er ikke helt enig. De som lager den sorten kunst, er jo faktisk utrolig flinke. I de fleste tilfellene altså 😉 Det er ikke jeg som ville klare å gjøre sånne ting med en sprayboks. Og sånn ellers, så synes jeg jo også at dette du viste på bildene her, samme hvordan malingen er påført, var veldig fint. Og jeg liker farger. Så det passet jo veldig bra 🙂
      Blir spennende å se resten av bildene fra listen din 🙂
      Klem ♥

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg