Ornitolog-Frodith i farta ;-)

Vel, jeg skal ikke skryte på meg å være fugle-ekspert kanskje…altså en ornitolog….

Men jeg kan fort komme til å bli det….tror du ikke? 😀 SÅ mye som jeg fotograferer fugler, både “tamme” ved Østensjøvannet, OG andre “ville” spurver, duer, kaier osv… Jeg finner jo stadig ut noe mer om dem, og jeg liker at man kan lære nye ting selv om man har rundet 40 liksom…At man kan finne nye interesser, som blogg, foto og fugler når man er blitt “voksen jente” ser jeg på som noe veldig positivt 🙂 Viktig å ikke stagnere…

Jeg skal imidlertid holde meg til jobben min som lærer for døve barn, og tegnspråk og læreryrket får være mitt ekspertområde om jeg har noe…Så får andre ha ornitolog-tittelen.. Jeg er bare en bitteliten hobby-ornitolog eller noe sånt… 😉

 

Kaie    (knipset i går)

 

Måke    (knipset i vinter)

 

Spurv                           (knipset i vinter) Jeg er veldig spurve-fan!

 

Andunge                   (knipset i fjor sommer)

 

 

Synes du “vill-fuglene” våre er fine?

Hvilke fugler liker du best?

 

 

 

#fugler #foto #ekspert #spurv #ender #kaier #måker #ornitolog
42 kommentarer
    1. Jeg eeelsker ornitolog-innleggene dine! 🙂 Fine bilder, likte måkebildet særdeles godt. Du vet jo at jeg er glad i villfugler. Og min favorittfugl akkurat nå er fossekallen! 🙂 Bytter litt på det.

    2. ladyaugust: Jeg er en ornitolog:-D Ikke sant? Var ikke den andungen søt 😀 Skikkelig plasker rundt i blant vannliljer og greier 🙂 Jeg har lært masse nytt etter jeg rundet 40 jeg 🙂 Og det synes jeg er gøy, foto, blogg, tegning, hekling, mye nytt 🙂 Stakkar søs, har du slitt deg helt ut? Jeg har et egg her som du skulle hatt snart også…hvis ikke forsvinner det 🙂 Er det Loke som driver terror? Jeg har sovet i 2 netter nå 😀 Kommer en tur i innboksen 🙂 KLemmer søsklemmen <3

    3. Herlige bilder og du er jo blitt en riktig fugle-ekspert tilogmed 😀 Jeg liker ender kjempegodt for de er sååå fiiine <3Det er masse nytt man kan lære seg med alt liksom og det er jo såå spennende også, dessuten er du en super tegner <3 godklæmme her ligges det rett ut i horisontalen, litt for mye aktivitet på en dag liksom i tillegg til type max 2 timer sammenhengende søvn de siste dagene.

    4. Oslopadde: Fugler er allrighte dyr 😀 Og morsomme å ta bilder av 🙂 Hvis de kan holde seg i ro 🙂 Alle har sin sjarme, men de små nøstene er jeg svak for da…OG gjessene på Østensjøvannet 😀 Ha en fin dag du også 🙂 Klemmerpaddeflat 🙂

    5. Den Blå Steinbukk: Jeg har et skikkelig drittkamera egentlig jeg 😀 Men kan zoome litt ,og gjør det på bilder som dette 🙂 De blir ganske klare likevel 🙂

    6. morsmiddag: Neida, bare et helt allminnelig digital kamera. Samsung. Til 1500 kr. Vanlig linse. Kan zoome litt da, og det gjør jeg 🙂

    7. natheless: Ja du løper etter dem du også? 😀 Jeg er helt frelst 🙂 Så lenge de står LITT i ro i det minste, så kommer kameraet fram 😀 Kvirrevirrevitt ko-ko 😀 Klem til deg <3

    8. karidansen: Han var nok litt frossen ja 😀 Og den andungen var helt herlig, de var en liten gjeng, men fikk ut denne ene 😀 Linerla er flott ja 🙂 Pipp-pipp 😀

    9. Fugler er supre 🙂 jeg liker best de små, ville, som kommer i hagen, og som stiller seg opp til fotografering. Og når det gjelder fugler, så er mangfold helt klart best! Jeg liker at det kommer mange ulike arter 🙂 Liker veldig godt å se rovfugler også – det syns jeg er veldig eksotisk 🙂
      Ønsker deg en fin mandag 🙂

    10. Så vakre bilder fra deg igjen. Ja, det er virkelig gøy å ta bilder av våre bevingede venner! Jeg liker veldig godt svaner, traner og måker, skjærer og, og….. Det er ikke lett å velge en favoritt her. Ser jeg en fugl, så prøver jeg å få bilde kan man si! Ha en herlig mandag, kvirrevitt!

    11. Vesle spurven ser litt “frøsin” ut…..Ellers falt jeg veldig for bildet av anda. Den ser så fornøyd ut, (akkurat som om den sier “Hey, Lovely Day”) – og det grønne bladinnslaget gjorde seg godt i bildet!
      Jeg er veldig svak for Linerla – den er mitt vårtegn på fuglefronten. Da jeg var lita, sa vi : “Nå har linerla kømmi!” 😀

    12. Flotte bilder av flotte fugler. Tittuleringer og titler er nå en ting, og hva man føler seg er noe helt annet 🙂 Det er vel det aller viktigste å bry seg om 🙂 Lykke til videre med en flott interesse,, det der kan du 🙂

    13. Så enig at alle fugler blir jo fiiiine på bilder <3 Jeg er også veldig glad i å fotografere fulgler, men det vet du jo allerede <3 Oi, jeg svarer visst litt sånn om hverandre som passion4therapy og passion4lifeandtravel, men du vet jo at det er meg uansett fra hvilken blogg jeg svarer fra :).Klem

    14. passion4therapy: Ja, mye fine fugler synes jeg, selv de jeg til vanlig ikke liker så godt, kan bli fine på bilder 🙂 Ha en herlig mandag du også 🙂 klemmer <3

    15. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Nei, ikke lage katte-FOR i hagen nei 😀 Skjønner det blir et problem 😀 Moro å sitte å se på dem holder på 🙂 Ha en strålende dag Vanja <3

    16. margarites: Spurver er så tjukke og gode, som hestehoven liksom, bare i dyreformat. Klarer seg i vanskelige forhold, og er pjuskete søt <3

    17. Min matgale verden: Jo jeg er nok en liten hobby-ornitolog hvertfall 😀 Vi må jo opp dit en gang, du og jeg, med fugledrakter 😀 Ja, jeg så Margarites, hun er en fugle-forsker hun også 😀 He-he…mulig hun går meg i næringa ja 😀 Ha en herlig dag Kjersti <3 klemmer <3

    18. Jeg elsker fugler, og det er trist at jeg ikk ekan henge ut noe her i hagen vår. Desverre er pusen min alt for glad i fugler, og det er ingen god kombinasjon.
      Å se på svaner, og ikke minst spurv er herlig. Begge er flotte på hver sin måte.
      Her på plenen har jeg mye trost på besøk, og svaler. De lager mye liv, og jeg elsker å sitte å se på de.:)

    19. Flotte fuglebilder! Jeg liker småfugler godt, men de er ikke alltid så lett å få gode bilder av. Rødstrupe og Blåmeis er flotte, men jammen er vanlige spurver nydelige også. Ha en fin dag “hobbyornitolog” Frodith <3

    20. Har du sett. Måken var jo penest av alle ammen. Bra bilde! Ja, er man ikke ornitolog når man flyr opp til Østensjøvannet og knipser fugler i tide og utide da?? Det mener nå jeg og 🙂 Margarites hadde to flotte bilde av svaner i siste innlegg. Mulig hun går deg i næringen, hihi Ha en vidunderlig mandag. Men kontraktskriving og greier! Deilige mandagen 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg