En rev eller to… Eller en fox om du vil ;-)

Siden jeg er veldig i tegnspråk-modus om dagen, og vi har verdens nydeligste elever inne på ukesopphold, så viser jeg to forskjellige versjoner av den tegnspråktolkede versjonen av “What does the fox say”. Høsten 2013 var det en av de mest sette videoer og den mest omtalte sangen nesten i Norge, noe som Ylvis-brødrene var ansvarlig for.  Og man mister en stor del av det som blir snakket om her og der, om man ikke har fått “tilgang” til denne selv… Det var jo en “snakkis”  Men tegnspråktolker både her og der visste råd, og nå kan du bare lene deg tilbake og kose deg 🙂

Har du sett noen av disse før?

Fint hva? 🙂

 


 


 

#tegnspråk #whatdoesthefoxsay #tolket #sang #tegnspråktolket #ylvis
74 kommentarer
    1. Grete/Margarites: Ganske mange som ikke har sett dem, og mange som HAR sett dem også, jeg har lagt ut den siste der før .-) Ja, den er morsom 🙂 Morsomt å dele sånt som opptar meg så mye 🙂 KLemmer <3

    2. Disse har jeg ikke sett før, og begge var fine på hver sin måte. Likte spesielt den siste versjonen, for den ble humoristisk – som sangen. Herlig med dyr som popper inn fra sidelinjen. Takk for at du deler 🙂 Klem <3

    3. morsmiddag: Ja, da er det nok noe feil hos deg i dag. Jeg sjekket hos meg, tilfelle noe var feil her, men ingenting herfra, og flere som har sett dem også 🙂

    4. Tattavkvinnene: Jepp, den nederste har jeg hatt før 🙂 Jeg synes det er fint at tolking blir mer og mer vanlig å se på teater, i musicaler og som her en sant. I grand prix Sverige nylig var det en kjempaktiv og fin tolk 🙂 Har du sett den videoen som er ute ? 🙂 klemmer <3

    5. Siv Svanem: Ja, tenk før fikk mange ikke skolegang en gang. Huff. Nå er det heldigvis både tegnspråk, tolking, og muligheter for å ta eksamener enten på den ene eller andre måten 🙂

    6. karidansen: Ja men det har akkurat vært årets, i februarmåneden vet du 🙂 Hvis du har lyst til å se noen av de andre bloggerne også , så ligger innlegget på 28. februar, og i kategorien karneval 😀 Mange morsomme kostymer 😀

    7. Fine begge to 🙂 Det er så fort gjort å glemme at ikke alle har de samme forutsetningene for å få med seg slike snakkiser. Men da er det fint noen lager slike videoer! Kunne ikke huske den første der, men mener å huske at jeg har sett den nederste. Du har kanskje postet den før? 🙂 Klem<3

    8. Ja det er bra for det var en skikkelig snakkis , og de gutta sjarmerte meg også de ;)) Men ja ferdig med treningen for lengst nå 😉 Tok det rolig :)) Hmm…nja da tror ikke jeg at jeg har fått med meg den du la ut sist …..rart jeg pleier jo å huske sånt , men kan jo ha hatt litt avspasering da 😛
      <3

    9. annebe: Så bra 🙂 Det er ikke så mange jeg synes er gode nok, så vil ikke legge ut alt jeg ser. Men finner jeg noe nytt og fint på You tube, så legger jeg ut hos meg 🙂 Moro

    10. Mamman til storguttSupermann: Ja, jeg synes det var gøy å se begge. JEg har vist den nederste her inne før. Må jo friste folk litt med morsomme tegnspråk -ting jeg har også vist de vakre til Lilleidun, (mitt lille land, og en til) Frodith rev, på revestreker 😀

    11. dedicat: Ja, da beundrer du meg bittelitt 😀 for jeg jobber med tegnspråk hver dag, og du synes nok jeg kan det. Jeg selv føler jeg aldri blir lei og aldri blir helt utlært, for det er nye ting hele tiden. Verdens mest spennende og interessante jobb 🙂

    12. Ja litt gøy med sånne sammentreff ja :)..tror ikke jeg hadde sett den før nei, syns det er kjempestilig med disse tegspråkvideoene jeg :)))

    13. Oslopadda: Den har jeg sett, en bloggvenn her som hadde på sin blogg 🙂 Og den er fin. Mange døve og hørende som har sansen for han svenske 🙂 Klemmer paddeflat <3

    14. cathrinehenriksen: Den siste videoen har jeg vist før her inne, og den liker jeg godt 🙂 Tror det var den første som kom 🙂 Ja, moro at det blir gjort til noe eget, og gir døve muligheten til å delta i snakkisen dette var 🙂 Du er vel ferdig med treningen for lengst nå 😀 klemmer <3

    15. Flaggermusvinger: Takk for det, ser ut som en som er ute på revestreker, ikke sant 🙂 Det var karnevalsbilde jeg tok til karnevalet her inne i fjor 😀 Jeg synes det er moro å kunne vise litt tegnspråk til folk, på en enkel måte, slik at folk får lyst til å lære mer 🙂

    16. Da gleder jeg meg til neste karneval. Håper du sier i fra i litt god tid, slik at deltagerne rekker å få svingt seg rundt for å finne på noen Fine Revestreker! 😀

    17. Fru Stussli: Jeg har vist den nederste før, men ikke den øverste 🙂 Ja, det er vakker dans med hendene, og det fineste språket i verden. Hvertfall det vakreste. Det er bevist ;-D Gratulerer med sønnen <3 Fine mammaen han har da 🙂 Klemmer til deg min venn <3

    18. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Er ikke alle ordene som blir med helt, tegnspråk er ikke ord for ord,og selv om tolkede sanger blir LITT mer ord for ord, så er ikke alt det her 🙂

    19. karidansen: Ja, den nederste er den jeg har vist her på bloggen før. Og tror de var først ute 😉 He-he-…reven ute på revestreker….Jeg pleier å ha karneval på bloggen her, og dette var antrekket MITT i fjor, på karnevalet 😀 Hatt tre karneval her inne 😀

    20. karenmarenmette: Ja- tolkene har mange type oppdrag. Noen som er på oppdrag for den døve, studier, legebesøk, teater etc. Og noen på oppdrag for den hørende, som heller ikke forstår situasjonen noen ganger. På arbeidplassen etc. Litt avhengig av type oppdrag , hvem som bestiller 🙂 Teaterstykker er jo også noen som blir veldig forbeholdt hørende , uten en tolk…

    21. annebe: Litt morsomt at det var Ylvis -Bård du sa da, akkurat i dag, er litt sånn artige sammentreff 🙂 Morsom på tegnspråk også, ikke sant? DU har kanskje sett den nederste hos meg før? 🙂 Klemmer masse <3

    22. Min matgale verden: den nederste har jeg vist noen ganger hos meg. Ikke den øverste. Nei, ingen rev med til østensjøvannet 😀 Da blir der mye nebb og flaksing 😀 klem <3

    23. Karina Larsen: Hi-hi Frodith ute på revestreker 😉 Bildet fra karnevalet på bloggen min i fjor 🙂 Videoene er litt morsomme og faktisk litt viktige, sllik at de døve kan delta i sånne “snakkiser” også 🙂

    24. cuskima: Ja, jeg så han hos deg <3 Og det er viktige ting han gjør. Mange av de døve ansatte hos oss likte det godt. Den svenske performancen 🙂

    25. Eva: Dagen har vært super, det er koselig når deltids-elevene er inne på ukesopphold. Travelt, men morsomt 🙂 Det er jo det jeg liker best av arbeidsoppgavene 🙂 Nå er jeg på banen hjem. Sliten og glad 🙂 Stor klem til deg <3

    26. Helge: Jobben min er litt endret fra tidligere. Før var det en skole som hadde faste elever som kom hver dag. Nå er ting endret. Alle døve elever nesten går på skole med hørende barn, og så kommer de på ukesopphold, noen ganger i året. Og jeg har andre oppgaver enn bare å være lærer. Ja, jeg vet du husker disse videoene 🙂 Ha en fin kveld.

    27. ingerslilleverden.blogg.no: Litt revestreker må man gjøre 😉 Bildet er fra karnevalet i fjor på bloggen 🙂 Og disse videoene er bare morsomme, og viktige i mine øyne 🙂

    28. Veldig bra dette her, har sett dem flere ganger før og liker det jeg ser. Så dere har elever som gjester skolen en ukes til..da er artig. Fra hvor, hva kan de lære av dere og motsatt? dele erfaringer kanskje om mangt eller? Den revesangen ble veldig pop den. Så nå håper jeg at dyrene dine er klar med revestreker i form av påskenøtter for oss lesere?

    29. Oj…de var fine, og kreative 🙂 Jeg har ikke sett noen av disse før. Men de forteller jo nesten like mye, selv for oss som ikke kan tegnspråk 🙂 Artig å se altså 😀
      Og det er jo helt sant, når det er en snakkis, så er det jo like kjekt at de som ikke kan høre, likevel kan få med seg hva det handler om. Utrolig bra 😀
      Håper du har en fin dag i dag Frodith 🙂 Selv har jeg vært med min mamma i dag. Blogger nok om det litt senere 🙂
      Klemmer <3

    30. Den nr 2 har eg sett før -kjempefin. Så du han flotte døvetolken som hadde Melodifestivalen i Sverige -han elsket eg <3
      ha en fortryllende dag
      klemmeting <3

    31. For en sjarmerende rev på det øverste bildet :)) Stilig med tegnspråkversjonene av sangen …gøy å se :)) Litt merkelig ,men jeg var et ærend i Drammen i stad og da ble jeg gående bak Bård i Ylvis , de har noe på teateret der nå…så litt snodig at det akkurat var deres sang du hadde innlegg om i dag :)) Stor klem til deg <3

    32. HERLIG.. Iikte begge versjonene,men den nederste tok (cyber)kaka! Er sikker på at aktørene hadde det GØR – ARTI’ da de spilte den inn!! Er en fin revefrøken som står bak treet på toppen av innlegget. 😀

    33. Disse kan jeg ikke huske å ha sett, men de var kule 😀
      Tegnspråk er vakkert, nesten som en dans med hendene.
      I dag er sønnen min 19 år <3 Tenk at jeg har vært mamma så lenge....
      Ha en finfin onsdag frodithvenn <3

    34. Utrolig herlig bilde av deg! <3 Måtte bare si det aller først! 🙂
      Og videoene var kjempefine. Hadde ikke sett dem før, men jeg har fått innblikk i en ny måte å tolke sanger på, gjennom bloggen din. Liker det!

    35. Hahaha , du i reve “outfit” og for noen herlige sanger da 😀 De tre jentene var kjempeflinke , men måtte smile ekstra av den andre , tøydyr som dukket opp sånn plutselig osv ;-D Den var bra da :)) Er fint de lager litt show av dette da , sangen er jo så bra så det synes jeg var på sin plass også :))
      Men har nok ikke sett disse før nei .
      Nå skal jeg forsøke meg på litt forsiktig trening =) Klemmer til Frodithen med ønsker om en fantastisk onsdag <33

    36. Ja, har sett den ene før 🙂 Flotte tolker 🙂 Det går en farsott over sosiale medier nå, med den svenske tegnspråktolken i melodi grand prix-finalen 🙂 Har du sett den?
      Oslopaddeklem

    37. Artige filmer, men jeg må si jeg beundrer de som kan tegnspråk. Det har jeg aldri vært borti. Men den korte tida jeg var sjømann så delte jeg lugar med en brasilianer, som ikke snakket norsk eller engelsk og jeg bare engelsk og norsk. Men vi var mye sammen på fritida og snakket hele tida,, gudene vet på hvilket språk. 😀

    38. Fine Frodith reven da 🙂 Søøøt 🙂
      Jeg hadde sett den nederste varianten, men ikke den øverste var ny for meg. Veldig bra 🙂
      Kristin

    39. Nei, det har jeg ikke sett, eller…..har jeg sett dem her hos deg tidligere kanskje? Næh….husker ikke så godt lengre jeg 🙂 Men så artig revekostymet ditt var 🙂 Tror ikke du skal ta det på og dra til Østensjøvannet….da blir det ikke mange fuglebilder å ta gitt 🙂 Passet så fint til hårfargen din 🙂 Så kjekt å høre at dere har sånne fine elever inne 🙂 Ha en strålende onsdag med dem 🙂 klemmer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg