Nå er det på tide å hente fram okse-Frodith igjen!..

Når folk begynner å tråkke på en, uten at man kommer seg vekk fra de ekle skosålene deres…vel…da er det faktisk på tide å ta fram den sinte oksen i seg…

Jeg er jo ikke akkurat kjent for å være så fryktelig flink til å si i fra da….Jeg øver meg…men kan vel ikke skryte av at det går så veldig bra akkurat… Jeg prøver å brøle som en løve, når livet er urettferdig…men ofte blir det bare noen små muse-pip…som slipper ut når jeg får døra midt i fleisen……

Men om folk tråkker lenge NOK…vel da tar jeg fram Okse- Frodith…og hun er tøff og går rett på, og lar ingen dra henne verken i okse-ringen, eller andres steder på kroppen for den saks-skyld…Hun lar ingen komme nær seg med de der hersens skosålene sine…

Og akkurat nå, er det nok tråkking rundt omkring. Jeg ser små røde kluter vifte i det fjerne, så fort øyelokkene dras oppover på morgenkvisten… Og sånne kluter kan bli ganske irriterende i lengden… Så nå slipper jeg løs Okse- Frodith…Så da får de det gjelder bare passe seg!!

 

 

Er du flink til å si fra høyt, tydelig og sint, når folk er urettferdig?

Har du en okse på innsiden som vil ut innimellom? 😉

 

 


 

#okse #sint #tilbakemelding #urettferdighet
66 kommentarer
    1. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Nei, du er en som tør slippe ut oksen din og det er bra 🙂 Jeg jobber også med saken, og er blitt flinkere 🙂

    2. Inger: Ja, du har helt rett, burde vært noen små-okser innimellom…men det får jeg ikke til…Prøver med litt snille og velmenende ord. Men de er visst ikke effektive nok her nå, så da får jeg være litt mer tøff…og i tillegg gjøre noe helt uventet…Så kan de sitte der med skjegget i postkassa 🙂

    3. Elin Slåen: Ja, alt for sint blir ofte usaklig fra meg. Men denne gangen skal jeg sparke litt, saklig, og så kan de bare stå der med skjegget sitt…langt ned i postkassa 🙂 Ja, vi er i gang med en løsning, sakte men sikkert 🙂

    4. cathrinehenriksen: Ja, det viktigste er å få litt endring på sånn ting er nå hvertfall :-)Jeg er veldig løsningsorientert her i livet. Gidder ikke sutre så lenge av gangen 🙂

    5. Du skal være okse, du skal stange, men til styret som har ansvaret for å rydde opp! Jeg tror om vi slipper ut litt sinne etter hvert slipper vi til slutt å bli den store oksen, den har så lett for å bli blind og gal 😉 Men her ser det jo ut som krutt er eneste løsning.

    6. Jeg er ikke redd for å si i fra- spesielt ikke hvis det er noe veldig urettferdig som skjer, om det så gjelder meg, eller noen andre. Men jeg prøver å ikke blir så alt for sint, for da blir jeg så sint at ALT kommer på en gang, og da blir det krig!
      Håper dagene deres snart blir bedre, for det kan ikke være gøy når ting plutselig blir slik <3

    7. uffda….ja eg sendte deg en melding på bakrommet for en stund siden da dere sku se på en annen bolig…kanskje var det den?
      Krysser fingrene for at du finner det beste perfekte hjemmet ditt snart
      klememtingene <3<3

    8. cuskima: Jo, men planen så ut til å kunne bli annet sted I BLOKKEN…bare vekk fra han..Men nå er vi lei hele utleieren og alt, så nå prøver vi helt annet sted. Skal fortelle deg en gang hvorfor 🙂 Orker ikke nå

    9. Høres ikke bra ut…. Han blir upopulær, mens det er dere som ender opp med å flykte. Skjønner aggresjonen! Lykke til med jakt på ny leilighet!

    10. eg kan nok være veldig grei og fai og square og sånn……men er ting urettferdig og EG kan endre på det ser eg selvsagt fra…..kan eg ikkje endre det selv finner eg ut hve/hva som kan…..og er det noe man ikkje kan endre som ……drittkunder…..teite folk på butikken eller bussen…som eg aldri mer skal møte gidd eg ikkje bry meg
      Andre ting syter eg til venninner eller bloggen om hahaha
      si fra du frodithtyreguri <3

    11. karidansen: Jeg har bodd i blokk, og i leie-komplekser nå i 25 år snart, og med samme eiere. Og ikke møtt maken til UNGE som han som bor i etasjen over nå… Og utleier tar ikke tak i sånt… det er visst for slitsomt…Så nå orker jeg ikke mer. Nattesøvnen er vekk, og hele blokka føles som dritt-blokk….men det er egentlig bare EN… Satt grenser som bare rakkern vi, men det hjelper ikke fletta…Her skal det spilles musikk sent og tidlig,og spesielt etter vi sa fra ….

    12. Jeg tror det viktigste er å sette grenser litt i forkant. Bor man i ei “Dritt-blokk” , så er det fort gjort å havne i ei ny drittblokk, hvis man er snil og vennlig av natur og har problemer med å setter grenser. Noen ganger har jeg tenkt : “Hvorfor skal det være Ei Hurpe ALLE steder!!! (Det finnes ei Hurpe i meg også! ;)) Men altså : Jeg møter på Hurpene til jeg lærer meg å takle dem. I enhver Hurpe eller Hurp er det en fornærmet og sår liten unge som har masse vonde følelser inne i seg…. tror jeg…….

    13. ladyaugust: Her er det alt for mye på innsiden…og koker…Nå er det både jobb og bo som er slitsomt. Og Nå skal det skrives mailer. Det er helt utrolig hvor kjipe noen kan bli og teite andre kan bli!! Og jeg er bare okse-sint, og må bare få på plass litt saklighet også, før den mailen skrives…. KLemmer masse <3

    14. Miss Imperfektum: Tier og tåler også alt for mye.. Skjønner den med sønnen,for da blir det liksom noe helt spesielt, en som ikke kan ta kampene selv. Men man skulle kjempe mer for seg selv også 🙂

    15. Karina Larsen: Ja, jeg velger alt for få kamper jeg egentlig. Biter litt for mye i meg. Lider litt for mye av “snill-pike”-syndromet… Og derfor blir det som du sier, det kommer for langt og det kan bli mye rart som kommer ut, og kan bli usakelig, eller komme litt feil ut i det minste…Men nå skal jeg BÅDE være tøff OG litt saklig, med det som står foran oss….

    16. Helge: Så koselig med Lillestrømtur da 🙂 Greit med litt avveksling. Vi har bare gått en liten tur i dag. Og nettopp sett en film på dvd. Kjøpte noen nye dvder. Ja, man glemmer alltid noe 🙂 Deilig med nyfarget hår da 🙂

    17. margarites: Alt for dårlig jeg også…Og får jeg okset meg opp, kommer det mye usaklige noen ganger…og det vil jeg unngå denne gangen.. Jeg håper også det ordner seg 🙂 KLem<3

    18. Fru Stussli: Ja, er jeg kjempedårlig på å være saklig sinna hvertfall. Jeg har bare lyst å fly i strupen på NOEN her nå…men bør være saklig. Og en mail skal skrives, og helst litt saklig men med alvoret og okse-Frodith med i … Jeg har en ganske dårlig dag for å si det rett ut.. Dritten i andre etasje som forårsaker alt, og nå vil vi bare VEKK.. Klemmer masse <3

    19. Moving On: Jeg begynner også å grine..og i dag er litt sånn dag…så jeg holder meg litt i bakgrunnen her … Ikke helt tøff ennå, bare sliten..

    20. Det er viktige saker søs å slippe ut trykket for det skal ikke være inne i en. Her er det labba høyt Jammen bra jeg fikk kjøpt en fotskammel for den er jo praktisk også. Håper ting retter seg i en fei søs <3 gooodklæmmelørdagsklæmmen <3 <3 <3

    21. Jeg er vel heller ikke av de flinkeste til å si fra om jeg føler meg tråkka på. Jeg tier og tåler, helt til det plutselig blir nok, og da kan det hende jeg sier mer enn jeg burde….. Et unntak er når det gjelder sønnen min, der tar jeg ikke i mot noe dritt, hverken fra leger eller andre i apparatet rundt ham. Han kan jo ikke si fra sjøl, så da må vi foreldre tale hans sak. Så får det heller være at noen syns jeg er både kontrollfrik og det mer.

    22. Jeg er også flink til å bite i meg ting. Men jeg velger mine kamper og det tror jeg også er viktig 🙂 Ellers lar jeg meg ikke så lett tråkke på. Hvis jeg mener noe er urettferdig så gir jeg beskjed på en fin måte. Men oksen kommer frem hos meg også, men når den kommer – da har ting gått alt for langt!

    23. Det er en okse inni meg nokså ofte – jeg er vel ikke alene og ha det. Ellers var jeg en tur på Lillestrøm idag og jeg en god tur langs og rundt Nitelva. Deilig og komme bort fra Drammen, før jeg dro fikk jeg litt ny farge i håret. Det ble kjempevær og jeg føler meg nokså segen her jeg sitter. Nå blir det etterhvert en kiwitur, glemte selvsagt noe da jeg var der i dag tidlig.
      Ha en fin kveld.

    24. Jeg er nok langt fra flink nok til å si i fra. Det koker litt på innsiden, og så freser jeg litt til dem hjemme isteden. Jeg skulle absolutt blitt flinkere til å si i fra der og da, men jeg er litt for forsiktig…Selv om jeg er Løve…(en litt beskjeden og stille bergensløve?, men i riktige og trygge omgivelser kan jeg nok spre påfuglvingene også). Håper ting ordner seg til slutt da 🙂

    25. Om det handler om sønnen min har jeg ingen problemer med å si i fra. Men når det kommer til meg selv så er jeg som regel stille som en mus og helt elendig på å stå opp for meg selv.

    26. Jeg er sååå dårlig på å være sinna. Det ender fort i tårer…
      Men jeg er blitt flinkere til å være direkte og si sånn, hva mente du med det? Nå følte jeg at du sa dette fordi…., stemmer det? Det er gangske effektivt og så synes jeg det er ærlig på et vis…
      Håper du har en finfin lørdag min venn 🙂
      Jeg har hatt damesvømming og nå er det litt tid i solen her.
      Stoooor klem

    27. er sint som BARE det innvendig mange ganger! men det blir nok med det ja.
      får denne “hissigproppen” klarer ikke være sint uten og begynne å grine … tøffing som jeg er!! hahahaha
      Lykke til meg oksen i deg!!:)

    28. Usj , er det den dumme naboen igjen 😮 ? Han trenger en KRAFTIG lærepenge i så fall ….:-/
      Jeg var super sint i dag , fikk null kunde service i en sports butikk eller bare dritt dårlig om det går ann å si det slik . Men jeg følte at jeg ikke fikk ut raseriet mitt på de som fortjente det…snøft …Vurderte til og med å skrive ett klage brev , siden jeg ikke fikk sagt meninga mi der jeg var 🙁
      Men ja det gikk heldigvis over , og neste gang skal jeg si bedre fra , ellers går man å irriterer seg så lenge unødvendig ja …
      Men har hendt at jeg har sagt i fra også , deilig følelse 🙂
      Nå må du ha en super lørdag og ikke finne deg i noe tull fra fjols 😛
      Klemmer fra Pippi guri <33

    29. dedicat: Ja, man burde det…men når man lider litt av snill-pike-syndromet…så lar man det gå altfor lenge… Og det er fryktelig slitsomt. Og det bør jo helst være litt saklig det som kommer ut også…og det er det ikke alltid det blir da..

    30. annebe: Her er det ikke mye kosing i dag…Vi har vært og gått en tur, sett på et sted hvor det er visning på ledige leiligheter, og det ser ut for å være eneste løsningen på problemet…Flytte herfra fra dritt-blokken vi bor i… Så vi får begynne å fly på visninger.. Starter mandag 🙂 Klem til deg 🙂 Liker at noen heier litt på siden her 😀

    31. karidansen: Ja, jeg er redd for å bli litt for gæærn jeg også, og er så lei at jeg sprekker snart. OG redd det skal komme ut for mye usaklig, for jeg må prøve å være litt saklig også nemlig…og det er ikke lett med en okse i halsen 😉

    32. V for Vendetta: Her måtte jeg skjerpe meg skikkelig for ikke å frese ut av meg en hel masse teit skriftlig i beflippelsen…og jo mer jeg tenker jo mer sint blir jeg…og en mail skal skrives. Men den skal bli saklig også…Så det må tenkes litt, ikke bare snøftes 😀

    33. Mitt liv som restehaug: Ja, ikke sant?? Og HER, i min sak, så hjelper det ikke med litt forsiktig beskjed lenger…En lang og sint mail, men saklig, skal skrives.. Med Oksen på lur

    34. Alle burde vel lære å si fra i små og greie porsjoner sånn etterhvert,, før det blir så digre doser at en sjøl knapt skjønner hva som skjer 🙂 Jeg har en dum uvane at når jeg blir sint.. så går det kort tid før jeg ikke husker helt hvorfor og da virker det bare så veldig dumt 😛

    35. Den oksen så veldig bestemt ut ja 🙂 Jeg også biter i meg det meste, og prøver å være så “grei”som mulig…men finner meg ikke i hva som helst og det skal man ikke heller..må jo være litt “grei”mot seg sjøl også..ikke bare ta hensyn til alle andre 🙂 …Stå på !!!!
      Klem og fortsatt fin lørdag, for håper du klarer å kose deg litt også 🙂 <3

    36. Jeg skulle virkelig hatt motet til å kunne si ifra iblant. Med mindre det er mobbing eller mer alvorlig så sier jeg ofte lite. Jeg har nok bare en okse i meg når det kommer til store ting. 🙂

    37. Ja, kjenner meg igjen – i det du skriver i innlegget og i kommentarene nedenfor. Både med at jeg går for lenge og at jeg blir okse, eller brølende løve eller hva du vil! 😉 Da kan det komme VOLDSOMT når det først kommer, og hjelpe meg som jeg har angret noen ganger…… Jeg øver meg på å være litt mer grensesettende i forkant og underveis, slik at jeg kanskje unngår å skremme “Fanden på Flatmark” når NOK er NOK. Jeg blir ikke bare “teit” – jeg blir Helt Gæern når jeg først sprekker…….

    38. Jeg tror jeg er som deg – at jeg kan tåle en situasjon og å bli tråkket på altfor lenge… men når jeg da får NOK så sier jeg i fra både tydelig og klart (og sint) – og etterlater ikke noe rom for å misforstå meg 😉 Jeg er heller ikke særlig åpen for diskusjon da, for da er jeg antageligvis så lei eller lei meg at jeg bare sier hva jeg mener og går… (for godt som regel:)

    39. jeg synes det er litt hølihuet at folk skal måtte bli sinte okser før de får den respekten de fortjener! hvorfor er det slik at så lenge et menneske smiler, så forsøker folk å meie det ned..? 😛 (baserer denne uttalelsen på en opplevelse en av guttene mine hadde her om dagen og der en voksen måtte gripe inn. han sa nei, men “leken” fortsatte. de andre var lei seg etterpå, for de hadde ikke skjønt at han mente det… hvor kommer denne holdningen fra???)

    40. Laila MA: Ja, jeg venter i månedsvis jeg, og det kan bli helt teit det som til slutt kommer ut….Her skal det tenkes og gjøres LURT den dagen jeg slipper oksen ut….for at det skal ha noen virkning som ikke bare blir teit 😀

    41. Veronica S: Ja, og eksplosjoner kan bli ganske så DUMME…og det er synd…Jeg kan bli usakelig, og ikke komme stort lenger…Men samtidig er det IKKE riktig å svelge for mye dritt …

    42. Flaggermusvinger: Oksen her er alt for mye innestengt den også, og ville fått noen på nakken jeg også 🙂 Jeg får sjeldent luftet den, og når den kommer ut, så løper den litt teit omkring… Og sier masse rart… Og det er det jeg er redd her også. Her er det en mail som må skrives, og jeg håper den blir saklig nok, men slipper ut nok STEAM for meg …. Jeg må legge på lokket og roe meg LITT før oksen kommer fram….for den skal komme fram med litt virkning 😀

    43. Flott illustrasjon. Jeg kjenner meg godt igjen. Tier ofte for lenge og når jeg så blir rasende blir det noen ganger litt for mye av det gode. Jeg jobber med det å si ifra i tide 🙂

    44. Så heldig som klarer å slippe løs oksen innimellom. Mattilsynet ville slått hardt ned på meg hvis de visste om min okse, den er nemlig innestengt det meste av året selv om både jeg og den helst ville hatt det annerledes.
      Lykke til med okseslipp i dag, det er bare å snøfte ivei! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg