“Om å bære båter…..” ;-)

“Ka skulle vi gjort uten havet? Skulle vi bært båtan?”

Nå er ikke jeg nordfra…men jeg har da bodd i Alta i 3 år…Og et tulle-uttrykk jeg hørte der første gang, festet seg, og dukket opp  da jeg var ute på foto-safari med søsters i går. Vi var en tur nedom Hvitsten, etter en overnatting hos mamma. Vinterbleke og lykkelige myser vi i vårsolen…For man ER vinter-blek MEN lykkelig når våren dukker opp i fullt monn <3

 

Og selv om havet lå der var det jo noen båter som måtte “bæres”

 

Sterke søsters tar båten alene så klart…. 😉

 

Hun er ofte på treningsstudio 😀

Og selv jeg,uten SÆRLIG  timer på treningssenter tar lett båten på ryggen, når våren gir energi 😉

 

 

 

Har du vært ved sjøen i det siste?

Har du hatt en fin helg så langt?

 


 

#foto #båter #sjøen #sterk #vår
72 kommentarer
    1. ble bare sånn -hun tok en en powernap da eg dro og handlet…siden butikken hadde stengt ble det rundtur i området for å finne NOE -endte med hamurger fra bensinstasjonen DA fant eg ut at KIWI var åpent til 11…..turen opp dit er helt forferdelig…..og eg gikk meg vill så maten var lunken da eg fant hjem kl 2215 hahaha …..og butikken min er 2 minutter unna så veldig irriterende at den var stengt…..anyway da spiste vi og så ble det døgning for hun var jo ikkje lengre trøtt siden hun sov i nesten 2 timer 😛
      klememtingene <3

    2. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Ja, vi har ikke båt vi da 😀 Dette var bare en båt som sto så fint der på brygga. Og sånn rett ut i lufta så fristet den jo til litt tøys og tulle-bilder 🙂

    3. er 2 min ned til kaien….og der er det et slags *torv* med pent opparbeidet parklignende greier,bare en liten en altså….men veldig fint.
      ja tror vi begge var det 😉
      klemmetingene <3

    4. eg bor jo ved sjøen….så svaret er ja <3
      Butikken er nede ved kaien så det er veldig kjekt....
      fine bildene av de fineste søstrene <3
      nattinatt klemmetingene <3

    5. Grete: Vi koser oss veldig 🙂 Har liksom samme foto-dilla jeg og søsters 🙂 og da blir det moro. Inspirere hverandre og finner motiver sammen osv. 🙂 Klemmer <3

    6. Ja jeg har vært ved sjøen i helgen (ute internett), men har ikke tatt noen like kule bilder som deg. Elsker de båt-bære-bildene. De er fantastisk! Ser ut som om dere har kost dere. Klem <3

    7. Miss Imperfektum: Så koselig med øyhopping. Ikke noe er bedre om man bor sånn til 🙂 Her også fint vær,og fugle-skyting 😀 Med kameraet altså 🙂 Kos deg videre i søndagen <3

    8. Fruemmel: Jeg er blå om våren og, litt mer lyseblå om sommeren. Leggene får aldri farge… Men deilig ved sjøen uansett 🙂 Og moro med litt tullebilder 🙂 Stakkar 🙁 Det høres grusomt ut. Håper du blir fort bra 🙂 God bedringsklem <3

    9. annebe: Ja, moro med litt tullebilder i sola i går 😀 Og ser rimelig sterke ut 😀 Gleder meg til dine bilder <3 Kose deg i Drammen, men du er vel ferdig nå kanskje 🙂 Klemmer til deg <3

    10. Min matgale verden: Ja, ikke sant. Du har vel sett de muskuløse armene mine…har du ikke? Som bare har ventet på en båt å bære 😀 Nå blir det snart middag her. Har fotografert fugler 🙂 klemmer <3

    11. cathrinehenriksen: Ja, du fikk bare løpe eter du da 😀 Men koselig med besøk, få du får heller hvile etterpå 🙂 Nå har jeg kost meg med foto 🙂 Klemmer til deg <3

    12. Artige og kreative bilder 🙂
      Jeg bor jo på en øy, og i går ble det skikkelig øyhopping på meg dajeg var både på Dønna, Herøy og Husvær i tillegg til her hjemme 🙂
      Nydelig vær her i dag og, så skal nok ut med kameraet en tur i dag og.

    13. Rene Pippi dere to jo 😉 Såååå sterke!! Jeg har ikke vært ved sjøen siden i fjor sommer. Og det er litt dumt, for det er da jammen fint rundt sjøen høst, vinter og vår også 🙂 Og alle er vel bleke når våren kommer. Jeg føler meg nesten gjennomsiktig jeg 😉
      Jeg har en heller laber helg. Jeg er syk med nyrebekkenbetennelse, så for å si det sånn, jeg har hatt det bedre 😉

    14. Søte søstre i vårsola..og jammen var dere sterke også..hehe..
      Ja vi var ved sjøen i går…hvor får du vite etterpå..og det var veldig koselig og litt surt ,men i solveggen var det deilig :)) Fin søndag videre ,nå skal vi møte yngste sønn i Drammen og bli med å se på en leilighet :)) Klem<3<3

    15. Skal si man får krefter i vårsolen ja! Artig uttrykk det der, og bildene passet jo fint til da:) Snakk om å gjøre virkelighet ut av et gammelt uttrykk 🙂 Nå skal jeg ut i vårsolen jeg og…med Bonnie 🙂 Nyt dagen 🙂 klemmer

    16. Ååå der liker du deg ja :)) Nytter ikke be DE være snille , lillebror er jo ung og sprek , og jeg tror faktisk faren min er minst like sprek …De har også lenger ben så da må jo jeg gå dobbelt så fort nesten for å holde følge . Og jeg ville jo de skulle ha en fin opplevelse her :)) Så ja nå sitter jeg altså her med gnagsårene mine 😮 Haha ….
      Kose deg med fugle fotografering :)) <33

    17. Eva: Ja, jeg er supersterk. Blir Pippi i sola altså 😀 Jeg er en skikkelig blekfis om våren, og egentlig ikke så veldig brun på sommeren heller…slutt på den tida .. Men kose meg gjør jeg uansett hudfarge 🙂 Nå skal jeg ut å “skyte” fugler 😉 Stor god klem til deg <3

    18. Oj oj oj…Tror det må være vårsolen som gjør dere så sterke. Når den kommer, blir hele verden lett 😉 Og ja, vårsolen har også en lei tendens til å avsløre hud som har vært i vinterdvale. Men, det blir det nok snart en endring på 😉
      Jeg er ved sjøen rett som det er. Og elsker det. Og bor jo ved en fjord. Dvs, er en liten fjellknaus mellom meg og fjorden, så kan ikke se den fra huset. Men kjører jo langs fjorden flere ganger i uka 🙂
      Så langt har helgen vært perfekt. Solen gir mye glede, og hagen min får litt stell. Kan ikke bli bedre 🙂
      Ha en herlig og solrik søndag 🙂 Solklemmer fra meg <3

    19. cathrinehenriksen: Ja, rart hvor sterk man kan bli på en uke ;-D Hi-hi Aker Brygge teller 😉 Å javel,utslitt av besøket?? Du må be de være snille med deg 😀 I dag er det fugler på programmet ;-D Hi-hi. Til Østensjøvannet 🙂

    20. dedicat: Ja, ikke sant, mye viktig med båter, fesk og hav 🙂 Hva skulle vi gjort uten havet, skulle vi drukket MELK?? Et nytt uttrykk ;-D He-he Lofoten er fint 🙂 Bra dere fikk med bilen hjem igjen da 😀 Hehe Her skal vi ut å ta bilder, i dag FUGLER om jeg er heldig 🙂 Ha en fin dag du også 🙂

    21. Merevil: Alt av vann teller ;-D Et tjern, like så bra. Når våren er her 🙂 Vi var så heldig å svinge forbi Hvitsten som ligger ved Oslofjorden 🙂 FInt der <3

    22. Helge: Ja, den båen sto klar til å heises ned oppå et plan. Så vi måtte jo bare tulle litt, det så ut som det kunne bli fine bilder 😀 Dette er i Hvitsten som ligger så fint ved Oslofjorden også 🙂 Har vært mye der som barn 🙂 Ha en fin dag i solen 🙂

    23. Fru Stussli: Ja, jeg skjønner godt småjentene kunne bli litt skvetne av den slags .-D Hi-hi Morsomt uttrykk og passet med disse bildene. VI MÅTTE jo bare tulle litt når den båten sto der sånn med rumpa i været og bare innbød til tull 😉 Ha en herlig dag, nordlendingen og Wannabe-nordlendingen 😀 Klemmer i haugevis til deg <3

    24. Hahaha , herlig 😀 Å du finner på mye fjas ( moro ) ennå du ja ;)) Hihi ….er blitt imponerende sterk siden sist , og det har vel bare gått en uke ? Haha …..Men ja det uttrykket er JEG veldig godt kjent med også 🙂
      Om jeg har vært med havet ? Aker brygge teller det ? Hihi …..
      Ja helgen min har vært super lat 😀 Jeg ble nemlig veldig utslitt av besøket mitt jeg 😉 Men hadde det super kos og det ser ut til at du og din søster har hatt det også :))
      Klemmer fra ” pensjonist ” pippi ;-D og fiiin søndag til deg med sol <33

    25. Det utrykket får meg til å smile hver gang. Dere var jo så flinke til å bære båter atte! Herlig å være ved vannet. Jeg er så heldig og kan gå dit ofte. Håper du får en herlig søndag i solens tegn! 🙂

    26. Nå skal vi nå takke både for havet og båtann, det har gitt og gir utrolige rikdommer til landet. Jeg hørte jo her om dagen at det er tørrfisk eksporten sin skyld at vi har vinmonopol her i landet. Norge vedtok jo forbud mot salg av øl og brennevin i sin tid, og da boikottet spanjolene import av tørrfisk.. og DA ble det etablert vinmonompol. Jeg hadde jo sjark for ca 100 år siden. Men nå er vi jo i Lofoten et par uker hver sommer,, siden madammen er derfra. Så da blir det båtliv. og vi elsker å være på havet. Tok Hurtigruta Bodø Kirkenes en gang ,, MED bilen om bord for å kjøre nedover,. Men enden på visa ble Hurtigruta tilbake,,men vi tok med oss bilen også… 😛 Ha en herlig søndag.. med fulle batterier 😀

    27. Åh så sterke! 😀
      Teller det dersom treningssenteret ligger like ved Nidelva, hvor vannet er mer sjøvann enn ferskvann? Hvis ikke må jeg svare “nei”. Men jeg har store planer om å stikke ut til øyriket i Trondheimsfjordens endetarm til sommeren.

    28. Ikke så langt til fjorden eller sjøen herfra. i likhet med Oslo ligger Drammen ved en fjord, og en fjord blir jo mere og mere sjø desto lengere ut man kommer. Men det er lenge mellom hver gang jeg reiser med båt på sjøen. Men drar over broer med vann under hver dag. Fine bilder og det må nok en stor truck eller en slags heis når de båtene der skal på vannet. OK helg så langt.
      Ha en fin dag.

    29. Herlig
      Ka skull vi gjort uten havet,
      Skulle vi børe båtan og plukka fesken?
      Hahaha, det sa min oldefar når jeg var liten og jeg var skrekkslagen for at havet skulle bli borte. Båtan var jo kjempetunge og fesken fikk jo ikke puste på land ;-D
      Emma går rundt å sier det der nå og høres ut som en skikkelig wannabenordlenning <3
      Ha en finfin dag sterkeste frodith!

    30. Siv Svanem: Ja, er ganske like med årene 🙂 Hun er 5 år eldre, men det verken synes eller merkes ellers 🙂 Vi koser oss mye sammen 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg