Ikke akkurat “Svanesjøen” liksom…..men likevel da…… ;-)

Man lar seg lure litt…i det man ser den litt blyge primadonnaen som ligger og speiler seg i starten av Østensjøvannet….Klart dette er “Svansejøen” liksom….

 

Og neste inn på “scenen” minner da også mistenkelig om en fra  den verdenskjente balletten…..?

 

Men så….inn på scenen…kommer en LITT annen ballerina…;-)

“Jasså….dere står og glor….?”

 

“Jada…vi er klar over at vi ikke  akkurat beveger oss som i  “Svanesjøen” liksom…”

 

“Men så ille er det ikke heller da vel…. Se på oss NÅ!! “

 

“Og nå skal jeg ta en aldri så liten piruett her snart….tror jeg….”

“Jepp…det var alt folkens!…. Hvor er applausen?? SÅ dårlig var det da ikke??”D

 

 

Det var en nydelig dag ved Østensjøvannet i går. Lyset blir blålig pga den hvite isen som ikke er forsvunnet ennå. Og hele området ser AKKURAT ut som en scene…nesten. Og vi fikk tatt noen fine bilder, blant gjess og folk med digre linser. Det var små-surt, selv om sola skinte. For det er MARS og ikke MAI… Men for de gode bildene gjør man ALT spør du meg.

De fuglene som befinner seg der oppe skulle bare VISST hvor store “stjerner” de er egentlig….selv om de ikke akkurat beveger seg som i “Svanesjøen” 😉

 

Liker du å ta bilder av fugler?

 


 

 

 

  

 

#foto #fugler #gjess #svaner #is #svanesjøen
56 kommentarer
    1. Tattavkvinnene: Ja, gjessene er fine, de etter svanen er gjess. Og de er super -morsomme 😀 Med DET blikket rett på meg liksom 😀 Svanene er jo bare pene OG skumle… 🙂

    2. Så fine bilder av svanen! Det er noen skikkelig fotogene fugler! Men det er endene også da, svanene er bare så flotte på en egen måte. Helt hvite (nesten i hvert fall) selv om de flyter rundt på relativt brunt vann. Bildeteksten til det første andebildet var skikkelig spot on forresten! Han må jo tenke akkurat det xD Hahaha!

    3. Ja, eg hadde noen svaner med i challengen din vettu, veldig morro 😉 Her har det vært en veldig rolig og grei start på uken =) Sitter hjemme med bachelor skriving for tiden =) Så blir det samme i morgen, og så er det jobb i to dager, og så reiser eg en svipptur til polen 😛 hehe…

    4. Ina N: Det var du som hadde så fine bilder av noen fugler her rundt tiden med Challengen min, var det ikke? Var det Svaner? Moro å fotografere fugler <3 Starten har vært super 🙂 håper samme for deg også 🙂

    5. Åh… det var fine bilder det =) Hihi… eg elsker å ta bilder av fugler =) Svanene var kjempe fine =) Og artig med de gjessene da 😛 Ser ikke så mye til gjess her i Bergen…. 😛
      Håper du har fått en fin start på uken =)

    6. morsmiddag: Ja jeg liker gjessene for de er så veldig sjarmerende også 😀 Vagger avgårde og er bare seg selv. Og på den blålige isen var de nydelige 🙂 NESTEN som noen små ballerinaer 🙂

    7. margarites: Ja, de er pratsomme, og mange fugler snakker bergensk tror jeg. Men akkurat GJESS vet jeg ikke dialekten på 😀 Jeg har ikke fått vært hos deg ennå, men NÅ kommer jeg <3 Klemmer <3

    8. Helge: Ja det er topp der oppe 🙂 Nær banen ja 🙂 Og det er bra. Lett å komme seg dit 🙂 Det er spesiell vegetasjon der oppe, og det gjør at fuglelivet er så spesielt også 🙂 Moro å ta bilder der alltid 🙂

    9. Jeg synes jeg hører både svaner og ender som kakler og gjør seg til for fotografen 🙂 Jeg liker også å ta bilde av fugler, og det ble noen svanebilder i helgen. Svanene kom svømmende helt inn til land hvor jeg sto – sikkert for å sjekke om jeg hadde noe mat til dem – og når jeg ikke hadde det, så snudde de ryggen til meg og svømte utover igjen. Svaner er flotte og majestetiske fugler synes jeg. Det er ikke så ofte jeg ser dem, så da blir det ekstra gøy når de kommer på nært hold. Klem <3

    10. Oslopadda: Ja, herlig tur 🙂 Litt kaldt på ørene våre, men deilig likevel og vi fikk jo knipset så fine bilder begge to 🙂 Ja, stakkars, barbeinte og uten lue ;-D Noe annet med oss, som har mulighet for lue i det minste 😉 Paddeklem <3

    11. annebe: Ja, jeg synes det er så fint med isen, som er litt blålig, og det brune sivet med dunkjevler, og hele holdningen til både svar og gjess 🙂 Moro hvertfall å knipse <3 Ja, jeg så din svane også 🙂 Håper du har hatt en fin mandag 🙂 Her er det full fart denne uken, med masse elever 🙂 Klemmer <3

    12. Fine bilder fra en herlig plass. Østensjøvannet ligger flott til og ikke så langt unna t-bane heller. Det var vel i fjor jeg var der for første gang på endel år. Hele området er sikkert fredet som en stillhetens palss midt i byen. Fine bilder fra et herlig sted.

    13. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Ja, de er fine å knipse, blir nesten fine uansett stillinger og vær-forholdene. For de er fine i seg selv 🙂 BÅDE svanene og gjessene 🙂

    14. Eva: Ja, kanskje de er mer kunstløp eller isdans -dronninger disse her 😀 He-he Og de har klart mer sjarm synes jeg, enn de skumle svanene. De er jeg nesten like redd som hester og edderkopper 😀 Fin blålig is, pga lyset som er der oppe, blir vel sånn lys pga isen også 😀 Men stilig effekt for denne gjengen hvertfall 🙂 Håper du har hatt en knallfin dag også 🙂 Godklemmer på vei <3

    15. cathrinehenriksen: Ser du at isen er blålig? Det er pga lyset der oppe 🙂 Gjessene er kule ja 🙂 Ja, og tenk hvor mye de blir fotografert, og hvor mange som reiser langveis fra for å knipse dem 😀 Her er uka i gang, med elever og greier 🙂 Koselig det. Håper du har en pangstart også 🙂 Klemmer med begge armer <3

    16. Fru Stussli: Ja, jeg hører også stemmene deres og jeg synes egentlig de fleste fugler, men kanskje mest måker og duer, snakker bergensk 😀 Men gjess er jeg ikke sikker på dialekten til egentlig 😀 Nei, vi har våre perioder med det ene og andre. Og jeg orker ikke ta i en heklepinne en gang nå… Synd egentlig…Så her blir det bare kjøpe-premier på diverse ting framover 😀 Ha en strålende dag du også <3 Klemmer så det holder <3

    17. karidansen: Ja, svanene er jeg litt redd faktisk, og holder meg litt unna…Men gjessene eller Guffen (gårdsgutten i Andeby) som jeg kaller dem er herlige 😀 Ikke SÅÅÅ store og ikke SÅåå skumle heller. Men akkurat trege nok til at jeg rekker å ta bilder når de er i bevegelse… 😀

    18. passion4lifeandtravel: Ja, supermoro å ta bilder der oppe, det blir aldri tomt for fine motiver i området der. Håper du har en toppers dag 🙂 Klem

    19. natheless: Gjessene er morsomme, og ikke så skumle som svanene 😀 Jeg liker gjessene godt. De beveger seg litt tregt, så man rekker å få fine bilder av bevegelse 🙂 Skal mer opp til Østensjøvannet, for der er det super-gøy å knipse bilder 🙂 Ha en fin dag du også <3

    20. Margrethe: Så godt du fikk en god latter, sånn trenger vi å starte dagen. Og jeg håper jo på å spre litt glede innimellom 🙂 Veldig moro med fuglebilder. Og store fugler er lettest, de er litt trege 🙂 😀

    21. dedicat: Ha-ha, ja ikke sant 😀 Du må prøve deg en tur til Østensjøvannet i Oslo en gang, er veldig spesielt fugleliv der, pga vegetasjonen som er på stedet. Og man kan være der oppe i timevis og kose seg med fotografering 😀 Jeg koser meg hver gang, og håper liksom bare at alle skal være like interessert som meg , som er med meg dit. Sånn at vi kan være der leeeenge :- Håper du har en fin dag 🙂

    22. Fine bilder, og hyggelig tur! 🙂 Jeg elsker våren, og spesielt denne tiden på året, når våren akkurat begynner. Helt fantastisk 🙂 Men også temmelig kaldt, og de stakkars fuglene som må vralte seg over isen i stedet for å svømme elegant gjennom stille vann, dem syns jeg synd på. De er jo i tillegg barbente. Hutr, hutr!
      Paddeklem 🙂

    23. Fugler er fine motiver…og dette var tydelige fine bilder ,en “svanesjø” verdig :)..og det beste er jo at en får vært ute i frisk luft og kost seg, selv om det var litt skarp luft …
      Det dukka jo opp et par svaner i Åsgårdstrand også…så fikk med en på et bilde…men da var jeg mer ute etter å vise stedet..hehe..
      Fin mandag videre og klem fra Mjøndalen<3

    24. Knallfine bilder. Svaner er jo bare elegant vakre, samme hva sjøen heter <3 Det er nok favorittfugl nummer 1 for min del 🙂
      Men de andre ballerinaene her var jo også meget sjarmerende. Kunstløp er jo en sportsgren jeg synes er kjekk å se på 😀
      Ser ut som du hadde en kjempefin tur. Og selv om det er kaldt, så er det jo akkurat like fint.
      Ha en minst like fin dag i dag 🙂 Klemmer godt <3

    25. Synes du fikk noen supre bilder , de står i ro og så fiiiine da 🙂 Svaner er vakkert , men gjessene var kule da ;)) Klarer ikke se noe blått lys jeg ….ja og de skulle bare vist hvor kjente de var :)) De er jo på nett nå ;))
      Flinkeste fotografen Frodith Frodithsen <33 Ønsker deg en super dag videre med en pang start på uka 🙂 Klemmer masse <33

    26. Hahaha herlig historie og bilder 😀 Jeg kunne faktisk høre stemmene deres :-DDD
      Jeg liker å ta bilder av fugler, dyr og mennesker og alt mulig annet. Jeg er bare ikke helt i fotosonen min for tiden. Er mere håndarbeidssonen her nå, men jeg koser meg med dine kunstverk og vips så dukker motivasjonen opp.
      Ha en strålende dag
      Mange klemmer

    27. Ha-ha. Herlig og humoristisk! Tekst og bilder passer som hånd i hanske. Jeg synes gakk-gakker er noen sjarmerende skapninger med et fantastisk ganglag. De er liksom så FOLKELIGE!! Svaner er vakre, men litt for utilnærmelige og snobbete etter min smak…… Jeg foretrekker a’ Rølpe – Anna framfor a’ Snobbe – Svanhild! 😉

    28. Herlige bilder av både svanene og goosene som kanskje ikke danset helt elegant ;).Ja, jeg er kjempeglad i å ta bilder av fugler, og det er en av grunnene til at jeg liker så godt å ha med meg kamera rundt Østensjøvannet :).

    29. Kjempefint å se på. Svanen er jo som i Svanesjøen, elegant og vakker. Men gjess er artige da med sitt evige snatter og nysgjerrighet. Du koste deg, det ser jeg! Takk for titten. Snart smelter isen og livet blir et helt annet der ute med grønt gress og fugleunger! Ha en flotters mandag! 🙂

    30. Herlige bilder…. og du skriver morsomt… en god latter her nå! Trengtes, for det er mandag morgen….. har ikke tatt så mye fuglebilder foreløpig, men det er stilig! Ha en super dag! 🙂

    31. Nydelige bilder 🙂 Såpass har jeg visst at det ikke er størrelser som gjør underverker, og nå vet jeg at det gjelder linser også 😀 Jeg har jo en sønn som bor på Skedsmorset og vi har jo farta mye rundt, men tror ikke vi har vært oppe ved det vannet 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg