Frodiths Påskenøtter -Langfredag- Velkommen inn :-)

Nå har det seg sånn at slike påskedager kan bli litt langtekkelig for noen…når det eneste som står i hodet på dem er Harry-tur, og den ikke er før på lørdag… laaangt unna i tid liksom…..

Hver morgen før jeg står opp, så hører jeg stemmer ute fra gangen, hviskende…..Og når jeg omsider kommer meg ut der til dem, så står de der ute med store øyne, fulle av forventning…som lyser av spørsmål….?

“Skal vi dra snart??”

Og da er det Sverige de mener altså…..

Så etter å ha sett de skuffede øynene flere dager på rad denne uken, fant jeg ut at jeg  måtte finne på noe med enkelte av dem for å få dagene til å gå… Løsningen ble bordtennis så klart… Mens samboeren ble hjemme med 4 av dem, tok jeg med meg Salt og Pepper for å spille bordtennis i kjelleren… Det er tross alt de som er mest gira, og trenger litt sysselsetting…De gule genserene var igjen til låns for dagen…

 De stilte seg opp…diskuterte regler…og så var de i gang….

 

Pepper med venstre…en sterk serve….

 

Salt har en god backhand…. men har litt problemer med mottakene  fra Pepper….

 

Pepper fikk inn det ene slaget etter det andre….og da han så ut til å skulle vinne….

 

….DA var det nok for Salt…og hun tok løpefart og kastet HELE seg opp på bordtennis-bordet…Men DET er jo ikke lov…SÅ hun ble disket for juks….Og vi måtte bare gå opp igjen fra kjelleren…Ja-ja…Fint å få luftet seg litt uansett 😉 Så mens vi var borte hadde de andre 4 gjort klart dagens påskenøtter, så du har DE og takke for disse oppgavene… Noen må jo jobbe, når andre koser seg med spill og juks ….

 

Og NÅ er det klart for nøttene

Jeg BLÅSER i om du jukser og kikker på andres svar…For til slutt så trekkes det likevel, HVEM som vinner 🙂

 Men inngangsbilletten til å være med i treknlngen er riktig svar. Og det er jo mest moro å gjette selv, er det ikke?? 😉

Jeg må ha svar før klokka 22 i kveld. Da trekkes det en vinner!!

Alle som vil kan være med, med eller uten egen blogg 🙂 Og premien er så klart PÅSKE-EGG!!

 

 

 

 

 

 

 Svar i kommentarfeltet, så ser vi i kveld hvem som blir trukket ut til å vinne 🙂

Så mens du gjetter på Påskenøtter, drar jeg og samboeren og sekken full av rotter og høner….ut på landet 🙂

 

Lykke til og kos deg med Froditths Påskenøtter!! <3

 

 

#påskenøtter #oppgaver #rebuser #premier #nøtter
41 kommentarer
    1. Operahuset i ligger i Oslo…..så der er du 🙂
      Siv og Erna i samme dame 😛
      Jahn Teigen
      Har vært internett og telefonløs og Tv løs i dag så defor er er eg litt sein 🙂
      Klemmerier <3<3<3

    2. God kveld 🙂
      Jeg skynder meg innom rett før stengetid, og svarer følgende:
      1. Operahuset i Oslo
      2. Siv Jensen og Erna Solberg
      3. Jahn Teigen
      Håper du har hatt en kjempefin dag! <3
      Klemmer

    3. Svosj, her kommer jeg i full fart i bilen på vei til Norge igjen. Stappmett etter matbuffe på båten og bilen fylt med alt for mye godsaker 😉 Måtte jo innom å være med på kalenderen i dag, så her er mine svar:
      1. Operahuset i Oslo
      2. Siv Jensen og Erna Solberg
      3. Jahn Teigen
      Vi snakkes når jeg kommer hjem og trekker min gjette lek 🙂 Full fart klemmer 🙂

    4. Tjo og hei fra Sverige 🙂 Disse nøttene klarte jeg å kbekke gitt 🙂
      Byen min – Oslo
      Siv og Erna
      Jahn Teigen
      Forstår godt at den lille gjengen vil på tur til Sverige! Og i går var alle kledd ut som påskekjeringer og red på soplimene sine til Blåkulla! Så da er det fritt frem for oss nordmenn som ikke driver med sånt 😉 Påske klemmer <3

    5. Så søtt med sånn minibordtennis ..hehe..:))
      Selv om jeg har vunnet allerede gjetter jeg for det…får skjerpa hjernen litt vettu ..
      Svar : 1. Oslo “. Erna og Siv 3. Jahn Teigen.
      Ønsker deg en trivelig kveld 🙂 Klem til fine deg som lager så artige påske-nøtter <3

    6. Grattis til annebe som vant i går. Var sikkert 5-6 timer i skogen idag, var innom et hus ca 1 time da men resten ute, så med pauser ble det kanskje nesten 7 timer. Fikk hvertfall lufta meg litt, det var godt med en dusj og mat når jeg kom hjem. Fine bordtennisspillere det der – talent til tusen. Svarer på nøttene med en gang idag, 1 Oslo 2 Erna Solberg og Siv Jensen 3 Jahn Teigen. Ha en fin kveld.

    7. Full fart innom deg midt i oppussingen av ungdomsrommet 🙂
      Hmm nr 1 tror jeg du er ved Operaen i Oslo. 2 Statsminister Erna Solberg og Siv Jensen. 3 Jan Teigen.
      Ha en superfin dag og kos deg masse på landet 🙂
      Klemmer

    8. Hei nå er jeg hjemme igjen og er klar for påskenøtter! Litt av noen flotte bordtennisspillende rotter du har med å gjøre. Og de fire andre har laget nøtter som jeg regner med at jeg kan svare på. Spørsmål 1- Du er i Oslo på Operahuset. Spm. 2 er Siv jensen og Erna Solberg i en og samme person her, og spm 3 er helten over alle helter for meg; Jahn Teigen.
      Nå er det utpakking som gjelder her, samt litt klesvask – og så må jeg en tur til yngstejenten med påskeegg, for det hører jo til i påsken. Kos dere på landet, blant rotter og høner 🙂 Påskeklemmer fra meg <3

    9. Haha, så morsomt! Skjønner ikke hvor du får alle miniatyr-tingene fra xD Kjempesøte rekkerter ^^
      Dagens svar:
      1) Du er i Oslo 🙂
      2) Siv Jensen og Erna Solberg
      3) Jahn Teigen
      Ha en fortsatt fin fredag <3

    10. God formiddag! 🙂 Jeg elsker Salt og Pepper 🙂 fine bilder av dem 🙂 Og koselig at de kan låne gensere – det kan vel bli litt kaldt i kjelleren?
      Over til påskenøttene: jeg tror den byen du er i, er Oslo, og at de to som er smeltet sammen, er Siv Jensen og Erna Solberg. Han som du har lagd bølger av, tror jeg er Jahn Teigen. Tror jeg 🙂
      God tur til landet, og hils!
      Paddepåskeklem 🙂

    11. God morgen! Så koselig med bordtennis. En av mine beste venninner sin bror er norgesmester i rullestol-bordtennis faktisk 😉
      1: Operahuset i OSLO
      2: Siv Jensen og Erna Solberg
      3: Jahn Teigen

    12. Moooornings søs <3 Jeg har sovet helt til nå 😀 Fineste rottene de finner på ser jeg ikke et øyeblikk med kjeding haha Masse god tur til dere ut på landet. I dag kan jeg alle svarene heeelt selv også : 1: Oslo, 2: Siv og Erna og nummer 3: Jan Teigen hahaha nå begynner jeg å bli en ræser med dette her gooodklæmmesøsklæmmen <3

    13. Ikke bare og ha slike små krabater som skal aktiviseres fra morgen til kveld. Men håper dem tar seg en liten blund så du får litt fred og ro .
      Men over til nøttene.Nr1 så er det Oslo by (operataket) Nr 2 er det Siv og Erna og Nr 3 så er det Jahn Teigen.
      Og så må dere ha en fin tur på landet med sekken full av dine kjæledyr:-))

    14. Heftig kamp det der altså…og juks er noe man gjør når man er desperat 😉 Hehe. Eller rett og slett bare utrolig vinnerlysten 😉
      Svaret på Påskenøttene:
      1. Oslo
      2. Siv Jensen og Erna Solberg
      3. Jahn Teigen
      Ha en strålende flott Langfredag 🙂 Påskeklem <3

    15. Hei og hopp 😀 Ja så her har rottene det moro ja , men å bli disket er da ikke helt bra , haha ….stakkars ….likevel moro å se at de koser seg med bordtennis 😀 Hihi ….
      Ja så var det spørsmålene …tror kanskje det blir litt enklere i dag :))
      1 . Du er i Oslo 🙂 Operaen <3
      2 . Er bilde av Siv Jensen og statsministeren vår Erna Solberg 🙂
      3 . Jahn Teigen
      Er dette feil går jeg i dekning , haha .....ennå flau over at jeg bomma sånn i går så 😮
      Påskeklemmer igjen og fin langfredag til deg og rottegjengen , hihi ;)) <33

    16. 1. Du er i selve hovedstaden Oslo 🙂
      2. Siv Jensen og Erna Solberg 😉
      3. Godeste Jan Teigen 😉
      Kos deg på landet med din samboer og sekken med det rare i 😉 Hehe…

    17. Så artige Salt og Pepper er … skikkelige rampunger innimellom 😉
      Mine svar på påskequizen er:
      1. Operahuset i Oslo
      2. Siv Jensen og Erna Solberg
      3. Jahn Teigen

    18. Weeeeeeeeee dette var morsomt!
      Her kommer svaret fra Frk og Fru Stussli.
      1. Oslo
      2. Siw og Erna
      3. Jan Teigen (det eneste svaret Frua måtte bidra med)
      Ha en fortryllende dag på landet. Her skinner solen og jeg skal se om jeg har krefter nok til å rydde og starte drivhussesongen 🙂
      Store lange langfredagsklemmer :-DDDD

    19. Bortennins er gøy, selv med litt juks 😉 De blir nok glade i morgen når de skjønner at de endelig skal på Harrytur 😉
      Ohh, i dag kan jeg bli med uten å jukse med Google, eller å måtte spørre noen 😉
      1. Jeg trur ganske så sikkert at det er Operahuset, så da er du mest sannsynlig i Oslo 🙂
      2. Den kuleste Siv Jensen og den kjedelige Erna Solberg 😉
      3. Jan Teigen- det var i alle fall det som slo meg 😉
      Kos dere på landet 😀
      Selv skal jeg på Kompemiddag :/ ha ha

    20. Åh, så søte bordtennisspillere! Helt herlig 🙂 Og er det ikke ganske utrolig at jeg aldri har vært på operataket, når jeg er i OSLO hver sommer? Og er det litt merkelig at Siv Jensen og Erna Solberg ligner SÅ mye på hverandre?? Jeg hører P4 på jobben, og på onsdag spilte de “Friendly” med JAHN TEIGEN og Anita Skorgan. Jeg synes det er LITT rart når kommersielle radiokanaler spiller SÅ gamle låter…for den hadde jeg nemlig på KASSETT når jeg var liten, eller yngre…..for et par år siden… Heldige dere som skal på harry-tur, jeg skal bare på jobb i morgen jeg, til en uforutsigbar dag, med litt lite folk, og ingen anelse om det kommer kafegjester eller ikke, er vel redd for at det blir full fart… Jaja, i dag skal vi gå tur over fjellet, dvs, hvis Gubben ikke er helt ute i ryggen, han fikk seg en kink i går. Skal gå sammen med noen venner, over fjellet inn til byen 🙂 klemmerlaaaaaangeklemmer <3

    21. Så herlige rotter du har, og takk for enda en mulighet! Her er mine svar:
      1) Oslo (Operahuset)
      2) Siv Jensen og Erna Solberg
      3) Jahn Teigen

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg