Snart er det flust av dem!! ;-)

Ja, snart er det flust av dem…Sommerfuglene altså… På utsiden av husene våre…Snart sitter de tett-i -tett bortover på de fargerike blomstene…og sloss om oppmerksomheten…

 

Men enn så lenge har jeg magen full av dem… Og ikke så mange på utsiden av vinduet mitt…Nei….foreløpig står jeg for sommerfuglene selv… De er usynlige… og mest på innsiden av mage-regionen.. Og de er VEL så fine de, som de på utsiden av huset om sommeren.

Jeg snakker så klart om : Glede-seg-til-sommerfuglene…

De sitter altså på innsiden, og det er viktig å kjenne etter litt innimellom…For de ER der hele tida…De BOR der inne i magen…Det gjelder bare å kjenne etter litt…når det er kaldt på utsiden…og sommerkjolene fremdeles er innesteng bak lås og slå for noen  uker til…. Da må du bare kjenne etter litt ekstra godt….så vil du merke det blafrer lett, når de flakser og flyr der inne…

Og mens snøen har begynt å danse polka på utsiden igjen…så har likevel sommerfuglene “mine” fått av seg vinterklærne…og er i FULL gang med å sprite opp hverdagen litt…

Og hva er det så de fargerike sommerfuglene flakser og gleder seg sånn over??

 

Jo, her er “glede-seg-til-listen” min for tiden framover:

 

1) Jeg skal antagelig få til et treff igjen, med bloggsøsteren min Lady August

Og det er alltid veldig koselig 🙂 Vi har truffet hverandre mange ganger, og vi skravler og surrer, og ler

så vi griner…Hvertfall jeg 😀

 

 2) Det blir antagelig og forhåpentligvis et lite treff med Fru Stussli i løpet av noen uker 🙂

Og hun har jeg også truffet før. Og det var full klaff og skravlings hele dagen, på hjemmebesøk hos henne.

Det var bading og hopping på trampoline, i Villa Villkulla 😉

 

3) Og sist men ikke minst, innen bloggverdenen, Pippi,  bloggernes sterkeste. Cathrine 🙂

 Vi håper også å få til et treff i løpet av de nærmeste ukene. Pippi har jeg også truffet før, noen hektiske

sommertimer i fjor, hvor vi sammen var faddere og i en dåp hvor en tøykanin fikk navn, utenfor Rådhuset…

Man får ikke mer moro enn man lager selv… Gleder meg til ny date med Pippi 🙂

 

4) Men aller først, før dette skal skje, så stikker jeg til Fredrikstad igjen i helgen. Og det gleder jeg meg

VELDIG til!!

Skal besøke “bestisen” så klart. Hun jeg er vokst opp med, delt barndom, ungdom, jobb, turer og bolig med.

Vi har delt det meste 🙂

 

Det er hun lille venninnen min fra i sommer…som du kanskje husker……..som med sine 160 cm og en tynn kvist, skulle redde meg på nærmere 180 cm fra en skummel grevling vi så på veien der i Fredrikstad….

Det er hun som jeg var på tur  i Nordmarka med, på Kikutstua, og padlet kano med….da vi selvfølgelig nestenble overfalt av en gira  BEVER også….  😉

 

 

Og fredag drar jeg rett fra jobb og setter nesen mot Fredrikstad igjen. Vi skal kose oss, som vi alltid gjør. Og til og med en liten konsert får jeg med meg. På kulturhuset St Croix. Vi skal se Tommy Tokyo…eller HØRE heter det vel ;-D Jeg er jo så visuell….så er mer opptatt av det jeg skal se…

 

(Google)

Her er mannen. Dette blir spennende!!

(Google)

 

Har du noen ting du gleder deg til framover? 🙂

Har du barndomsvenner som fremdeles er dine venner?

 

 


 

#gledesegtil #humør #reise #tegninger #fredrikstad
54 kommentarer
    1. Å for en gøy liste da, med mange koselige bloggtreff og en opplevesesrik konsert 🙂 Hehe jeg håpte jo å finne et Bergensbesøk på denne listen din da 🙂
      Ha en superfin fredag
      Klemmer

    2. karidansen: Ja, det er litt spesielt med folk man møter her inne på blogg. Og noen finner man tonen med med en gang. Noen likner man ikke i hele tatt, men liker allikevel 🙂 Og noen føles som søsken og man bestemme å møtes på utsiden. De jeg har møtt på utsiden var veldig lik seg som her inne. Og det har vært kjempekos. Jeg har møtt et par til. Og flere har jeg møtt flere ganger 🙂 Hun bestisen jeg skal til i morgen er venninne fra vi var barn. Vi gikk på grunnskolen sammen, men ble venninner først i 6. klasse. Har vært gjennom tykt og tynt sammen. Ser hverandre ikke så mye, men er såååå kos når vi er sammen, På en veldig avslappende og søsken-lik måte 🙂 Gleder meg til i morgen 🙂

    3. Sånne Gledesegtil – Sommerfugler er herlige! Så koselig at du har fått til å treffe blogg – venninnene. Også godt med “Gamle Vennskap”. Den “Gamleste” venninna mi , som fortsatt er ei nær venninne, ble jeg kjent med på lærerskolen.(30 år siden!!) Ellers har jeg også tre-fire nære venninner til som jeg har kjent i mellom 10 og 20 år. De aller nærmeste venninnene bor litt unna , så jeg ser dem ikke så ofte, men det er jo noe som heter telefon og Facebook! Synes jeg har fått noen venninner på bloggen også. Det blir et “annerledes” – vennskap, men koselig er det, uansett! 😀

    4. Tattavkvinnene: Det høres herlig ut, og jeg lover snøfri påske, hvertfall i Oslo 😀 Jeg skal lage nøtter med rottene, og da er det ikke snø som underlag altså 😀 Hønefoss er sikkert også snøfri. Og du kan kle deg ut som kylling 😉 Snart litt fri jeg også, selv om det ikke er mange dagene. KLemmer <3

    5. Masse fint å glede seg til her! Det gjelder å ha noe å glede seg til akkurat nå for i dag har det ikke vært så mye å glede seg over! Huff for et nitrist vær. Det er rart hvor påvriket man (i hvert fall jeg) blir av det været. Men snøen får bare bli der, jeg reiser til mamma i morgen og blir hele påsken. Der er det liksom normalt at det er litt snø i mars/april, men jeg husker hvor fint det var på samme tid her i Oslo i fjor? *sukk* Krysser fingrene for at det er bart når jeg kommer tilbake.
      Nei, så negativ går det ikke an å være! Jeg gleder meg til påskefri! Påskegodteri, møte venner, feire bursdagen til onkel, være med familie, kinotur og kanskje en liten sammenkomst med jentene fra Hønefoss <3 Det blir kos!

    6. cathrinehenriksen: Blir kos å treffe deg igjen så klart 🙂 Mye fint man skal gjøre i ukene og månedene framover 🙂 For det ER vår altså…selv om det ikke ser sånn ut 😀 Hi-hi Bestis ja, jo der har jeg vært mange ganger som jeg har skrevet om på blogg også 🙂 Både påske og sommer og vår og høst 🙂 Drar etter jobb i morgen 🙂 Bare en overnatting 🙂 Varme klemmer tilbake <3

    7. annebe: Sånn er min bestis også, det er helt som det alltid har vært når vi treffes, og det er så lite anstrengt når man kjenner folk så godt 🙂 Vi er også like typer. Og det kan gå lenge mellom hver gang, men når vi er sammen er det som vi så hverandre i går. Sånn blir det med de man har kjent alltid 🙂 Jeg gleder meg også til sol og varme, men det blir nok en stund til ser det ut til.. 😮 Klemmer til deg <3

    8. Barndomsvenner , hmmm…de bor ennå langt fra Oslo de 😮 Så vi mistet kontakt eller kan også si at vi vokste fra hverandre …Men har hørt at man kan vokse tilbake til sine tidligere venner også , så vi får se ;-D
      Gleder meg litt til påske jeg , men egentlig gleder jeg meg masse til etter påske også . For da skal jeg ha spesial timer med en PT , som jeg har planlagt skal gi meg mere livsgnist i tillegg til å hjelpe til på trenings fronten 🙂
      Så moro at du nevner meg også her 😀 Ja jeg ser fram til å møte deg igjen , sist gang var hysterisk moro da . Men blei travelt . Og nå skal jeg ha deg for meg selv , det blir super stas 🙂
      Ja for er jo ikke tvil om at du er populær her ;)) Men bloggvenner er jo veldig gøy , så absolutt noe å glede seg til ja 😀
      Også Fredrikstad da , moro …særlig med en bestis ;))Ja husker du var der ….har du ikke vært der flere ganger også …..?
      Jepp så du må kose deg masse masse der altså 🙂
      Varme klemmer fra meg <33

    9. Så mye fint du hadde å glede deg til fremover :)..møte hyggelige folk det er jo veldig koselig…Min bestevenninne har jeg hatt fra barndommen , og vi møtes med jevne mellomrom..men det kan gå en mnd eller to mellom hver gang enda vi bor ganske nær hverandre..vi er ganske like typer..ikke slik at vi “flyr dørene ned”hos hverandre…men hygger oss når vi møtes :)))
      Gleder meg til masse sol og varme jeg 🙂 ..her snør det i dag, som jeg regner med det gjør hos de fleste på denne kanten av landet :)) Klem<3

    10. Helge: Ja, det EKTE sommerfuglene lar nok vente på seg ser det ut til… Her skuffes det masse på utsiden på jobben, og T-banene står hele tida.. Jeg er spent på hvordan det skal bli å dra hjem.. Så koselig med stor bursdagsfeiring med hele familien da. Påsken er jo rett rundt hjørnet, og her blir det litt fri men ikke masse. Må være litt på jobben også, ikke som før da vi var skole for fast-elever.. Kos deg med middag, og en fin kveld 🙂

    11. Lithanna: Sabaton har jeg ikke hørt om, må Google.. Ja, dere skal jo ha så fin ferie i sommer også 🙂 Dere må jo etter hvert bosette dere på samme sted vil jeg tro 🙂 Venner er superviktig <3

    12. dedicat: Ja, man har noen glede-seg -til-sommerfugler, hvis man kjenner etter. Men når det snør så mye som i dag, så må man kjenne litt kraftig etter merker jeg 😀 Ha-ha Blir nok fine treff med jentene ja 🙂 Mye fine folk man møter på blogg, som er minst like hyggelig utafor her. Og mange kjære venner fra barndommen, som er gull verdt 🙂 Håper du har en fin dag i dag 🙂

    13. Mamman til storguttSupermann: Ja, det gjør jeg også. 🙂 <3 Det blir superkos,og jeg håper vi får fint vær også. Hvis ikke spiller det ikke SÅ stor rolle heller, for alltid kos å være sammen med deg <3 Klemmer <3

    14. ladyaugust: Ja, jeg har planer om litt dater nå i våren 🙂 Det er jo sååå koselig. Og jeg skal treffe mammaen til storegutt Supermann også, allerede rett over helgen 🙂 Ja, hvor ble våren av?? Vi må ha litt vår altså, når vi skal treffes <3 Klemmer søsklemmen og varme klemmer som smelter snø 🙂 <3

    15. Det ble vinter igjen så det er nok en stund til sommerfuglene kommer til syne. Her er det kaos, glatte veier som mange andre steder. Det er nok mang ei snøskuffe som ble trimma idag etter noen ukers hvile. Hva jeg ser frem til? Har mange utfordringer i vente, skriver ikke hva jeg tenker på. Men først har min søster bursdag til søndag, som sistemann ut av 8 stk i min fam som er marsbarn. Da blir det storsamling av fam for første gang i påsken hos mor og far, blir 20 stk. Men nå skal jeg koke poteter og lage middag. Ha en fin kveld.

    16. rundtomkringtrorjeg: Nei, det er ikke mange av dem på utsiden…kun noen i magen ;-D Ja, det skal bli gøy å se/høre den konserten. Må nok fortelle litt fra det 🙂 Jeg har noen venner jeg har vokst opp med, og noen fra nyere tid. Og like koselig begge deler, hvis det er folk man liker godt og får en god kjemi med 🙂 Ha en kjempefin dag du også 🙂

    17. Oslopadde: Ja, her var også skuffelsen stor når jeg tittet ut i dag… Men det BLIR sommerfugler etterhvert skjønner du.. heldigvis 🙂 Jeg har noen få fra barndommen, og noen få fra voksen alder, og det er like koselig med alle man får som man liker godt 🙂 Ja, sees i morgen 🙂 Klemmer paddeklemmer <3

    18. Margrethe: Ja, jeg er glad over både gamle og nye venner 🙂 Så lenge man har en fin kjemi, så spiller ikke lengden på venneforholdet noe 🙂 Men jeg synes det er godt med noen av de gamle som er med meg også 🙂

    19. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Så mye kos du også hadde å glede deg til 🙂 Påsken blir deilig, det synes jeg også 🙂 For by-påsken er slett ikke verst heller til vanlig 🙂 Men først skal jeg kose meg med litt venner her og der 🙂 Ja, her er det vinterland kan jeg love deg 😀 Håper du har en fin dag Vanja <3

    20. Litt artig uttrykk det der med ”sommerfugler” i magen,, og dine var jo lette å forstå når du kom med den lange gledesegtil lista etterpå. 😀 Jeg har en meget sterk mistanke om at det er totalt mangel på kjedelige øyeblikk under de treffene dere skal ha..lykke til fra første til siste 🙂

    21. Hahahahah mooornigns søs 😀 Skravlings må til såklart og DET er vi flinke til og DET gleder jeg meg til såklart. Jammen har du mange dater du 😀 Ha en nyyydelig dag Ps: hvor ble våren egentlig av? goooodklæmme finesøsklæmmen <3 <3 <3

    22. Ikke en sommerfugel og se her, bare snø, men + grader og sol i morgen. Konsert er det mange år siden, høres kosligt ut, skal google han karen her, liker stilen på bildet 🙂
      Har faktdik noen fra barneskolen ja, ikke mange men noen. Dem bor laaaangt unna så ikke så ofte jeg ser dem. Men ansiksboka er kjekk og ha 🙂
      Ha en toppers dag og helg 🙂

    23. Åååå, så deilig på en dag som i dag, å bli minnet om at det KOMMER sommerfugler! Jeg ble så skuffet da jeg så snøkaoset ute i dag, og mistet helt motet. Padder er ikke så begeistret for vinteren…. Men nå vet jeg at det BLIR sommerfugler en gang, selv om dem du skrev om er inne i deg, så er det allikevel en påminnelse om dem som kommer ute i hagen også 🙂
      Og ja, jeg har mange venner fra barndommen 🙂 Det er svært få jeg har fra voksen alder – bare du, den 3. padda og en eller to til 🙂 Dere er fått-i-voksen-alder-venner 🙂 Resten er jeg vokst opp sammen med 🙂
      Ønsker deg en fin dag i snøkaoset, vi ses i morgen 🙂

    24. Det der høres ut som mange gode ting å glede seg til..) Virkelig kjekt å møte mange mennesker en koser seg ilag med.
      Jeg gleder meg til påske, håper på sol, og masse fine ski turer. God mat.
      I hagen spirer det, og jeg gleder meg til å sette i gang med et par prosjekter. Slik at de er ferdige.
      Jeg gleder meg til å reise til trønderlag, og møte ei god venninne.
      Ingen av de jeg vokste opp med har jeg kontakt med i dag, men de som kom inn litt senere er fortsatt gode venner.:)
      Kos deg masse i vinterland i dag.::)

    25. Eva: Ja, blir ikke så ofte jeg ser barndomsvenninnen min heller, når hun bor i Fredrikstad. Men vi tar noen helger sammen sånn innimellom, og sees litt i ferier 🙂 Godt å ha sånne som kjenner deg HELT, som man bare kan kose seg med 🙂 Jada, vi har skikkelig Wildlife-opplevelser 😀 Hvertfall i sommer 😀 He-he Og så håper jeg på disse bloggtreffene, er ikke bestemt datoer, men er bestemt at vi SKAL 😀 Store god sommerfuglklemmer med snø på 😉

    26. Min matgale verden: Ja, blir moro med konsert 🙂 Ja, jeg kommer til Bergen sikkert også 🙂 BÆÆÆÆRGEN…kanskje i sommer? Eller vår….? Hm.. Er ikke noe helt klare avtaler med disse tre her heller ennå, ikke noen datoer, men vi SKAL 😀 Hi-hi og det er nok til å glede seg litt 🙂 Her kunne du ikke kjørt med venninnen, for her er det flere meter snø… Men klemmer til deg ut i den snøfylte dagen 🙂

    27. Så utrolig kjekt å lese listen din. Det er jo så viktig å ha noe å se frem til. Motiverende og godt. Og det å møte gode venner, er jo bare totalt perfekt <3
      Så artig at du opplever et skikkelig wildlife også når du er med venner. Litt av et eventyr 😀
      Jeg gledet meg veldig til Oslo turen jeg. Og den er jo nå overstått. Men den var nok årets høydepunkt for meg 😀 Og sånn ellers så håper jeg jo at det skjer nye og kjekke ting nå til sommeren. Sist sommer fikk jeg besøk fra Trondheim av en dame jeg har blitt kjent med. Og jeg håper kanskje hun tar seg turen denne sommeren også 🙂 Og ellers så gleder jeg meg til arrangementer jeg sikkert kommer til å gå på, turer jeg kommer til å gå, og nye mennesker jeg kommer til å møte 🙂
      Jeg har fortsatt barndomsvenninner. Men det er utrolig sjelden vi møtes, dessverre.
      Gode sommerfuglklemmer til deg <3 <3

    28. Men her virvler det av vakre sommerfugler i dag!!!!!! HVITE av snø! Store flokker setter seg i blomstene, danser i luften og lufter vingene kan man si! Hyggelig du har fine planer framover. Kos deg masse. Klemsiklem 🙂

    29. Å. Så gøy! Blir sikkert en fin opplevelse, med konsert. Deilig å gå på konsert! Men altså…..det var da svært som dere har bloggdater der borte altså…..og du VET at når du skriver sånn innlegg, så legger du opp til det….. BÆÆÆRGEN!! Korti kommar du til BÆÆÆÆRGEN 🙂 knise… klemmer fra en som har god tid om morgenen, hun har nemlig fått venninnen tilbake 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg