Hva er det som skjer med folk i juli…?

Helt sikkert er det hvertfall at på et eller annet tidspunkt i juli, for en god del år siden, så flagret hormonene vegg-i-mellom hos noen og enhver. For det er et faktum at nesten ALLE bloggvennene jeg har er født i MARS….ca 9 måneder etterpå…

Det kommer klynger meg bursdager, men de aller fleste i mars.. Jeg fører jo, som dere vet litt statistikk, over forskjellige ting 😉

Og nå har vi hatt bursdag på søndag og tirsdag her i blogg-leiligheten min. Og i dag er det en velkjent kar, for noen og enhver, som har bursdag!! Det er min bloggløse bloggvenn: HELGE

Helge har ikke blogg, men er en av de som blogger jevnt og trutt uansett, hos andre. Og han er bittelitt heldig også. For ikke bare  får han litt feiring av bursdagen sin her hos meg, men han er også den jeg trekker fram hvert år når vi feirer “De blogg-løses dag” 😉

Helge har fått mange og lange bursdagsinnlegg her før, så i år blir det kortvarianten. Men for deg som ikke kjenner han:

Helge er en kar på min alder vil jeg tro Han er flink å skrive, og har alltid en koselig kommentar på lur når han er på besøk.

Han er mye ute og sykler, eller går på ski, når han ikke er på jobb. Han er en av de første til å finne seg et tjern å bade i, når snøen smelter…Og han bader langt utover høsten om han kan, i tjernene “sine”. 

Helge liker å være med på litt sprell her på bloggen ,og han har deltatt i både “Høstutstillinger”  og “Peter Pan-utstilinger” i  “Galleri Frodith”. Han har også vært med på Karnevals-opptog her på bloggen min, to av årene jeg har gjennomført det 🙂

 
  I år utkledd som KJELE 😀

Så hvis du ikke kjenner Helge, så er det ikke bare å smette bort på bloggen hans…for den har han ikke. Men du kan treffe han her hos meg…ELLER du kan håpe at han begynner å lese DIN blogg 🙂

 

Så Helge:

Gratulerer med dagen i dag!! Håper den blir kjempefin!

Håper du får en god og bløt kake noe sted, for min er som alle de andre årene tørr og full av data-mel 😉

 

 

Kjenner du Helge?

Har du noen bloggløse bloggvenner?

 


#bursdag #bursdagsinnlegg #gratulerer
65 kommentarer
    1. fjellgeitbundingen: He-he..Ja, og det er helt tilfeldig når jeg klarer å tegne folk. Jeg har et par bloggvenner jeg har prøvd en del på men ikke er fornøyd med. Det må være noe jeg har sett eller lest, som passer, og jeg må ha en god dag ved laptopen 😀

    2. karidansen: Jeg er født i mai jeg 🙂 Og jeg kjenner jo klart folk med bursdager i alle månedene. Men det er merkelig så mange av bloggvennene mine som har bursdag i mars 😀 jeg merker det kanskje litt ekstra fordi jeg skriver bursdagsinnlegg 🙂 Jeg la deg til på følger-listen. Helge kommer nok innom og ser kommentarene 🙂 Ha en fin kveld 🙂

    3. Jeg er marsbarn…….. Søstra mi og jeg er født på samme dag, men ikke samme år. Jeg har alltid tenkt at jeg trolig ble skapt i juni – hvis jeg regner ni måneder tilbake.. Uansett i den aller lyseste og heteste perioden av året! Ellers må du hilse til Helge Bursdagsbarn Jeg kjenner ham ikke ( tror jeg) , men han virker som en artig kar! 😀

    4. Silje: Ja, han har noen han besøker, og det er nok en 8-10 stykker hvertfall. OG vi har sagt han bør starte egen blogg, men det vil han visst ikke 🙂 Så han blogger hos oss, og det er koselig 🙂 Moro at så mange har vært inne og gratulert 🙂

    5. Helge: Så moro du kom innom nå. Jeg har sluppet gjennom alle kommentarene , så du fikk meg deg de fleste, og det kommer vel kanskje noen flere også 🙂 Så koselig med å spise ute. Her blir det også middag nå. Kos deg på kino 🙂

    6. Hobbystua: Jeg har også bursdag på våren, i mai. Og jeg kjenner noen andre bursdager også. Men det er ekstremt mange i mars 😀 Og en del i november-desember 😉 Det er moro å feire litt bursdager på blogg. Jeg synes det er lett å skrive om de fleste, for man kjenner jo folk etter hvert litt 🙂 Når i juli er du født da??? 🙂 Ha en fin dag du også 🙂

    7. annebe: Ja, du må regne han som en bloggløs bloggvenn du 🙂 Jeg ser han er hos deg også 🙂 Koselig du kommer innom med gratulasjoner 🙂 Håper du har en nydelig dag Anne <3 klemmer til deg også 🙂

    8. Tusen hjertelig takk til alle som gratulerte meg i dag. Dette er stort. Her er det grattis fra Oslo, Kongsvinger, Bergen, Horten og fra mange andre steder. Tusen takk til alle sammen. Dagen har vært fin, spiste ute med venner, det ble bakt potet med bananspiltt til dessert. Og etter det var det kaffe og marsipankake, kratig mat så det er godt man bare har bursdag 1 gang i året. I kveld skal jeg og 2 til på kino og se “Kvinner i for store herreskjoter”. Ha en fin kveld.

    9. Ja denne karen har jeg sett flere kommentarer fra hos flere bloggere . Så mange gratulasjoner til deg Helge og håper du får en fortsatt fin dag med flott kake som frodith har bakt til deg:-) Du er snill som passer på at dine bloggvenner får en hilsen og kake du frodith. Ja våren er liksom en bursdagstid det,,men jeg selv er født…i juli:-)) Ønsker deg også en fortsatt fin dag:-)

    10. Hipp hurra for Helge 🙂 Føler jeg kjenner ham litt jeg også..for han legger stadig igjen en hyggelig og gjennomtenkt kommentar 🙂
      Virker som han liker å være aktiv og i naturen….håper han får en fin dag 🙂
      Klem til deg og bursdagsbarnet :))

    11. Mariann Sæther Tokle: Ja, jeg har jo ikke noen Facebookside jeg, så jeg vet bare om de som legger igjen noe her, ELLER er usynlige 😀

    12. cuskima: Her også, vakkert vær <3 SÅÅÅ deilig. Skal gå hjemover i dag også 🙂 Ja, jeg vet du også kjenner Helge litt, ser han er hos deg også 🙂 Så vet det er mange som kjenner han 🙂 God klem til deg søteste <3

    13. dedicat: Jeg har også en del andre ting jeg liker å holde på med,men jeg får alltid tid til å blogge også. Jeg er jo veldig interessert i foto også, og det er en bra kombinasjon. I travle tider skriver jeg litt mindre og har litt mer foto 🙂 Kos deg med drivhus og blogg så mye du orker 😀

    14. Mariann Sæther Tokle: Jeg har to bloggløse bloggvenner…Da tenker jeg ikke på alle de jeg ikke SER, som ikke kommenterer. Men jeg tenker på de som faktisk er innomm, legger igjen kommentarer og jeg blir litt kjent med. Den ene er venninnen min og den andre er Helge. Jeg har hatt et par andre også, men ikke sett dem på en stund nå.. Åse Helen var en av dem, men hun fikk seg heldigvis blogg, så det var fint 🙂

    15. Gratulerer med dagen Helge!!!! veldig hyggelig med kake og supermasse hilsener fra oss i Blogglandia. Han pleier alltid gratulere alle mine bursdagshilsener og dine -følger med på manget og mye og farter rundt på sykkel og handler ,bader og er på endel tur får eg inntrykk av -i nærområdet 🙂
      Ønsker en fantastisk dag til Helge og alle andre -her i Bergen skinner solen fra en skydri himmel !!!!
      I love spring <3

    16. Jeg syns jeg kjenner igjen mye i meg med det engasjementet, det har fulgt meg hele livet. Peis på eller hopp av, ikke noen mellomting. Altså nå snakket jeg om å engasjere seg i det man har lyst til. Så jeg har en mistanke om at bloggen kommer til å veksle mellom 1 og 2 etter som drivhuset ”vokser” til fra nå og utover. Han en herlig dag og kreative stunder fremover 🙂

    17. fjellgeitbundingen: Ja, tenkte jeg fikk tegne han i tjernet der, jeg har jo ikke sett han , så her får fantasien finne på noe sprell 😀 Håper du har en fin dag også Fjellgeita <3

    18. Eva: Åå, så godt at du skal på tur <3 Håper på bilder etterpå. Ja, det er ikke mange menn på blogg. Jeg har nå tre mannlige bloggvenner MED blogg. Og en uten 🙂 Tenkte jeg fikk presentere de for hverandre en gang 😀 Kos deg masse på tur da Eva <3 Klemmer med sola i øynene <3

    19. dedicat: Ja, er det noe jeg liker å holde på med, enten jobb eller privat, så har jeg noe over middels engasjement ja 😀 Jeg går inn for ting jeg synes er moro 🙂 Og blogg er gøy, og det er mye fine folk her på nettet, så litt må man engasjere seg skal det være noe poeng…synes jeg da. Den dagen jeg blir litt sånn halvveis…så blir det ikke halvveis…for da har jeg sluttet i stedet for… Moro at du har blogg da. Og du er ikke den eldste bloggvennen jeg har, har et par damer i alderen også 🙂 Ha en flotters dag 🙂

    20. Grete/Margarites: Ja, han er en laks tror jeg, spretter rundt i vann, så fort han får sjansen 😀 Og sykler masse 🙂 Håper du har en fin dag, her skinner sola og tror jeg må gå litt i dag også 🙂 Klemmer til deg <3

    21. Min matgale verden: Ja, ikke sant, du har sett han i sofaen her før 😀 Han skulle jo fått kake av DEG da 😀 Ikke den tørre kaken min.. Ha en vakker dag min venn <3 klemmer <3

    22. Fru Stussli: Herlig med bursdagssang 🙂 Han leser det helt sikkert og kommer nok med en kommentar til på slutten av dagen, hvis jeg kjenner han rett 🙂 Ha en fin dag vår-Bente <3 klemmer med høye vårhyl <3

    23. rundtomkringtrorjeg: Nei, det er ikke så mange menn, men det er NOEN med blogg. Jeg kan presentere dere for hveandre en dag 😉 Her hos meg. Mulig du har dem på listen, men nettopp kommet en ny kar på min liste hvertfall 🙂 Kos deg siste dagen 🙂

    24. passion4lifeandtravel: Ja, alle som har bursdag, og hvis jeg får snusen i datoen hvertfall, får innlegg 🙂 Håper du har en fin dag også Mette! Klemmer til deg og kos du leger igjen bursdagshilsner <3

    25. Gratulerer så mye til Helge 😀 Kjekt med bursdag 🙂
      Jeg kjenner ikke Helge, men pleier å lese det han kommenterer her hos deg, hvis han har kommet meg i forkjøpet 😉 Det er litt sånn høydepunkt, for jeg har inntrykk av at ikke så mange menn blogger, eller leser blogg. Og kjekt å lese en manns synspunkt på saker og ting 😉
      Jeg har bloggløse bloggvenner ja 🙂 Til sammen ganske mange på de bloggene jeg har, men i alle fall 2 på denne bloggen jeg skriver mest på 🙂
      Ha en kjempefin dag i dag Frodith, og Helge også så klart 🙂 Her skinner solen, og livet er herlig. Jeg skal på tur 🙂
      Solskinnsklemmer på vei <3

    26. Jeg stoler på deg Frodith at Helge er en knakandes kjekk kar så ”leverer inn bursdagshilsen” til han. 😀 Ikke har jeg bursdag i mars heller, men min gamle mor har som jeg har nevnt i bingoinnlegget mitt, 91 år. Kanskje hun skal være glad for å ikke vite at hun har en sønn på 67 år som ikke gjorde som Kjell.. men klinte til med en egen blogg… leer.. Men ennå en gang.. du har et herlig engasjement… takk 🙂

    27. Helge: Ja, du må komme innom å ta en titt senere også, er mange kommentarer allerede 🙂 Kose deg masse i dag da med kino, venner og kake 🙂 Ha en fin dag 🙂

    28. Gratulerer med dagen til Helge! Jeg kjenner ham ikke, men ser jo stadig at han dukker opp på bloggen din, og mener jeg har sett ham kommentere hos andre også. Han høres ut som en tøffing som bader så fort snøen har forduftet, det høres ut som en kald fornøyelse…men de sier at det er sunt. Ha en fin dag, her skinner solen alt 🙂

    29. Hipp Hurra for Helge. Ja, han sitter ofte her han, når jeg er innom hos deg, og det virker som en koselig kar. Alltid med på litt gøy, og virker som en aktiv fyr. Jeg likte veldig godt den der kaken…..så ut som sjokolade i flere lag….og siden han feirer her hos deg, så blir jeg her jeg, har nemlig fri idag…skal prøve å ikke spise HELE kaken da….og jeg må jo vente til Helge starter ballet, for bursdags”barnet” skal ha kake først! Sånn er det bare! Ha en heftig onsdag Frodith 🙂 klemmer

    30. Hurra for Helge!
      Jeg er en av de heldige som har besøk av denne fyren med jevne mellomrom 🙂
      Helge hvis du leser dette. Så synger jeg bursdagssangen for deg 😀
      Hurra for deg som fyller ditt år!
      Ja, deg vil vi gratulere!
      Alle i ring omkring deg vi står,
      og se, nå vil vi marsjere,
      bukke, nikke, neie, snu oss omkring,
      danse for deg med hopp og sprett og spring,
      ønske deg av hjertet alle gode ting!
      Og si meg så, hva vil du mere?
      GRATULEREEEEEEEEEE
      Ha en strålende bursdag!!

    31. Kjener ikke denne karen her, er ikke så mange menn her inne, lit synd egetligt( flott kake og gratulerer han med dagen, selv har jeg ikke før i Desember)) Ha en toppers dag, selv skal vi siste dag på sranden og nyte))

    32. Gratulerer med dagen Helge:).Ønsker deg en fantastisk bursdag.
      Så gøy at du laget dette blogginnlegget for han, Frodith.
      Jeg har sett han legge igjen mange flotte kommentarer på mange av bloggene jeg leser, og han har også en gang lagt igjen en kommentar på det første innlegg på den andre bloggen min, passion4therapy :).
      Jeg virkelig liker å lese alle hans fine og varme kommentarer rundt, og du er heldig som har han som en bloggløs venn.
      Jeg har forresten tenkt mange ganger på hvorfor ikke han som skriver så fine kommentarer og ganske så engasjert i bloggverden, ikke skriver en blogg selv. Så Helge dette er en oppfordring til deg: Ta oss gjerne med på dine sykkel og skiturer, og fortell om om stedene du nyter i naturen :).Jeg hadde ihvertfall erklært meg som fast leser til og med før første blogginnlegg!
      Bare ut av alle de koselige innleggene du har rundtomkring på andre sine blogger, og ikke minst gjennom dine interesser som Fine Frodith presenterer her 🙂
      Ønsker deg virkelig en superkos bursdag 🙂

    33. Tusen tusen takk – og et herlig bursdagsinnlegg. Sjelden jeg er her så tidlig men idag måtte jeg bare ta meg tid til det. Har satt av tid til både kino, møte med venner og kakespising idag. Forventer noen sms iløpet av dagen fra fam nrudnt forbi. Men nå må jeg løpe, stikker innom ikveld igjen. Tusen takk igjen for en fin tegning. Ha en fin dag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg