Frodihts Påskenøtter -Påskeaften- Velkommen inn :-)

Som du vet ble dagen i går tilbrakt på landet.

Og det var litt av en overraskelse for rotter og høner i alle størrelser og varianter, at det var PÅ LANDET vi skulle …for som du vet tror de jo HVER DAG at det er Harry -tur vi skal på…Rottehjerner er rare sånn… Og hønsehjerner ikke et hakk bedre…. De husker ikke hva som blir sagt…eller VIL IKKE huske tror nå jeg da…og skjønner ikke dette med tid… Men gjensynet med  Frodith-mamma var kjærkommet, og tiden i det gule huset gjorde at hele Harry-tur-ideen ble glemt noen små timer..

Jeg hadde ikke før  fått satt fra meg sekken…. så spratt glidelåsen opp…og det kravlet og krøp overalt….Kampen om å komme ut først var hard…Men Vaniljeogpepper 1 tåler en støyt, med plaster og alt…og hun PRESSET seg forbi de andre….

“Førstemann!!”

 

Hun PILTE bortover gresset i full fart…Hun fikk nemlig øye på 

det gule huset …som liknet til forveksling en STOOOR kylling.. De andre etter i full fart… Bare Salt hang fast litt i sekken der… Genseren hadde på en merkelig måte klart å sette seg fast i glidelåsen….”Vent på meg!!…. Sitter fast!!”

Men det var jo ingen som gadd å ta notis av henne en gang….

 

Vaniljeogpepper 1 var allerede komme seg helt fram til en liten stige, og de andre kom vraltende etter….  Frodith-mamma har hatt litt arbeid på huset, så her sto litt av hvert rundt omkring…Og for sirkus-glade “Nebb, Pels & Klør”  var dette midt i blinken 😉

 

Her sto turning og trapes-øvelser på programmet….

 

Og aller først kom Vaniljeogpepper 1 og Høne-Pøne Von Bentasil…og det fortjente de jammen meg. For de har ligget et år stuet vekk et eller annet sted, så at de fikk løpe fritt ute på landet, og være Sirkus-prinsesser var bare SÅ FORTJENT 🙂

 

MEN….Nå skal vi avgårde på den VIRKELIGE store turen!! Harry-tur!!

 Snuter og nebb står ikke i ro, og jeg hadde mitt svare strev for å få dyttet de ned i sekken…

Men nå er de nedi, og nå drar vi… Og mens vi er på tur, så kan vel du gjette på nøttene så lenge? 🙂

 

Jeg er ikke så streng, så jeg bryr meg ikke om du jukser og kikker på andres svar…For til slutt så trekkes det likevel, HVEM som vinner 🙂

 Men inngangsbilletten for å være med i treknlngen er riktig svar. Og det er jo mest moro å gjette selv, er det ikke?? 😉

Jeg må ha svar før klokka 22 i kveld. Da trekkes det en vinner!!

Alle som vil kan være med, med eller uten egen blogg 🙂 Og premien er så klart PÅSKE-EGG!!  Og jeg har 3 igjen!

)

 

 

 

 

 

 Svar i kommentarfeltet, så ser vi i kveld hvem som blir trukket ut til å vinne 🙂

Så mens du gjetter på Påskenøtter, drar jeg med sekken full av rotter og høner….på Harry-tur 😉

 

Lykke til og kos deg med Froditths Påskenøtter!! <3

 

 

 

 

#påskenøtter #frodithspåskenøtter #oppgaver #rebuser #rotter #kosedyr #premier
27 kommentarer
    1. Så moro!! 😀
      1. Er vel New York 🙂
      2. Harald Rønneberg og Thomas numme – Er det ikke det senkveld gutta heter? 😮
      3. Elin/ eli hagen.. 🙂

    2. 1. New York.
      2. Thomas Numme/Harald Rønneberg
      3. Eli Hagen
      (Har ikke kikket – bare scrollet fort over) Vet du ikke bryr deg, men jeg er så barnslig at jeg vil KLARE SJØL. I går klarte jeg ikke sjøl……Var usikker på om det var operahuset, og det syntes jeg var så flaut at da turte jeg ikke…… Det var litt FEIGT av meg…..kanskje, men så er jeg jo litt modig som tør å innrømme at jeg er litt feig da….. Da går det oppiopp liksom…….. 😀 Hvordan klarer forresten den rotterasen du har å holde seg fast på en sånn stige?? Hvis du synes det er et nærgående og litt for privat spørsmål, så respekterer jeg sjølsagt at du unnlater å avsløre akkurat det……. 😉

    3. God kveld 🙂
      Litt tidligere ute i kveld enn i går 😉
      Morsomme påfunn fra de fine små! 😀
      Jeg tror svarene er:
      1. New York
      2. Thomas Numme og Harald Rønneberg
      3. Eli Hagen
      Ha en super påskeaften! <3
      Klemmer

    4. Tenkt mye idag og her er svarene fra meg i dag 1 new york 2 sammensmelting av Bent Høie og Kronprins Haakon 3 Dronning Silvia av Sverige. Svar avgitt herfra.

    5. Tenk å skulle vært flue på veggen på den harry turen , haha 😀 Gleder meg til å høre om det gikk bra med hele gjengen på tur , håper det ;)) <3 Ja og at du får muligheten til å kose deg litt du å ;))
      Ja så var det dagen s svar 😀
      1 . Du er vel i New York 😉
      2 . Dette må være Senkveld gutta , Thomas Numme og Harald Rønneberg :))
      3 . Eli Hagen , kul dame det der ;))
      En fortryllende og feiende flott påskeaften til Frodithen nå <33 Klemmer gule kule klemmer <33

    6. Har jo gult hus vi også …så det synes jeg er veldig fint :)) Jammen kunne rottene klatre i stige også …er det noe de ikke kan…hehe..
      Svar : 1. New york 2. Harald og Thomas 3. Eli Hagen Kos deg masse i kveld 🙂 Klem<3

    7. Det er tross alt påskeaften, så da må jeg jo prøve meg her og se om jeg har flaks 🙂 Håper du har en fin harrytur forresten 😀
      1) New York
      2) Thomas Numme og Harald Rønneberg.
      3) Eli Hagen

    8. God tur til det store utland 🙂 Tipper at gjengen kommer til å hoppe rundt i godis butikken 🙂
      Så var det dagens svar :
      New York
      Thomas og Harald
      Eli Hagen
      Kos dere masse på tur i dag 🙂 Klemmmm <3

    9. Det er så klart veldig spennende på landet- spesielt når man kan klatre rundt på ting 😀 Søte små tøydyr <3
      Ohh, i dag er jeg med 😀
      1. New York.
      2. Thomas Numme og Harald Rønneberg fra Senkveld <3 <3 <3
      3. Eli Hagen.
      Han en fin fin tur i dag. Harrytur, harrytur- noen kommer til å bli gale 😉

    10. Ja så er det atter en ny dag med og tippe på påskenøttene:-)
      Nr 1 er New York. Nr 2 er Thomas Numme og Harald Rønneberg Og Nr 3 er Eli Hagen.
      Så må Dere ha en fin Harry tur og pass på rottene i tollen:-)
      Fortsatt fin dag:-)

    11. Hei og god morgen 🙂 Virker som det har vært en fin dag på landet i går. Ser ut som om det var fint vær til å være ute i? 🙂
      Jeg går på med krum hals på påskenøttene i dag: Er du på Ellis Island, i New York, tro? De to som er satt sammen er vel Harald Rønneberg og Thomas Numme, og den ”bølgete” er Eli Hagen, tror jeg. Henne tok jeg på håret 🙂 Det er bare hun som har sånt hår 🙂
      God harrytur, og pass på at du kjøper litt godteri til dyra. Ikke vær FOR streng, det er jo påske 🙂

    12. New York og vakre frihetsgudinnen:)
      Thomas og Harald fra Senkveld
      Stakkars Eli Hagen ser ut som en flodhest med den nesen 😛
      Kose deg maks i Sverige…..eg er på vei på jobb
      klemmetingene til deg og rotterreiet <3<3

    13. Håper du har hatt en fin Harry-tur, og imens har vi løst de artige påskenøttene dine.
      Her er mine svar idag:
      1) Frihetsgudinnen i New York
      2) Senkveld-gutta: Thomas Numme og Harald Rønneberg
      3) Eli Hagen

    14. Hei igjen. Det ser ut til at du har det livlig rundt deg om dagen, og at gjengen koste seg i Det Gule huset – det er lett å se. Her kommer mine nøttesvar:
      1. Her er du i New York
      2. De to som deler ansikt er Thomas Numme og Harald Rønneberg.
      3. Den litt “herjete” damen er Eli Hagen.
      Håpe du får en fin Harry-handle-dag, og at ikke gjengen din tar helt av 🙂 Harry-handling er gøy, og det fikk jeg gjort også nå i uken. Klem <3

    15. Hei du?. Herlige de der rampete rottene dine. Mye liv i gården der skjønner jeg.
      New York er byen? En herlig by uten tvil. Var der for 17 år siden.
      Harald og thomas er satt sammen.. En herlig sammensetning, og jeg ser kun på de der som kjekke personer.
      Det må være kona til HAgen alså Eli hagen ut på tur..

    16. Så gøy med Harry tur. Det har jeg aldri vært på. Bor litt for langt unna til at det vil svare seg 😉 Så her i gården går turene til andre steder enn søta bror 😉
      Og dere koser dere nok, hele hurven. Vel fortjent 🙂
      Svar på konkurransen:
      1. New York
      2. Thomas Numme og Harald Rønneberg
      3. Eli Hagen
      I dag tar jeg livet med ro, og skal gå en liten tur eller to. Kos deg masse på Harry tur 😀
      Turklemmer fra meg <3

    17. 1: Frihetsgudinnen på Liberty Island i New York
      2: Thomas Numme og Harald Rønneberg
      3: Eli Hagen
      Haha, de er noen ordentlige nyskjerrigperer disse dyrene! Men så herlige 🙂
      Ha en strålende påskeaften ALLE sammen!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg