Med øynene på stilk… ;-)

Når man har fått “foto-linse-øyne”, så er verden en stor lekeplass… Man kan bare TA FOR SEG av fotomotiver der ute.. Så fort man er ute av døra, så fyker Frodithen av sted, med øynene på stilk. Det tittes i vinkler, ovenifra og ned…eller nedenifra og opp, rundt hjørner, og bak busker… Men mest av alt bare dukker motivene opp HELT av seg selv, når man har fått sånne kamera-øyne…

Kanskje man kan virke litt VEL sær, men jammen kan man finne mye rart og artig også…

Fine skulpturer av snø

…midt i Akerselva, ved fossen….

 

 

 

Eller bare hvordan ting speiler seg på de merkeligste steder….

Elva speiler seg i en metallvegg som står der…. og gir en merkelig effekt

Man blir veldig klar over verden rundt seg, når man har fått “linse-øyne” Veldig oppmerksom….

Og jeg liker det!

 

Er du oppmerksom på de fysiske omgivelsene dine til vanlig?

Hva er det rareste du har tatt bilde av? ;-D


 

 

#foto #fotooppdrag #Akerselva #Oslo
27 kommentarer
    1. Merker at jeg har blitt mer bevisst, men er nok ikke like god som deg på å utforske og på å dra med meg kameraet overalt. Hm, kommer ikke på noe spesielt rart jeg har tatt bilder av, men jeg føler meg ganske snål når jeg står i vinduskarmen og danderer kaffekoppen min, et par magasiner osv. før jeg knipser i vei. Jeg bor i 1. etasje så jeg får en god del snåle blikk for å si det mildt x) Men foto er jo så gøy!

    2. Karina Larsen: Ja, jeg er helt ram, radaren er på med en gang jeg spretter ut døra….øynene titter og verden bare POPPER opp, og kameraet er ALLTID med 🙂 Og da blir det noen blinkskudd innimellom også. Jeg tar maaaange bilder, og NOEN blir fine:-) God natt til deg Karina, klemmer nattaklemmer <3

    3. Vi er nok aller best som oss selv ja 🙂 Men har det jo ikke mer morsomt enn man gjør det til selv 🙂 Så jeg fortsetter å gjøre meg til foran kamera jeg 😀 Hehehe… Blir jo noen blinkskudd av og til 😉

    4. Eva: Ha-ha, den synes jeg var herlig :–) Ja, vi er litt morsomme 😀 Jeg har også tenkt på det, når man står der og knipser og knipser for å få et bilde med LITT mindre rynke-aktig look, eller litt mindre poser under øynene om man tar den eller den vinkelen osv…Og så er det jo bare tøys…VI er da så FIIIINE så!! Trenger ikke være SÅÅÅ nøye liksom 🙂

    5. ingerslilleverden.blogg.no: Ja, det er utfordring nok det. Jeg mener det finnes motiver overalt 🙂 Og det er supergøy å ta bilder av verden rundt seg 🙂 Håper du har en fin kveld også 🙂

    6. Sånne øyne har visst jeg også stadig vekk. Det rareste? En vinsj kanskje! 🙂 Den så ut som en mann med kameraet klar på fotostativet. Det var lenge siden, den gangen vi fremkalte bilder i butikken 🙂 Flotte bilder du hadde tatt av spennende motiv! 🙂

    7. Flotte bilder av naturens egen kunst 🙂
      Jeg har linseøyne når jeg går tur i alle fall. Og også ellers, hvis jeg ikke har det travelt. Liker å oppdage små ting som fint kan bli store om de kommer på et bilde 🙂
      Det rareste jeg har tatt bilde av, må vel være meg selv. Se for deg der jeg stiller kamera opp, ute i naturen, enten på stativ, eller en sten, eller annet…Og så står jeg der og gjør meg til foran kamera, med fjernkontrollen i hånden, prøver å se verdensvant ut, akkurat som en fotomodell 😛 Og det blir som regel mer enn ett bilde. For jeg er jo aldri fornøyd med de første 15 liksom 😉 Tror nok noen synes jeg er ganske rar da ja 😉

    8. Fine bilder! Personlig synes jeg naturen har utrolige mange fine motiver. Små og store kunstverk- høyt og lavt 🙂 Jeg liker også ta bilder, men må nok innrømme at i disse dager går det mest i hverdagsfotografering av unger og dyr. Utfordring nok bare de,t hehe.
      Ha en fin kveld videre 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg