Sommerfugl i vårløsningen… ;-)

 Det er litt av noen oppdrag jeg har fått denne gangen!! Jeg liker det jeg altså , så forstå meg rett 🙂

I det jeg var på vei ut døra på søndag , så kom det en foto-utfordring…et oppdrag jeg ikke skjønte HELT hvordan jeg skulle løse:

En sommerfugl

EN ting er at jeg omtaler meg selv som sommerfugl innimellom, så jeg kunne vel kanskje ha tatt en SELFIE…Men jeg skjønte at det ikke ville duge. For Vanja, som i Inneuteferdig.blogg.no var litt mer spesifikk….Hun snakket om sånne små søte som ofte kommer på sommerstid…Og hun hadde sett en, men ikke rukket å ta bilde av den..

Vel, nå er det jo sånn at det har lavet ned med snø, hele torsdagen i forrige uke…og det lå fremdeles hauger både her og der når jeg spratt hit og dit med kameraet … MEN…jeg er jo ikke tapt bak en vogn som det heter….Jeg rakk jo å tenke litt FØR jeg flakset ut døra for oppdraget mitt…og det som slo meg med en gang var at her skal Vanja selv på en måte være med ut.

 

For denne nydelige sommerfuglen her, fikk jeg nemlig tilsendt av Vanja i posten en dag i vinter. Bare fordi hun er snill og grei, og tenkte på meg da hun så denne <3

 

Så på oppdrag fra Vanja, tok jeg med sommerfugl-gaven  fra henne ut i det fri…

For andre sommerfugler må jeg nok lete lenge etter foreløpig… 😉

 

Oppdrag nummer 3 utført!!

 

 

 Var ikke dette en lur løsning?

 

 

#foto #oppdrag #oppgave #sommerfugl

#utfordring
48 kommentarer
    1. Min matgale verden: Ja, jeg var så fornøyd med meg selv da jeg tok den med ut 😀 Jeg skal også på jobb i morgen…og så skal jeg gjøre ferdig nøtter til dag EN 😀 Klemmer og gå på siste dag med glimt i øye, påskehareglimt <3 😀

    2. Det var jo en riktig så fin sommerfugl du tok meg deg ut også da! 😀
      Flott med litt sprek og herlig farge ute, mens vi venter på at vårblomstene og det grønne gresset skal sprette ut for fullt 🙂

    3. Det var en stilig løsning på oppgaven, og bildet ble jo superkult da, med den fargeklatten sittende på en grein 🙂 Er det påskeferie nå? Jeg har en dag igjen…en hel en… Men men, jeg holder ut 🙂 klemmer

    4. SMART! Det er jo nesten umulig å se ekte sommerfugler ute nå, så lurt å ta en medbrakt ^^ Fin og fargerik var den også 🙂
      Gleder meg til de ekte sommerfuglene kommer jeg! Det skal bli koselig det, selv om jeg egentlig synes de er creepy! Flygende mark med fine vinger. Jaja, det betyr at sommeren er på vei i hvert fall 🙂

    5. lulltove: Ja, mange som sier de har sett sommrfugl. Eneste sommerfuglen jeg har sett er MEG 😉 Ellers er det tomt i byen, men har vært mye snø…;-) Men nå er det bart igjen hvertfall 🙂 Heldiggrisen deg med gul sitronsommerfugl <3 Klemmer til deg <3

    6. Luring 🙂 Jeg var ute og gikk tur sammen med en venninne for nøyaktig en uke siden. Da så vi to sommerfugler. Først en sånn brunn/orange som vi ser om sommeren, og så en skinnende gul sitronsommerfugl 🙂 LYKKE <3 Ha en finfin kveld! Klemmer 🙂

    7. Hobbystua: Påskenøttene starter torsdag 🙂 Jeg har julekalender og påskenøtter hvert år. Julekalender blir lang med 23 dager… og i fjor startet jeg nøttene litt før… Men i år tenker jeg det holder med 5 dager 🙂 Jeg har ikke sett snurten av en sommerfugl en gang her… Bare snø…men nå er det bart igjen hvertfall 🙂 En fin dag til deg også 🙂

    8. Ja du er ikke ” født bak en låvedør ” so vi bruker og si når det kommer til gode løsninger på ting og tang. Så du var smart og fant ut hva du skulle gjøre.-) Selv har jeg sett en levende blekgul sommerfugl rett utenfor vinduet her i dag og det er jo tidlig men kommer vel mye frem så fort solen varmer litt. Nå er jeg spent på når du starter med påskenøttene,gleder meg allerede.-) En fortsatt fin dag frodith.-)

    9. rundtomkringtrorjeg: Ja, du har ikke vært å se på en stund…jeg trodde du var på reise igjen 🙂 Men syk, stakkar. Og likevel orker du trene.. Flink.. Ja, jeg fikk litt av en oppgave her som du ser 🙂 Mange ulike oppdrag for folk, har nok å gjøre hele påsken jeg 🙂

    10. Helge: Jepp, bilde er tatt nederst ved Akerselva, helt ved Markveien omtrent 🙂 Det var eneste måte å løse sommerfugloppgaven på 🙂 Og DET gikk jo bra 🙂 Kjempefine den sommrfuglen jeg fikk 🙂 Ha en fin kveld du også 🙂

    11. Kjempelur løsning. Den var godt synlig og kan brukes hele året. Regner med det er ved Akerselva et sted du har tatt bilde. Ha en fin kveld.

    12. cathrinehenriksen: Ja, du må logge deg inn på egen først, og lete i feeden… DA går alt som det skal 🙂 Lett som en plett 🙂 klemmer i vei <3

    13. Åja , snille henne da 🙂
      Jada ,må det ..og en ting til ser nå at jeg må slutte å gå inn på bloggen din FØR jeg går inn på min for da kommer ikke svarene dine opp hos meg . Gjorde det i dag . Men ikke i går , så ja ville bare nevne det om du lurer på hvorfor jeg ikke har svart på ting :)) Oppgaven nailet du toppers ja , den med kirkegården og de andre her også :))
      Klemmer til Frodithen <33

    14. Ida Lyrics: Kos deg du også <3 Fint med sommerfugler i våren, selv om de er kunstige, og dette var eneste mulighet å løse dette oppdraget på 😉

    15. cathrinehenriksen: Nei, hun hadde kjøpt den, laget av skinnende fint materiale 🙂 Så kos du kommer innom da, selv om du har bloggfri og alt 🙂 Klemmer påskeklemmer tilbake <3

    16. Åse Helen: Jobber halv dag i morgen 🙂 går fint det 🙂 Men snart ut i solen og knipse bilder 🙂 Ja, hår er med 🙂 Varme solskinnsklemmer til deg også <3

    17. Det var en genial lur løsning frodith 🙂 og den sommerfuglen var virkelig vakker 🙂
      Ser det har kommet hår nederst på lista også. Du får kose deg på jobb så får vel du også fri i morgen? Gode solskinnsklemmer fra meg 🙂

    18. Lithanna: Hi-hi, ja man må finne på noe når man får så fine og rare oppdrag, og når man har en SÅÅÅ fin sommerfugl man har fått av bloggvenn 🙂

    19. margarites: Så koselig for dere med litt pinnekjøtt og greier 🙂 Og dere kom dere på tur , det var bra 🙂 Kos deg masse <3 Her er det sol i dag også 🙂 Kos deg med påsken <3 klemmer fra meg <3

    20. Genial løsning på sommerfuglutfordringen. Ser ut til at det er bra vær også, så da kommer nok de ordentlige sommerfuglene snart også. Nå er jeg i Aalborg – i regn. Her blir vi til hjemreisen tenker jeg. Koser oss, og i morgen skal vi lage pinnekjøtt til middag – selv om påsken ikke er helt i gang enda. Klemmer

    21. natheless: Jepp, mange….noen er i boks, men andre får jeg bruke påsken til 😀 he-he Kos deg med skurings :-)Og litt i sola 🙂 klemzzz

    22. Så smart!!!! Her har jeg ikke sett en eneste levende sommerfugl enda, men de kommer de kommer. I dag skinner sola, så kanskje jeg ser en senere i blomstene? Men foto av den er heller ikke lett bestandig. Nå er frokosten unnagjort, og jeg må komme meg avsted til skurings hos svigerfar. Ha en strålende dag og lykke til med oppdragene dine, for jammen var det mange! Klemz!

    23. Det var en veldig lur løsning! 🙂 Jeg har ikke sett en eneste sommerfugl, jeg heller, men jeg har sett noen blomster, så det BLIR sommer. Jeg er ganske sikker nå….
      Klem fra Oslopadde 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg