Frodihts Påskenøtter -Skjærtorsdag- Velkommen inn :-)

Der “Frodiths Julekalender” startet så harmonisk og vakker, med søte små rotteføtter mot linoleumsgulvet…i yr spenning…og nusselige snutemerker mot vindusruten i speidingen etter nissen…ja….der starter SLETT IKKE “Frodiths Påskenøtter” like vakkert….

 

Frodiths Påskenøtter startet nemlig med et realt “basketak”… 4 rimelig spinnville rotter: som hadde funnet tonen rundt juletider, og klart å finne en slags ro og  arbeidsfordeling her i huset når det kommer til Julekalendere og oppgave-håndtering, var plutselig blitt til 6 høytidsstemte villstyringer over natten…

Etter Vaniljeogpepper 1 og Høne-Pøne Von Bentasil kom i hus igjen etter sin et år lange TURNÈ, var det ikke like lett å finne balansen her i huset…

På vei på jobb på onsdag fant jeg nemlig denne gjengen i et skikkelig “bikkje-slagsmål”…eller “rotteslagsmål” om du vil.. Liggende å kave oppå hverandre…rett ved sekken min…

 

Det hadde seg nemlig sånn at NOEN hadde fått øye på sekken min i gangen…Og NOEN hadde tatt feil av dagene, og var sikker på at SEKK betydde Harry-tur til Sverige… Så NOEN, altså Salt og Pepper, hadde funnet fram hver sin  gule Påske-genser og var i full fart mot sekken og døra…”Jippie, her skulle det bli påske-Harry-tur”..liksom…

 

Vel…her var ikke de andre helt enig om eierskapet av disse genserne, og hvis man skal på tur vil de så klart alle ha hver sin påske-genser… SÅ da er det jo bare å TA….er det ikke? Og vil ikke NOEN gi fra seg….så tar man en kamp om sakene…. Vaniljeogpepper, som går med plaster fremdeles etter forrige kamp, klatret og klorte, krafset og bet…

 

…nådde igjen Pepper der han FÒR mot døra, gul og svart og glad……

 

….tråkket på noen hoder underveis….

 

…og fikk som du kjenner til PRESSET seg ned i samme genseren som Pepper allerede hadde på…

Det samme gjorde den noe oppblåste Vanijeogpepper 2 (den rosa)…

Kaoset var komplett….og påskeferien kunne bare begynne liksom….

Stor var skuffelsen da de skjønte at det IKKE var noen Harry-tur ennå… men kun en dag på jobb….

Jeg samlet opp restene av fjær og klør, stappet de ned i sekken, og tok de med på jobb, hvor de fikk rast fra seg litt….

 

Men nå er vi klare for Påskenøttene så klart. Og jeg begynner som vanlig litt forsiktig, så så mange som mulig kan være med. Hvertfall på åpningsdagen. Jeg BLÅSER i om du jukser og kikker på andre…For til slutt så trekkes det likevel, HVEM som vinner. Men inngangsbilletten til å være med i treknlngen er riktig svar. Og det er jo mest moro å gjette selv, er det ikke??

Jeg må ha svar før klokka 22 i kveld. Da trekkes det en vinner!!

Alle som vil kan være med, med eller uten egen blogg 🙂 Og premien er så klart PÅSKE-EGG!!

 

Ok, da kjører vi i gang:

 

Og til slutt må du kanskje en tur i speilet….Hva står det her??

 

 

 

 Håper det ikke blir for vanskelig. Skriv svarene i kommentarfeltet. Lykke til!!

 

 

 

 

 

 

#påskenøtter #rebuser #oppgaver #nøtter #premier
63 kommentarer
    1. Bedre sent enn aldri. Jeg er på og av med nett i påsken.
      1. Kronprinsesse Victoria av Sverige
      2. Harald Eia
      3. Roald Øyen
      Lykke til til alle som er med!

    2. Tattavkvinnene: Ja, jeg var til og med inne hos deg å minte på…men du vel ikke sett det ennå 😀 Ja, bli med i dag i stedet for..på ekte 😀

    3. Neei, du avslutter jo nøttene dine klokken 22 du! Det hadde jeg glemt vettu, men jeg svarer på etterskudd uansett. I morgen skal jeg huske å komme innom før fristen ^^
      1) Victoria (den svenske kronprinsessen)
      2) Harald Eia
      3) Enda en nøtte general, Roald Øyen
      4) En kylling på taket er bedre enn 6 gale tøydyr i sekken
      Hihi, artig å være i gang med nøttene dine <3 Klem

    4. Helge: Ja, moro at mange blir med 🙂 Det var mange med hele dagen, jeg bare har lagt ut svarene ganske sent, så flest mulig svarer på egenhånd, det er jo mest moro 🙂 Du har vært akitv i dag .-) Hørtes koselig ut 🙂 Ha en fin kveld du også 🙂

    5. Laila MA: Ja, må lage litt moro når man er hjemme og liker å drive med sånt fjas 😀 Moro at mange blir med da 🙂 Svar og vinneren blir annonsert rett etter kl 22 🙂

    6. Er snart 12 timer siden sist jeg var her – iløpet av dagen har jeg både tatt en solid sykkeltur på 3 mil, spist god mat hos mine foreldre og funnet frem noe turutstyr til morgensdagens skogstur. Her er mine svar på nøttene 1 kronprisesse Victoria av Sverige 2 Harald Eia 3 Roald Øyen 4 en kylling på taket er bedre enn 6 gale tøydyr i sekken. Bra at såpass mange svarer på dine oppgaver. Ha en fin kveld.

    7. Så bra 🙂
      1. Kronprinsessen Victoria
      2. Harald eia
      3. Roald Øyen
      4.En kylling på taket er bedre enn 6 gale tøydyr i sekken
      Supert tiltak, Frodith 😀

    8. hehe… ja, det er det eg har pleid å kalle meg på ting. Hadde egentlig planer om å bruke det på bloggen og, men navnet var brukt allerede, så da ble det bare et kjedelig navn 😛
      Men heter fidolina24 på instagram mener eg 😛 hehe… og fidolina på snap 😛 (om du har det) =)

    9. Elin Slåen: 4 svar er det vi trenger her hos oss. Så får du se i kveld om de er rette 🙂 Og du har jammen stått på litt 🙂 Flinke er dere <3 Ja, rampe-rotter!! Og de som satt så rolig her..Men hører de ordet KALENDER eller NØTTER, så er det som å tenne en kinaputt 😀

    10. Hobbystua: Ja, da var jeg i gang igjen 🙂 Nå er det jo en stund siden Julekalenderen, og det hadde roet seg litt her, men nå er de i gang igjen…Bøllene 😀 Takk for svar 🙂 Jeg kommer med trekning rett over kl 22 🙂

    11. UANSETT !!!! Bare gjett jeg elsker det ordet :DDDDD Snilleste snille søs <3 <3 <3 Oh skal dere begge på landtur i morgen? Gooodklæmme <3 Her har vi spyla plattings i dag og den ble sommerfin 😀

    12. Ina N: Man må jo bare prøve noe 🙂 Og så får man se hva som skjer. Ingen svar blir hvertfall ingen vinst 🙂 Takk for svar, og sjekk litt over kl 22 så får du se .-)

    13. cuskima: Hehe, ja beste å skynde seg 🙂 Ja, det er virkelig en HAUG nå altså .:-D Og jeg får jo ryggproblemer av å drasse rundt på dem 😀 Og i morgen skal vi på landet 🙂 KLemmer masse <3

    14. Åse Helen: He-he…se godt etter, før du kikker på noen. Og se på øynene, så ser du det nok 🙂 Ja, rottene er fine, og ser du de to nye, som du ikke har sett. En til hvit rotte og en grønn høne… Det er Vaniljeogpepper den første, og Høne-Pøne Von Bentasil 🙂 De to eldste dyrene mine som var borte, men de kom tilbake i posten her for noen uker siden 😀 Klemmer masse <3

    15. Mariann Sæther Tokle: Ja, jeg vet du liker gjengen min 🙂 og det er jeg glad for 🙂 Nå har de blitt veldig mange 🙂 og vi har stygge planer for resten av påsken 😀 Neida, mest koselig 😀 Kommer med svar litt over 22

    16. Ha ha ha- for en rottegjeng <3 <3 De er jo så rampete 😀
      Men jeg må så klart prøve meg på disse nøttene- jeg er jo så dårlig på å huske navn. Jeg måtte "jukse" litt med Google, som vanlig, og så måtte jeg spørre min bedre halvdel, som ikke alltid er så flink han heller- men vi trur vi greide det 😉
      1. Svenskeprinsessen- Victoria 🙂 Hu er jeg rimelig sikker på uten å jukse 😛
      2. Harald Eia. Åhh, navnet hans satt sååååå langt inne, så han måtte jeg Google, for jeg husker jeg hadde sett han i en reklame for det "brille" programmet. Jeg var jo mektig imponert over at jeg husket navnet på et program jeg ikke en gang har sett 😛 he he..
      3. Her måtte jeg også jukse, men trur vi kom frem til at det var Roald Øyen....
      4. En kylling på taket er bedre enn 6 gale tøydyr i sekken.
      Krysser fingrene for at Google var min venn i dag, igjen 😉 he he

    17. Det var litt av et rotteleven du har hatt i hjemmet i dag og skjønner jo at dem higer etter oppmerksomhet og er vel vår…yre av naturens side nå:-) Men artig at dine “nøtter er i gang igjen ” Nr 1 er jo Kronprinsesse Victoria av Sverige. Nr 2 er Harald Eia . Nr 3 er selveste nøttemannen Roald Øyen . Og tilslutt så står det En kylling på taket er bedre enn seks gale tøydyr i sekken:-) Og kan være enig med deg i dette. Fortsatt fin kveld til deg.-))

    18. annebe: Ja, de har nok å henge fingrene i skjønner du …Og JEG også .-D I morgen skal vi på landet…HELE gjengen… kos deg du også fine Annebe <3 klemmer <3

    19. ladyaugust: Du har jo hvertfall 4 svar, og det er det jeg trenger. Og DU vil vel gjerne ha et påskeegg tenker jeg 😀 Men du får et uansett du skjønner du 😀 Men jeg liker at du er med da <3 I morgen skal jeg og hr Frodith på landet 🙂 KLemmer søsklemmen <3

    20. karidansen: Nei, jeg må starte litt forsiktig, sånn at flest mulig kan være med. Jeg har jo hatt påskenøtter 2 år før, og julekalender 3 ganger, og da ser man litt hva som går greit. Og jeg liker at det er mange med og gjetter jeg 🙂 Det skal være gøy 🙂 OG hvis noen jukser litt og titter på andre så er det ikke så farlig, for det er jo bare lek 🙂 Og jeg trekker uansett til slutt 🙂 Eller ikke JEG da…men rottene og høna 😀 Da kommer svar og kåring av vinneren litt over kl 22 🙂

    21. cathrinehenriksen: Ja, man må jo gjette litt, hvis man ikke svarer noe, vinner man HVERTFALL ikke 😀 Takk for svar, og resultater kommer litt etter kl 22 som vanlig 🙂 STOOOR klem <3

    22. Fru Stussli: Ja, jeg må si ho er lit STYREN om dagen…Men nebbet hang litt etter å ha fått litt irettesettelse både av tante-og av resten av familien…Og har vært GANSKE så grei etterpå 😀 Ikke hun som har vært problemet her etterpå nei… Men når 6 stykker skal feire påske sammen OG drive nøtter, så man jo regne med lit 😀 Ha en fin kveld min venn <3 Store påskeklemmer tilbake <3

    23. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Ja, da få vi se i kveld 🙂 Og i moren skal vi på landet…Hele gjengen 😀 HI-hi God påske til deg også <3

    24. Ritamarita: Hei hei 🙂 I dag har det vært travelt, og jeg ville ha en del svar inn før jeg slapp gjennom, selv om det ikke er så nøye om folk jukser litt..:Det er jo kun en lek dette 🙂 Jeg har vasket kjøkken i dag, og vasket klær 🙂 Mye styr med nøtter og litt planlegging for resten av påsken 🙂 Klemmer masse og takk for svar. Så får vi se i kveld <3

    25. Min matgale verden: Ja, de starter i høygir denne gangen 🙂 Så kos dere kommer dere på hytta en tur 🙂 Ta med kyllingdrakt 😀 KLemmer og fine kvelden <3

    26. cathrinehenriksen: Jada, rottene er i full sving, og starter altså i høygir denne gangen 🙂 Ha en fin kveld. Jeg har masse å gjøre her så blir litt kort 😀 Klemmer <3

    27. Hm.. sliter litt med nr 3 på påskenøttene dine 😛
      1, Prinsesse Victoria (fra sverige) 😛
      2, Harald Eia
      3, Trodde først det var Jan Åge Fjørtoft, men så trdde eg ikke det alikevel.. tror ikke han pleier å stå med blomster på det viset der, er vel heller fotballen han hadde stått slik med 😛 hehe..
      4, En kylling på taket er bedre enn 6 gale tøydyr i sekken… 😛
      Fortsatt god påske 😉
      og gøy med litt påskenøtter, selv om eg ikke drar kjensel på alle 😉

    28. Gøy med påskenøtter! Her er mine svar:
      1) Kronprinsesse Victoria av Sverige
      2) Harald Eia
      3) Roald Øyen
      4) En kylling på taket er bedre enn 6 gale tøydyr i sekken.

    29. En kylling på taket er bedre en 6 ville tøydyr i sekken…..måte skrive det ned før eg glemte det hahahaha
      For en haug .hahaha travelt hos deg du-nesten like gale som fortid hos meg 😛
      Ellers er det Harald Eia og Nøttegeneralen himself…Roald Øyen usikker på damen…….

    30. 1: Kronprinsesse Victoria av Sverige
      2: Harald Eia
      3: ehm..Roald Øyen eller noe fra de gamle påskenøttene fra nrk?..
      4: En kylling på taket er bedre enn 6 gale tøydyr i sekken

    31. Nå har jeg venta og venta på at du skulle slippe gjennom noen kommentarer. Jeg vet nemlig ikke hvem som er på det første bildet og tenkte og jukse litt 😉
      Herlig å se rottene dine igjen 🙂 Ha en strålende solskinnsdag 🙂 Klemmer på vei 🙂

    32. Nå har jeg ingen å jukse med enda, så har jeg galt svar kommer jeg innom igjen og retter,hehe. Kronprinsessen av Sverige, Victoria, Harald Eia og Roals Øyen, og en kyllling på taket er bedre enn 6 tøydyr i sekken og det er jeg slett ikke enig i, for jeg er så glad i og koser meg sånn med de rottene dine 😀

    33. De der ramperottene dine altså…men søte også da :))
      Svar : 1. Victoria 2. Harald Eia 3. Roald Øyen 4. En kylling på taket er bedre enn 6 gale tøydyr i sekken .
      Kos deg videre i dag 🙂 Påskeklem<3

    34. ååååå nei, den der er vanskelig og Engelen sover…. Jeg tipper hun Victoria som nummer en, Harald Eia som nummer 2 og hva het han der da….Roald Øyen som nummer 3, 4. :En kylling på taket er bedre enn 6 gale tøydyr i sekken. Ha en nyyydelig skjøretorsdag søs, her skal det måkes litt snø tror jeg 😀 gooodklæmme <3

    35. 1. Kronprinsesse Victoria av Sverige.
      2.Harald Eia
      3. Roald Øyen
      4. En kylling på taket er bedre enn 6 gale tøydyr i sekken.
      Festlig, fantasifullt påskepåfunn! Ikke kjempevanskelig i første runde (tror jeg), men det er jo viktig at deltagerne ikke mister motet i første motbakke! 😀

    36. Ja Frodithen jeg får nesten bare tippe på at det er Prinsesse Madeleine øverst her , pinlig om man skulle ta feil 😮 Og han på tredje bilde tipper jeg er Øystein Bache som prøver å være inn med grått hår i år ;)) Men ikke helt sikker da . Bare tipper som sagt :))
      De andre to svarte jeg jo på i stad , så da har jeg tatt alle :))
      STOOOR klem <33

    37. Først kommer det en liten skjennepreken til Høne-Pøne fra familien hennes. Hennes tante sier med sin strengeste tantestemme at hun synes at det er skammelig at HønePøne ligger der å ruller som en pøbel på gulvet. Hun burde oppføre seg som en skikkelig tuppe og være snill og grei! FY! Når hun har lært seg å ikke sloss med sine venner, hilser resten av tuppene herfra goooood påske!
      De skal nemlig ut i hagen i dag og er helt våryre her 😉
      Svar på Påskenøtter
      Nr 1 er Prinsesse Victoria av Sverige
      Nr 2 er Harald Eia
      Nr 3 er Roald Øyen
      Nr 4 En kylling på taket er bedre enn 6 gale tøydyr i sekken.
      Store påskeklemmer til deg min venn

    38. Hehe, det var et realt slagsmål ja 🙂 Så gøy å se alle igjen 🙂 Om nummer 1 er Prinsesse Victoria er jeg ikke sikker på, med at nummer 2 er Harald Eia derimot…tror jeg på. nummer 3 er Roald øyen, påskenøttsjefen himself, og der er helt klar at: 1 kylling på taket er bedre enn 6 tøydyr i sekken. Uten tvil 🙂 Håper ikke dere ble kastet av trikken eller noe sånt, ja, hvis det ble leven i sekken på veien tenkte jeg;) hehe Her er vi snart klar for årets påskemiddag på hytten, en lang tradisjon 🙂 klemmer

    39. Hahaha , rottene i full sving , haha …og stakkars deg da …Det er jaggu en del å passe på med disse ja . Også de to som er kommet tilbake da , hihi …Er litt av en historie med disse rotte føttene ja . Og herlig der de prøver å komme inn i genserne samtidig ;-D <3
      Ja , jeg sliter litt med ett bilde her jeg , men jeg tror det er en prinsesse her i alle fall , og ja Harald Eia , pluss en påske nøtt fyr kanskje ( fra påskenøttene på tv ) Ellers er jeg helt på jorde ??? 😮
      Og på slutten står det : En kylling på taket er bedre enn 6 tøydyr i sekken . ( Haha , tror deg )
      God skjærtorsdag til deg Frodithen 🙂 Klemmer masse masse <33

    40. Sov veldig godt inatt, så nå er jeg klar for dine nøtter. Litt av et leven du hadde i gangen din men slik er det – men rotter er rotter. Svar på oppgavene 3 tipper jeg er Roald Øyen og 4 en kylling på taket er bedre enn 2 på taket, nei jeg kommer heller tilbake senere idag. Gjør seg med en sykkeltur i sola og litt besøk. Ha en fin dag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg