Overrasket fjærball…

Denne lille fjærballen…og en liten gjeng likesinnede, spratt forfjamset omkring utenfor veggene her i går.

 

De hadde egentlig startet vårfesten her om dagen…med bading i luksus-pyttene på utsiden, fråtsing i

nyfunnen mat på bakken, og høy fjær-føring på bjørkerisene… De var i sitt ess som man sier…Manglet

bare party-hattene…

 

Men brått var det noen som stoppet festen…

Kong Vinter, Gud eller hvem det nå var, ristet dynen sin HELE DAGEN….ned over de stakkar

fjærballene…Ikke rart de så litt forskremt ut, der de rullet omkring i de meterhøye skavlene….;-)

Og en gjeng nebb som hadde tatt plass inni busker og kratt…prøvde å riste snø-dottene av kvistene,

slik at bær og frø kunne komme til syne… De FOR omkring…ikke særlig i party-modus lenger…

 

Og EN liten luring hadde tatt plass der på toppen, hvor det var fritt for det ekle hvite…

Han skuet utover og ante nok….at i morgen kunne verden igjen være en stor fest… 😉

 

 

 

#snø #fugler #spurv #foto #overrasket
22 kommentarer
    1. Tattavkvinnene: Ja, deilig i dag. Jeg gikk hjemover fra kafe, og det var helt varmt da. I dunjakke… Og mye folk ute 🙂 Håper du koser deg også 🙂 Klemmer <3

    2. Hehe, ja det er nok ikke bare vi mennesker som ble forfjamset over det store snøfallet. Heldigvis begynner det å smelte igjen nå, det har vært helt nydelig solskinn her i hele dag!
      Håper du har hatt en fin helg <3 Klem

    3. Stakkars søte små, som fikk en sånn uggen overraskelse. Men vi får håpe at de holder ut, til våren griper skikkelig tak 🙂
      Snøen er vakker, men nå er vi jo vinterleie, hele gjengen 😉
      Ha en superfin helg <3 Klem <3

    4. Jeg håper absolutt vårfesten er i gang igjen, og at snøen som kom i går smelter og blir borte på rekordfart! Her følger vi med på yr.no og vegmeldinger mange ganger om dagen. Vi har jo liksom bestilt ferge tur/retur Danmark, men et stopp i Moss først. Så vi krysser fingre X Den lille spurven var ordentlig søt der den sitter og venter på våren. Klemmer <3

    5. De stakkars fjærballene kan jo ikke krype inn i stuevarmen og fyre på peisen heller. Det er imidlertid EN ting DE kan som JEG godt kunne ha tenkt meg å kunne : Å FLY!! Jeg har kunnet det i drømme, men det stopper vel trolig der…….. 😉

    6. Ja jeg tror jeg er veldig enig med små fuglene jeg 🙂 Kan ikke ha vinteren her nå nei , og heldigvis ser det LITT lysere ut i dag 😀 Så nå må bare sola komme for fullt også , så påskeværet blir som JEG planlegger , hihi ;))
      God klem til Frodithen på vei til Fredrikstad , regner jeg med 🙂 <33

    7. Så søt fugl! 🙂
      Kjempefint skrevet, fikk sånn fin melodi i hodet mens jeg leste det 😀
      Har forstått det slik at det enda er endel snø i Oslo området? 🙂 Er jo litt koselig siden det er påske snart da .

    8. Ja stakkars pippipene 🙁 mamma måtte henge ut ekstra mat hos seg for det var så mange som fløy rundt i hagen! Håper for alles beste at snøen smelter og ikke kommer tilbake!!

    9. Så fint bilde <3 Det tar nok ikke lang tid, så er det skikkelig vårferst igjen, og da kommer vi til å sette ennå mer pris på den, og det blir dobbelt så gøy <3 Klemmer <3

    10. Ja det kom noe sån der inn i hampen masse hvir greier dalende ned i går. Måte ut og ta bort, men har mistet stemmen, kansje jeg har kommet i puberteten haha.
      Nå siste økt med trening så er det helg. yes yes og yes…ha en toppers dag og helg…Vi skal til Lillestrøm om formener ikke blir verre 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg