Jepp- da har jeg tatt fram flodhesten igjen… ;-)

…Og det hadde du vel ikke trodd…

Han har hvilt rimelig lenge nå…ikke sant? Du  har ikke hørt stort om flodhesten i det siste…?

Vel, nå har det seg sånn at denne flodhesten har sittet litt for lenge i sofaen…

Ca et år faktisk….Uten så mye som å røre på en lillefinger nesten.. og langt mindre tunge føtter…

Og SÅNT blir det jo ikke flodhest-historier av…

 

Men i dag  har jeg altså fått fatt på flodhest-beina igjen…

Jeg hadde NULL og NIKS unnskyldninger for å la være, selv om jeg lette febrilsk etter noen da jeg så

min kollega komme med trenings-bagen på jobb i dag…

Så da var det bare å slepe med seg de tunge føttene, og prøve å overvinne “det fæle monsteret”…

TREDEMØLLA!!

Og sånn i starten følte jeg meg som en middels LETT flodhest…

Beina trampet ikke SÅ mye som jeg kunne huske de gjorde før….

Vil ikke påstå jeg var noen gaselle akkurat… nei helt klart i kategorien flodhest-steg fremdeles….

Men likevel….

En LITT lettere flodhest…

 

Vel…det var de første 5 minuttene kanskje…

Resten av økten ble stegene bare tyngre og tyngre…

Det kjentes som rumpe og mage var på full fart NEDOVER…

For maken til tunge steg som de  jeg hadde de siste 15 minuttene…de skal du lete lenge etter….

Har vel neppe verken blitt sett eller hørt noe sted før 😉

Men jeg gjennomførte…. 3 km uten stopp!! Jeg håper jeg klarer å stå opp av sengen i morgen 😉

 

Trener du?

Har du lette eller tunge løpesteg?

Finner du unnskyldninger for å slippe å trene?

 

 


#trening #løping #tegninger #jogging
50 kommentarer
    1. 3 km på første løpeøkt er jo bra da! Tviiler sterkt på at jeg hadde klart det! Måtte løpe til bussen i dag og det tar kanskje 1-2 minutter fra meg og da var jeg helt død når jeg kom frem. Jeg løp riktig nok så fort jeg klarte med ting å bære på, men fikk en liten aha-opplevelse på hvor dårlig kondis jeg har! Og når vi i tillegg hadde et foredrag om trening og kosthold på jobben i dag (arrangerte presse-event) så får jeg jo lyst til å komme i gang igjen. Men det er søren meg ikke lett!

    2. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Jeg skal svømme i morgen også, så nå er jeg liksom i gang igjen 🙂 Ja, håper på bare veier snart jeg her, så jeg kan løpe ute 🙂

    3. Jeg er på trening hver onsdag. Begynner med en time som heter Hit kick, og den varer i 45 min. Deretter ca 15 min pause før det er en time med intervall spinning.
      Så er jeg jo på ski hver helg stort sett.
      Denne helgen ble det svømming i bassenget, og jeg koste meg stort.:)
      Jeg liker å være i aktivitet. Synes faktisk at Lydehorn nå kan bli mindre glatt slik at jeg kan komme meg opp der igjen hver dag::)

    4. Min matgale verden: Ja, du må ha EKTE briller ja?? Var det ikke det jeg visste 😀 Men vi ser bare veldig intelligente ut med det 😀 Håper du får en strålende dag min venn <3 klemmer <3

    5. Hehe, så bra at “flodhesten” har kommet i gang igjen, og du ligner jo slett IKKE på en flodhest! Du er mer som en gaselle å regne… og jeg HAR sett deg i virkeligheten, såh! Nå har jeg sett nydelige bilder fra akerselva, og de i tunnelene var utrolig flotte! Samme med anden som landet! Jeg har linse på kamera som fokuserer på motiv og lager “blury” bakgrunn, blir veldig kult, og passer til kakebilder 🙂 Var teater mandag, og klubb i går, så jeg var rett og slett falt litt ut, men nå har jeg addet ritamarita….(var det det hun het?) til listen min og, ser ut som hun går i dine fotspor, med bilder og tegninger, men virket veldig positiv og søt da, også akkurat som deg 🙂 hehe. Ha en nydelig dag, her pøsregner det, og jeg skal hente brillene mine….hos optikeren, ekte briller, tenk det! klemmer

    6. Tung som en flodhest når jeg løper og beskrivelsen liknet på meg den…. psssst….. kan du se om du får sendt meg en melding…. er to urokråker her som savner deg…de bare hoppet inn døra her en dag…. veit du hvem jeg mener ;))

    7. Fru Stussli: Jeg løper også som en skilpadde…men klarer ikke en time uansett jeg 😀 Eller kanskje jeg ikke VIL faktisk 😀 He-he Så moro at dere også er i Sverige da 🙂

    8. Haha torsdag suser vi til Sverige. Vi skal være i Gøteborg til søndag 🙂
      Når jeg skal løpe en time er det saaaaakte løping :-DDD Jeg er verken lett på foten eller hurtigtog 😀

    9. Fru Stussli: 1 time er superlenge, så lenge klarer ikke jeg. Jeg har klart det EN gang, eller kanskje to, når jeg løp kom-i-fom-mila… Da løp jeg en time. Jeg klarer etter en stund å løpe 5 km, uten å dø på meg. Men musikk er et MUST, hvis ikke klarer jeg ikke løpe. ABBA får sprett på beina 🙂 Skjønner du ikke orker svømming som trening etter 8 timer i basseng ja 😀 Jeg skal svømme på torsdag tror jeg 🙂 Og fredag fyker jeg mot Sverige 🙂 Gleder meg!! Klemmer godklemmer <3

    10. ABBA får beina til å kjennes litt lettere ut, tenker jeg? Og ikke minst får tiden til å gå litt fortere. Når jeg skal løpe lange økter (1 time max så ikke superlange, men laaaangt for meg) da må jeg ha ny spilleliste for ikke å kjede meg.
      Svømming er jo min favorittgreie, men etter 8 timer i bassenget i uka orker jeg ikke gå ned for å trene der i tillegg. Skulle ønske jeg kunne gjøre det før eller etter timene mine, men da føler jeg meg så tom…. Svømming er jo supertrening.
      Ha en finfin dag sprekingen
      Mange klemmer

    11. Jeg går veldig mye. Men jogget en hel del på søndag og har så gangsperr at det er sinnsykt, men eg sier bare : godt vondt.. Godt vondt hver gang eg reiser meg haha.

    12. Åse Helen: Nei, jeg bryr meg heller ikke om sommerkroppen…eller dvs jeg tror det er for sent… 😀 Ha-ha… Men jeg tenker også mest på formen, og ikke føle seg pill-råtten, klare å løpe til trikken uten å spy…sånne ting. Og blir jeg LITT fastere i fisken av treningen så gjør ikke det noe heller… 😉 Mer bonus.. Jeg tror ikke jeg får LETTE steg noen gang, det er liksom som om kroppen ikke ER sånn…Men litt lettERE enn før kan jeg vel kanskje få 😀 Ha en nydelig dag du også fineste <3 klemmer tirsdagsklemmer <3

    13. ladyaugust: Nei, jeg trodde jo jeg ikke skulle trene noen gang mer jeg heller…Det så dårlig ut.. Men i går tok jeg meg sammen 😀 Klermmermorgenklemmen <3

    14. Fru Stussli: Ja, du gjør nok lurt i å bytte på treningsmetoder. Jeg har tenkt å svømme litt også, i det bittelille bassenget vi har på jobben. På torsdag. Så lurt med feltseng når man er dårlig. Jeg skjønner godt hun vil være i nærheten når hun er syk. DU er jo superflink med løpinga også da. Jeg var også LITT imponert over meg selv. Nesten hvertfall et halv år siden jeg løp, EN gang, og når jeg klarte 3 km uten stopp er jeg superfornøyd. For det er måten jeg må løpe på. Hvor lenge klarer jeg liksom. Det er min måte 😀 Kjøpe nye øre-klokker/telefoner og løp i vei. ABBA ruler 😀 God morgen <3 Og klemmer med begge armer <3

    15. Så herlig at du er i gang igjen 🙂 Jeg heier på deg og snart løper du som en gaselle med sommerfuggel vingene dine 🙂 Jeg har ikke kommet helt i gang etter jul, men litt aerobic og styrke blir det i løpet av ukene. Jeg bryr meg ikke noe om sommer kroppen, kun å bli i super form. Ha en nydelig dag spreka, og klemmer tirsdags klemmer 🙂 ♡

    16. Så flink du er!!!
      Jeg løp 4 km i dag og 4*4 intervaller inni der. Strålende fornøyd med meg selv etter slike økte selv om jeg er mer som en vaskeklut 😀
      I morgen har jeg et håp om å rekke spinning. Siden kroppen min foretrekker at jeg veksler litt på treningen er det lurt for meg å ikke løpe hver dag.
      Nå skal jeg pusse tanna og ta med det sovende barnet opp. Hun vil helst være i nærheten når hun føler seg dårlig. Så i natt er det slått opp felt seng ved siden av meg 😀
      Ha en riktig god natt!
      Mange nattaklemmer

    17. margarites: Ja, føler meg superflink. Og jeg har nå drevet massiv unnskyldningsjakt i dagevis. Bagen sto klar på jobben, og kollegaen jeg trener med kom MED bag…og jeg så den…Og nå hadde jeg NULL unnskyldninger…Så da var det i gang 😀 Og skal svømme på torsdag 🙂 Må jo stå på litt igjen nå da, komme i god-rytmen 😀 Onsdag er fin turdag ja :.-D Nattaklem <3

    18. Skjønner hva du mener! Kjennes ut som om jeg får hjerteinfarkt eller noe slikt når jeg prøver meg på å jogge 10 min på mølla 😮

    19. Jammen er du flink som finner frem joggeskoene igjen. Her er det null trening, men litt turer blir det innimellom. Har liksom ikke funnet igjen gnisten eller lysten til å svette inne på et treningssenter, sammen med naboer, og foreldre fra jobben. Og så sier jeg jo til meg selv at jeg skal bli flinkere å gå turer, men det dukker stadig opp en unnskyldning for å la være en dag. Skal skjerpe meg, for litt mer aktivitet hadde absolutt vært på sin plass. Men ikke i morgen, for da er det kveldsmøte på jobben igjen…men kanskje på onsdag? Det tror jeg er en bra turdag 🙂 <3

    20. natheless: Ja, håper jeg kommer ut av senga i morgen. Men kjennes greit ut ennå 😀 Jeg blir aldri bedre i løpemåten heller, jeg HAR tunge steg, ferdig med det liksom: Ha-ha…men de føles enda litt tyngre etter en kilometer 😀 Nattaklem <3

    21. ja IKEA shopping i timesvis er trening nok :D:D
      Du spretter nå rundt på snikfotosafari og skyggefotogreier og turer på landet og hit og dit -så lenge man er aktiv så er det nok mener de lærde…..bevegelse er alfa omega…så treningen er jo bare plussen :D:D
      klemmetingene i haugevis<3<3

    22. Å, hjelp som jeg føler med deg!!!! Bena mine er helt “ødlagte” etter å ha gått om kapp med naboen i dag. 7 kilometer er greit det, men ikke når man skal beinfly den siste kilometeren og det er stiv oppoverbakke. Hun er mye sterkere enn meg, og mener at vitenskapen sier, at når du er sliten, da er du bare halvveis???? Jeg følte meg som en elefant som trampet fram, så i forhold til flodhesten var det ille. Men vi får jobbe på, ellers blir det vel enda verre med årene? Lykke til med støle ben i morgen! Klemsiklem 🙂

    23. Eva: Det beste er jo egentlig å gå,men nå følte jeg at jeg måtte i gang litt MER, få litt kondis, føle at jeg gjør litt skikkelig. Skal svømme litt også 🙂 Jøss du har vært flink da, tatt av så mye og trent så mye. Men lurt å ta det med ro nå ja, om du fikk betennelse… Men jeg skal også finne noe god trening for å få meg opp på fjellene og NED Igjen også,uten for mye menisk-problemer… KLemmer i vei <3

    24. rundtomkringtrorjeg: Jeg orker ikke sånn intervall. Det gir meg liksom litt stolthet å kunne løpe LENGE i strekk, om det ikke er så fort…Så da må jeg gjøre det sånn…Eneste måten jeg har fått det til på…og helst nedoverbakker også 😀

    25. cuskima: Nei, ikke trene når det ikke føles riktig. Jeg har jo ikke hatt energi har det føltes som, på et år nesten…Så da har det ikke vært noe…men nå må jeg i gang igjen 🙂 IKEA er trening god nok det 😀 Klemmer i fleng <3

    26. Ritamarita: Ja, jeg klapper og klapper 😀 Ja, jeg er veldig i rykk og napp-trener, holder opp og plutselig er jeg i gang igjen og er med på løp, og så er det fullstendig stopp igjen. Jeg begynte jo ikke før jeg rundet 40 😀 Jeg tegner i Paint, og så lagrer som JPG-bilde, og da er det bare å laste det inn som om det skulle være et bilde 🙂 klemmer på vei <3

    27. annebe: Ja, det er mest morsomt UTE 🙂 GÅ eller jogge ute er faktisk ikke verst… Helst gå 😀 Vi er visst ingen løpefamilie, for her går det tungt 😀 Ja, 3 km er imponerende spør du meg 😀 Hi-hi Klemmer tilbake <3

    28. Usj…å sette i gang med trening etter lang tids opphold er jammen meg ikke noen spøk akkurat.
      Jeg trener sporadisk. Er en stund siden sist. For mitt treningsapparat er litt overlesset av rot kan man si. Men jeg går tur i stedet. Da får jeg frisk luft i tillegg.
      Kan si at da jeg begynte å trene for en del år siden, tok jeg av 26 kilo 😉 Men så måtte jeg slutte. Fikk betennelse i føttene. Da la jeg på meg ca 10-15 kilo igjen. Men har nå kommet godt igang igjen med tur, og så har jeg ikke så god matlyst lenger. Det har resultert i et vekttap på 18 kilo.
      Så det å bevege seg har MYE å si.
      Kjempeflink er du altså, som tar tredemølla 🙂 Den kan ikke jeg ta. Knærne mine liker det ikke.
      Masse lykke til videre. Snart er du forvandlet til en elegant gaselle 🙂
      Motiverende klemmer til deg ♥

    29. uff da, men måtte smile for meg selv her)) Joda kjenner til dette. Men du…Inertvall 2min jogging, 1 min rask gange. 20 min totalt. Funker) Lette steg så kommer alt av seg selv.. Aldri en unskyldning for og slippe og trene, heller en unskyldning for og trene))) Er et magisk liv når du har knekt koden))

    30. orker ikkje trene for tiden -er så mye trakking på jobb opp og ned trapper i leiligheten ut og inn med hundejentene…….og ikkje helt i form….men nå har eg fri til torsdag så eg koser meg hjemme. Tok en treningsøkt på IKEA i dag forresten :D:D
      klememtingene <3<3

    31. Så fint du er i gang igjen…jeg trener jo ikke for tiden…men i dag fikk jeg endelig gått en liten tur..og det aller beste med det er jo den friske lufta 🙂
      Tror jeg har ganske lette løpesteg..jeg er jo fra en “løpefamilie”..men nå er det gåing som gjelder 🙂
      3km er vel en bra start..og mot sommeren er du nok i toppform 🙂 Klem fra meg<3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg