Naturens diamanter i fritt fall…. ;-)

Ja, er ikke dette diamanter…så vet ikke jeg…

Og i går…mens du lå og grov i jorda etter hestehov, for å kunne sende meg et bilde….Så var JEG en snartur ute i skogen ved jobben. Jeg stakk i all hast i en pause, for å se om den lille gule sto klar der ute med bustehodet sitt og bare ventet på meg…

Men det gjorde den IKKE ..

.Oppe i skogen befant det seg tegn på andre rikdommer…Selv om ikke GULL-klumpen var å se, så befant det seg altså mengder med “diamanter”…. Og det var vakkert det..Men ENDA vakrere er det å se når disse diamantene krymper…og blir bittesmå…for så å gå over i flytende form..

 

Da er det vår da!!…Når den lille demningen, det lille vannet, den lille fossen….går fra å være blåforssen og diamant-aktig.. til å frese nedover lia der i fritt fall…mens den slenger ut en stråle her og en stråle der… DA er det vår da…Jeg kan til og med risikere å bli våt…

 

Og det er ikke sånn at jeg ØNSKER å bli våt av dette is-vannet…Men hvis valget stod mellom en real kald-dusj ELLER evig is-belagt foss….VEL, da velger jeg kald -dusjen i naturens flytende diamanter 😉

 

Jeg kunne jo begynne å SKINNE litt etterpå 😉

 

 

 

 

 

 

#vår #vinter #is #snø #vann #foto #skatter
66 kommentarer
    1. nope…både min søster og min bror bor for langt vekke…de siste 10 årene spesielt har eg merket det…vi vokste opp sammen, og så oppdro eg dem og så bodde vi i samme hus med egne leiligheter…..så begynte de flytte hit og dit…og eg er her….hahaha 😀

    2. jepps de er kvinner i dag hihihihihihi 😛
      ja nei eg gleder meg så veldig…..vi sees altfor sjeldent :/ men nyter desto bedre tiden vi har sammen. Geografi er noe dritt hahahahaha
      klemmetingene <3<3

    3. cuskima: Ha-ha, lufte kvinnehundene og vaske kvinneklærne 😀 Klart du skal konsentrere deg om søsters til helgen, ikke noe blogg 🙂 Bare kos på UTSIDEN <3 skjønner jeg godt 🙂 Klemmer<3

    4. hahaha ja nei sant…..eg prøver komme meg gjennom bloggene her,men ble mye når det ble flere dager på rad eg ikkje har hatt tid å lese alt på.
      Noen legger ut inntil 4 innlegg og så er man veldig opp tatt eller kommer inn i en samtale med en etc så flyr jo dagen….neste helg blir det litt hektisk for meg for min søster kommer og da blir ikkje blogg prioritert….ser henne 1-2 ganger pr år likssom
      men men man kan alltid lese blogger senere…..er bare at ikkje alt er like in the now da hahaha. men men får gå:)
      Nå skal eg feire kvinnedagen med å gjøre kvinnetingene mine…..lunfte kvinnehundene og vaske kvinneklærene mine
      klememtingene <3<3<3

    5. cuskima: Nei,, da er det ikke så rart 😀 For alt i går handlet om det at jeg var der nesten 😀 HI-hi. Vi hadde superdag <3 Klemmer <3

    6. aha HAHAHAHAHAHA guriland eg er trøtt enda skjønner eg…..eller noe eg ikkje fikk med meg—–lesrt ingen blogg i går for eg var ikkje hjemme…..så det sto sikkert der .
      Håper dere hadde en fin lørdag 🙂 klemmetingene <3<3

    7. cuskima: Jeg lo jo over da, hos Supermannfamilien. Og måtte jo komme ut av rommet jeg bodde på 😀 He-he. Det var supermann som hadde vekket meg 😀 klemmer<3

    8. åh gratulerer med ny laptop :D:D
      kl 8 på besøk en søndag….eg hadde myrdet den som kom hit hahahha ment de var cruel and unkind 😛
      Klemmetingene <3

    9. cuskima: Ha-ha..Jeg sov også som en stein helt til kl 6 omtrent…og sov litt mer etterpå igjen..og kl 8 gikk jeg ut til Lille Supermann og familien. Nå er jeg hjemme og styrer med ny Lap-top. Fin men uvant 🙂 KLemmer stor klem <3

    10. cuskima: Å joda..jeg så du var oppe og slang i 4-tida et eller annet sted… 😀 Ha-ha Nattens dronning 😉 Gratulerer til deg også 🙂 Klemmer <3

    11. OMGAWD knapt lagt meg hahahahah, nei ikkje helt sant……men 645 er jo natt
      ha en super søndag gratulerer med dagen!!!!
      klemmeting <3<3

    12. Vakkert! Det første bildet så jo virkelig ut som de flotteste diamanter eller krystall 🙂 Naturen har mye fint å by på, det er helt sikkert! I går var jeg en tur på Fornebu og der nede gleder jeg meg til å knipse litt bilder en dag! Utrolig fint nede ved vannet <3

    13. Det ER så mye vakkert som naturen selv lager, og er spesielt glad i sånne egne is-skulpturer naturen lager. Og når solen skinner, så er det jo så klart diamanter.

    14. Fru Stussli: Ja, om du skal sitte ute og strikke og Emmerten plutselig er blitt så stor at hun har kjæreste, da er det ikke lenge før du ser Frodithen nede i svingen der altså :-)Jeg vil også sitte ute å strikke 🙂 og kjenne våren. Ja, is er vakkert…NESTEN så vakkert som hestehov…men bare NESTEN.. :-)Klemmer vårklemmer <3

    15. Fantastiske bilder! Tenk at vann blir så vakkert når det fryser og sola skinner <3 Men når jeg tenker meg om, ønsker jeg det egentlig dit pepperen gror. Nå vil jeg ha flere hestehover, sol og varme!
      I morgen skal Emmert besøke kjæresten sin *fnise* og da skal jeg jammen sette meg ute i sola og strikke. Tenk på det du! Utestrikk med utekaffe <3 Da er det vår da!
      Stoooooor vårklem

    16. cuskima: Kos deg masse med egenpleier, og fest i morgen, og sløving i dag 😀 hvis du skal det 😀 Så fint med prinsessebesøk <3klemmer <3

    17. hadde besøk av fineste prinsessen….datteren min og vi koste oss med te og litt tytings…..fri i dag og har litt planer for egenpleie for eg skal egentlig på fest i morgen
      men du ER jo en diamant<3
      Nå er det litt mat her
      klememtingene <3

    18. cuskima: Ååå,så koselig sagt <3 Jeg er glad om jeg er litt diamant og slipper den kalddusjen nemlig 😀 Ja, jeg vil helst ikke ha de i hodet om vinteren 😀 Håper dagen har vært god <3 klemmer <3

    19. margarites: Ja, jeg synes det ble så fint bilde, og liknet så veldig diamanter 🙂 Ja, jeg husker den gang lykken var en istapp å sutte på en vinterdag 😀 Håper du har hatt en fin dag på jobb <3 klemmer<33

    20. du er nå en diamant allerede du fineste <3
      Vakre bilder av is.....de er vakre,men farlige når henger ned fra en topp eller en fjellside over der folk skal gå....men ute i naturen der de ikkje skader noen kand e bare henge for meg-rene juvelene
      ha en smashings dag klememtingene <<3<33

    21. Istapper er fascinerende, og kan absolutt sammenlignes med diamanter. Og bilde ble nydelig, morsomt å se hvordan de former seg. de blir liksom ikke glatte men mer ruglete nedover. Synes de er flotte, og det er mange barn som har gått og sugd på en istapp vinterstid 🙂

    22. Helge: Du må ta bilder av disse rådyrene en gang. Du er jo skikkelig badeglad om sommeren, og det er mye fint å se utpå 🙂 Men som sagt isen er også vakker som den er nå.. Og her hvor jeg jobber er det masse is fremdeles 🙂 Ha en fortsatt fin dag du også 🙂

    23. ingerslilleverden.blogg.no: Jeg har kameraet alltid i veska, og jeg bruker det MASSE… Tusen takk for gode ord, jeg vil gjerne slippe å dusje i is-diamant-vann 😀 Ha en nydelig dag du også <3 klem

    24. Det smeltes fort nå så isen er borte. Men nye kustverk komemr til snart da blomstene spirer frem men det er tross alt en tid til. Ser frem til da holma suser i skogen og fuglene synger og til nattbad i mørke. Og da uten at jeg vet det kan det stå et rådyr eller elg like ved og titter.
      Ha en fin dag fortsatt.

    25. Eva: Jeg var ute i skogen, rett utfor veggene på jobben nesten..Og der er en dam, og en foss, og midt i der så var de. Jeg zoomet veldig, og fant et utsnitt jeg likte 🙂 Det liknet så på diamanter 🙂 NESTEN like fint som en utsprunget hestehov…NESTEN 😀 Her er energien økende. Heldigvis. Hjelper at det er litt lysere for meg, og at noen av de kjipe tingene endret seg litt, leilighet og sånt 🙂 Ha en nydelig dag fine Eva <3 Stor klem med energi <3

    26. passion4lifeandtravel: Ja, naturen har sine egne flotte diamanter 🙂 Ikke sant 🙂 Ha en flott fredag du også Mette <3 klemmer i vei <3

    27. natheless: Ja, de likner på diamanter disse her hvertfall 🙂 Jeg finner ingen hestehov, men snøsmelting og bar plen teller LITT det også 🙂 Klemmer fredagsklemmen <3

    28. ladyaugust: Ååå, de var koselig sagt det 🙂 Jeg vil nemlig helst slippe å dusje i sånt vann, så glad om jeg skinner litt uten 😀 Hi-hi Håper det har gått fint hos parasitt-legen <3 kLemmersøsklemmen <3

    29. cathrinehenriksen: Ja, jeg var ute en halvtimes tid, og det var det 🙂 Fikk fine bilder på den lille tiden 🙂 Kos deg med pizzaer og shining 🙂 Klemmer i vei <33

    30. Jeg har ikke vært ute i naturen på en uke. Så jeg ligger skikkelig bakpå med vårtegnene, bortsett fra en liten tur ut i hagen da 😉 Men altså…her har slappheten tatt meg så til de grader, og jeg har null energi. Så planen er å begynne på søndag, for nå meldes det fint vær fremover 🙂 Jeg får ta det med små skritt 🙂
      Nå er det jo sånn at folk begynner å bemerke at jeg ser sliten ut. Og jeg som alltid har klart å skjule det med sparkel og farger…..Ikke nå lenger tydeligvis.
      Men ja, istapper, det er så utrolig fascinerende synes jeg. Og de du fikk fotografert her, var jo virkelige diamanter…Så nydelige <3
      Er ikke istapper her. Det har vel knapt nok vært noen hele vinteren. Det har vært en mild vinter. Helst litt høstlig. Så ja, jeg er veldig klar for våren nå 🙂
      Ønsker deg en fortsatt deilig dag 🙂 Vårklem på vei til deg <3

    31. annebe: Ja, naturen er vakker 🙂 Og is kan være riktig så pent, når lyset kommer på riktig måte 🙂 Men hestehoven glimrer med sitt fravær.. Kos deg hos mormor <3 Klemmer og fin dag til deg også vakre <3

    32. Therese: Ja, de diamantene er fine altså 🙂 Og enda finere på bilde nesten 😀 Håper du har en flott dag med alle dine gjøremål :-)klem <3

    33. For et nydelig innelegg. Ja, istappene er som diamanter og så herlig det er når de smelter i vårsola! Kos deg i dagen. Jeg får ta en tur etter hestehov i ettermiddag, men om jeg finner noen blir jo spennende. Her er det maaaaaaaaaaaaaaaaaaange som plukker med seg inn ja. Akkurat sånn det skal være. Herlig med disse dagene i forventning før alt liksom eksploderer. Klem til deg på fredagen.

    34. det første bilde var stilig =) Istapper kan man godt kalle for diamanter =) Fascinerende å se på og ikke en som er lik 😉 hehe…

    35. Du skinner fra før du Frodithen 😀 Å ja til flytende diamanter , haha ;-D Flotte bilder du fikk med deg på den lille turen :)) Vakkert <33
      Ønsker deg en suveren start på helgen nå 🙂 Her skal det fikses litt hjemme og skal prøve meg på de mini pizzaene troooor jeg , haha ;-D
      Klemmer for full hals ;)) <33

    36. Flott natur vi har..og dette ble noen vakkre bilder det glittrer av….
      Så får du jakte videre på hestehov senere i dag…jeg skal en tur til mormor på formiddagen 🙂
      Klem og fin dag til deg <3

    37. Kjempe nydelige bilder å stå opp til på morran må jeg si, dette likte jeg virkelig godt 🙂 Så nå fikk jeg en fin start på morran, hihi 🙂 Håper du får en fin dag på jobb idag 🙂 Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg