Trekning av vinneren i Frodiths Påskenøtter- Langfredag

Stor var gleden i dag, da Nebb, Pels & Klør skjønte at vi SKULLE på tur…Det er ikke alltid så nøye hvor det er….

Og jeg var rimelig lei av “Skal vi dra snart??Skal vi dra snart??” Det er jo bare denne Harry-turen til Strømstad og Svinesund som står i hodet på dem…og når 6 tøydyr står sånn og maser i kor, kan det ble rimelig mye leven….Og jeg fikk nærmest gnagsår i ørene…

Det hjelper NULL og NIKS å prøve å fortelle dem at det er Påskaften vi skal dit…For det er med rotter og høner som det er med småbarn. TID er en underlig greie…Og ikke noe de klarer å forholde seg til…Så etter en times tid er det “pån igjen”..:

“Skal vi dra snart?? Er det lenge til NÅ da??”

Så i dag var jeg litt sleip å sa til dem: 

– “Ja- NÅ skal vi dra!!”

Men….jeg sa da aldri hvor… Stilt ble det på dem, selv om 6 stykker i sekken er både tungt for ryggen min, og LITT mye støy fra en sekk kan du si…. 

Men…på bussen slapp jeg opp et par av dem…Så ble det bedre plass i sekken…og de to, Salt og Pepper fikk stillet “snike-genet” de har arvet av meg… 😉 Lusking er en sport i vår familie…

Og selv om de etter hvert skjønte at dette ikke var Sverige vi nærmet oss…Ingen terninger i bussvinduet…. ingen som “moonet” rumpa på vei forbi oss,.ingen frysedisker med billig-kjøtt i sikte…… Men  …. derimot….så  begynte de å kjenne seg  igjen… Det gule huset….og hun på innsiden av det gule huset, og det var bedre enn enhver Harry-tur… akkurat i dag :

Mammaen til Frodith, og Rotte-bestemor, for å si det på den måten…. 😉 Gjensynsgleden var stor!!

Og nå skjedde det jo litt av hvert annet der ute også…Men det får du lese mer om i morgen…

 

Nå er det klart for trekking av dagens vinner av PÅSKE-EGG. Og det har vært super-mange med i dag, og det er skikkelig moro for MEG 🙂

Tusen takk til alle som er med, det er veldig gøy å lage Påskenøtter når så mange synes det er moro <3 Jeg er litt travel om dagen, så rekker ikke svare på kommentarer, men er kjempeglad for alle som kommer innom og både titter og som svarer 🙂

En søt og beskjeden Høne-Pøne Von Bentasil, har gjort seg klar her med nebbet sitt, og skal stikke det ned i bollen, og fiske opp en av dere….Ja, altså en av navne-lappene da så klart….på hvem som blir vinneren.  Men først. svarene:

 

 

Jeg var selvfølgelig i OSLO, ved Operataket

 

Og de som delte ansikt var:

 

Siv Jensen og Erna Solberg

 

 

Og stakkaren som nesten var dratt i filler var så klart:

 

Jahn Teigen

 

 Og uten noe mer snikk-snakk og dill-dall-hollo… Og MED fanfarer og trommestikker som går ….her kommer vinneren….trukket av Høne-Pøne Von Benatsil…Og det er :

 

 

Denblaasteinbukk.blogg.no

 

Gratulerer med seieren!! Da blir det påske-egg på deg. Jeg sender i morgen hvis jeg rekker… Moro at du vant!

 

Og for deg som ikke vant:

Ikke fortvil, det kommer nye muligheter 🙂 I morgen er det kanskje deg. Det er 3 påskeegg-premier  igjen.

Jeg åpner i morgen i 8-tida som vanlig, så da får du kvesse nebbet og klørne og gjøre deg klar 😉

 

 


 

#påskenøtter #oppgaver #vinneren #premie
24 kommentarer

Siste innlegg