En litten grøsser for de som ikker er SÅ tøffe… ;-D

Kjenner du disse to?
Stjernene i en av grøsserne som gikk på 60- og 70-tallet på barne-tv…
Vel, nå kan du sette deg tilbake å nyte…En helaften med “horror”!! Hvertfall synes vi det da vi vokste opp … Foruten om Pompel og Pilt, var disse to de verste vi kunne tenke oss å bli plaget med på natterstid, i de små søte sengene våre.. ;-D
Det mest negative er at vi som vokste opp i en tid hvor verden var i svarthvitt, mister noen av våre illusjoner…
Verden VAR visst i farger den gangen også…;-)

Har du noe forhold til Pernille og Mr Nelson?

Var du redd dem, eller likte du dem? ;-D

 


 

#barnetv #skummelt #svarthvitt #dukkefilm
49 kommentarer
    1. Er så glad at jeg kunne se 5 myror er fler enn 4 elefanter på svensk tv jeg da. Hatet norsk barne tv. 🙂

    2. Tattavkvinnene: Ja, de var superskumle 😀 Og vaktmesteren i Pompel og Pilt var verre, og hun damen med alle eskene i P & P. Helt vilt 🙂

    3. Mamma har snakket om de mange ganger, også har jeg sett litt på det. Blant annet i mediehistorie-timene 🙂 Skjønner faktisk veldig godt at de her var skumle! Det samme med Pompel og Pilt, har sett hele den DVD-samlingen med dem, og fy sørne for noen skumle skapninger. Jeg likte egentlig minst han vaktmestern, ugh!
      Jeg tror ikke vi hadde så mange sånne da jeg vokste opp, den eneste jeg kan komme på at folk var skikkelig redd er nok Hufsa. Nå synes jeg bare synd på Hufsa når jeg ser henne i ettertid, hun virker nesten litt foresleket i Mummitrollet til tider x) Hehe

    4. Ojjjj der var de ja. Uff jeg var faktisk veldig redd det programmet som liten 🙂 de var bare såååå skummel. Hehe min svigerinne fikk seg en veske i gave fra datteren for noen år siden. Og gjett hva? Ja den hadde bilde av Pompel og Pilt i sort hvitt på hele veskens forside. DET ble en spesiell veske 🙂 og nei, det skal ikke jeg sy 🙂

    5. Jeg likte de ikke enkelt og greit. Skumle syntes jeg at de var, og hadde det ikke travelt med å sette meg forann tv da de gikk.

    6. Eva: Ja,ikke sant…Det var noen rare historier og innhold i barne-tv den gangen…Psykedelisk liksom 😀 Men moro å mimre om nå 🙂 Klemmer nattaklem<3

    7. Ja, husker godt det paret der 😉 Men har ikke noen vonde minner eller noe. Tror jeg skjønte allerede den gangen at det bare var film 😛 Hehehe. Merkelig barne TV vi hadde i grunnen 😉 Men, det er jo mye som er merkelig i dagens barne TV også… 😉

    8. Jeg likte dem jeg. Pernille var jo så søt og snill, og mr. Nelson var jo bare litt urydding liksom. Gode minner av både det og mye annet. Men Pompel og Pilt synes jeg var kjedelig. 🙂

    9. annebe: Ja, han var ekkel…og det var noe med stemningen som gjorde det skummelt likevel…Og brorene til Tralle Tonetroll var jo superskumle…Laaaange bein…:-D Klemmer <3

    10. Måtte alltid se på dem..men likte ikke Mr . Nelson …søstra mi gjemte seg bak en stol når vi så på det…Egentlig merkelig det der for han var jo ikke så skummel egentlig, men han var så ekkel..hehe.. Klem<3

    11. Åse Helen: Å ja…du husker dem ikke så godt.. Jeg tenkte jeg skulle si du var AAAALT for ung…men SÅ mye yngre enn meg er du ikke 😀 Og flere på din alder som husker dem, så det går vel mer i hva man likte 🙂 Klemmer mer <3

    12. Å ja Pernille og Mr Nelsen ja, og Pompel og pilt, det var jo barne-tv det,hehe. Jeg var vel for stor til å være redd tror jeg:) Og så var det Flipper og Skippy og Lassi 🙂 Vi hadde ikke tv før jeg gikk på ungdomsskolen, men jeg var ofte på besøk hos søskenbarnet mitt og så tv. Husker også at vi samlet oss og så månelandingen 🙂

    13. Miss Imperfektum: Nei, han var en skikkelig sleiping.. Og trodde han var så tøff 😀 Men var jo en veldig feiging 😀 Tenk for en fantasi de hadde som laget det 😀

    14. cuskima: Ja, mange var søte, men plutselig vardet noen som gjorde alt fælt…brorene til Tonetrollet og sånt…Og den gale vaktmesteren 😀 Og hun med eskene ja 😀

    15. Ritamarita: Nei, jeg var nok ikke SÅ redd disse jeg heller, mest brorene til Tralle Tonetroll…Og Pompel og Pilt fra samme tida ;-D Klemmer snart nattaklemmen <3

    16. er du gal……pompel og pilt var hysterisk skremmende…….reparer,piletere, multiplisere… og hun gale med den babyen og eskene….mine eeeeeesker mine dyrebare eeeeesker, nei vet du hva…..sortkvitt er skummelt altså
      Permille og mr Nelson var jo søte…..han litt blasert vet du med solrbillene sine og litt americæææsnk….og Tonetrollet var så søt sånn lykketroll….
      Ellers var jo Colargol en hit…..min søster elsket ham….og vår robåt heter Gollagoll for hun kalte han det :D:D
      <3<3

    17. Helge: Ja, det er ganske morsomt at vi kan få tilgang til dette her, på You Tube. Men det var i farger da…Pompel og Pilt er i svart-hvitt på You Tube. Ha en fin kveld du også 🙂

    18. Grete/Margarites: Jeg synes de “brorene”,som Nelson sa, var veldig skumle…så bare beina.. Jeg har også vært på Villa Fridheim, stor opplevelse, der lå de…dukkene bak et glassmonter…Og et herlig hus <3 Men de var i farger 😉 Klemmer til deg 🙂 <3

    19. ladyaugust: Baltazhar var helt konge 😀 Men ingen slår Mr Nelson og Pernille OG Pompel og Pilt 😉 Det måtte i tilfelle være “Brogin og den magiske melodien”…Husker du DEN?? 😀 Klemmer Søsklemmen <3

    20. Mr. Nelson en rik nosk-amrikaner var han liksom. Husker de to der meget godt. En av flere klassiskere i svart-hvitt før databarna kom til verden. Hurra for svart-hvitt TV og det som var og er tatt vare på i så måte. Ha en fin kveld.

    21. Ja jeg husker godt Pernille og Mr Nelson, og det var i svart/hvitt. Mr. Nelson var litt skummel og de der store brødrene til Tralle Tonetroll, som vi bare så de digre beina på…. Spennende og litt skummelt på samme tid. For et par år siden var jeg innom Villa Fridheim ( nord for Hønefoss?) og der var disse to figurene utstilt sammen med veldig mange eventyrtablåer. Huset i seg selv er et “kråkeslott” som jeg var glad jeg endelig fikk besøkt. Jeg har ikke tall på alle gangene vi har kjørt forbi på vei på ferie. Vel verdt å stikke innom dette museet om du drar forbi der en gang. Trenger ikke bruke kjempelang tid men kjekt å gå gjennom. Klemmer <3

    22. hahaha jeg blander dem 😀 Mr. Nelson og Pernille så jeg masse på og den startmelodien har brent seg fast hahaha men Professor Baltazar var en kuuul serie 😀 Sove godt søs og drøm fiiine drømmer. Jeg måtte dra gitaristen ut på småsnopshopping for litt siden for det var helt tomt meeen ikke nå mer <3

    23. ladyaugust: Men i Pernille og Mr Nelson er det ikke en eneste liten Gorgon med skjønner du.. Det er bare Mr Nelson…Men har er skummel nok har…Og de store brorene til Tralle-tone-troll 😀 Som man bare ser beina på 😀 Ja, i natt skal jeg sove hvertfall 😀 Klemmegodklemmen<3

    24. Du vettu hva eller..Englene ler alltid av meg fordi jeg har ennå mareritt om han Gorgon vaktmester eller hva han het og alle dørene og om å gå seg vill, fyttiskjiten det var ille barnetv, værre enn den værste skrekkfilm så jeg har ikke tenkt å gå inn på youtube å se for da blir det en ille natt altså haha Goodklæmmesøsklæmmen <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg