Frodithen – får foto-oppdrag fullført….. ;-)

Som du vet var jeg på foto-oppdrag i helga..

Høres ut som jeg er en berømt fotograf eller noe liksom, og at jeg drar på lange oppdrag for store magasiner i  eksotiske land eller liknende…Men neida…det er jo bare trauste, men lekne Frodithen, som er på oppdrag for leserne sine.

Jeg ba om foto-temaer for min lille vandring på søndag. Og temaene rullet inn… ( Se nederst under bildene….)

Jeg har gjennomført: bilder fra Akerselva, en kanin-dame i stedet for hest eller katt, kule sko,  noe fargerikt og nå er turen kommet til

 

Ovenifra og ned:  oppdrag fra movingon.blogg.no

Og det ble MEG…så klart…

Mennesker egner seg bedre knipset ovenifra og ned, en nedenifra og opp. Bare prøv selv… 😉

 

Et annet tema jeg måtte få med var  Rundtomkringtrorjeg.blogg.no sitt forslag om  noe blury…

Han brukte et ord jeg aldri har hørt, bokeh,  men jeg oppfattet det som at enten skulle det i forgrunnen være litt tåkete, ELLER det i bakgrunnen. Jeg aner ingenting om dette sånn rent teknisk, eller på noen kunstnerisk måte, men jeg lovet at jeg skulle da klare å få til noe tåkete noe… 😉

 

Jeg tror det var noe sånt han mente… ELLER?

 

Hekleriogra.blogg.no slang inn et ønske om HIMMEL. Og jeg var litt i stuss da jeg så det grå, kjedelige og kjølige været som ventet på utsiden…Men hvem sier at det måtte være DEN himmelen jeg skulle knipse?

Jeg fant min egen himmel jeg… 😉

 

Til slutt noe som kan gå under kategorien: kult bilde av søppel (Annebe), Noe morsomt noen har slengt fra seg (Cathrine) eller En skatt noen har mistet (Elin Slåen) 😀

 

Her var listen jeg fikk av leserne/bloggerne: 

–  bilder fra Akerselva

– bilder med “blury” bakgrunn eller “blury”  bilde i forgrunn…

– vår-tegn

– en fugl ved Akerselva

– himmel

– vann

– fargerikt

– dyr i byen, ovenifra og ned,  romantisk…

– et kult bilde av søppel

– stor mann eller morsomme ting folk har slengt fra seg..

– en katt

– en skatt noen har mistet

– en hest ( Veronica vet jeg er redd dem…)

– kule sko

 

Da sier jeg bare OPPDRAG UTFØRT!!

Ha en fin dag <3

 

 

 

 

54 kommentarer
    1. Tattavkvinnene: Takk, Ja, nå er jeg rød altså 🙂 Og jeg fikk jo så mange fine oppdrag i helga som var, så jeg hadde jo oppdrag for en hel dag…Og de har vart i mange dager på bloggen 🙂 Klemmer <3

    2. Hehe så kreativt å ta bilde av den bygningen! Går forbi der hver gang jeg skal på postkontoret og har ofte tenkt på at jeg skulle tatt et bilde av den, men glemmer jo kamera hver gang 🙂 Veldig koselig bygg! Og så knall, fin farge du hadde på håret nå! Skikkelig fresh og fin <3 Klem

    3. Hekleri og Ra: Ja, må finne på noe rart når man skal lage sånne løsninger,og når naturen ikke varter opp selv 😀 Så gøy du liker tegningene mine 🙂 Glad!

    4. Ja hva skal jeg kalle fargen? Gammelrosa med et hint av plomme? Den er ikke for prangende på ser jeg, og det liker jeg. En sånn farge man kan bruke til det meste. Midt i blinken spør du meg. Lurer på om noen av barna kommer til å kommentere det i dag, de får med seg sånne små detaljer, i alle fall flere av småjentene 🙂 Ha en fin dag, nå må jeg fly, for skal åpne om 15 min. Klemmer <3

    5. Grete/Margarites: Hvilken farge fikk du igjen? Jeg sendt 16 sånne og husker ikke hvem som fikk hva 😀 Ja, jeg bruker bare neglelakk om våren og sommeren, men da hele tiden også 🙂 Jeg har jo en jobb hvor vi ikke skal ha sånt, men ferien ja da passer det perfekt 🙂 Ja, den shortsen…merkelig 🙂 Sikkert fra i sommer 😉 Ha en fin kveld 🙂 Klemmer <3

    6. Du har virkelig fått med deg temaene, og fanget dem med kameralinsen. Skyskraperne er jo genial, sånn skulle flere hus piffet opp en ellers så grå murvegg. Shortsen liggende i snøen, regner ikke med at noen har gått den av seg nå på vinteren. Men rart hva folk kan miste av og til.
      Når jeg kom hjem fra jobb og møte i kveld lå det en søt liten pakke i postkassen min. Tusen takk for den kule neglelakken! Det var en koselig pakke å finne, og fin farge også. Blir mer lakkering av negler nå når våren nærmer seg 🙂 Klemmer <3

    7. Helge: Ja, den er veldig spesiell, og jeg har ikke sett den før egentlig. Men når jeg hadde ordet HIMMEL på listen , så passet det jo bra 🙂

    8. annebe: Ja, ikke sant, noen har gått av seg shortsen liksom…men må vel være en stund siden 😀 Så det kunne jo være en skatt noen hadde mistet eller det var bare rar søppel 😀 Håper du har en fin dag Annebe <3 Klemmer til deg <3

    9. Det må jeg si var bra gjennomførte oppdrag 🙂 Superfine bilder av deg…der du stråler så fint 🙂 ..også var det jo stilig med det søppel/skatt bildet…merkelig ting å slenge fra seg…hehe…
      og den himmelveggen var slik at jeg gjerne skulle hatt den på soverommet 🙂 Klem fra meg<3

    10. nei nei var fint bildet alikevel……..og må det hete noe…..:D kanskje du bare tok et smashings bilde på frodiths måte?
      klememtingene her har vi alle årstidene…..hahaha <3<3

    11. Hest finne du på festningen, der er politihestenes treningsstal, og der kan du gå inn og se på gratis mens de trener! haha
      da har du hest i fart og trening!:P haha

    12. cuskima: Ja, jeg hadde visst ikke forstått dette BOKEH-greiene helt rett heller 😀 Men det skal jeg lære mer om, for han kan mye om foto denne mannen som ga oppdraget 😀 Så deilig med fri på en tirsdag da 🙂 Kos deg maks.Klemmer og fine dagen <3

    13. Moving On: Jeg hadde det kjempegøy jeg 😀 Moro å gå sånn å se etter ting på en liste 🙂 Og foreløpig har jeg funnet mye av oppdragene 😀 Jeg fant jo ingen hest da… men.. Stor klem tilbake 🙂

    14. Geniale bilder -eg likte nok best det med deg og det litt blurrye nr 1 😀 ha en smashings dag -eg har fri på en tirsdag og det kjennes merkelig hahahahaha <3<3<3

    15. Du har løst dette bra syns jeg, var ikke helt det jeg mente med bokeh, men det går så fint, skal legge inn noen bilder hva jeg mener, og…Tusen takk for pakken)))))))))))))))))))))))))))))))

    16. Fru Stussli: Ja, himmelveggen er fin. Hele huset er malt sånn, og ser du nærmere etter står det skrevet “skyskraper” på et skilt til venstre der 🙂 Jeg har ikke lagt merke til det huset før, men når jeg skulle gå etter oppdrags-liste, så la jeg merke til det 🙂 Ønske god bedring til frøkna da 🙂 og tenker hun blir fornøyd med å få en kose-høne 🙂 Ha en fin dag<3 klemmer til deg min venn <3

    17. Eva: Ja, den er like fin hele tida, DEN himmelen. Og bygget heter skyskraper, se på venstre, et skilt der 🙂 Hengelåsene er ved Akerselva, det var der jeg tok alle bildene på søndag 🙂 Det er noen kilometer med mye forskjellig å se på 🙂 I dag blir det ingen bilder, det er mørkt når jeg er ferdig på jobb. Bilder tatt nedenifra får fram henge-kinnene mine 😀 Og de henger egentlig IKKE, men ser sånn ut nedenifra 😀 Ha-ha Ha en strålende dag 🙂 Klemmer <3

    18. venkesstrikk: Høydehus ja 😀 Dette huset heter faktisk “skyskraper” om du forstørrer litt så står det borti venstre på huset, på et skilt 🙂 Ha en fin dag du også 🙂

    19. natheless: Nei i dag er det bare snø på utsiden her, så blir ikke mye å ta bilder av 😀 Og jeg kommer meg ikke ut før jobb-slutt. Og da er det nesten mørkt.. Ha en fin tirsdag du også 🙂 Kos deg med vinterferien 😀

    20. passion4lifeandtravel: Takk for det 🙂 Moro å gå sånn på oppfordring altså 🙂 Koste meg jeg, og ble en del bilder 🙂 Ha en fin dag i snødrevet Mette <3 Klemmer <3

    21. Og oppdraget var utført på herlig vis 😀 Kanskje søplet og himmelveggen var mine favoritter, men så er det alltid koselig å se bilder av deg Frodith. Like smilende og søt som in real life 🙂
      Jeg skal kaste meg over no hønesøm her, på oppdrag fra frøkna 🙂 Er man syk (nesten frisk igjen) trenger man en kosehøne. Sånn er det bare!
      Ha en finfin tirsdag vennen
      Mange klemmer

    22. Fantastisk vakker himmel altså. Den er nok alltid blå med spredte skyer vil jeg tro 😀
      Og ja, du har helt rett, bilder av mennesker ovenfra er bedre enn nedenfra. Det har vel noe med alle dobbelthakene å gjøre tenker jeg 😉 Dem man har når man bøyer hodet litt 😉
      Kjempefine bilder. Jeg likte godt det med hengelåsene. Det var stilig, og hvor er det mon tro? Jeg leste nettopp en bok ser du, hvor det var en bro i Paris med fullt av hengelåser. Den broen skal jeg oppsøke neste gang jeg er i Paris. Men regner med du ikke gikk helt til Paris? 😉
      Ha en strålende ny dag med kjekke utfordringer og gleder 🙂
      Klemmer på vei ♥

    23. Jepp, oppdrag utført! Du blir verdenskjent her på bloggen nå vet du, for din fotografiske kreativitet! Herlig alt sammen. Hva skal du nå fotografere? Lykke til med fortsettelsen. Ha en fin tirsdag! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg