Sjefen for Svanesjøen- det er meg!! ;-)

Noen her inne på blogg vet at det er en grunn til at jeg er så glad i fugler…Eller det er TO grunner…

Jeg er sjef for en klubb kalt “Svanehalsklubben” 😉 Den startet jeg da jeg gikk på folkehøyskolen i 1985, og det var visse kriterier for å få lov å være med… Min familie er kjent for å ha lange halser, derav navnet svanehalser.. Vi liker jo å assosieres med svaner og ikke gjess…Ikke samme susen over “Gåse-hals-klubben” liksom…

Vel, altså …Man måtte i Svanehalsklubben ha over 12 cm lang hals, målt på en spesiell måte som selvfølgelig sjefen for klubben bestemte…dvs MEG 😉 Det var ikke mange som fikk være med, og noen ble til og med litt småsure for det 😀 Vel…de kunne jo bare lage sin egen klubb spør du meg…

Vel og bra å være sjef for en sånn klubb, men det følger også med en del STREV…Det å HA en slik hals er ikke bare-bare.. Man strir noe voldsomt når man er hos frisøren f eks… Og både jeg og min søster tar nesten vår død av å ligge i disse frisør-vaske-stolene….Det er rett før hodene løsner og fyker med et svupp ned i sluket…SÅ slitsomt er det… Og alle vet jo at jo mer det er av ting….jo mer er det å ha vondt i også 😉

Nå er det jo mange år siden denne klubben har vært i drift, men all denne jaktingen på fugler med kameraet mitt er vel oppstått av en grunn…Det er nok jeg som har abstinenser og vil i gang igjen med Svanehals-klubb muligens…

MEN noe av skylden har også Flaggermusvinger, som inspirerer noe voldsomt når det gjelder interessen for DYR generelt. Jeg har ikke vært så fokusert på dyr før, men etter  jeg ble kjent med Flaggermusvinger så har ikke nebbet stått stille fra min kant, når det gjelder å blogge om dyr… 😉

Så med litt bakgrunnshistorie om mitt liv som Sjefs-svane, her er siste nytt fra Svanesjøen:

“Se på meg nå…hva jeg kan….Jeg bare vrir akkurat SÅNN….så blir alt HELT rart liksom…”

“Pøh…kan vel jeg også det vel…”

 

” Nå er HU der igjen…Hu med kamera….Vi bare står HELT stille sånn….Med hodet bak her…Så kanskje hun ikke ser oss….”

“1- 2- 3- 4……100!!! Den som ikke har gjemt seg NÅ…skal stå!!!”

 

” Jeg ligger nå bare her og DRIVER jeg da…”

 

 

“Vi bare later som vi ikke ser henne….Bare skynder oss forbi… Tral-la-la….*plystre*…. her går vi….. Pfffff….er så SJEFETE atte!…

 

Har du lang hals?

Ville du søkt medlemskap i Svanehalsklubben 😉 


 

 

#foto #svanehalsklubben #fugler #dyr
39 kommentarer
    1. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Ja, jeg har lang hals, og hele familien min, men bare FINT lang 😀 ikke FOR lang 😀 he-he..snakk om å være fornøyd med seg selv altså 😀

    2. margarites: Det er ikke mye spennende akkurat nå, jeg er møkk sliten, men vi bare MÅ vekk fra dette her vi er nå.. Så vi starter på mandag 🙂 Jeg er 178 cm 🙂 Jeg var også like stor som guttene, eller lengre egentlig.. KLemmer til deg <3

    3. Så spennende med boligjakt etter hvert. Det kan nok bli mange visninger, men plutselig så er dere heldig 🙂 Jeg er ikke helt 180 cm, men bare 176,5, så jeg har alltid vært blant de høyeste i klassen i barndommen. Og så måtte jeg bestandig stå bak med guttene på bildene.
      Skulle vært i Hemsedal denne helgen, men det ble avlyst. I stedefor drar vi hjem til dem vi skulle dra med. I dag har vi nydelig sol, før morgendagen igjen skal bli en del våtere. Blir nok en koselig kveld i dag, selv om vi ikke er i Hemsedal. Jeg er ikke noen ski-person så det var kanskje like greit. Ha en fin kveld. Klemmer <3

    4. Veronica S: Takk for det 🙂 Jeg koser meg med å ta sånne bilder da 🙂 Eller å ta bilder generelt egentlig 🙂 Ha en fin lørdag <3

    5. eg er neppe kvalifisert for halseklubben……………tror eg satser på flamingoklubben -vi med de eviglange beina……nesten til albuene hihihihi 🙂
      klemmetingene <3

    6. margarites: Er du også rundt 180 cm? 🙂 Kanskje du hadde vært Svanemedlem også 🙂 Hi-hi. Her er det gråt og vått, men hvertfall helg. Og vi skal begynne jakt på ny leilighet snart 🙂 …snart… Har du noen gode planer for helga ? 🙂 klemmer <3

    7. Morsomme kommentarer til flotte bilder! Synes de store gjessene er fine også jeg da, selv om svaner er mer majestetiske. Ikke ofte jeg ser gjess, men jeg tror kanskje det er noen i Gamle Bergen. det var det i hvert fall når ungene var små…men det begynner jo å bli en stund siden. Kanskje jeg skulle dratt ut dit og sett etter en dag (når det ikke regner). Svanehalsklubben tror jeg ikke jeg hadde kommet med i, men jeg er nok over gjennomsnittet høy. Nyt helgen <3

    8. karidansen: Hvis du kjenner til frisørvask-problemene, så er du nok en kandidat til klubben skjønner du 😀 Takk, jeg koser meg og får veldig følelsen av at de sier noe spesielt 😀

    9. Lisbeth Pedersen: Har dere fine svaner så nærme?? Jeg ville laget langflat med kameraet mitt jeg da 🙂 Har dere SÅ mye fint i nærheten? 🙂 Herlig <3 Neida, var ikke mange med i den klubben skjønner du 😀 Bare jeg og søsteren og et par til 😀 he-he Klemmer <3

    10. Lillian: Ha-ha, du lille -trille, trenger ikke være med i Svanehalsklubben vettu, du er jo inspirasjonen til alle de andre klubbene her inne…Ha-ha, og jeg ville ikke fått være med i din 😀 Ha-ha Ha en fin dag du også <3 KLemmer <3

    11. rundtomkringtrorjeg: Uff, god bedring 🙂 Ja, jeg bruser litt med fjæra i klubben min i det minste 😀 Og der er det ikke mange med altså 😀

    12. Cathrine: Skal prøve å svinge halsen min litt jeg også, og få med syrran 😀 Da må dere le da 😀 Det er en liten klubb, meg søsters og et par til 🙂 Ingen nye medlemmer på siste 20 årene :- D Klemmer <3

    13. dedicat: He-he..jeg er sjefen og lever fint med det. Og ingen nye medlemmer de siste 30 årene 🙂 Det er en veldig eksklusiv liten kllubb 😀

    14. Kommentarene under bildene (Og bildene) er herlige! Jeg vet ikke om jeg er kvalifisert til Svanehalsklubbmedlemsskap, men det var veldig gjenkjennende med den følelsen av ubehag i
      frisørvasken! 😉

    15. He he så morsomt at du lagde en klubb! Nå skal jeg ta å måle halsen etterpå, bare for å sjekke om jeg hadde blitt kvalifisert :)) den er jo litt lang faktisk! Ha en fin start på helgen :))

    16. Kjempeflotte bilder 🙂 Nei ingen lang hals her, så da må jeg vel starte min egen klubb 🙂 Men vi har mange flotte hvite svaner i vannet rett nedenfor huset vårt. Jeg har egentlig ikke så stor interesse for den type dyr. Svanene er flotte da, men utenfor her har vi også flaggermus som flakser rundt rett utenfor stuevinduet og de er ekle. Så har vi ugler og hegrer i tillegg til hjort og rev. Hehe vi bor vist midt i viltskogen 🙂
      Ha en strålende helg 🙂
      Klemmer

    17. Å så koselig! 🙂 godt å være inspierende må jeg si! 🙂
      Mange nye kandidater i klubben din her, jeg med min ca 2 cm lange hals vil nok aldri nå de strenge kravene dine! 🙁
      Men jeg kan jo starte lille trille-klubben (det var han som satt på taket før han falt ned, om du ser for deg ham), for de med liiiten hals. Tror ikke kravene for medlemskap ville sluppet inn deg, dessverre! 😀
      Ha en finfin dag <3

    18. Herlige bilder og tekst!!! Svanehals har jeg ikke, så den klubben kommer jeg nok aldri inn i. Jeg får flakse litt her i bakgrunnene jeg, som en spurv i tranedans liksom. Hold hodet høyt og ha en dag med vakker svanesang!

    19. Hahaha , herlig 😀 Jeg hadde nok ikke søkt medlemskap av den enkle grunn at jeg ikke vil bli kastet på hue ut igjen 😀 Haha …men ja lage sin egen klubb kanskje , men som du nevner fristet ikke gåse medlemskap heller , haha ….
      Men disse bildene var kule , svinger halsen sånn . Er jo ganske imponerende om du også hadde gjort noe sånt , hihi ;))
      Nå er det gooood helg snart til super F <33 Klemmer masse <33

    20. Svanehalsklubben? ,,altså nå har jeg en kroppslengde som gjør at jeg akkurat når ned til bakken, og jeg tror ikke halsen er den store bidragsyter til det en gang 😀 Men lykke til,, jeg ser jo at det fort kan ende opp med en ny klubb her inne…”Bloggere på sin hals..” 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg