Mitt favorittsted <3

Har du et favorittsted her i verden? Jeg kan ikke si jeg har så mange slike, bortsett fra hjemmet mitt egentlig. Men jeg har ETT sted. 

Der er lyset helt spesielt,, uansett vinter eller sommer…hvertfall synes JEG det….Det er rare planter og spennende fugler  der. Og selv om det er fuglebæsj og fjær overalt, ting som mange sikkert ville vemmes over, så gjør ikke jeg det…Jeg synes det er FRODIG….Frodig på fugleliv…Og det er bare helt spesielt..et sted FULLT av liv… Hvor man får lyst å kamuflere seg, sette seg i skjul, ha med mat for en hel dag…og bare VÆRE der…For å observere, ta bilder og lære masse om fuglers liv…

Og dette har jeg da ALDRI brydd meg om før….Før for et par år siden…da jeg begynte med blogg og med det mye foto. For nå er jeg blitt foto-gal, og som vet er det rett før jeg gror nebb….

Så med disse bildene av verdens beste og livligste sted, og en flokk spesielle fugler, så har sier jeg meg ferdig med TO foto-oppdrag som jeg fikk av leserne mine rett før påske-ferien 😉

 

Sothøne

 

 

 

Rustand

 

 

Oppdrag utført på vegne av Ewymarie – Favorittsted i byen

OG Cathrine – En sjelden fugl

 

Så da sier jeg igjen: Oppdrag utført!!

 

 

-Har du et favorittsted der du bor?

 

 

 


 


#utfordring #oppdrag #Challenge #favorittsted #fugler
42 kommentarer
    1. Tattavkvinnene: Du har din stil Sara, med foto, og du tar jeg masse fine bilder av happeninger og eventer og av alle kakene dine 🙂 Og de blir jo så klare og fine atte 😀 Ja, rustanden er veldig fin, og med DEN fargen da 🙂

    2. Så fint at du har blitt så glad i foto 🙂 Og så fine disse to krabatene var! Har aldri sett noen av disse slagene før, men den rustanden var veldig spesiell og fin <3
      Det er godt å ha noen hobbyer man brenner for! Foto har blitt en stor hobby for meg også, men det blir ikke så mye naturfoto og dyreliv som hos deg. Jeg liker veldig godt å dandere og ta bilder av mat. Når jeg kan stå på kjøkkenet å kokkelere middag, cupcakes eller noe annet spiselig for så å dandere og knipse litt bilder er jeg i mitt ess ^^

    3. Eva: Jeg kan ikke navnene fra før skal jeg love deg 😀 Jeg lærer 😀 Finner ut 😉 Det er mye folk der oppe,og mye fugler, men jeg liker så godt det at man kan sitte å se på fuglene. Skulle vært der litt mer i skjul også og sett på hemmelighetene de bedriver 😀 klemmer <3

    4. Kjempefine bilder, du er jo proff jo 🙂 Og at du vet hva de heter også, alle de forskjellige fuglene. Det kunne aldri jeg skiltet med i alle fall 😉
      Et favorittsted er bra å ha. Der kan man finne ro og harmoni, og det trenger vi iblant, for å ha det godt med oss selv 🙂
      Klemmer <3

    5. ladyaugust: Jeg tror den trodde at Høne-Pøne var mat… at vi la fram mat…Og vi fikk jo fine bilder, men jeg og Oslopadda torde nesten ikke hente henne igjen… 😀 Men det var Oslopadda som måtte for jeg tørte ikke… 😀 Og da HADDE hun blitt mat altså… ;-D Jeg har hvertfall mange fuglebilder nå altså. Skulle ønske jeg fikk til NOEN andre dyr også 😀 Klemmerflatere <3

    6. Jeg tenkte på det da jeg så de bildene fra søndagen at jammen bra de svanene ikke stakk av med høna, jammen bra den ikke gjorde. Ja man kan lage bøker fra blogg tror jeg også, gooood ide 😀 klæmmeflatklæmmen <3

    7. InoSc: Ja, den er sååå fin i fargene 🙂 Og det er mange andre rare typer der også 🙂 Regner med det er mye fint rundt hytta også 🙂 Dyr , planter og fred og ro 🙂

    8. ladyaugust: Jeg er veldig fornøyd med noen av disse ja 🙂 Og jeg skulle ligget over i kamuflasjetelt om jeg kunne og visste det hjalp 😀 Neida…ikke vært redd fugler generelt…Jeg er redd hester… og SVANER 😀 Men det er nesten store som hester og biter like mye omtrent 😀 derfor jeg er redd dem. Og de snappet nesten Høne -Pøne på søndagen :-/ svanene… Men spurv, skjærer og ender og sånt er jeg IKKE redd altså. Men se på den fine sothøna da f eks. Skulle ligget i gresset der og sett på hemmelighetene de holder på med… Kanskje jeg må lage en liten fuglebok til meg selv 🙂 Moro med foto 🙂 og oppdrag! klemmer med begge armer <3

    9. Du har blitt en ræser på å ta fuglebilder i alle fall 😀 Jeg synes å huske…om jeg ikke husker heeelt feilda at du var redd for fugler…føre de ble favorittmodellene dine? stemmer det? 🙂 Du kunne solgt bilder til de som lager fuglebøker og de bøkene hadde blitt 100 ganger bedre med en gang 😀 <3 fliiinke søs <3 gooodklæmme 🙂

    10. Silje Eriksen: Ja, man kan godt ha sånne favoritt-steder også 🙂 Helt klart 🙂 JEg har også mer sånne by-steder. Men også noen skog og fjell-steder 🙂

    11. Åhh herlige og flotte bilder! 🙂 Favoritt stedet her hvor jeg bor nå i Stavanger må være hjemmet mitt og jobben min, hotellet hvor jeg jobber er så og si mitt andre hjem, hehe! 😀

    12. Helge: Jeg kan også ha fine steder i asfalten jeg…Men jeg synes nok litt skog og fjell får meg litt ekstra glad ja 🙂 Du har jo mange fine plasser i skogen, med tjern etc, etter det jeg vet 🙂 Ha en fin kveld du også 🙂

    13. annebe: Ja, nå blir det snart fuglebok 😀 ha-ha.. Neida, men jeg skulle gjerne gjemt meg litt og kommet enda nærmer egentlig..men jeg får vel gjøre som de andre der oppe, kjøpe meg kamera med giga-linse 😀 Håper du har hatt en flott dag Anne 🙂 I dag har jeg sendt egg…. Klemmer <3

    14. eljos: Ja, for deg er det viktig med luften, og jeg skjønner at det blir hovedønsket da, og da kan det jo være mange forskjellige steder 🙂 Frisk luft er viktig 🙂

    15. Har egentlig mange favorittsteder i mer eller mindre nærhet. Og flere kommer til etterhvert som jeg besøker nye steder. Når jeg tenker på steder er også byer store som små med, men helst småplasser, helst i skogen. Man kan godt like favorittsteder som er laget av asfalt og betong som i byene – men jeg tror du har naturen i tankene. Nesten litt poesi i dette men slik ble det.
      Ha en fin kveld.

    16. Har favoritt steder..men de kan variere litt etter årstid og slikt :)) Her skjønner jeg du koser deg…for du er jo ..fuglefotografen ..over alle :)) Kan jo lage bok nå du 🙂 Klem<3

    17. Nydelig bilder og et spennende sted. Har jeg noe favorittsted? Nei tror ikke det, men var nettopp ute en tur og tenkte det at jeg setter så utrolig stor pris på frisk luft, litt kjølig luft og litt luft i bevegelse. så da kan jo stedet være hvor som helst, egentlig……

    18. Flaggermusvinger: Oi, jeg vil også se grevling der, men da vil jeg ha store tykke vernestøvler 😀 Og en stor kjepp 😀 Hvis den skal bite meg…Den kan godt holde seg litt unna altså 😀 Men nok nærme at jeg får knipset den 🙂 Klem til deg <3

    19. Så fint, fine bilder av fuglene. Østensjøvannet ble straks mitt favorittsted i Oslo, iallefall, så snart jeg parkerte bilen og gikk ut på plassen. Det er et magisk sted, med masse fine fugler og hyggelige folk, og jeg har til og med møtt grevlingen der en kveld.

    20. Lithanna: Ja, skogen er magisk på mange måter 🙂 Og fjellet så klart 🙂 På helt forskjellige måter 🙂 Fine fugler på Østensjøvannet, neste gang skal jeg gå kamuflasjekledd og finne meg en plass 🙂

    21. Mariann Sæther Tokle: Herlig med sånne plasser 🙂 Skogen er tingen tror jeg 🙂 Og det er litt skogen det ved Østensjøvannet der også vettu 🙂 Selv om det er litt i byggefelt også så er det litt skog også. 🙂 Liker sånne steder 🙂

    22. Ja, jeg tror jeg har funnet et, det er et sted i skogen, en åpen plass med sterke energier. Å sitte på en tue der mens solen steker og jeg har alle de vakre Romsdalsfjellene rundt meg, mutters alene, det er bare salige stunder 🙂

    23. Jeg tar alltid bilder når jeg er på de stedene. Det vanskeligste er å ta bilder av nøkkerosene. Et år hoppet jeg ut i tjernet, svømte avsted og plukket noen med meg, for de var for langt ute i vannet.Men det frister ikke til gjentakelse med alle den gjørma jeg måtte i gjennom. Jeg ler ved tanken enda! 🙂

    24. natheless: Det hørtes ut som et supert sted 🙂 Da må du ta bilder 🙂 Neste gang. Bekkeblom og vannliljer, kan ikke tenke meg noe vakrere <3 frodig og fint, og med fine fuglene som lager lyd 🙂 Godt med sånne steder <3 klemsiklem <3

    25. Herlig med et favorittsted. Jeg har flere, et tjern med vannliljer, en elv med bekkeblom og en åskam med utsikt! Alltid like fint å komme til de stedene. Nå er det vår og jeg vil reise dit snart å gå på gamle, barndoms stier, lytte til fuglene og lete etter vårblomster, høre bekken klukke og hakkespetten tromme inne i storskogen. Gleder meg allerede. 🙂 Ha en finfin dag! Klemsiklem 🙂

    26. karidansen: Ja, når jeg var liten hadde jeg mange sånne favorittsteder, og mye av det var i skogen ja 🙂 Med blomster og alt mulig frodig 🙂 Barndommens rike var fullt av hemmelige steder og fine plasser å kose seg 🙂 Ha en nydelig dag Kari, jeg har sekken full av egg i dag, som skal sendes 😀

    27. Nydelige fugler og vakre farger! De blir kanskje kjent med deg etter hvert, når du er der så ofte? Til slutt blir det nesten så de “Stiller opp” for å bli tatt bilde av! I barndommen var mitt favorittsted en skogtapp med løvtrær , ballblomster og liljekonvall. Den lå nede ved elva like ved hjemstedet mitt. Det var nesten som en “Jungel”. Den er ganske redusert nå, fordi broren min har hogget ned en del av den.

    28. Fru Stussli: Ja, Bæreia var fint 🙂 Og når man kan gjøre alt mulig der så er det veldig kos 🙂 Et sånn sted for alle årstider er bra 🙂 og det er egentlig Østensjøvannet eller Andeby også 🙂 Der trasker det fugler rundt uansett… Jeg er ikke redd for endene, og gjessene er jeg ganske tøff overfor også. Det er svanene som er de skumle…de er så stooooore 😀 Og litt FOR modige…de går til angrep 😀 Kos deg om du får en liten sykkeltur <3 Stoooor klem tilbake <3

    29. Siv Svanem: Ja, der skulle du vært en tur. En passe runde på 4 km kanskje 🙂 Og masse å se på og knipse bilder av underveis 🙂 Fine speilinger og herlig liv 🙂

    30. Morsomt at du som er litt redd fugler har dette stedet som favorittsted. Skrekkblandet fryd? Spenningen som tiltrekker 🙂 Jeg liker også å se på fuglelivet når jeg er på tur og legger gjerne turen til vann der det er mye av det. Tror nok mitt favorittsted her må være Bæreia. Vannet med badeplassen vi tok deg med til. Hit reiser vi alle årstider og det går sti rundt hele vannet og det er en nydelig tur. Vi leier gjerne en hytte der med båt, slik at vi kan være der en helg og ro rundt.
      Bæreia er rett og slett en liten perle.
      Håper du får en strålende start på hverdagene.
      Jeg har en plan om årets første sykkeltur.
      Stooor klem

    31. Jeg har nok noen favorittsteder ja og så er jeg sllik som ikke blir lei. Jeg kan se det så mange ganger og alltid er dte like fint. Skulel nok gjerne vært en tur på ditt favorittsted det ser helt herlig ut.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg