Tøffe gutter med kaninører..

Jeg lurer på om det er noen i arbeidslivet som har noe i mot gutter i 20-årsalderen…og vil spille disse et puss eller noe?

For hvorfor ellers kan en bedrift, en butikk, finne på å kreve at en unggutt som så vidt er kommet over kvise-stadiet og all dårlig selvtillit, skal ikle seg et par kaninører for å stå å selge påskeegg og annet små-nips???

Når du så vidt har avsluttet videregående, og skjegget har kommet så vidt i gang under huden der, så er ikke drømmen å stå som en Playboy -bunny på TGR….Og at det attpåtil kanskje er påkrevd at du  SMILER  der du står, for du skal jo tross alt selge noe..

Jeg synes det er skikkelig dårlig gjort, og tenker at sjefen for denne butikken må være litt ondskapsfull….men jeg kunne likevel ikke la ørene til den ene gutt-ungen være HELT i fred, da jeg var innom der og handlet….For når man ser en lettere dunete guttunge, med tonnevis av ATTITUDE og et litt olmt blikk, stå der med lilla kaninører som om ingenting hadde skjedd, så MÅ man jo bare slippe en kommentar… Jeg forhørte meg om det var PÅKREVD med kaninører eller om det var FRIVILLIG? 😀 Og det var som jeg innbilte meg,  påkrevd med kaninører blant betjeningen 😉

Hadde du godtatt å måtte stille i kaninører på jobb?? 😉

 

 


#kaninører #utkledd #tegning #attitude
35 kommentarer
    1. Karoline: Neida 😀 Det var bare så komisk når jeg var innom der før påske, stakkar unggutt tenkte jeg. JEG har ikke problemer med sånn, er godt voksen og synes sånt er humor. Men når jeg så den gutten kanskje 17-18, som prøvde iherdig å se KUL ut med kanin-ører, så smilte jeg og ertet han bitttelitt, men synes synd på han også 😀 Hi-hi

    2. Haha, han har nok bare godt av det 😉
      Skader ikke å måtte være litt flau av og til, har blitt nødt til å gjøre sånne ting selv, og selv om det kanskje er kjipt der og da, så blir det aldri noen varende skade av det.

    3. Bloglovi’n 😀 ha ha…
      Jeg har jo vært litt lite aktiv de siste ukene, så har såååååååå mye å ta igjen, som du merker 😉 Kom bare halvveis i listen din føre et eller annet klikket på pc, så måtte ta en pause- derfor rakk jeg verken påskenøtter, eller andre innlegg :/ Men jeg jobber med saken- skal bare gjøre litt greier her hjemme og så gå en tur med hundene- og etter det er det Frodith-time 😀

    4. Elin Slåen: Jøss du driver på disse gamle innleggene du 🙂 Har du sett den jeg gjorde på oppdrag for deg da?? Alene/ensom? OG Påskenøttene er i gang 😉 Nei, jeg hadde ikke brydd meg så mye om ører, men om man er 20 år er det verre 😀

    5. Kaninører er kanskje ikke det verste- noen springer jo rundt i gatene med full kyllingdrakt liksom 😛 Men, jeg hadde vel kanskje ikke ropt så veldig høyt Hurra :/

    6. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Nei, det er nok en klausul i stillingsbskrivelsen, MÅ TÅLE å kle seg ut litt…. Jeg synes ikke det så noe særlig ut, og jeg tror det er verre for gutter enn for jenter egentlig…

    7. Eva: Jeg er helt enig i det med å prakke ting på folk som de ikke spør etter.Da GÅR JEG bare faktisk. Og jeg er som deg også, jeg har aldri brukt noen form for kremer og har helt fin hud uansett. Bruker lite annen sminke også, og huden for mye FRED 😀 Når det gjelder kanin-ører så blir det bare komisk, i en TGR-butikk. Det er liksom samme som med nisseluene til jul.Ser at gutter er ikke ekstremt glad i å stå med det heller. Det er liksom litt forskjell på en jente og en gutt der, når det gjelder flauhetsgrad tror jeg 😀 Håper dagen har vært flott Eva <3 Klemmer fra sofakroken 🙂

    8. Nei, jeg synes ikke det hører hjemme at man skal være klovn i jobben sin. Ikke en sånn jobb, hvor man er ansatt som butikk ekspeditør, og ikke som klovn. Eller kanin i dette tilfellet.
      Jeg kunne fint gjort det selv, i dag. Men ikke for 25 år siden nei. Og jeg tror også at enkelte kunder vil føle det litt påtrengende faktisk. Men det er jo en annen sak 😉
      Jeg liker heller ikke å være kunde i butikker, hvor de er pålagt å prøve å prakke på meg noe jeg ikke har bruk for. Og det skjer faktisk veldig ofte. Enten de vet det eller ei, så tar det lang tid før jeg går innom akkurat den butikken igjen.
      Det var en gang for et par år siden, jeg var innom et parfymeri. Og jeg kjøpte noe jeg ikke husker hva var. Damen bak disken begynte å snakke om en fuktighetskrem, som hun mente jeg sikkert trengte, Alle trenger jo det liksom 😛 Og dette var nok noe hun var pålagt å forsøke å selge. Men der og da var ikke jeg helt i det lunet, så jeg svarte at jeg har spart så utrolig mye penger på å ikke kjøpe fuktighetskremer og annet rask man kliner på huden i ansiktet, at hun knapt ville tro det. Og jeg gjorde et poeng av å vise henne huden min, og spurte henne om hun virkelig syntes jeg hadde dårlig hud? Og nei, det syntes hun ikke. Tvert imot faktisk. Så hun konstaterte nok at jeg ikke selv var så interessert i sånn pressende reklame 😛
      Ja, jeg vet, jeg var i dårlig humør den dagen. Og da klarer jeg ikke la være å si ifra alltid 😛 Og fakta er, at jeg ikke har brukt fuktighetskrem eller andre kremer i ansiktet (bortsett fra solkrem), på 20 år 😉 Men så er jeg ikke plaget med spesielt tørr hud i ansiktet heller 😉
      Ha en kaninørefri lørdagskveld, og kos deg masse 🙂 Klem <3

    9. Veronica S: Ja, også er vi jenter. Jeg tror liksom det er LITT greiere for jenter å tulle sånn og kle seg ut. For gutter i den alderen der derimot…ikke lett 😉

    10. Veronica S: Ha-ha, ja ikke sant 😀 Og ikke veldig lett å beholde det kule imaget hvertfall 😀 he-he JEG kunne nok kost meg i ører og full dress jeg 😀 Men en unggutt, nei stakkar 😀 Men litt le må jeg jo 😉

    11. eljos: Hei Eljos <3 Ja, ikke sant det var? Nå venter jeg bare på at du skal i gang med Reise-bloggen din på blogg.no jeg <3 Jeg har vært på skikkelig foto-safari i dag,etter besøk hos mamma 🙂 Koselig <3 Blitt noen fine bilder hvertfall 🙂 Håper alt er bra med deg <3

    12. Så kjedelig å måtte stå med kaninører i butikken da… Burde vært valgfritt. Man burde få velge slikt. Greit at man har uniformer i noen jobber..men kaninører..nei der går grensen.

    13. annebe: Ja, jeg synes det er moro NÅ, og kunne sikkert ledd veldig å hatt kanin-kostyme også jeg. Men den stakkar gutten…det er liksom dårlig gjort…Det var to gutter faktisk…og de så like utilpass ut, eller RARE…begge to 😀 Gleder meg til å høre om langturen og se bilder <3 Kos deg du også fine Annebe. Godklemmer i fleng <3

    14. På jobben i barnehagen hadde det jo bare vært gøy :)…men som ungdom i på et sted der “alle”kan se deg synes jeg det er dårlig gjort…man burde kunne velge …noen synes jo sikkert det er gøy..men de mest sjenerte som kanskje synes det er vanskelig nok å skaffe seg en jobb..skulle ikke vært “pressa” til slike ting..
      Vi har vært på en liten “langtur”i dag…hvor skal jeg skrive litt om i morgen tenker jeg..:))
      Kos deg videre med lørdagen 🙂 Klem<3

    15. karidansen: Jeg kunne nok også hatt det nå…som voksen. SYnes det er litt morsomt, og ville nok LEDD mye av det. Men stakkar unggutter 😀 Men det var to der, og de gikk med dem på begge to 😀 Ja, man må arbe for penga enten man må ha ører eller ikke liksom 😀

    16. Ha-ha. Morsomt. Ser det for meg…… Ja, jeg kunne nok ha stilt med kaninører på jobb, men det hadde jeg definitivt ikke villet gjort da jeg var 20. Hadde jeg vær gutt og litt “Macho” i tillegg, måtte det ha vært full finansskrise hvis jeg i de hele tatt skulle ha vurdert å gjøre noe slikt! Derfor står det respekt av den unge kvisete…….. Han er egentlig litt tøff, faktisk! Han har skjønt at’n må arbe for penga!! 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg