Hår…eller IKKE hår….

Ja, for det er nemlig det det handler om…

Hår…er ikke bare HÅR…Men noe mye mer…. Fordi for mange handler hår om så mye mer enn akkurat det- HÅR altså…

For i håret ligger mange folks identitet. De viser på sett og vis, ved hjelp av farge, lengde eller form. hvem de ER….Hvem de identifiserer seg med…Hvilken gruppe de hører til… Faktisk innimellom også hva de MENER om enkelte ting…

For andre er hår som VAR, men ikke ER lenger…en sorg… For dem er ikke håret bare hår…men et tegn på at noe er forandret…kanskje på grunn av alder…eller på grunn av noe mer alvorlig…En tid er forbi…og man vet ikke helt hva man synes om den nye….uten hår….

For noen er IKKE-hår også et tema…Det at håret IKKE vises er også en måte å vise tilhørighet  til en gruppe på..

Hår er helt klart ikke bare hår….;-)

 

Og med dette er det fjerde oppdraget jeg fikk utført!

Oppdraget eller utfordringen HÅR  ble gitt av Åse HelenAasehelen.blogg.no og er et av flere oppdrag jeg fikk av folk på søndag, da jeg skulle ut med kameraet mitt. Jeg jobber meg gjennom listen dag for dag… Bare ha litt tålmodighet med meg 😉

 

 

 

 

Er håret ditt viktig for deg?

Skifter du ofte frisyre?

 


#foto #utfordring #oppdrag #oppgave #hår
47 kommentarer
    1. Hm, så fin teksten var. Hår er absolutt ikke bare hår, for veldig mange er hår, som du sier en viktig del av identiteten deres. For noen år tilbake gikk jeg nesten bare i sorte klær og hørte på metal, da måtte jeg bare farge håret i crazy farger, det hørte liksom med. Og nå er jeg superredd for håret mitt og kurer og beskytter det som best jeg kan.
      Jeg tenker ofte på de som ufrivillig ikke har hår. Ei fra her jeg kommer fra har hårsykdommen alopecia og hun har så og si ikke noe hår. Hun bruker derfor parykk, men av og til (på trening osv.) går hun helt uten. Det er tøffingen sin det, hun er jo en del år yngre enn meg så utseende og tilhørighet er veldig viktig. Og selv om hun nok får noen blikk og kommentarer fra tid til annen gir hun seg ikke. Så på dager hvor jeg bare tenker at hår er noe herk og jeg ønsker å klippe av meg alt sammen tenker jeg på henne.
      Denne ble litt lang da, men jeg er jo en jente-jente og hår opptar meg en del. Selv hvor teit det høres ut 🙂 Men nok om det! Fine bilder og nok en gang godt løst 😀

    2. Stilig 😀
      Jeg vil så gjerne kle rødt hår, sånn rødt hår som deg (ikke naturlig ginger liksom), for da hadde jeg farget håret tvert. Men jeg får nøye meg med å farge det mørkebrunt 😛

    3. Ja, du er kanskje litt mørkere enn meg, jeg farger mitt litt mørkere vanligvis, men… tror jeg kunne tatt en rød pakke neste gang kanskje 🙂 (farger selv jeg, tror jeg har sett at du og gjør det)

    4. eg aner ikkje -håret vokser jo mest ellom 11 og 30 så det er jo forbi. Eg har hatt til livet før og lurer på om det går an igjen ellers er ikkje målet langt hår forenhver pris,bare intressert. Blir den fargen eg har..så kjedelig er eg hahaha
      gleder meg til rottene og nøttene klemmetingene <3

    5. cuskima: Spent på å se hvor langt det kan bli 🙂 Noe farging på gang? Du har jo fin farge nå da 🙂 Jeg driver veldig med nøtter her nå… 😉 Påskenøtter så klart…Har litt av hvert og by på 4-5dager….Mest av rare innfall til haugen med rotter 😀 Hi-hi klemmer <3

    6. er sant som du sier mye identitet i hår…..noen behandler det som en mopp andre holder på samme frisyre forever likssom……noen mener at fargin er fyfy og andre kan ikkje farge det nok.
      Før klippet de håret av kvinner for å skamme dem……..noen av de lekreste frisyrene er jo skikkeig kort…desverre kler eg det elending…..men datteren min ser ut som en modell med kort hår…..hun klippet av alt i en rocka drittkul frisyre vi begge gråt…hun av sorg og eg fordi hun var så vakker..så ut som en tøff alv !!!!
      Gøy med hår ,nå er mitt mål og se hvor langt hår eg kan få som gamling hahahahaha
      klemmetingene <3<3

    7. ladyaugust: Ja, håret er superviktig, synes jeg også 🙂 Jeg er veldig glad jeg har hår 🙂 Og vampiss-bitt vil jeg ikke ha hvertfall 😉 Klemmermedsjokosnute <3

    8. Min matgale verden: Ja, du er halvgal og fargerik . Og det liker vi 🙂 Veldig glad jeg har hår! Nå har jeg akkurat lagt ut DIN utfordring, om søppekasser ;-D Klemmer i vei i motsatt kø :-D<3

    9. Håret er viktige saker såklart for uten det kommer vampissene riktig så lett til halsen og vipps er man bitt. Med langt hår…er man redda for vampisser liker ikke å få kjeften full av hår hehehe gooodpåskeklæmmings <3

    10. Herlig bilde av to som bruker hår til å vise hvem de er 🙂 Kanskje… Jeg farget muligens håret rødt for jeg mener det passer bedre til min personlighet, som er litt halvgal og svært kreativ, litt som deg, hihi . påskeklemmer, deilige påskeklemmer på vei over fjellet .) Antagelig i kø 😉

    11. karidansen: Jeg har hatt nesten likt de siste 20 årene, langt og rødt for det meste…Men også litt lyst innimellom. Og HAR hatt det svart også som ung…Og kort en gang… Glad jeg har hår 🙂

    12. cathrinehenriksen: Jeg lister og sniker noe helt enormt om dagen, og LAAANG linse på vei ut 😀 he-he Ja, jeg har også hørt om grått som veldig moderne..Men det skal ikke jeg ha ;-D Jeg har også bare langt, alltid..og rødt…helst 🙂 Påskeklemmer til deg <3 ja NÅ har jeg fri <3

    13. Flaggermusvinger: Ja, jeg fikk jo så mange fine utfordringer, og jeg må fortsette med dem ETTER påske-nøttene, som begynner i morgen 🙂 Farg samme som meg da vel 🙂 Jeg har samme grunnfarge som deg omtrent tror jeg..Mørk blond? 🙂

    14. cuskima: Ja, jeg må også ha hår, mye magi i det, helt enig 🙂 Og liker ikke tanken på å skulle miste for mye. Og håper jeg slipper det noen gang 🙂 Klemmer <3

    15. Oslopadde: Ha-ha…ja du har vel vært og farget blått i dag ;-D Jeg har vært og gått tur med tredje padda, og det er ikke aprilsnarr en gang -D Klemmer paddeflat <3

    16. natheless: Takk for det 🙂 Jeg har mine favorittsveiser jeg også…Og det er rødt og langt 😀 Men har prøvd mye annet også 😉 Jeg jobber meg nedover oppdragslisten, og fortsetter etter påskenøttene som begynner i morgen 😀 Har en til på oppdragslisten i kveld forresten…En bitteliten fortelling 😀

    17. Silje Eriksen: Nei, jeg liker ikke så mye forandringer jeg heller. Liker det langt, og ikke mange gangene på siste 20 årene jeg har hatt annet enn rødt…og langt… 😉 Men prøvd litt annet før. Svart…og kot.

    18. Veronica S: SKjønner godt du synes det er uvant at håret ble tynnere, men på bildene du har vist ser det visst ut som du ha mye fremdeles ja 🙂 Jeg mister mye hår egentlig, men kommer visst mye nytt også. For er ganske passe tykt nå også 🙂 Man skal vel miste en del hver dag… Jeg liker å gå til frisør og farge det, og få litt stell egentlig 🙂 Har mitt mye i strikk jeg også..

    19. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Jeg synes nok kort hår er enda mer jobb. Men langt blir litt kjedelig innimellom, jeg gjør ikke annet enn å ta det i en hestehale likevel… Men moro med farger og sånt 🙂 Og glad i håret mitt er jeg. Gruer til den dagen det blir mindre av det… Takk takk 🙂 KLem <3

    20. Åse Helen: Jeg tenker også innimellom at jeg skulle klippe PIGG-sveis. Gjorde det NESTEN en gang… men mer kort-kort 🙂 Ble fint det også, men føler meg mer vel med sånn lengde jeg har nå. Og at det er rødt liker jeg godt. Så får bare farge da 😀 Jeg har sett mange fine farger på hår de siste dagene 🙂 Men mange med turkis-blå 🙂 Helt herlig og sprelsk 🙂 Ha en flott dag du også 🙂 Kos deg <3 klemmer med farger <3

    21. Laila MA: Ja, jeg gjør lite med håret egentlig ..annet en å farge. Klipper av og til, men ikke så spennende. Det mest spennende er fargen 🙂

    22. Ritamarita: Ja, du har prøvd mye forskjellig, og kler det meste 🙂 Men du har sikkert noe du synes er mer DEG enn andre frisyrer. Jeg er glad jeg har hår jeg kan leke meg med, og det er noe jeg liker å ha, må jeg innrømme 🙂 Ha en fin onsdag kveld <3 klemmer med farger 🙂

    23. Margrethe: Jeg har også ganske likt, det røde håret er liksom blitt meg nå 🙂 Og langt.. Men HAR hatt kort også før. OG svart… Glad jeg har mye hår 🙂 Ha en fin dag du også 🙂

    24. Jeg hadde langt hår fra jeg var tenåring til jeg var drøyt 30. Så hadde jeg halvlangt en periode, før jeg klippet meg kort da jeg var rundt 45. Håret mitt er “typisk nordisk” – lys blondt (nå jukser jeg litt og lystoner det) og ikke særlig tjukt. Derfor er det best egnet til en kort og grei frisyre. Det blir nok ikke langt flagrehår på meg igjen noen gang! 😉

    25. Hår er viktig her ja 🙂 Å for ett snikete bilde , hehe ….ja der måtte du liste deg baken i fra , moro 😀
      Men klarte denne også du ja :)) Viste du forresten at det nye nå er ” bestemor hår ” altså å farge håret sitt grått om du er ung 😮 Men om man er gammel og grå slipper man jo sånt , man er liksom “inn” da ;-D Leste det på vg – nett :))
      Uansett her skiftes det sjelden frisyre , langt hår hele tiden her omtrent 🙂
      Påske klemmer fra meg <33 Og fin dag , du har vel fri snart også 😀

    26. Oi så mange gøye utfordringer du har foran deg! 🙂 Hår var vel mer viktig for meg før, nå kjenner jeg at det er litt irriterende å se litt grå hår innimellom, men jeg er fortsatt glad jeg har hår. Selv om jeg ikke liker å bli dratt i håret, det hater jeg faktisk så mye at jeg ikke skjønner selv hvorfor jeg har langt hår.
      Du har forresten et nydelig hår, og jeg har litt lyst på samme farge. 🙂

    27. Håret mitt er viktig for meg, men det er opphav til mye frustrasjon. Det er tynt og pistrete, og ikke så pent som jeg vil at det skal være. Frisyren skifter jeg i ett sett, og det kan være vanskelig å kjenne meg igjen enkelte ganger, når jeg virkelig gir frisøren frie tøyler.
      🙂 Aprilsnarr fra Oslopadda! 🙂 Klem.

    28. Hår er hår, men gi meg det ikke i suppa!!!! Jeg liker håret mitt og jeg skifter frisyre innimellom, men ikke så ofte. Man har da sine favorittsveiser! Flott levert til oppgaven og lykke til med fortsettelsen!

    29. Ja jeg vil påstå at håret er ganske viktig for meg. Jeg er veldig vanemenneske og liker ikke så veldig store og drastige forandringer i frisyrer, hehe! 😀

    30. Håret mitt er veldig viktig. Og merker det er enda mer viktig for meg nå ettersom jeg har mistet litt over halve hårmanken min pga medisiner. Jeg har nok hår nå også altså, men merker jeg savner det veldig tykke håret mitt med masse fall i.
      Jeg har frisørangst, så klipper meg svært sjeldent.. Men så sliter jeg ikke så mye på håret heller. Jeg er flink å ha det i flette, bruke strikker som ikke sliter på håret eller å ha det en del løst.

    31. God morgen 🙂 For en fin tolkning. Ja hår er så mangt og betydningsfullt for mange. Jeg er egentlig lei av hår og har lyst til å klippe meg helt kort :O Så får vi se om jeg tør da 😉
      Det blåe håret der var skikkelig kult 🙂 Ha en fin solskinnsdag og glade klemmer fra meg til deg 🙂 ♡

    32. Håret er viktig, men frisyren er lik år etter år, med unntak av noen lyse striper innimellom…. ikke særlig tøff på hår! God dag til deg!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg