Det begynner å bli trangt her…. ;-)

Ja, du vet jo at vi bor rimelig trangt som det er… Huset blir av og til for lite føles det som….

Og når jeg i tillegg drar huset fullt av alskens tøydyr, så blir det jo ikke akkurat større plass for meg og samboeren til å boltre oss på. Vel, nå er det sånn at jeg FØRST fikk ETT  tøydyr i huset. Nemlig Vaniljeogpepper 1. En liten hvit tøyrotte, som etter noen uhell fikk en plasterlapp.. Henne fikk jeg tilsendt i posten  av bloggeren: Vaniljeogpepper.blogg.no, som mente jeg trengte en liten hvit rotte. Og det gjorde jeg jo…

Vaniljeogpepper brukte hele sommerferien 2013 på å reise rundt å besøke forskjellige bloggvenner av meg. Hun hadde sitt livs sommer 🙂

 

SÅ fikk jeg tilsendt en grønn, fin liten høne av Fru Stuslli, på stussli.blogg.no. Høna var heklet av Fru Stussli selv, og høna trengte hybel i byen, for å gjennomføre noen studier ved Universitetet… 😉

Og høna fikk navnet Høne-Pøne Von Bentasil,og sammen med Vaniljeogpepper 1. levde hun livet i sus og dus her hos meg..

 

Påsken 2014 tenkte jeg det var tid for en liten blogg- turnè igjen. Denne gangen en tur for TO. De var innom noen bloggere før de på et vis ble søkk borte…. Og jeg så ikke snurten til dem på mange måneder.

Så mens disse to rakkerne var på jordomseiling eller noe, så fikk jeg heklet meg et par nye rotter sånn rett før jul nå. Jeg måtte jo ha NOEN til å drive julekalenderen sammen med meg 😉

Så slik kom Vaniljeogpepper 2. og  Kanelogsukker til verden…:

 

 Kanelogsukker til venstre og Vaniljeogpepper 2 til høyre…

 

Men ikke nok med det…Når Vaniljeogpepper 2 og Kanelogsukker var ” i lagingen”,  så syntes Cuskima.blogg.no  så synd på meg, fordi  hun trodde jeg bodde HELT uten tøyrotter for tida….Så hun sendte meg likegodt et par rotter. Et søskenpar fra Bergen, som trengte et fosterhjem…Og hvor var bedre enn hos meg tenkte hun….

Så da rett før oppkjkøringa til kalenderen,så kom Salt OG Pepper i hus…

 

 

Og det var bare helt herlig det, for da jeg hadde julekalender på bloggen her i desember, så hadde jeg jo kjempegod hjelp

 

 

MEEEEN, nå skal jeg komme til saken…..

I forrige uke, onsdag eller torsdag eller noe kom det nemlig plutselig en pakke i posten igjen…. De to bortkomne : Vaniljeogpepper 1 og HønePøne Von Bentasil, som har vært borte nesten et år, var plutselig i sving igjen. SÅ her er et lite bevis på at de er hjemme igjen:

Et stykk Høne-Pøne og en liten Vaniljeogpepper 1 med plasterlapp.. Litt slitne men i god behold 🙂

 

Og så klart et lite bevis på at bildet er tatt NÅ…Gårsdagens innlegg sammen med dem 😉

 

Så nå kan du se at det begynner å bli trangt her:

Fra venstre: Høne-Pøne Von Bentasil, Vanijeogpepper 1., Vaniljeogpepper 2., Kanelogsukkker, Salt og helt til høyre Pepper. Og NÅ får de sitte oppå sofakanten der en stund.

Det blir ingen blogg-turne på disse med det første 😉 Jeg har ingen tøyrotter og miste nemlig!!

 

 

 Ha en fin dag, med eller uten tøyrotter 😉

 


 

 

 

 

#vaniljeogpepper #hønepøne #tøyrotter #bloggturnè
66 kommentarer
    1. Moving On: Den hvite med plaster er Vaniljeogpepper 1. Den rosa heklerotta er Vaniljeogpepper 2.Den lille svarte er BARE Pepper. Og den lille hvite UTEN plaster er Salt…;-)

    2. NEI SÅ KULT!!
      VELKOMMEN hjem til småtrollene, som har vært såå lenge borte!
      så stillig at det er kommet hjem.. lurer på hvilke historier det har fått oppleve og ikke minst – HVOR har de vært!!
      Men kjenner jeg er litt forvirret med salt og pepper og saltogpepper nå!! hahahah!!

    3. Så gøy!
      Kan tenke meg de har opplevd mye moro, tenk kunne de ha snakket… Hvem vet hva de har sett og hørt, de er nok fulle av historier 😉
      Syntes det er så spennende med ting som har vært borte men kommer igjen.
      Kunne ofte ønske ting kunne snakke jeg.
      Kan tenke meg de er glade for de nye vennene de også har vært så heldige å få nå som de kom hjem til deg igjen 😀

    4. cathrinehenriksen: Ja,sprørs det. Da får jeg hvile litt 🙂 Og det trengs 😀 Klemmer fin tirsdag til deg. Her er den ikke så særlig.. MEN den kommer seg nok snart.. 🙂

    5. Oslopadde: Ja, hjemme igjen endelig. ET år brukte de.. Men nå er gjengen samlet,og det går strålende. To av dem ligger på jobben..;-) Men jeg er her under pleddet, med hodet mitt.. klemmerpaddeflat <3

    6. Jippi!!! 🙂 Endelig er de hjemme. Jeg får vel hilse på dem snart? De har det bare bra, håper jeg? Det blir nok litt spennende for dem å komme hjem til et hus som er fullt av andre rotter – det var jo ikke sånn da de dro! Men de venner seg sikkert fort til det, og den gjengen som har bodd der nå disse siste månedene tar vel godt i mot dem tenker jeg 🙂
      Hils! 🙂

    7. Og tenk at det er ikke bare du som er glad i dem, men jeg og <3 happy å se at de har kommer hjem. Håper de ikke blir sjalu nå når de har blitt så mange. Gleder meg allerede til neste kalender 🙂 påsken?

    8. Elin Slåen: De er glad for alle velkomst-ønsker 🙂 Og koser seg hjemme her. OG jeg også 🙂 Ja,tenk at alle var så glad i dem…og ble lei seg når de forsvant…Men nå er de her for godt 🙂 Vaniljeogpetter er et morsomt navn det også da 😀

    9. Oi, wow- tenk at de skulle finne veien hjem igjen <3 <3 <3 Åhh, nå blei jeg såååååå glad faktisk 😀 Og, man kan aldri ha for mange tøyrotter (hekled, sydd eller trikket), akkurat som man nesten ikke kan ha for mange levende dyr heller (kremt) <3 <3 Og ingen har man råd til å miste <3 <3 <3
      Velkommen hjem, Vaniljeogpepper (ikke petter, som jeg skreiv en gang- ha ha) og Høne-Pøne Von Bentasil!

    10. Ritamarita: Ja, som du ser, de nikoser seg på sofakanten og foreløpig går det bra, og de holder fred.. Men når de begynner å rase, da er det slitsomt her altså…Og det er jo snart påske…og det er under sånne høytider de våkner til 😉 Håper dagen din har vært fin <3 Solstrålen <3 klemmer i vei <3

    11. cuskima: De ser ganske DVASKE ut så jeg tror livet har vært rimelig KJEDELIG 😉 Så her blir det nok leven etter hvert 😀 klemmeri og ra <3

    12. natheless: Vi får bare være glad for at de er tilbake igjen 🙂 OG blir spennende å se hva som skjer med alle sammen framover ;-)Snart påske igjen…

    13. ellers spist 😀
      hahaha jammen bra posten fungerer om enn litt treigt…kan jo være de har vært over hele verden på eventyr? du får spørre dem….:D
      klemmerier <3

    14. Helge: Ikke mulig å få ut av dem noe som helst!! 😉 He-he… Deres munner er lukket med syv seil, som uttrykketsier.. Ja, vi har festet litt her i helga, de deltok litt i det stille på karnevalet 😀 Nå skal de leve livet i sus og dus her en stund før det blir voldsomt med sprell.. Ha en fin kveld 🙂

    15. cathrinehenriksen: Men nå er de her,og skal bare ut på tur hvis jeg vet de kommer vel fram OG tilbake igjen 🙂 Det er HELT rolig her 😀 Merkelig nok… KLemmer til deg<3 Jeg er gjennom dag 1...PUH!!

    16. cuskima: Ja, riktig, det som ikke er stjålet, kidnappet, eller brent, dukker opp igjen…antagelig…Og disse gjorde 🙂 Flinke postfolk 😉 De nikker og bukker og hilser til deg <3 klemmer <3

    17. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Ja, det er VELDIG kjipt at de var borte nesten et år,men nå er de her, og jeg skal kos meg med dem. Og de skal ikke ut på tur med det første 😉 He-he…ja de formerer seg…

    18. Kjersti Sandnes: Ja, du hadde vel det 😀 Det er foreløpig rimelig god plass også 😀 Håper du har fått bakt fra deg i dag 😀 Klemmer <3

    19. Fru Stussli: Ja, når er de endelig tilbake, og det er jo en giga-gjeng her 😀 Jepp, hus på landet må det bli, og skulle vært oppe hos deg der vettu 🙂 Så du innlegget i går? Så får du se samboeren også 😀 Hi-hi…nesten ekte hvertfall 🙂 Mulig jeg snurrer inn på bakrommet i løpet av kvelden 🙂 Klemmer fra hele gjengen 🙂 <3

    20. MOONBEAMSCORNER: Ja, her blir det aldri noen turne igjen…Hvertfall ikke på en stund 😀 Og du da, rett fra agurkhjørnet :-DHI–hi… Din koffert er helt borte altså? På ordentlig? 😮 Klemmer <3

    21. ladyaugust: Ja, de brukte et år fra siste sted, men nå er de her. Og skal ikke sendes vekk mer 😀 Håper du har hatt en bra dag 🙂 Jeg er litt surmulete om dagen…:-( MEN…det tar seg vel opp snart…kjenner jeg meg rett. Klemmersøsklemmen <3

    22. natheless: Ja, her får jeg bygge ut 🙂 De er visst litt hemmelighetsfulle…Men hjemme igjen er de hvertfall 🙂 Ha en fin mandag du også <3

    23. Grete/Margarites: Ja, nå er det hvertfall her, uansett hvor de har vært 🙂 Det er rolig og gemyttlig stemning her foreløpig ;-D Nei, ikke dyre i kosten akkurat 😀 Ha en fin kveld <3 klem <3

    24. Anita Berge blogglisten_b4f2d2: Ja, nå er det skikkelig mange her 🙂 Og de er foreløpig ganske rolige 😀 Håper du har hatt en flott dag 🙂 Klem <3

    25. Dette var gode nyheter. Hurra for dem og dere ble nok glade når dere så hverandre igjen. Men hvor har de vært? Veit du det, slike tøydokker har jo evig taushetsplikt men kanskje du kunne tolke litt ut av kroppspråket når de kom på gamle tomer igjen. Ser slik ut at de vel motatt og godtatt av resten av gjengen. Syns du kan arrangere en velkomstfest for dem etterhvert – og mimre litt, se tilbake på hva slags ting de utførte siste gang de var hjemme. Bra at de kom tilbake – det ble nok både ro og jubel i heimen hos deg nå. Ha en fin kveld.

    26. Hihi , ja jeg kjenner jo litt til den historien ….de ble borte og det var trist ja 🙁 Men så kom de nye og det var en fin trøst både for deg og oss 🙂 Men , haha ….nå hvis eg begynner å rote med navnene deres så må ikke du ta deg nær ( eller dem håper jeg ) de er jo SEKS stykker nå 😀
      DEN rottegjengen , hihi …..håper jo at de ikke lager rabbalder HELE tiden 😛 Ja for du MÅ jo faktisk bo med de ja ….skjønner at dette kan bli en liten utfordring …Har liksom hele leiligheten full nå så :)) Rottepasser Frodith <33 😉
      Håper det ikke byr på så mye problemer da ....:-o Gode klemmer og ønsker deg en så fin uke som det er mulig ;))

    27. jippiiiiiiiiiii det er så kjekt med alt som ikkje er stjålet eller brent…det dukker opp igjen sa min mor…..
      velkommen hjem HP og VP1
      klemmetingene <3<3<3<3

    28. Hi-hi, der det er hjerterom er det husrom 🙂
      Morsomt med så mange flotte skapninger i hus! 🙂
      Ha en fin dag hele gjengen <3
      Klemmer

    29. Det finnes ikke noe bedre enn når dem man er glad i, kommer til rette etter en tids fravær. Så glad for å høre dette. Best å passe godt på nå fremover 🙂
      Klemmer <3

    30. Så koselig at de bortførte er kommet hjem igjen <3 Jeg regner med de kommer til å sove mye de første ukene, men du verden for et levend det kommer til å bli når våren kommer 😀 Nå er det like før du ikke må kjøpe deg hus på landet. Jeg skal si ifra når noen av nabohusene blir ledige 😀
      Stooooooooooor klem til hele flokken din og til deg <3
      Ha en strålende dag!!!

    31. Uffja, skjønner godt du er redd for å miste dem igjen, nå som du endelig har fått samlet dem sammen igjen 🙂 Har jo selv en rampekoffert som har blitt borte, og det er jo ikke greit 🙁 Mulig den er på en sur agurk turne`??? Min dag blir helt uten tøyrotter 🙂 Klem fra agurkhjørnet? 🙂

    32. Ja, det er bare å bygge på, de må jo ha plass alle sammen. Så fint de kom hjem igjen da, de to bortkomne? Hva hadde skjedd? Får vi historien eller er de hemmelighetsfulle? Kos deg med hele gjengen og ha en fin mandag! 🙂

    33. Jippi! Så endte det godt og de to bortkomne har kommet hjem. Rart hvordan noe bare kan forsvinne i posten. Men happy ending er alltid bra. Nå begynner det absolutt å bli folksomt hos deg, og jeg håper de kommer godt overens alle dyrene, og at det ikke blir noe sjalusi mellom dem. De er heldigvis ikke så dyr i matveien, så de spiser deg ikke akkurat ut av huset. Ha en fin dag 🙂 Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg