Psyko-nettbrett trigger shopping-genet ;-)

Som du vet har det blitt LITT for lite søvn på meg i det siste…. Jeg har nok til tider liknet litt på en zoombie på jobb, og bare litt sminke kunne redde “restene” av meg forrige uke, så jeg ikke skulle skremme livet av elevene….

Sånn kan man lett se ut etter et par netter med for lite søvn….

 

Og så dro jeg ut på landet da, for å få sovet ut…For å være sikker på at jeg skulle få nok søvn EN natt i det minste…. Men har man pådratt seg noen zoombie-fakter har det lett for å spre om seg…. For om morgenen i prinsesse-sengen som jeg har skrytt så fælt av, skulle jeg bare HEPSE til meg nettbrettet som lå på nattbordet…Det nettbrettet som jeg ha vært så glad i og som har gjort tjenesten sin i mange år nå… Jeg var jo litt i ørska, skulle bare titte på klokka på brettet og DRO det til meg….Men det hang jo fast i laderen!! Så det SPRATT i full fart ut av hendene på meg, FOR gjennom luften, og landet med et smell i bakken!! Jeg var redd det hadde vekket mamma….

Etter smellet i bakken var brettet slett ikke seg selv etterpå men inntok et ganske psyko utseende….Fargene inntok zoombie-grønn og psyko-lilla, og stripene FOR som på en gamme tv-skjerm over brettet….

 

Og sånn kan man jo ikke ha det…. Zoombie-faktene måtte vekk, fra både meg og brettet… 😉 Så da ble så klart shopping-genet trigget…..

 

Nytt brett er kjøpt, og det er bare SÅÅÅ lekkert… Og helt nødvendig så klart, for meg som har blogg!!

Her er DET GAMLE med alle psykofargene og alle falle-merkene. Og jeg må jo bare innrømme at det har falt mer enn EN gang i bakken også….

 

Og HER er det nye:

Er det ikke bare lekkert? 😉

 

 

 

Finner du på unnskyldninger for å shoppe?

Blir du zoombie-aktig av for lite søvn?

 

 


 

#shopping #nettbrett #søvn #tegninger
63 kommentarer
    1. maiken: Ja, ikke sant? Slepphendt er rett ord 😀 Sa vi der jeg vokste opp også, men er det FLERE av oss også, ikke bare meg, som er slepphendt altså 😀

    2. ladyaugust: Oi, det varer så lenge også 😛 Uff ja da er det ille når han holder på sånn 😛 Her ga hunden seg i 23-tida faktisk, og da er det greit. Får jeg sove på natta er det ok 🙂 Jeg har fått gardiner på jobben, 1000 kr spart. Helt fine nok synes jeg 🙂 Og mye andre planer for hva som skal kjøpes 🙂 Og nå er det farging av hår på fredag 😉 OG Ikea og TITTE på lørdag 😀 Klemmer søsklemmen <3

    3. Jeppsi det er løpetid så det holder, bare litt over to uker igjen liksom :/ Deeilig å ha en plan om bedring og flytte blir nok toppers 🙂 gooodklæmme <3

    4. ladyaugust: Hvorfor er han sånn da, er det løpetid på Frøya eller? Eller hvorfor må han ule sånn? 😀 Han pleier ikke være sånn? Uff, høres grusomt ut. Ja, nå har HUNDEN i etasjen over begynt også, men jeg har jo sovet i 3 netter, OG har skrevet kontrakt, så nå tåler jeg ALT!! Håper du får en god natt, med masse søvn 🙂 Klemmer masse <3

    5. Grete/Margarites: Ja, jeg nyter jeg, og ikke for dårlig samvittighet nei 🙂 Skal kose seg litt NÅ også, og ikke bare senere 🙂 Skal kjøpe mye til leiligheten også. Men fått gratis gardiner på jobb i dag hvertfall 🙂 I morgen tidlig må du titte innom meg, ca 7 🙂 Veldig viktig 😀 Klemmer <3

    6. Gratulerer 😀 Kjempelekkert! Her er det zombifakter også i natt ulte Loke 25 ganger så jeg sov null liksom…fyttiskjiten…i natt skal jeg eller gitaristen sove sammen med ham sånn at han slipper å prøve på å samle flokken hele natta jææææk. Ha en fiin kveld og gooodnattiklæmme hopper snart i seng jeg. <3

    7. Stilig! Og slit’an med nytt nettbrett. De blir jo slitt når de er mye i bruk, så jeg ser helt klart at du trengte et nytt! Og så er det jo kjekt å ha noe nytt og praktisk også. Penger er til for å brukes, og det kommer mer når du jobber. Vi kan ikke ha dårlig samvittighet, og alltid måtte forsvare våre innkjøp heller. Kos deg med det nye nettbrettet. Klem <3

    8. lulltove: Ja, er som regel alle mulige unnskyldninger 🙂 Men denne gangen var det jo en VELDIG god unnskyldning da 😀 Hi-hi Det var jo faktisk ødelagt 🙂

    9. Fidolina: Nei, ikke langt unna, men må bruke bil for å si det sånn 😀 Er mer midt i sentrum igjen 🙂 1. juni flytter vi inn en del ting…og så bruker vi en måned på selve flyttingen 🙂 Deilig. Har 3-års-kontrakt 🙂 Takk takk 🙂 ja, spennende 🙂

    10. Så gøy!! Og gratulerer så mye til dere =D
      Er det langt unna der du bor nå da eller?
      Takk for det! =)
      Og masse lykke til med flytting og innkjøp til ny leilighet =D Spennede 😉

    11. Fidolina: Ja, fått leilighet, og skrevet kontrakt 🙂 I går 🙂 Så nå er jeg i gang med mye planlegging og shopping og alt 🙂 Nei, det er travelt for noen og enhver og ikke hatt så mye tid jeg heller som jeg pleier. Mitt samsung-brett var 3 år gammelt. Glad for nytt altså 🙂 Lykke til med oppgave og strevsomme greier 🙂 Ha en fin kveld du også 🙂

    12. Slitan med nytt nettbrett =) Eg har den hvite versjonen av det brettet du skiftet ut 😉 Men har en nyere modell kanskje… Kom ut i fjord vår tror eg =)
      Håper du har fått hentet inn litt søvn igjen da 😉
      Har dere funne dere leilighet nå? =)
      Har ikke vært så mye på bloggen den siste tiden å fått lest rundt. Har hatt besøk av sviger hele helga, noe som har vert super hyggelig =) så har bare vært så vidt innom og da bare vært på min egen side omtrent, og så vidt sett litt her og der. Men ikke fått tatt meg så god tid til å lese bloggen hos folk. :-/ Og så opptar bacheloren en god del også =)
      Ønsker deg en fin kveld =)

    13. Min matgale verden: Ja, ALT på telefonen er smått!! Og jeg bruker bare tlf for å ringe med nesten…. Og titte på i smug på jobb-møter… Og nettbrett ser maks-teit ut å tine med liksom.. Jeg har ikke abonnement, Geller jeg har fra før til telefonen. Og så kjøper man bare tvilling-kort, som er til det vanlige nummeret man har liksom.. Så denne betalte jeg 4400 for, så pengene ryr ut av lomma om dagen… Men men… Det må til.. Jeg blogger, spiller woridfeud, sender meldinger og driver med instagram ALT fra nettbrettet. Men husk å kjøpe med 4G da, mobildata, så du ikke må være tilknyttet nettet. 🙂 Kos deg på klubb 🙂 Og spis godt <3 klemmer<3

    14. Karoline Johannesen: Jeg koser meg masse 😀 Og nå er det MASSSSSSSE annet som skal kjøpes også 😀 Til leiligheten 😀 Gleder meg 😉

    15. Aj aj aj, det var lekkert….burde ikke jeg egentlig hatt et sånt…det var jo sony og alt og det, jeg KAN jo sony…og telefonen er jo blitt så liten, jeg ser knapt selve telefonen! Ååååå, nå ble jeg sugen altså….. Er det abonnement på den?? Har du ikke telefon lengre?? Har du to abonementer? Var det dyrt? Hihi, jaja, sånn kan det gå i prinsesseseng. Men at jeg og skulle bli rammet…det altså.. 🙂
      På vei til klubb jeg nå, med “gamle” arbeidskolleger. Gleder meg. Mest til maten, for nå er jeg veldig sulten altså, hihi. klemmer

    16. karidansen: Ja, jeg mister litt i bakken av og til…skylder DET på synet også 😀 Ja, jeg har jo stabil inntekt, så det er greit hvertfall 🙂 Og brett må jeg ha 😀 når jeg blogger på landet 😀 For mamsen har ikke data og nett nei 😉

    17. Helge: Ja, jeg var helt i ørska, og røsket til meg, men det gikk jo ikke 🙂 Boms i bakken. Men DA var det avgjort, jeg måtte ha nytt ;-D Nå skal det jo mye andre penger ut også, til leiligheten. Så får roe litt noen dager 😀 Ha en fin kveld du også 🙂

    18. natheless: Jeg bruker det mest når jeg overnatter hos mamma, og i perioder har det vært en del 🙂 av spesielle årsaker. Og hun har ikke nett, og det var veldig godt å ha med seg brettet da 🙂 Ellers spiller jeg wordfeud og sender sms på det. Jeg ser jo litt dårligere nå, så liker det bedre enn tfl egentlig 😀 Så kos med fotobok da 🙂 Klemsiklem <3

    19. Lekkert! Gratulerer. 😀 Et slikt et har jeg også lyst på en gang…. men nå må jeg være fornuftig….og vente til jeg har en mer stabil inntekt. (Når DET måtte bli!;) Er litt slumsete og sløv av meg jeg også, så det “stuntet” du gjorde, kunne nok jeg også ha gjort….. 😛

    20. Gratulerer. Det er farlig med hva man gjøre når man nesten er våken. Det skjer vel ikke en gang til? Hvor gammalt ble det du hadde. Handler etter behov men innimellom er det greit med litt lutftige innkjøp men det blir heldisvis ikke så ofte. Ha en fin kveld.

    21. Gratulerer med nytt brett. Det var jo lekkert. Tenk at du allerede har slitt ut et brett, før jeg i det hele tatt har shoppet et eneste ett! Sikkert nytting, men jeg har ikke savnet det enda. I dag har jeg laget ferdig en fotobok på Japan Foto til barnebarna. Skikkelig morsomt. Kos deg på solskinnsdagen og “brett” i vei! 🙂

    22. Nemi Rebella: Ja, nettbrettet er lettere å ha med på do, helt klart 😀 Ha-ha. Litt wordfeud og annet snacks 😀 Det var jammen et hell at den gamle samsungen smalt i bakken, for da ble det jammen tid for å kjøpe ny 🙂 Ja, jeg er blid som ei lerke for at vi skal over i ny kåk snart. Blir gøy å ordne litt med møbler og bilder og annet 🙂 Gleder meg masse 🙂 Klemmer i bøtter og spann leveres på døra NÅ!! :-DDD <3

    23. Nettbrett er digg! Jeg elsker macen min, med padda er jo så mye enklere og dra med seg overalt… som i maleteltet og på dass og slikt, hahhahahaha 😀
      Blir digg for dere og flytte ut av den kaoskåken, endelig!
      Klemmer deg sidelengs <3

    24. cuskima: Ja, der ser du, de TAR hevn om de vil 😀 Pc eller brett, hevnsjuke likevel. Ja, den likte nok ikke du gikk tidlig til sengs 😀 Ha-ha. Ble du blå også stakkar :-/ Nei, brettet mitt har gått i gulvet mange ganger, men denne gangen skjedde det noe surskap INNI, og ble helt rar i fargene og full av striper. Jeg skjønte at nå var dens dager over 😀 Jeg kan ingenting av dupppeditter jeg heller som du vet. Jeg bruker bare blogg, wordfeud og instagram inne på brettet 😀 Klemmer i vei med sol på <3

    25. Miss Imperfektum: Du får løpe innom en butikk, det er fort gjort å ordne 🙂 Og bruke tvilling-kort til telefonen din, så blir det billigere også, og alt av meldinger etc kommer begge steder 🙂 Ja, da skjønner jeg det blir litt stress, og blir godt med helg ja. Lykke til dere to da <3 klem <3

    26. eg lader aldri om natten pga brannfare og røsker heller ikkje til meg hverken data eller nettbrett når eg våkner….eg er jo nesten blind så er uansett poengløst….alt ligger i stuen og venter på meg……dog forrige dag ble pcen sur da eg la meg tidligere enn vanlig og hoppet fra bordet ned på vristen på foten…veldig vondt….litt blå…..jaja
      trengte ikkje ny for det 😀
      Gratulerer med nytt nettbrett!!!!!!!! kjempelekkert og sikkert mye kule duppeditter eg skjønner null og nox av 😀
      klemmetingene <3

    27. jeg skal nok det etterhvert. Litt ergerlig at jeg ikke har skaffet et sånt alt, for denne uka skal poden og jeg ut og reise hele tre dager (kontroller og planlagte inngrep). Blir godt når det blir helg, tenker jeg.

    28. Miss Imperfektum: Jeg har løst tastatur med Bluetooth-tilkobling i tillegg. Altså trådløst og ingen ledninger. For jeg er ikke glad i å skrive så MYE på touch-skjermen jeg heller 🙂 Godt å ha når man reiser sånt nettbrett,og jeg er en del hos mamma over natten sånn innimellom. Og da er jeg glad for nettbrettet ja 🙂 Du burde prøve du også, du vil ikke angre 🙂

    29. Vurderer å kjøpe meg mitt aller første nettbrett nå snart. Er jo en del ute og reiser med guttungen og ser at det kan være kjekt med noe med litt større skjerm enn mobilen da 😉 Var og kikka på et med tastatur som jeg kanskje kan få til å bruke, siden jeg ikke er så fortrolig med touch-skjerm. Får se hva det blir til. Får vel kanskje først ta i bruk den nye mobilen tenker jeg ….. 😀

    30. Lithanna: Jeg har brettet fordi jeg har vært avhengig av å være mye på landet hos mamma i perioder. Pga følge til sykehus osv. Og der er det ikke nett, eller datamaskin overhode…Og jeg synes blogging og sånt blir så smått fra telefon. Ser jo så dårlig 😀 SÅ da fikk jeg meg først brett av samboer for noen år siden, som altså gikk i gulvet i helga :-/ Så NÅ har jeg fint og nytt 🙂

    31. OOoh, så fancy da.
      Jeg har enda ikke nettbrett, ser ikke helt poenget med det når jeg har fancy telefon :3
      Gratulerer i hvert fall, og god søvn!

    32. dedicat: Nettbrettet er bare reserveløsningen. Jeg liker best å ha laptopen 🙂 Pga fotoer etc 🙂 Håper du finner en løsning til deg da, kjedelig med gammelt treskeverk :-/ Ha en fin dag Dedicat

    33. Fru Stussli: Hei-hei min venn og god morgen 🙂 Jeg bare går inn og logger meg inn som jeg skulle være på lap-topen jeg 😀 Har til og med kjøpt meg blue-tooth-tastatur (eller trådløst heter det kanskje…) Så jeg kan knatre i vei når jeg er på landet, og faktisk lage innlegg som er mer enn to linjer 😀 Jeg er litt dårlig med sånne APPER…skjønner NESTEN ikke hva det er…. (joda ) 😀 Uff er du pollen-sjuk… :-/ Vi skrev kontrakt i går, og første måned er betalt faktsik (juni) Så nå kan de bare male, og så kommer vi. Og da må du komme på besøk 🙂 Så gøy med lampe 🙂 Gleder meg til å se. Jeg skal shoppe masse til huset nå 🙂 Mamma kjøper kjøleskap 🙂 Kos deg i dag da lille Bente 🙂 Jeg har sandaler på 😀 Klemmer som bare det <3

    34. Jupp.. men laptopp sluknet før påske, fullstendig død og ikke til å redde i det hele tatt. Så sliter jeg med en gammel maskin, som finner ut at den skal pause med jevne mellomrom og da går alt blokk i stokk. Og nå har de stengt butikken der jeg hadde kjøpt den. for oppussing,, så ikke aner jeg om jeg ser den maskina igjen… 😛 Kan hende jeg må gjøre som deg…

    35. Mariann Sæther Tokle: Ja, jeg har som regel noen LITT vage unnskyldninger for å kjøpe nytt jeg også 😀 Men dette var gammelt altså, og når fargene er HELT rare blitt, og striper over skjermen…DA må det være lov 😀 Og det er dyrt å reparere ofte også…noen ganger NESTEN like dyrt 😀

    36. Wow så fint nettbrett 😀
      Jeg har ikke nettbrett i det hele tatt. Frøkna og Hr Stussli er de som har brett her i familien, men nå kjenner jeg at kanskje jeg ønsker meg brett til bursdagen 😀 Når du blogger fra brettet bruker du da en app eller går du inn på siden for å blogge? Jeg har jo en blogg.noapp på telefonen, men synes den er helt ubrukelig og bruker den omentrent ikke…. Kanskje det er en annen app for brett?
      Jeg er helt zoombie pga pollen for tiden. Blir jo så supertrøtt 😛
      Shopping-genet jeg ikke trodde jeg hadde kom hoppene frem i Paris da jeg så en italiensk designlampe fra 70-tallet. Den bare MÅTTE jeg ha 😀 Gleder meg til å henge den opp og vise den frem 😀
      Nå skal jeg støvsuge litt her før varmen kommer for fullt.
      Mange tirsdagsklemmer

    37. Linda: Hei, der var du ja 🙂 Ja, kjedelig med lite søvn og plagsom nabo… men nå har vi jo ny leilighet som vi leier fra juni, så da blir det deilig tenker jeg 🙂 Jeg har hatt et par-tre netter med søvn nå, hvor han i etasjen over har vært litt rolig 🙂 Håper alt er bra med deg? Koselig du stakk innom 🙂 Klemmer <3

    38. Moving On: Det var utrolig deilig med nytt brett, og spesielt etter de pysko-zoombie-fargene dukket opp etter fallet 😀 Det kunne ikke brukes sånn følte jeg, var akkurat som å være med i en syre-film fra 70-tallet 😀 He-he Og å reparere er ofte like dyrt nesten som å kjøpe ny…

    39. Hehe, du mistet den gjerne ned igjen en gang til du ja 🙂 Deilig med noe nytt. Gubben mobber meg med telefonen. At jeg bare hadde på ikke forstyrr og mente telefonen var ødelagt bare for å få ny 🙂

    40. Uff, så kjedelig at du har slitt med søvnen. Det kjenner jeg jo altfor godt til desverre. Håper det ordner seg for deg fortere enn svint. Synd med det gamle nettbrettet, men en ypperlig unskylding for å kjøpe seg ett nytt, det ser knall flott ut. Kos deg med det 🙂 Håper du har hatt en god natt i natt. STOR klem

    41. Ai ai kult, gratulere med nytt nettbrett!:)
      har ikke det jeg, har en mac, men den ble nettopp ferdig på reperasjon for var helt teit!
      Men funker nå veldig bra=)
      jeg funker overraskende bra med lite søvn.
      Men jeg må ha 3 timer natten nå da for at jeg skal fungere, men får jeg mindr en det, kan jeg bli ganske sur og grinete, men klarer meg gjennom dagen med vanlike aktiviteter om jeg får 3timer eller noe rundt der 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg